Brynäs IF

713061 inlägg · 7953 ämnen

Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15

1713471 · » Till forumet


Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Följande matcher kvar detta året:
Om man skulle våga sig på lite poängtipp så skulle jag tippa så här:
Djurgården borta 1 poäng
Örebro hemma 2 poäng
Karlskrona borta 3 poäng
Rögle hemma 3 poäng
Linköping hemma 1 poäng
HV 71 borta 0 poäng
Djurgården hemma 3 poäng

Vad tror ni boys?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Powerfade: Stämmer bra. Sen tycker jag heller inte att dom har varit så otroligt mkt bättre än oss sen Bulan tog över. Efter vårt senaste guld har ju lagen haft lite olika utveckling, så att vi haft svårt mot dom under TJ har väl varit mer eller mindre naturligt. Med Bulan har det sett klart bättre ut och vi är inte långt efter, som jag ser det.
Just nu spelar dom i stort sett på max av sin förmåga och är i zonen, trots det så hänger vi ändå med fastän vi saknar ett gäng tongivande tunga namn.
Kan vi nu bara bli någorlunda skadefria innan slutspelet drar igång, så är jag inte rädd för nåt av lagen vi kommer att tampas med.
Sen måste man ändå beundra ett lag som i dagens tuffa konkurrens, jämfört med hur det var under vår egen storhetstid, har tagit sig till 6 raka finaler.
Blir naturligtvis en jättesporre och morot för våra killar att sätta stopp för den streaken, om vi nu möts i vår.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
HitTheLights: SAIKona har problem med ödmjukheten. Det har gått för bra för dem några säsonger nu. Men vi vet ju att det går i cykler. Det var inte länge sedan man pratade om "de 4 stora" , den tiden är förbi, precis som det kommer bli med Skoterraggarna.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Powerfade: Det må vara en mörk streak vi är inne i mot SAIK, men vi har för alltid Berts tårar 2012 att minnas tillbaka till som ett litet ljus i mörkret.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Davey85: Jag tycker bara att det är så löjeväckande med all denna statistik och "streaks" OK, att SAIK har en jävla massa vinster i rad mot oss. Men sett till läget vi har varit i sedan vi vann SM guldet så kanske det inte är så konstigt.

Visst, vi rådde inte på dem under denna doubleheader. De är ett bättre lag för tillfället. Men ska man oja sig för förluster som har skett för 2 säsonger sen?

Löjeväckande...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Är väl inte så mycket att snacka om egentligen. Just nu rår vi inte på Saik,men låt oss säga att vi har Salmela,Bertilsson,Enterfeldt och Vrana speldugliga. Då är det en helt annan match.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Sofos: Varför drar du in mig i den diskussionen?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Skrubben: Jag hedrar gärna din obrutna optimism. Kan du ändå inte medge att det här dubbelmötet varit en ganska tillförlitlig indikator på att Brynäs inte heller den här säsongen riktigt är uppe på SAIKs nivå? I en ev matchserie rår vi inte på dem sammantaget. Jo, möjligen då kanske i bandy eller vilken annan sport du nu åsyftar när det kommer till slutspelet..
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
pekka85: Jag återgäldar bara din vän Zappaholics besök i våra forum. Så snacka med honom först.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Chris11: Tack för länken! Jäklar vad kul. 😄

Men helvete vad oskönt med uppehåll till torsdag. Vad fan!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Brynäsgubbe: haha han kollar precis in i kameran när han säger "kuka". Ungefär som om han vet att han inte borde säga det men gör det ändå.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Såg inte matchen men hahahah "– Vi måste ge oss fan på att vinna den här sista perioden. Helt enkelt kuka upp oss lite, säger Rödin till C More."

Älskar vår kapten.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Sofos: Ni var bättre i första perioden. Ni var bättre i matchen. Ni vann igår, trots att vi kanske "förtjänade" någon poäng. Men vad fan gör du på Brynäs forum? Jävla pajas. Ericsson och co. kommer inte vara för evigt. Brynäs storhetstid varade inte heller för evigt. Vi vill bara vinna varje match och helst slippa troll i våran tråd! Tillbaka till gruvan kompis💋
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Sofos: Ni var bättre i första perioden. Ni var bättre i matchen. Ni vann igår, trots att vi kanske "förtjänade" någon poäng. Men vad fan gör du på Brynäs forum? Jävla pajas. Ericsson och co. kommer inte vara för evigt. Brynäs storhetstid varade inte heller för evigt. Vi vill bara vinna varje match och helst slippa troll i våran tråd! Tillbaka till gruvan kompis💋
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
munkas: Ja, det kanske känns som förgjort. Men förr eller senare slår vi dom. Om vi supportrar börjar ge upp kommer det spegla av sig hos spelarna också. Det är trots allt inte i en grundserie SM-guldet avgörs i.

Minns du säsongen 11/12 när vi hade oerhört svårt mot Frölunda? Jag minns hur publiken jublade i Scandinavium när det blev offentligt att dom skulle möta Brynäs i kvarten. Sedan slog vi dom med 4-2 i matcher, bland annat efter en 5-0 seger på bortaplan i match 4. Det jag menar med detta är att om man möter ett lag i ett slutspel, spelar det ingen som helst roll hur det gick mellan lagen i grundserien. Det är en helt annan sport som spelas i ett slutspel.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
munkas: Du kanske inte ska följa och engagera dig i någon lagsport som du inte deltar i själv. Satsa på melodikrysset, korsord eller annat där du inte kan skylla på någon annan än dig själv!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Skrubben: Jo, men mot just Saik känns det omöjligt, som förgjort. Det spelar ingen roll om vi gör en bra match, det slutar ändå med förlust. Det var det jag menade.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
munkas: Herregud... Brynäs ligger 4:a i serien och du har mage att börja gnälla. Skärp dig för fan.

Igår var Brynäs värda segern. I princip hela expertkåren var överens om det. Trots det spelmässiga och skottmässiga övertaget igår torskade man. Det är sånt som händer helt enkelt, och då är det samtidigt inte så konstigt att luften går ur spelarna när man har mindre än 24 timmar till nästa match. Fullt mänskligt helt enkelt.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Clarence: Nä, vi är väl ungefär lika långt ifrån idag som vi kommer vara vid nästa torsk. Var tredje match ungefär gör vi en bra prestation och kommer undan med en hedersam förlust. Summan av kardemumman blir ändå torsk. Torsk torsk torsk.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Tyvärr en ack så förutsägbar insats ikväll. Skellefte kommer vi definitivt inte kunna slå ut i ett slutspel den här säsongen heller. Måtte vi inte få dem i en ev kvartsfinal. Eller lag som Växjö eller Luleå.
Kommentera


Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Sofos: Tycker du skriver som ett fanskap. Obs att jag kommenterar tyckaren Sofo, inte summan av människan Sofos.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
brynäs08: Jag stänger TVn och konstaterar att vi saknar Salmela och Berilsson och Vrana och Enterfelt något enormt.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Zappaholic: Ja det fattas ödmjukhet där också, även från mig stundtals... :-)
Anton är säkert en jättefin kille, men här på HS så kommenterar jag hockeyspelaren Anton, inte summan av människan Anton Rödin.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Här ska ni Saik supportrar få höra: jag tycker ni är bäst i Sverige, i flera år. Fantastisk hockey och välskött klubb med öga för att vinna. De flesta tycker så. Men jag vill inte att ni vinner. jag vill att vi vinner. Så enkelt är det. Inget varar för evigt.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Sofos: dom som gör flest mål är det bättre laget enkel matematik! Sen stå på presskonferens och säga att man var bättre fast man förlorade är bara patetiskt! Älskar Brynäs men vi är sämre än saik just nu ..
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Zappaholic: Fint avOlden där men effektiviteten
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Sofos: Tror inte jag skrivit att vi var bättre. Skrev bara att skottstatistik är vad den är. Har man skjutit tjugo skott så har man, går liksom inte att vända och vrida på det . Det är fakta. Matchbild är något helt annat.

Brist på ödmjukhet? Ta och läs i ditt eget forum och återkom gärna sen om du tycker det är ett ödmjukare klimat därinne. Fint att kalla Rödin för fanskap också. Ödmjuk människosyn...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Zappaholic: Aha, då tar jag tillbaka min kommentar. Då var vi ju totalt dominanta, leda med 2-0, trots underläge med 4 min i BP, och ligga under i skotten, då måste ju vara så att vi är så jävulskt mycket bättre, effektivare och spelar bara med den energi som krävs för att leka och dominera! (OBS, ironi, men det är bara för visa på din brist på ödmjukhet. Kan du överhuvudet taget erkänna att AIK är ett bra lag? Du menar alltså att Brynäs var det bättra laget i första perioden därför ni vann skotten!)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Sofos: Skottstatistik är aldrig missvisande. Den är vad den är... :-)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Zappaholic: Tycker inte vi hänger med särskillt bra, men total dominans är det knappast.
Isåfall kan man vända på det och säga att det var total dominans av Brynäs igår, men det skrevs det säkert ingenting om?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Brynäsgubbe: Det var ingen total dominans. Men skottstatistiken blir missvisande då ni haft 4 min i PP mot 0 för oss.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Brynäsgubbe: Total dominans?? Det var till att överdriva...men det ska ju gullas med SAIK hela tiden...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Vi gör väl en hyfsad period,dock räcker inte det mot Skellefteå borta. Starky bör ta första och vid deras andra mål tappar vi tyvärr räkningen helt i egen zon.

Ingen utdelning på två PP heller, sådan är sällsynta att få i den arenan.
Får vi nästa mål kan allt hända såklart.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Total SAIK-dominans enligt SHL trots 7-12 i skott. Stämmer det? Kanske bra att man missar skiten ikväll.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Mittzon: Inte ens om hon kunde lära sig att uttala "å", tyvärr.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
rafalski: föredrar henne före en mansidiot som Wikegård alla dar i veckan
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Carl Lejonkräk: ja, effektiviteten av hemmalaget går ju inte att klaga på, det första ska starky ta på sig:(
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Carl Lejonkräk: Tycker Bulan kan ta ut målisen vid nästa tekning :-/
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Zappaholic: Jo de är ruggigt effektiva, vi har egentligen inte spelat dåligt men de är snäppet bättre.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
munkas: Två skott och två mål...
Kvinnlig kommentator, inte många rätt ikväll.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Jävligt klent agerat i egen zon IGEN.
Ser ut som rundningskoner ikväll tyvärr.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Carl Lejonkräk: Igår borde vi ledat med 2-0 efter nio minuter om vi varit lika effektiva som SAIK...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Zappaholic: Det är lite skillnad på effektiviteten...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Zappaholic: Ikväll är det skit, skit, skit
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Varje gång Rödin får med sig en utvisning så ska det bölas inne i SAIK-forumet...börjar bli Modo-varning på cyklopen.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Varför får Porseland lira pp?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Klassisk start på en överkörning.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
70 Rodrigues: Märks tydligt mot bra motstånd att vår försvarsgeneral Salmela är borta. Han behöver lira närmare 30 min en sån här match...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Avgå jävla lallargäng😠😠😠
Kommentera

1713471 · »