Brynäs IF

711072 inlägg · 7953 ämnen

Djurgården - Brynäs 24/9-15

1700254 · » Till forumet


Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
moment22: Ooops! Där fick man lära sig något. Sorry BZ. Du steg i min aktning (om nu det är värt något...).
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
dacke72: Haha BZ använder ju uttrycket helt korrekt ju...
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
:D:D
Uppladdat:

450x300-image_70.jpgimage_70.jpg

Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Skrubben: Radar funkar inte nära marken. Flyg (militärt) som marksniffar går under radarn och syns således inte. Bz använder uttrycket helt korrekt.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
dacke72: Rent teoretiskt betyder "under radarn" som du säger, att man är under kontroll. Men i vedertagen mening menas "under radarn" att man passerar radarn utan att någon fått syn på en.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Kopparjimmie: Retar mig dock på att Bengtzén inte kan uttrycket. Det han menar är väl att Zanetti gått utanför radarn? Är man under radarn är man ju under kontroll/analyserad. Det är när man är utanför radarn som man är oscoutad.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
mattiaskarlgren: De jag gillar med Zanetti är väl att han spelar enkelt och av det jag sett har bra passningar. Tycker också att han är rejäl i spelet och har bra storlek men är trots det väldigt rörlig!
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
pjåtor: Nu väntar man bara på att få se Zanetti i ett litet gurgel, mot Granis kanske?
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Huge: Att läsa vad kappvändarna på Sveriges tidningar skriver är inte ens intressant. Skulle Brynäs torska två matcher så är vi återigen ett lag för den absoluta nedre regionen av tabellen.

När det gäller backarna så ser det mycket bättre ut. Men för att vända på ditt argument när det gått dåligt. "Herregud det har ju bara gått 3 matcher än" ;-)
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Kopparjimmie & pjåtor: Låter riktigt bra med Zanetti. Jag kunde tyvärr inte se matchen mot DIF men sett de två innan. Så min lilla fråga är om ni kan berätta lite hur Zanetti antagligen var i den matchen då jag ej tyckt i de två första att han varit särskilt utmärkande.
Ha det gott ;)
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Kopparjimmie: jag var superskeptisk till den värvningen men har ändrat mig såklart :) hoppas vi förlänger med honom !!
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
bradberry: Helt plötsligt fattar man vad Bengtzén menade när han sa att Zanetti gått under radarn! Vilken spelare, en ny favorit!
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
bradberry: En annan tänkbar orsak är ju att alla som uttryckte sin oro (läs: sågade backsidan), hade tokfel i sak.
Och då blir ju backsidan för dessa personer helt plötsligt en styrka, där vi andra som hela tiden sett potentialen och styrkorna bara konstaterar det som vi redan känt till... :-)

Lite som när mediaexpertisen nu helt plötsligt börjar få upp ögonen för Brynäs, precis som om deras tidigare omdömen skulle ha varit nån sorts korrekt utgångspunkt och där man nu sitter och förvånas väldeliga hur fel man haft..
:-)
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
bradberry: Kan bara stämma in👍🏻👍🏻👍🏻😃
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Forsberg 1978: Lite lustigt... För några veckor sedan var baksidan vår absoluta akilleshäl. Många uttryckte din oro. Nu har baksidan växt till en styrka plötsligt...(?) Tänkbara orsaker:

1. Salmelas inträde- Flyttar kompetensen uppåt bland backparen och stärker på så vis hela backuppsättningen.
2. Bertil tillbaka- Skadefri! Dessutom har man enligt rapporter inte stressat vilket talar för att han verkligen är helt återställd.
3. Pudas- Verkar vara en bra värvning. Gör bra ifrån sig redan och just dessa spelande backtyper brukar ju tendera att växa in i det. Kommer mao med stor sannolikhet att utveckla sitt spel ytterligare och bli en viktig kugge i offensiven.
4. Zanetti- Vilket krutpaket!!! En laglojal hårding med offervilja. Dessutom följsam i spelet för sin tyngd...
5. Kilström/Sunken- För tidigt att säga men Dif-matchen gav positiva signaler. Sunken får ett annat understöd med bulans hockey och Kilström verkar på något vis fått en tydligare defensiv roll. Verkat något förvirrad och splittrad tidigare säsonger...
6. Bredden- Jo- med skadefritt lag har vi etablerade Poseland och lovande Nörstebö utanför top 6. Båda kan gå in och leverera utan att ge fansen skrämselhicka...
7. Felix- En trygg målvaktssida ger backarna en stabil känsla...
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
honken21: Får hoppas detta jag gillar konkurrenssituationen om backplatserna nu👍🏻 när hade vi det senast?😉
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Blir det Porselands revansch ikväll? Fick sig en väckarklocka senast. Vi förväntar oss inte att han är vår bästa spelare utan puck, men med puck får han inte slarva som han gjort hittills. Tur att vi har en bred och stark backuppsättning i år!
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Skrubben:
Det kan alltså se ut så här mesta säsong:

Gunderson - Zanetti
Andersen' - Pudas
Bertilsson-Nöstebö
Sundqvist-

Om vi ni inte inte ska ha kvar Salmela förstås..
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Chris11: Ja, jag hoppas man gör som med Gunderson. Förläng med honom runt jul innan eventuella konkurrenter vill sno honom framför näsan på oss.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Skrubben: som det ser ut just nu så vill jag gärna ha Zanetti på ett längre kontrakt. Synd att man bara skrev honom på ett år, men visst det var en chansning.. Som slagit väl ut. Fortsätter han att spela som han gör så lär han ju få gå upp rejält i lön inför nästa säsong. Jag antar att lönen han har just nu är väldigt låg.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Peja: Instämmer. Trodde att han skulle få problem i SHL, framför allt då många lag vill sätta press på Brynäs backar, men det har gått hur fint som helst för honom.

Bara hoppas vi kan behålla honom längre än dom två år som kontraktet är skrivet på.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
En spelare som jag skulle vilja plussa för mot Djurgården är Pudas. Han påminner lite om en ung Djoos. Ser isen oerhört bra och är skicklig med pucken. Honom kommer Brynäs att ha mycket glädje av de kommande åren. Han spelar inte lika våghalsigt som typ Hultström gör heller.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Vad har hänt här inne. En nu version som känns mer antik än föregångaren. Ibland kan man undra varför man ska in och pilla bara för sakens skull.

I övrigt är allt som vanligt. Modo förlorar.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Bellman 6,0: Han är störtskön och välkommen hem om kaffepengarna passar en dag.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Bellman 6,0: Granis ska det stå...
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Saknar Gratis... Varje gång det är lite gruff och han är inblandad har linjemännen leenden som går från öra till öra....
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
"Real Luleå" var det ja...

... HAHA!
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
riggen: 5 skott på två perioder är verkligen bedrövligt.
Kommentera


Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Steenm: Alltså 1-9 i skott efter första perioden, 0-2 underläge efter 03:23 min, spel 5 mot 3 utan att vara nära. MODO ska vara glada att det bara står 0-2, 0-3 känns som mer rättvist.
Men kom ihåg! MODO är alltid bättre än Brynäs, även fast dom förlorar mot oss hela tiden.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
KulaShaker: Var läser du det?
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
KulaShaker: vilket troll
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Gissels vad Modo är dåliga, de ser ju helt yra ut och är utspridda över hela banan.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Steenm: Hopkoket från Ångermanland spelar kval, det är nog ett klokt tips. MODO tycker inte ens att vinst träningsmatcher har någon betydelse, fortsätter samma syn på hockey i seriespelet 😋
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Powerfade: Wennerholm har börjat vändningen....


"Brynäs är nog betydligt bättre än jag trodde när jag placerade dem på en tolfteplats i sluttabellen.
Men i det fallet har jag gärna fel."
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Kollar lite på Modo–LHC, och påminns ännu en gång över hur skrattretande det är att majoriteten av landets "experter" placerat Övik före oss i tabellen. De är riktigt, riktigt usla både bakåt och framåt. Och inte bara idag. Jag tippade dem 13:e, och visst fan står jag fast med det.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Chris11: Nj blir jag lite brydd när du anser att Ollas inte får till det, själv blev jag mäkta imponerad av honom igår.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Så kul att lösa med tanke på att vi sett det här under hela försäsongen. Känns som media har dålig koll.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
ellis:

Du har ju själv haft en del bestämda åsikter om laget redan innan de fått chansen att visa sin kapacitet på isen. Det är kanske därför du kan relatera till experternas bryderi.

Fast jag håller med till viss del. Det är en lång säsong. De så kallade experterna kan få anledning att ändra sig både två och tre gånger innan vi summerar. Inte utan att jag tycker att hockeyexperter faktiskt har ett ganska enkelt jobb. Bara att slicka på fingret, slänga upp det och känna hur vindarna blåser.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Funderar lite på Ollas och Lindblom. Båda två får inte riktigt till det i respektive kedjor. För tidigt att säga något nu, men när det gått 7-10 omgångar så lär bulan snurra om det om produktionen fortfarande är låg.
Tycker även att Brodecki borde spela i andrakedjan, han gjorde det riktigt bra där på försäsongen. Fast blir svårt att sno ihop laget då.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Rödin är en i raden av brynässpelare som hyllar den nya fysträningen:
"– Jag ska inte säga att det är som dag och natt, men det är en jäkla upphöjning. Magnus gör ett hästjobb hela sommaren och gör det fortfarande. i har tränat måndag till lördag två pass om dagen och han är väldigt kunnig, det är inte bara att köra i två timmar utan anledning, vi gör verkligen bra saker med kvalité, säger Rödin.

Hur var det tidigare?
– Jag vill inte kasta skit på någon och säga att det var dåligt, men Magnus har kommit in med nya idéer och det har känts väldigt bra för mig och många andra av killarna."
Kommentera


Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Föresten, borde inte "Köp matchbiljetter"-länken här till höger på sidan gå till bif.ebiljett.nu ?
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
pekka85: Angående Lindblom är det bara hoppas han jobbar upp sig. Liten besvikelse hittills, men man måste komma ihåg hans ålder och att det fortfarande finns en viss orutin hos honom.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
pekka85: Porseland spelar på lördag!
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
pekka85: Bulan sa på presskonferensen att det redan är bestämt att Porseland spelar på lördag. Min gissning är att det är han och Nörstebö alternerar som 7:e-back dom få matcher alla åtta backar är skadefria.

Bulan sa också att Starky börjar träna på måndag. Alltså står Sandström även på lördag.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Powerfade: Fast det här med "kappvänderi". För det första har det bara gått tre omgångar. Än kan man inte dra några bestämda slutsatser om nåt lag. Men om en krönikör har en uppfattning om ett lag, positivt eller negativ, innan en seriestart må man väl respektera det? Om denne sen visar sig ha haft fel eller inte. Klart han skriver bra om Brynäs om det finns fog för det framöver.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Jaha, kära Brynäsare. Det verkar som det kan bli en ganska trevlig säsong i år. Idag vinner vi rättvist och vi lyckas hålla en ledning, bara det är ett styrkebesked. Som tidigare skrivits här inne så är defensiven riktigt bra, Zanetti är fan kung, rörlig och fysisk och spelar enkelt. Plus för Bertil, Salmela och Kilström. Måste också poängtera (det tar emot) att Sunken är en klippa idag. Vad har hänt? Måste vara hans bästa match på 3 år! Framåt är Rödin briljant men ack så ineffektiv idag. Shl:s bästa Kapten!? Tycker dock att det syns att Lindblom inte är lika bra som Sweatt vilket gör hela kedjan några snäpp sämre. Scott får jobba alldeles för mycket i det defensiva men jag hoppas att det vänder. Westerholmarna bäst idag helt klart. Saknar fortfarande Vrana i 5 mot 5-spelet och tycker nog att Ollas ser lite kantig ut. Är han helt frisk? Johnson är ett rent klassförvärv. Påminner om Nokelainen i sin offensiv där han naglar fast backarna och vinner massor med dueller! Var är Porseland? Petad? Efter 2 matcher spelade så var han, i mina ögon, klart sämst bland backarna men bänkar Bulan honom redan? Ett förstapass som inte alls platsar i Shl. Känns som 3 poäng mot HV på lördag är givet, dom har 9(!!!) spelare på skadelistan! Om inte Felix står blir jag ruskigt besviken, killen kan bli något riktigt stort! Älska Brynäs alltid!!!!!
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Underbart med tre rättvisa poäng, men visst blev det spännande ändå:)
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Skrubben: Vi får se när kappvändaren Wennerholm börjar skriva krönikor om hur bra brynäs är.. Hahaha
Kommentera

1700254 · »