Frölunda HC

60358 inlägg · 3398 ämnen

Säsongen 2013-2014

1611163 · » Till forumet


Sv: Säsongen 2013-2014
Skön bortavinst idag trots Hela första formationen borta och trots att såväl Persson och Joel plockade många minuter på isen.
Kommentera

Sv: Säsongen 2013-2014
Dragan 2k:Jaha, o hur gåre ikväll? Är hemmaformen god? Hoppas inte, hehe...
Kommentera

Sv: Säsongen 2013-2014
zigge:Haha. Underbart. Vi har haft några sådana mot oss. Minns en mot AIK för många år sedan när Kladnokedjan gjorde det med 3 sekunder kvar.

Vi spelade rätt mediokert idag tycker jag. FBK klart hungrigare och bättre därför blir vinsten riktigt skön.

Tyckte dock lite synd om FBK just med två sekunde kvar....men det gick över fort:-)
 
Kommentera

Sv: Säsongen 2013-2014
Dragan 2k: Stort GRATTIS!! Magnus Uggla sjunger om 4 sekunder, ni behövde bara hälften kvar, för att spöa Ulfven!!
Kommentera

Sv: Säsongen 2013-2014
Dragan 2k: Några dagars smältning. När man tror sitt lag är bra är det bra att Skellefteå kommer som motståndare och tar ner en på jorden.

Det laget är snuskigt bra. Fullständigt överlägset i serien. 
Kommentera

Sv: Säsongen 2013-2014

zigge: Hade lite tur där men det det är uppenbart att vi inte riktigt behärskar defensiva lag. Örebro, AIK och Leksand är alla lag som verkar passa oss extremt illa.

Nåväl vi tar poäng i var och varannan match så det måste finnas en styrka i det. 

Kommentera

Sv: Säsongen 2013-2014
Dragan 2k:Ytterst nära "bara" en pinne för Er, straffen som "rann igenom" målisen, inte ofta man ser. Men Grattis iaf! Vi är nere i en svacka, minst sagt.
Kommentera

Sv: Säsongen 2013-2014
Blev som det blev. 2 poäng i alla fall men jag hatar verkligen det där sunklaget Örebro.
 
Kommentera

Sv: Säsongen 2013-2014
Dragan 2k: Örebro på menyn härnäst.
Sjukt att vi har minusstatistik på dem.

Hoppas vi tar dem nu. Kan faktiskt vara en fördel att Joel inte är med.
Han har svårt att hänga med och det finns en anledning att han inte gör så mycket poäng längre. 
Kommentera

Sv: Säsongen 2013-2014
Idag är vi riktigt starka. Visst bara ett måls övervikt men det kändes väldigt stabilt.
Kommentera

Sv: Säsongen 2013-2014
Nu gjorde det inte så mycket rent tabellmässigt men torsken mot sunkAIK irritierar mig.
Kommentera

Sv: Säsongen 2013-2014
Dragan 2k: Som tillägg tycker jag hela incidenten med Rohdin känns lite utstuderad. Ser inte snyggt ut när han står helt själv i det utrymmet utanför rinken och bara väntar lite på att komma in igen.

Skulle kunna vara ett försök till att skapa möjligheter att på ett snyggt sätt komma in igen.

Fast nu vann vi matchen och allt är frid och fröjd men om LHC hade gjort säg ett par mål ovh avgjort då hade det verkligen inte varit snyggt och lämnat en besk smak. 
Kommentera

Sv: Säsongen 2013-2014
zigge: Gillar Melin. Han ger ett bra intryck. Boork kan vara bra när han inte har på sig sluggerkepsen och ska bedriva sensationsjournalistik och antagonisera sina intervjuobjekt.

All kredd åt Melin som höll sig i skinnet samtidigt som han kokade inombords. 
Kommentera

Sv: Säsongen 2013-2014
Dragan 2k: Swinger Melin blev ju väldans sur när Boorken kallade dem för fuskare - orent mjöl i påsen?
Kommentera

Sv: Säsongen 2013-2014
Dragan 2k:Monologar vidare och ser med glädje att lille snabbskrinnaren Rosseli är fortsättningsvis Frölundait.

Dock är det kul. Det var snack i media om att han var den nya Zucca. Det kan vi ju fastslå att så inte är fallet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Säsongen 2013-2014
zigge: Tack. Och ni fortsätter att gå som tåget.
Skönt med vinst idag igen och framförallt när man får regelrätta mål underkända och backar matchutvisade. 
Kommentera

Sv: Säsongen 2013-2014
Dragan 2k:GRATTIS till vinsten! Kul att ni förlängde plågan för LinkPung!
Kommentera

Sv: Säsongen 2013-2014
Dream Team: Är int ö VF fan men ligger i samma mörker :)
Kommentera

Sv: Säsongen 2013-2014
Dragan 2k: Single and searching således.
Kommentera

Sv: Säsongen 2013-2014
Dream Team: I guess I'm the one.
Kommentera

Sv: Säsongen 2013-2014

Dragan 2k: Jag gissar på att du tycker det var bättre förr? Tråkigt när folk (oavsett lagtillhörighet) som man haft mer eller mindre kontakt med sprids för vinden. Hur många aktiva Frölundaiter finns kvar på HS idag?

Kommentera

Sv: Säsongen 2013-2014
Dragan 2k: Vem behöver blogg när man har en egen gästbok som Frölundas där jag kan köra på med monologer med mera?

Kanske kan man döpa om den till Dragans bok? 
Kommentera

Sv: Säsongen 2013-2014
Nej om man skulle gå ut på stan och speara någon med en ishockeyklubba för att se om Wikegård har rätt. Och om personen ligger ner och filmar så går jag lös med ngn smurfattack och att han minsann ska stå upp som en man.

Ligga i fosterställning. Bah! 
Kommentera

Sv: Säsongen 2013-2014
Kära expertpanelen - jag saknar er.
Kommentera

Sv: Säsongen 2013-2014
zigge:Dahlén gick fel väg kan jag tycka. Han skulle ha tagit ett huvudtränaruppdrag i en klubb kanske på lägre nivå - i vart fall med en klubb i mer harmoni än vad Frölunda varit.

Wesslau är inte så pjåkig egentligen men lider av den katastrof som HV kallar försvarsblock. 
Kommentera

Sv: Säsongen 2013-2014
Dragan 2k: Har Dahle'n haft nån framgång alls som tränare senaste åren? Just nu verkar han iskall, lixom Wesslau, som får fortsätta studera gamla video's  på sig själv( han sa i intervju att han blitt bättre av det, fan tror).
Kommentera

Sv: Säsongen 2013-2014
zigge:HV:s spel påminde en hel del om hur det såg ut för ett par år sedan hos Frölunda. Man var bra med i matchen, hade målchanser men sedan hände något - man förirrade sig i försvarsspelet och det andra laget kapatilserade på misstagen.

Nu är vi där själva och kan efter kanske en trevande start eller mindre bra period i en match ändå hitta vägar att vinna.

Sådant är vi inte bortskämda med under Dahlén och Lill-Kentaperioden.

Vad har vi 10 vinster på de 12 senaste inger en skön buffert. 
Kommentera

Sv: Säsongen 2013-2014

Dragan 2k: KUL att ni slog HV igår! Jag kollade lite, en j:a press mot HV, deras andra kontring gav 0-1 i arschlet! En sån start kan ju ibland straffa sig, men igår var det sen ändå rätt stabilt, efter att "ketchupflaskan gått i topp!"  Ni behövde inte ens mixtra med klockorna! hehe

HV o FBK får gärna hålla till därnere, helst under understa strecket. Men nu verkar ju Örebro landat där.

Kommentera

Sv: Säsongen 2013-2014
Ögnar man genom tabellen efter 22/23 omgången är det kul att se vilken skillnad det blivit på några veckor.

För ett tag sedan kunde lag som låg 2:a eller 3:a vid förlust halka ner flera placeringar.

Nu börjar flera skikt i tabellen visa sig.

Sedan kul som fan för oss Frölundaiter att laget har kommit till den utveckling man gjort. Vi var många som hade förhoppningar på att spelet skulle bli bra men kanske inte att det skulle gå så fort. 
Kommentera

Sv: Säsongen 2013-2014

Dragan 2k: Du fick HELT rätt, som vanligt: KUL match som fan! O rätt lag vann, odiskutabelt! :-)

När hände det senast, att hemmalaget fick 0 utvisning?

Kommentera

Sv: Säsongen 2013-2014

zigge:Haha. Så är det. Dock har jag märkt att de bästa disskusionerna har jag med mig själv:-)

Ska inte dit tyvärr men det blir nog kul som fan.
Gärna med en poängövervikt till det där vacka laget från Göteborg. 

Kommentera

Sv: Säsongen 2013-2014

Dragan 2k: Lite ensamt o trist här, måste prata med dig själv? :-)

Jaja, på Onsdag äre ju Match igen, då kommer vi! Dvs Laget, tyvärr inte jag personligen. Ska DU dit? Kan ju alltid tjööta upp inför match i MoDoboka!

Kommentera

Sv: Säsongen 2013-2014
Dragan 2k:Äh vad fan. Vad ska man hitta på nu då. Lite seg.
Om man ska in och läsa lite Zlatanartiklar som egentligen inte handlar om Zlatan utan någon annan randomnisse.

Så får det bli. Next destination: Aftonbladet via Expressen.
Sedan när man ändå är i farten får det bli lite Johan T Lindwall. Han om någon har bra insikt i vad som hände med Estelle.
Kommentera

Sv: Säsongen 2013-2014
zigge: Det var länge sedan man hade kul när man såg Frölunda lira. Eller kul och kul. Med polarna är det alltid kul men att se på det som presterats under Lill-Kenta och Uffe Dahlén lämnade en hel del att önska.
Kommentera

Sv: Säsongen 2013-2014

Dragan 2k:Hehe, jovisst, GRATTIS! Bara ni har en Jonsson i form så !

De yngre kommer, senaste veckan har man ( i Allsv + SHL) sett Wälitalo, Sterner, Jonsson, Molin m.fl. Klassiska namn!

Kommentera

Säsongen 2013-2014
Helvete vad bra vi kan spela.
Kommentera

1611163 · »