Brynäs IF

712978 inlägg · 7953 ämnen

Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15

1701601 · » Till forumet


Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Chris11: Felix får ta på sig förlusten helt klart😈
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Monno: hehe ja så är det ju ;) men ändå, han är bäst i sitt land, det är ändå riktigt bra!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Chris11: Nu gillar jag Starkbaum, och inte för å va den som är den. Men Starky är OS-Målvakt för att han kommer från ett land som är rätt kasst på hockey. ;-)
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Såhär vill jag se laget när alla forwards är tillbaka.

Rödin - Scott - Johnson
Brodecki - Vrana - Ollas
Westerholm - Westerholm - Mannberg
Olden - Enterfeldt - Lindblom
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Såhär vill jag se laguppställningen mot Rögle.

Starkbaum (Sandström)

Salmela - Pudas
Nörstebö - Bertilsson
Zanetti - Porseland
Kilström - Sundqvist

Rödin - Scott - Brodecki
Johnson - Blomqvist - Ollas
Westerholm - Westerholm - Mannberg
Lindblom - Ölund - Alcén
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Pettisbif: Fin analys där, håller med om Lööke, han borde få chansen mer.

Sedan tycker jag att Bulan borde flytta upp Johnson i första när Vrana kommer tillbaka. För att få fart på Scott och Johnson framförallt och sedan sätta Lindblom i en brunkarkedja.
Då formerar jag det på det här sättet:

Johnson-Scott-Rödin
Ollas-Vrana-Brodecki
Westerholm-Westerholm-Mannberg
Lindblom-Blomqvist-Alcén
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Chris11:
Tankar från mig

Starkbaum - Varken bu eller bä
Sandström - Riktigt bra. Hade dock otur ikväll.

Salmela - Började bra mot Malmö men har inte alls kommit upp till sin normala kapacitet ännu. Han kommer nog behöva 5-6 matcher till innan han levererar fullt ut med mer speltid.
Zanetti - Riktigt stabilt backspel. Flipp!!
Porseland - Blandar och ger för mycket. Har ett riktigt bra skott som jag hoppas han kommer visa och använda mer!
Nörstebö - Tycker han gjort det väldigt bra när han fått chansen. Förtjänar mer istid!
Sundqvist - Äntligen Sunkan! Nu känner jag igen dig på isen. Tuff, resolut och ett riktigt krigarspel. Fortsätt såhär och spela enkelt.
Kilström - Se Sunkan..
Bertilsson - Börjat stabilt med tanke på förutsättningarna. Här har vi ett sparkapital. Min personliga favorit på backen!
Pudas - Habilt spel i defensiven. Förväntar mig dock ännu mer i det offensiva spelet.

Rödin - Fem av fem stjärnor. Kommentarer överflödiga!!
Scott - Nää, känner inte igen Scott.. Spelar svårt och ser rätt kantig ut. Har dock varit grym på teka. Men har missat väldigt många frilägen. Stäppa upp!
Lindblom - Har inte alls infriat mina förhoppningar. Ser allmänt loj och seg ut. Tror han passar bättre i en checking line där han får brunka mer.
Johnson - Inledde dom första två matcherna stålande men har mattats av lite dom senaste matcherna. Gör ett enormt jobb över hela banan. Vill dock att han skjuter mer själv.
Vrana - Här har vi ett sparkapital. Grym på teka, enormt fint spelsinne och nyttig lagspelare. PP king. Det enda som fattades innan han gick sönder var nått mål men han kommer vi få stor nytta av.
Ollas - Kommer ständigt till jobbet och gör ett otroligt bra jobb och sliter som ett djur. När Jeppe kommer in i det hela igen blir han landslags mässig.
Westerholmarna - I stort sett bara positivt. Kan bli än mer effektiva och gå på mål oftare. Annars prickfria hittills.
Mannberg - Säsongens
överraskning hittills tillsammans med Zanetti. Sliter som ett djur och kompletterar bröderna ruskigt bra. Snabb som få, avig och enormt duktig i BP.
Brodecki - Adam är en poängproducerande lirare som förtjänar att spela högre upp i kedjorna. Enormt teknisk och läser spelet enormt bra. Kan han bara vässa på sin fysik och sitt skott så kan han gå hur långt som helst. En personlig favorit!!
Blomqvist - Gjorde ett snyggt mål mot Malmö i premiären. Men sen då?? Sliter på bra över hela isen men sen händer inte mycket mer. Behöver ta ett större ansvar i offensiven för att vi ska kunna ha 4 kedjor som kan hota. Har ju ett bra skott men missar på tok för mycket... Får nog svårt att platsa när Sebbe och Petr är tillbaka. Dock är han en bra spelare i BP och rätt bra tekare.
Alcén - Jobbar o Jobbar. Skulle behöva hota lite mer offensivt. Men likt Blomman så är han nyttig i BP spelet och kan även spela lite småfult vilket behövs.
Ölund - Har spelat för lite för att bedömas. Visade ikväll mot LHC att han har mycket hockey i sig. Kan bli mycket bra på sikt.
Lööke - Även Lööke en personlig favorit. Vet faktiskt inte varför han inte får chansen ner. Tyckte mig se att han blivit både starkare och rappare på försäsongen. Är dock väldigt ung fortfarande men jag tror inte Jwns skulle göra bort sig om han bara fick chansen oftare..
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
BULAN om du läser det här, låt Zanetti spela med Salmela istället som han gjorde förra matchen. Porseland är inte där än, han kan spela PP med Salmela. Men inte 5v5.

Sedan, här är de hetaste straffskyttarna:
- Johnson
- Brodecki
. Rödin
- Lindblom
- Patte

Inte Ollas och Pontan.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Huge: jag menade inget läge under någon sekvens under matchen utan läget att vi hade LHC på gaffeln.

Men för att kommentera lite av spelet...Många misstag gjordes. Bland annat så tillät man LHC att anfalla i våg efter våg när vi varit överkonstruktiva i deas zon vid 3-2 läget. Jag hade hellre sett att man checkat fast pucken i deras zon mer än att ta skott utifrån och sedan låta LHC vända och komma in i vår zon med full fart..

Lite mer grishockey helt enkelt.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Huge: tycker att vi förlorade miljontals tekningar idag också. Bara Ollas kan lära sig det där så blir han en bra ersättare till Vrana ?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Powerfade: Nja, vilket läge menar du?
Hade vi verkligen så pass många lägen att avgöra i slutet, att bara 1 pinne känns surt?
Innan PP:t hade ju tvärtom LHC ett par jättelägen att avgöra, men Felix räddar oss.
Är isf mest sur över att en normalt puckskicklig Rödin är den som slarvar när han försöker ta in pucken i offensiv zon och sätta upp det PP vi får i slutminuterna.
Där får LHC pucken gratis och kan spela runt och låta tiden rinna iväg.
Vi kan väl säga att jag är både sur och nöjd, mest nöjd.
Framförallt med spelet överlag, att vi inte backar hem och försöker försvara oss mot ett bra motstånd. Ollas ser riktigt bra ut redan nu och Salmela har en bit kvar till normal standard. Vill minnas att han såg likadan ut inledningsvis i FBK förra säsongen, slarvade mkt och såg lite halvloj ut, för att sen komma mer och mer efterhand. Plussar också Linus Ölund, som var mkt nära att måla ett par gånger.
Avslutar med Felix Sandström. Halvtavlan vid 1-0 uppvägs med råge av flera jätteräddningar. Starky får jobba för att hålla jämna steg med Huge-grabben... :-)
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Känns skönt att Starkbaum får stå på Lördag. Tror inte att det är så bra att sätta Felix i kassen tre raka matcher, även fast han gjorde en OK match idag så behöver han vila sig. Kan Starky slå tillbaka på lördag och visa varför han är en OS-målvakt? Det hoppas jag :-)
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Qvarre: Aha, nu är jag med. Kan hålla med där.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Powerfade: Hatar sånna förluster där vi har ledningen inför sista och tappar in en kvittering... FAN.
Äh nya tag på Lördag, Då Gävlar Kör Vi!!!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Huge: Sett på förhand så är en poäng borta mot LHC kanonbra. MEN, i det läget vi hamnade nu så känns (bara) en poäng surt. Det måste väl även du kunna inse.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
honken21:

Det var inte en kommentar till dig utan allmän åsikt.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Qvarre: Haha, vad snackar du om?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
honken21:
Då så, 1 pinne mot ett obesegrat Linköping på bortaplan. Felix gjorde ett misstag men var i övrigt grym.
Om man inte kan skilja på lagen efter 65 minuters spel så borde det innebära oavgjort tycker jag

Att desperat jaga underhållning till vart pris och detta till bekostnad av det sportsliga är inte värdigt.

Det är min åsikt och den står jag för.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Huge: Alla deras mål var bara tur. Första målet kommer Sandström ta alla dagar i veckan framöver, andra var en tursam studs på egen spelare, tredje studsade på TVÅ Brynäs-spelare innan den gled fram som en macka till Rhett.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Lite oroväckande att vi ser sega ut i tredjeperioden både ikväll och mot Fbk. Så jävla hårt som Brynäs tränar trodde jag att vi skulle åka åttor kring motståndarna i slutet av matcherna. Det var troligtvis även bristen på energi som gjorde att vi knappt kom in i anfallszonen i PP:t i förlängningen. Mer träning nu Bulan!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
honken21: Bra med poäng mot hemmastarka LHC!! MEN, jag tycker mig se vissa tendenser från förra säsongen. Dåliga alltså. Det är för få spelare som spelar på 95-100% i matcherna och det håller inte över en hel säsong. Idag är Rödin, Pow, Paw, Mannberg, Nick, Sunken, Kilas och Felix bra men var är många andra? Blomman, Ollas, Lindblom, Brodecki, Zanetti, Porseland och SALMELA!! Varför bytte man Zanetti och Porseland ihop med Salmela? Gjorde inte Salmela bättre iaf. Jag vill påpeka att jag inte klagar. Jag bara resonerar kring saker som jag känner igen från förra säsongen och som inte var så bra, och vi vet ju hur den säsongen slutade. Min känsla är att det är fantastiskt bra att ha 4 hela och fräscha backpar men kan det bli ett problem? Känns som att Salmela ska spela mera än vad han gör?! Tycker faktiskt att Vrana saknades idag. Ollas hade lite svårt med tekningarna och positionerna men samtidigt är det hans första match på länge som center. Tack Jere!! Tycker även att fjärdekedjan var lite väl anonyma idag. Nya tag mot Rögle på lördag. Då ska vi fan ha 3 pinnar! Älska Brynäs alltid!!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
honken21: Precis. Finns inget som helst positivt med den här skitinsatsen. Vi möter ett riktigt sopgäng som är bottentippat, dessutom ett erkänt uselt hemmalag med dålig offensiv....
Allvarligt talat: hur fan kan man sitta och gnälla över 1 pinne borta mot LHC?
Dom bjuds på ettan av Sandström, sen studsar pucken osannolikt deras väg på dom andra målen.
Patetiskt att gnälla istf att glädjas över vår kämpainsats mot ett riktigt bra motstånd.
Oavgjort vid full tid hade nog jävligt många tagit på förhand, tro mig...
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
honken21: äh inget att hönga läpp över. Vi ligger fortfarande 3:a
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Jag tar på mig förlusten. Jag missade alla Brynäs mål pga blöjbyten. Hade jag fixat ny blöja på grabben under förlängning/straffar hade vi vunnit...
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Qvarre: Nä, nöjd i 60 minuter, missnöjd med att vi inte ger oss själva chansen i sudden+straffar. Men på förhand köper jag också en pinne.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Hade vi haft Silfverberg hade vi säkert vunnit. Han kan verkligen det där med straffar, bäst i NHL till och med.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Det enda positiva är väl att spelarna lär vara revanschsugna på lördag.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
honken21:
Är du missnöjd med att vi spelade oavgjort mot Linköping borta? Jag är typ nöjd med en pinne.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Det här suger verkligen. Måste kunna kräva mer av spelarna i sådana här lägen. Inte ens nära 2 poäng. FAAAAAAAAN
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Straffar, vilket jävla jippo som har mycket lite med hockey att göra.
Har alltid hatat det och kommer alltid att hata detta
Nu tror Linköping att de vann en match som slutade oavgjort, löjligt.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Kopparjimmie: pinsamt att se så dåliga straffar
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Fattar inte hur professionella spelare är så dåliga i en mot en. Det svåraste för en målvakt måste ju vara att ta en puck i hög fart, inte nån jävla fint-fjösare. Irriterande.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Forsberg 1978: Skönt med en poäng borta, MEN usel sista period, usel förlängning, uruselt PP i förlängningen och usla straffar. Var Salmela full ikväll?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Powerfade: ollas och Patte Westerholm ska inte lägga straff... JOHNSON hallå?? Brodecki? Rödin...? Ääh en poäng gick vi miste om. Inte så farligt
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Tyvärr förtjänade vi inte extrapoängen! Alldeles för okyliga i 3 mot 3, usla i 4 mot 3 (bara åka in med pucken?), och usla straffar.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Happ.. Jävligt jobbig förlust..

Tredje perioden måste vara den sämsta perioden hittills av brynäs.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Hur kommer det sig att Brynäs alltid är kassa på straffar?!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Rödin tar ingen straff...

Skadad?

😳
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Forsberg 1978: Man ska göra som den gamle ryssen Kamensky gjorde: åkte fram och sköt ett stenhårt slagskott. Inga konstigheter!!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Forsberg 1978: Ja Brynäs suger verkligen stenhårt på straffar...
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Haha, vi är lika sorgliga på straffar som vanligt, gud så patetiskt. Vad är det för jävla "dragningar"? Är det P12 vi ser? SKJUT!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Brynäsgubbe: Vilka skitstraffar fan!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Zappaholic: Usla straffar!!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Men sluta finta! Nita dit den bara!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Powerfade: Håller med om Sunken, roligt.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Steenm: Vi skulle haft vrana nu på straff :(
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
bifhjärta: Vilket uselt PP
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Varför SÄNKER brynäs tempot i PP? Det är ju pinsamt att se.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Zappaholic: Snacka om misslyckat PP! Nåja nu straffar vi dom😀
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Straffar alltså. Det var ett tag sen. Little får väl inte lägga nån?
Kommentera

1701601 · »