Brynäs IF

711079 inlägg · 7953 ämnen

Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16

1720784 · » Till forumet


Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Chris11: Bz kanske ska värva Lapierre? Hsn är nog ledig. Det måste vara en bra värvning. Han har ju massor av NHL rutin😃
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Chris11: Gävle sjukuus är som alla andra typ mer intäkter om patieneter inte blir friska
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Enaranger: Ja Gävle sjukhus är det sämsta i Sverige... Helt värdelöst!
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
dAVydov:

Även oroväckande att det är på Gävle sjukhus han undersöks.

Minns när Lars Jonsson fick en skena över vaden i en hemmamatch
(mot Luleå tror jag det var) och läkarna på Gävle sjukhus bara sydde
ihop. Och sen upptäcktes det en månad senare (när det inte läkt
som det borde) att en sena/muskel var av i vaden.
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Chris11: Hmm, det kan ju både innebära att det "bara" är ett köttsår eller att han skurit av någon viktig sena/led där inne. Hoppas på det förstnämnda.
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Rödin träffad av en skridskoskena på knät. Hoppas att det läker fort!
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Chris11:Det är inte sant vad drabbat laget är av alla de slag. Äckligt, faktiskt. Är som om nån ond kraft regisserar all möjlig skit för att Brynäs inte ska ges förutsättningar för framgång.Fy fan...
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Clarence: ja blir han borta länge så måste det värvas direkt. Det går inte annars!
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Chris11: Inte bara positivt att ingenting hänt här på värvningsfronten. Såsom läget utvecklats skulle en eller ett par förstärkningar, en back - en forward, vara positiva injektioner för laget. Tror jag. Nu läser jag att Rödin skadats också, så...
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
KulaShaker: det var säkert Pudas som sänkte honom... Som han gjorde i klippet Brynäs la upp igår
Kommentera


Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
dAVydov: halsen är i hjärt ögrupperna
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Carl Lejonkräk: HELVETES JÄVLA SKIT!!!
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
KulaShaker: Kanske gjorde så ont att han började tala i tungor... Helvete vad trist. Nu håller vi tummarna för att det bara är en lårkaka typ.
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Carl Lejonkräk: Hur brukar man skriva i pratbubblorna:

"#%&=*¤!"
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
KulaShaker: Vilket språk kan det vara?
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Carl Lejonkräk: Lite rolig kommentar mitt i eländet:
"Mattias Nörstebö som klev av samtidigt uppfattade det som om det inte var någon större fara med Rödin. Men att Anton hade rejält ont och låg kvar på isen en stund talade ett annat språk."
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Chris11: fy fan, säkert ledband och 6 Månader borta
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Chris11: Ajdå, tog han sig inte ens ut för egen maskin kan det vara illa:(
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Chris11: "Anton Rödin krockade och gjorde illa ett knä. Han leddes av isen av Brynäs massör och vi får väl se hur det är med Brynäs kapten. Det såg inte så bra ut."
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Honken: leddes ut av läkare från träningen :( såg inte bra ut
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Honken: fick ett sms från en kompis, Rödin skadad
Kommentera


Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Chris11: Rödin knäskadad på träningen idag
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Forsberg 1978: vilken cirkus det är i Modo. Lite mer än halva säsongen har gått och de har redan hunnit byta ut halva truppen + tränarna.
Sedan tittar man på Brynäs, ingenting har hänt på värvningsfronten. Det enda Bengtzén har gjort är förlängt med några spelare och lånat ut Lööke.
Kommentera


Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Powerfade: Fast å andra sidan vet jag också om hur mycket energi och tid Brynäs lagt ner på många andra "talanger" som sedan inte blir nåt. Sedan kan ju vem som helst räkna ut att en del spelare kanske producerar när dem hamnar i rätt miljö! Då pratar jag inte om spelare i i kedjan, utan om klubben i helhet.

Brynäs är en förening som inte passar alla spelare, och så är det med alla klubbar.Hur bra gick det egentligen för Mannberg i Luleå? Fast i Brynäs har han fått ett lyft, för han har hamnat "rätt"

Det är min åsikt i alla fall....
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Pettisbif: Bridecki är inte dtaftat och kan således bli kvar i Brynäs väldigt länge. Han har haft en tung säsong hittills men vi vet alla hur hur bra han var förra säsongen.

Att sitta och stirra sig blind på nuet och inte investera i framtiden känns bra dumt. För vi vet ju hur det skulle låta här om man bänkar Brodecki tills han tröttnar och byter klubb och börjar producera.
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Jesses kusin: Fast att Modo gör sig av med Lapierre är ju en sundhetstecken. Jag såg honom för första gången i torsdags förra veckan och är ju mer fokuserad på att få motståndarna ur balans än att agera första center. Om Modo ska fixa klara en kvalserie så behöver dom ju få in spelare som kan producera.

Jag tycker fan lite synd om Modo, påminner lite om vårat lagbygge under början/mitten av 2000 talet. Skillnaden är att vi hade Molin, Dackell och Sjödin att luta oss emot när det drog ihop sig som hade ett jävla hjärta för föreningen. Modo har ju ingen stomme. Man undrar om det någon av spelarna i deras trupp ligger sömnlös på nätterna över hur det ska gå för föreningen, förutom för sin egen del då.Dessutom turbulensen i organisationen med sparkade ledare som aldrig vill ta slut, det känns ju igen.
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Jesses kusin: Otippat att JFK omedelbart hittar svagheter hos Lappe och härleder att det naturligtvis är andra orsaker som gör att han drar från klubben. Finns nog inte i hans värd att han inte vill spela i en klubb som inte fungerar.
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Chris11: I Modo är det Kalle Anka igen... Lapierre på väg bort och det förstår väl alla att i en klubb utan hjärta och ledning så drar man... Aldrig varit med på maken om omsättning av spelare i en SHL - klubb😂
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Brynäsgubbe:
Tycks vara Örebros egna text..
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Jag gillar Bulan skarpt!! Men här känns han rätt löjlig... "Olden har inte hållt nivån" Är det så konstigt då?? Han får ju inte ens spela och när han väl får det så blir det max 6-7 min. Dessutom hattas han runt med olika kedjekamrater. Se bara på Brodecki! Där har vi årets stora frågetecken!! Han har spelat i stort sett alla matcher från start, han har enormt mycket mer speltid/match än Olden, han har varit bosatt i den andra PP femman nästan hela säsongen, han har mer än ofta spelat med kvalité spelare, spelare som Johnson, Ollas, Rödin och Scott men har ändå mindre poäng än Sondre. Riktigt dålig bortförklaring av Bulan. Var ärlig och säg sanningen istället. För något måste ha hänt. Annars måste ju Broddan ha någon slags hållhake på Bulan!
Kommentera


Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Carl Lejonkräk: visst är det så. Men grejen är den att vi har för många forwards isåfall om Olden inte ska lånas ut. Brodecki är ju bulans favorit så han lär ju inte lånas ut. Ska vi inte ha tre backar på läktaren så blir det istället två backar och en forward... Så konkurrensen blir stenhård!
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Chris11: 6 givna backar och 3 som konkurrerar om en plats är ju idealiskt, dessutom saknas alltid någon.
När det gäller Olden så tycker jag att vi gott kan ha kvar honom sum "supersub", han brukar gära det bra som inhoppare och även när hanspelat från start.
Härligt med konkurrens i alla lagdelar.
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Bifbiffen: vi ska till slutspel sa han när han kom, det var väl ett realistiskt mål?
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Säkerligen redan nämnts. Men 9 poäng blev visst 11 poäng, angående AJ:s klättring i tabellen.
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Carl Lejonkräk: ja när de kommer tillbaka så blir det skrämmande svårt för bulan. Vem ska han peta förutom Porseland? Jag tycker Carlsson är värd en plats så tryggt som han spelar! Nörstebö är också en back som gillar...

Salmela -Given
Bertilsson -Given
Kilström -Given
Sundqvist -Given
Zanetti -Given
Pudas -Given
Carlsson -Värd en plats
Nörstebö -Värd en plats
Porseland -Dålig

Sedan undrar jag hur det blir med Olden? Är det inte bäst att låna ut honom ett tag? Han får ju aldrig spela, bättre att han får spela i en förstakedja i allsvenskan istället för att sitta på läktaren i Gävle. Dock är han bättre än flera spelare i laget, men bulan verkar inte alls gilla honom. Så om nu bulan vill att Olden ska vara utanför truppen så är det väl mycket bättre att låna ut honom? Onödigt att ha så bra spelare utanför truppen...
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Chris11: Sen har vi ju Salmela, Bertilsson och Nörstebö på ingång samt en Vrana som snart är i form. Det ser onekligen bra ut och jag tror att vi kan utmana om tredjeplatsen. Skulle det mot förmodan bli åttondelsfinal så är det som det är, bara att bita ihop och köra, vi kan slå alla lag (utom SAIK).
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Brynäsgubbe: kan mycket väl ta poäng mot Växjö, de är inte så otroligt bra och dessutom är det vår hemmaplan. Men visst ska vi väl gå till slutspel? Javisst vi har tuffa matcher men vinner vi mer än hälften av dem så hamnar vi topp 6. Det tror jag vi kan göra!
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Chris11: Om vi kommer till slutspel. Vi har två tuffa matcher framöver som jag tror vi nollar i. Det kan mycket väl bli playin och då kan vad som helst hända.
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Huge: "P.S Tänk så här i dagens läge: Fan, jag kunde ha varit modoit!!?!...."

Den tanken hjälpte faktiskt,Huge. Tack !
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Chris11: Jag tycker Bertilsson alltid har varit otroligt bra på att hålla en hög nivå direkt efter skadeuppehåll. Han spelade knappt en försäsongsmatch i början av denna säsong och missade även inledningen av grundserien. När han sedan kom tillbaka (dif borta) var han riktigt bra, liksom han var i resterande matcher fram tills han skadade sig igen.
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Huge: "P.S Tänk så här i dagens läge: Fan, jag kunde ha varit modoit!!?!...."

Tyvärr, hade aldrig kunnat vara en modoit. Har man i ett fritt land själv valt att gå och bli det tycker jag man kan få skylla sig själv, det är ju liksom som dömt för att misslyckas ;)
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Hmm Salmela och Bertilsson får 10 matcher att spela innan slutspelet (om de nu kommer tillbaka precis efter uppehållet i Februari). Hinner Bertilsson komma i storform inför slutspelet? Salmela är jag inte ett dugg orolig för, men Bertilsson? Njaae jag hoppas verkligen att han spelar in sig i laget. Han missade hela försäsongen och har bara spelat 5 matcher sedan Februari förra året(!). Hoppas att han kommer in i matchtempot fort som fasen, för i slutspelet behövs han mer än någonsin. Kan Berra komma tillbaka och Salmela vara skadefri så tror jag att vi kan nå semifinalen! Vi har ett riktigt bra lag i grunden!
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Davey85: Det här kan kanske få dig på lite bättre humör.
Bra tankar av Sandberg tycker jag.
Jag säger som kungen: "Nu vänder vi blad..."

P.S Tänk så här i dagens läge: Fan, jag kunde ha varit modoit!!?!....
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
tjugo8: Av någon anledning hittar jag bara den på SHLs mobilsida...

Carl Lejonkräk: Ett skämt?
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
tjugo8: Det är ett skämt 🤗
Kommentera

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Brynäsgubbe:
Länk matchsammanfattning?
Kommentera

1720784 · »