Brynäs IF

712156 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15

1703714 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Clarence: ""Svartmåla" får stå för dig. Du sätter ju din obligatoriska negativa stämpel på allt jag tycker och skriver, så det tar jag lätt på."

Haha...
Kanske inte så konstigt att alla sätter en negativ stämpel på allt du skriver, när du alltid skriver negativt och svartmålar, om det finns minsta anledning eller sannolikhet att det ska gå åt helvete.
Ett talande exempel på hur du lyckas formulera en i grunden positiv sak till nåt negativt:

"Fast just de där två är nog de forwards som varit minst lyckade av alla i laget hittills."

Du kunde ju ha skrivit nåt sånt här istället: "De där två har varit lyckade i ett lag där övriga lyckats ännu bättre"

Förutom ovanstående så har du dessutom tokfel i sak.
Att påstå att Blomqvist och Alcén har varit minst lyckade vittnar om väldigt dålig och grund analysförmåga. Poäng och assist är inte allt, som du tycks tro.
Fråga Bulan, som istället framhåller just dessa två och den spelartyp dom representerar som väldigt viktiga, minst lika viktiga som mer tilltänkta poänggörare som Rödin och Scott.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Skrubben: Blomman gör det helt okej just nu, men blir nog läktaren för honom om Brynäs får en skadefri centeruppsättning.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Skrubben: Ja för som nån 4e linje brunkar var han knappast hans tilltänkta position när han värvades..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Dalrt: Ja, Blomman fyller ut sin roll i mycket bra. Framför allt har han blivit riktigt bra i box play. Dock så tjänar han på tok för mycket med tanke på den roll han har i laget.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Alcén spelar väl fan nästan gratis dessutom. Tror inte han har någon jättelön, Blomman tjänar säkert 3x mer.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Powerfade:
"Det är ju just mixen som gör Brynäs så framgångsrika just nu."
Jo, det kan du ha rätt i. Kanske var aningen hård mot Blomman och Alcén. Möjligt att de fyllt sina roller de också. Dock vidhåller jag att lite större poängproduktivitet hos dessa herrar inte vore för mycket begärt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Dalrt: Ja han spelar ju med Rödin och Scott så det lär släppa snart poängmässigt det är jag övertygad om!👍🏻
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Angående Lindblom, han har ändå 4 assist och kedjan producerar ju, så något rätt gör han ju ändå. Allt stångande han gör framför mål etc skapar ju uppenbarligen rejält med utrymme för Scott och Rödin.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Ove Myling: Var väl det jag var inne på också. Har t ex tidigare sagt att jag tycker Lindblom ska fortsätta med Scott och Rödin då jag tror det kommer lossna för honom.

Det var mest en jämförelse med Blomqvist och Alcén som nån drog upp.

Jag tycker laget Brynäs fungerar jättebra just nu och det är allt som betyder något.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Davey_22: tycker egentligen inte att man behöver klaga på enskilda spelares insatser eftersom helheten är så pass bra just nu. Lindblom och brodecki har kanske inte utmärkt sig, men bidrar och spelar ju heller inte i första uppställningen av första pp - som inbringat många poäng för exempelvis rödin.

Porseland platsar just nu inte bland 6 backar och får mindre speltid, men är ingen skandal när han spelar.

Viktigaste är att spelarna fortsätter på inslagen väg, annars kan förlusterna börja radas upp. Således är jag mer orolig om nämnda spelare försöker ändra sitt spel och att det påverkar laget negativt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Carl Lejonkräk: Håller med. Lindblom är van vid att producera och skulle må bra av att näta. Kilström tycker jag gjorde sin kanske bästa match någonsin i Brynäs,synd om killen att han inte fick göra mål igår.

Spelade även rejält i egen zon. Gillade hur han rensade bort spelare framför kassen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Davey_22: Jag tycker att Lindblom börjat växa nu men skulle nog må bra av att sätta nån pytsa.

Sen undrar man ju hur länge Kihlström kan gå mållös om han fortsätter att få öppna lägen...

Porseland gjorde det bra sist så hoppet lever där...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Vi kan få problem mot vilket lag som helst i serien om vi inte spelar efter våran gameplan och lägger in arbetsinsatsen. Karlskrona jobbar hårt och Modo har några individuellt skickliga spelare. På förhand gäller vi som favorit dock.

Alcén och Blomqvist tycker jag har tagit sina roller bra,om man nu ska klaga på några såhär tidigt på säsongen så är väl Brodecki,Porseland och Lindblom några som inte fått ut vad de kan ännu. Jag tror dock på samtliga dessa spelare och det kommer lossna. Porseland tycker jag gjorde en stark insats nu mot Frölunda t ex.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Clarence: Minst lyckade? Förklara gärna.
Menar du att hela laget ska bestå av målskyttar och inga grovjobbare?

Det är ju just mixen som gör Brynäs så framgångsrika just nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Kopparjimmie: Fast just de där två är nog de forwards som varit minst lyckade av alla i laget hittills.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Skulle vilja passa på och plussa för spelare som kanske inte får de stora rubrikerna, Jacob Blomqvist och Johan Alcén! Båda kommer ifrån trakterna kring Gävle och vill verkligen spela för Brynäs! De ger verkligen allt i varenda byte, 5 mot 5 och i boxplay.

Jag var kritisk till Blomqvist förra säsongen när han inte levererade de poäng man förväntade efter säsongen innan i LIF! Men han klagade inte och tog sedan den mer defensiva roll som han fick!

Sedan är jag riktigt glad att vi värvade Alcén, han jobbar extremt hårt och spelar lite fult ibland! Han hade säkert fått en större roll i Mora men valde ändå att komma hit!


2 riktigt viktiga spelare som jag hoppas blir kvar i fler säsonger!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Huge: "Svartmåla" får stå för dig. Du sätter ju din obligatoriska negativa stämpel på allt jag tycker och skriver, så det tar jag lätt på. Att du biter till som en huggorm om jag tror (obs "tror") det kan bli svårigheter mot både Modo och Karlskrona är ingen överraskning. Hyser man det minsta tvivel om ett Brynäs i med- eller motgång så säger givetvis du ifrån...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
modomille: Skulle säga att det är helt obegripligt att Modos ledning inte insett att hur mycket pengar de än bränner på föredettingar så funkar det inte i elitserien. Och nej Modo hade inte ett bättre lag innan säsongen. Kanske hade varit i närheten om några av era gubbar varit 10 år yngre, men nu är de inte det.
Hur många matcher dröjer det innan Brasher värvas tillbaka?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
modomille: Modo saknar bredden, den finns liksom inte. Sen var jag ytterst tveksam till Höras redan innan säsongen då jag inte kan se att det finns någonting positivt rent taktiskt att ta från de ligor han varit tränare i.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
modomille: Precis, det handlar om vad man gör på isen. Så att ens bilda sig en uppfattning baserat på vad våra "experter" tycker är befängt. De har absolut ingen som helst koll så man undrar varför de ens försöker sig på att tippa.

Är man "expert" ska man istället belysa de faktorer som verkligen påverkar.

När det gäller den gångna säsongen i aspekt som faktor till den nya säsongen.
Vad hade man för förutsättningar förra säsongen, varför gick det som det gick? Hade man nyckelspelare skadade? Vad hade tränaren för inverkan på resultatet etc etc

Och ser man då framåt. Vad har förändrats av dessa förutsättningar inför den kommande säsongen? Utvecklingspotentialen på de unga spelare som är kvar sedan föregående säsong. Nyförvärv/spelartapp. Och så vidare...

Detta skall alltså göras på samtliga lag i SHL och sedan jämföras med varandra. På det så kommer det aspekter som spelschema och såna faktorer in.

Tanken på att Wennerholm, Roos och allt vad de heter besitter kunskaperna att göra en sån analys är skrattretande. Ser man på vad Wennerholm producerar under en säsong med sina listor och annat bjäbb så blir det svårt att ta ett sånt "experttips" på allvar. Om en journalist gör djuplodande och intressanta reportage och artiklar så blir denne genast mer trovärdig. Några sådana journalister finns inte i sverige. I alla fall inte när det gäller ishockey.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
modomille: Förstår vad du menar och vill säga. Vissa här känns som de inte vill förstå utan hellre provocera.

Säg så här: Modo hade ett på förhand mera meriterat lag med fler" stjärnor". Sen trodde jag och många med mig (här iaf) mera på Brynäs än på Modo. Men det är en annan sak...😃
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
modomille: "men vi gjorde bättre värvningar än er"
Luktar troll lång väg nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Carl Lejonkräk: ja,ni ska ha mycket cred för säsongen så långt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
modomille: Sen tippade vissa oss före också, sen Salmela!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Någon som vill bjuda på vad kappvändaren Wennerholm har att säga i denna artikel? 😁
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
MilleZacco: tror inte att vi är helt fantastiska men vi gjorde bättre värvningar än er och tippades högre därför skrev jag att vi hade ett bättre lag än er om dom nu (Huras mm )skulle få ut 100 procent ur varje spelare men det har inte hänt.Fast det har Bulan lyckats med iallafall 90% av alla spelare vet att vissa här inne på Brynäs sidan har kritiserat till exempel Mathias Porseland.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Powerfade: nej men vi tippades högre än er därför att vi hade ett bättre lag än er tyckte många så kallade "experter".Men det handlar om att prestera på isen och inte på papperet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
modomille: Hur definierar du ett "bra lag"? Bara för att ni har femtusen amerikaner som har spelat i NHL betyder inte det att ni har ett bra lag. Ett lag är en sak, ett BRA lag är en annan. Att ni egentligen har ett bättre lag är oss kan du ju omöjligt backa med ett enda vettigt argument. "Ööööhhh... Ritchie har spelat en miljard NHL-matcher och är 130 år... öööhhh".
Helt otroligt att ni fortfarande tror att ni är helt fantastiska, även utan mr. Anders "vi var det bättre laget och jag är stolt över grabbarna, nästa gång vinner vi" Forsberg.
Nä, förlåt... Jag blir faktiskt lite provocerad av ditt självförtroende.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
modomille: "jag menar att vi hade ett bättre lag innan säsongen men ni hade några spelare som blommade ut och flera steppade upp"
"Ett bättre lag INNAN säsongen"??? Du menar att Modo är ett bättre lag än Brynäs så länge man inte spelar hockey eller?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Brynäsgubbe: jag menar att vi hade ett bättre lag innan säsongen men ni hade några spelare som blommade ut och flera steppade upp.NI är mycket bättre än oss nu, det är bara titta på tabellen så ser man det.Även om jag tror att tabellen kommer förändras lite men ni kommer alldeles säkert vara kvar i topp 6.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
ULTIMAVICI: Jag tror att folk underskattar betydelsen av att inte "chansvärva" så himla mycket. Många har chansat med visserligen meriterade nordamerikaner som inte har spelat i Sverige förut, Brynäs värvade bara en spelare (Vrana) som inte spelat i antingen SHL eller Allsvenskan. Det var väldigt smart av Bengtzén att ta in Salmela och Johnson som spetsspelare på sina respektive positioner, verkligen att minimera flopprisken.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
ULTIMAVICI: Tror det blir en tuff drabbning i Ö-vik på Torsdag många räknar med 6 poäng mot Modo och Karlskrona men som sagt det finns inga lätta matcher i SHL! Jag är själaglad över Brynäs spel och inledning på säsongen men samtidigt väldigt ödmjuk för det kan vända fort!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
ULTIMAVICI: Vi var många som ändå slog ner på "expertisen" då man helt bortsett från att vi får tillbaka Ollas och som vi trodde Enterfeldt. Spelare som saknades hela förra säsongen samt att killar som Brodecki, Lööke och Lindblom med normal utvecklingskurva höjer sig i och med ett års ytterligare erfarenhet. Nyförvärv som Nick Johnsson, Bulans stora prägel och Westerholmarnas uppvaknande i slutet av förra säsongen pekade också på att Brynäs är bra. Den sista pusselbiten Annsi Salmela gjorde många av oss övertygade om att expertisen underskattat oss. Detta då de s.k. Experterna utgår från två faktorer:

1. Förra årets resultat.
2. Nyförvärv.

Man tenderar helt att bortse från mera djupgående analyser som innefattar faktorer jag nämner ovan. Undantag fanns. Nån Journalist på GP samt en i Norrbotten plus Renberg/Ross. Aftonbladets analyser inför säsongen innebär stor skämskudde. I synnerhet då Linus Norberg som borde veta bättre än att dras med i drevet och tippa Brynäs som 13:e. Säsongen har bara börjat. Dalar och svackor kommer att komma men en bra start är viktig och banar väg för ett avslappnat spel utan onödiga nervknutar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
vti-peter: Ja det är lite roligt hur de sätter på dumstruten nu . Precis som flera forumister i denna bok borde göra

Själv känner jag mig nöjd med mitt tips med Brynäs som etta.

Däremot ångrar jag att jag satte Modo sist, jag överskattade nog nykomlingarna något och Modo ska inte behöva hamna på sistaplatsen inser jag nu..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
vti-peter: Är väl inte konstigt att ni tippades på nedre delen av tabellen med spelartappen och på papperet inte jätteimponerande värvningar, gissar att stämningen här inne var lagomt uppskruvad för 2 månader sedan, säsongen är ung och ni ska nog inte slappna av än. Dock är jag precis som övriga imponerade av den hockey som Brynäs hittills visat upp och ni behöver inte be om ursäkt för tabellplaceringen. Dessutom roligt att ni visar att det går att bryta en nedåtgående spiral. På torsdag hoppas jag att vi kan växla upp och förhoppningsvis ge er en rejäl käftsmäll. Sedan får ni gärna fortsätta vinna mot övriga lag. Tror på en trevlig säsong för er.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
En till "expert" som kryper till korset.

"Det var många som tippade Brynäs i botten av tabellen den här säsongen, men så här långt har de parkerat i andra änden av tabellen och jag grämer mig redan att jag placerade dem tolva."
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Skrubben: Fattar inte vad du menar med Jesse! Han uttrycker bara de dina säger att Modo är klappkassa i förhållande till Brynäs. Det håller även jag med om😂
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Peja: Kanske är det så.. Jag har inte brytt mig om att kolla. Att kolla resultaten och tabellen räcker för mig. 😉😉
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Powerfade: Fast är Modo bättre än Brynäs ens på pappret? Brynäs har två målvakter som är bättre än deras bästa, och Brynäs har bättre utespelare både vad gäller spets och bredd. Welch, Butler och Possler är egentligen de enda Modospelarna som jag skulle vilja ha till Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
modomille: Nu spelas ju hockey på IS, inte på PAPPER....
Så man har inget för att sitta och jämföra vad spelare HAR gjort.Det är vad spelarna GÖR som är viktigt.
Sen ska spelarna GÖRA det TILLSAMMANS.

Med andra ord... Modo är SÄMRE än Brynäs...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
modomille: Modos spelare har i alla fall fler NHL matcher i bagaget än vad Brynäs spelare har, sen spelade även er 60+ coach 2 NHL matcher säsongen 1976/77. Kanske du av den anledningen tror att ni har ett bättre lag men så enkelt är det inte riktigt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
modomille: På vilket sätt är Modo bättre "egentligen"? Brynäs är verkligen bättre på alla delar av spelet hittills på säsongen, till och med Boxplay har ni gått från 100% i till sämre än Brynäs på bara några matcher.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
modomille: "Visst vi har ett bättre lag än er egentligen"

Haha. Er självbild blir bara mer och mer patetisk för varje år som går. Ni borde lära er att man oftast kommer längst på ödmjukhet, vilket jag hoppas vi brynäsare visar när det går bra för oss just nu (undantag Jesse och kanske några fler).
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
modomille: Bättre lag än oss? HAHAHA. Nej Modo lär sig aldrig och är precis lika dåliga som vanligt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Huge: Visst vi har ett bättre lag än er egentligen men ni har nästan samma lag som förra året och är samspelta,det är inte vi. (vette fan om vi kommer bli det heller) Ni har verkligen imponerat ,jag och många andra trodde inte ni skulle ligga topp 4 men där hade vi fel fast sedan brukar ni starta bra och sedan falla ihop ju längre säsongen lider ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Den här insatsen blir ju än mer imponerande, när man betänker att vi egentligen har ett sämre lag än Modo.
Eller vad säger du, JFK?
Aja, bara att jobba vidare och hoppas att vi kan nå upp till deras nivå innan säsongen är över...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Clarence: När är du INTE orolig?
Att efter en sån här match lyckas hitta nåt svartmålande scenario är ju bara för underbart i sin tragikomik.
HS egen solstråle har analyserat matchen.... 😩
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Clarence: Du var jävligt munter som vanligt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
" Vad säger du om att det är dina spetsspelare som avgör matchen?

– Man kan lika gärna säga att det är icke-spetsspelarna som avgör det här. De som dödar av boxplay och så vidare. "
Kommentera

1703714 · »