1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474557 inlägg · 4078 ämnen

Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00

1702216 · » Till forumet


Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Teif Alsadi:
Tkr Ullman skött sig bra.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Hur var Ullman i matchen o hur är han som spelare? Jag har aldrig sett han förut.
// A Erkén från pub i thailand
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Amitiel: kommer det komma en ersättare eller är Joel sista värvingen?orkar inte med allt kaos nu hade hoppats att Modo hade samma trupp som dom började säsongen med...
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Silly:
Inte direkt för Haataja men lär väl komma 1 som ersättare för Haataja och Byron.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
MorganaLefaey:

Visst söker väl svarten även en ersättare för Haataja.

Tycker någon av dessa killar skulle passa in i det nya Modo:

Kevin Porter

Tyler Kennedy
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
modomille: med tanke på vad man tappat och att de skulle ersätta med en toppback så känner man sig lite frågande.
Men om huras haft han förut lär han veta vad han får. Dock hade jag nog hoppats på lite mer på papperet.
Då man inte har någon koll alls på killen så ska man väl inte säga så mycket.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Monno: Idag trodde jag att vi skulle vinna när vi gjorde 0-3 men icke.Är iallafall nöjd med spelet och att vi fick med oss ett poäng mot ett väldigt starkt Färjestad, även om dom inte var så bra i första.Mot Frölunda är det väldigt viktigt att vi vinner ser jag ändå då vi inte får hamna efter topp 6 lagen för mycket och vi måste få bort målskillnaden.Joel Kwiatkowski... flipp eller flopp? Fanns det inte bättre spelare på marknaden?Känns som att hans karriär har varit på nedgång dom senaste 2 åren men då har har han också spelat för ett väldigt dåligt Fribourg-Gotteron,så det kan vara en anledning också.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
S-vikaren: Kyle är dock kvar i Blackhawks än. Skadad tydligen och inte kunnat köra fullt. Vi kan nog inte vänta på honom.

Och visst drar Kyle publik. Men det gör segrar också. Cumiskey är Torp klass i defensiven.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
S-vikaren: Cumiskey hade jag inte velat ha hit. Makalöst usel defensiv, dyr och dessutom hade vi fått vänta då han är skadad.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Rytter:
Jag kan bara se negativt på den här värvningen, då jag vill ha Kyle!! Kanske inte den bästa värvningen för Modos del men det är en grym attraktion för publiken. Dessutom är han SC-mästare. Han kan bidra med den typen av erfarenheter också. ;)
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Sawchuk: Dugligt plus minus iaf. Jämfört med valfri AHL back tror jag ändå det är vettigt. Han är van med stor is sen flera år.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
J F K:

Fick först lite Roche vibbar av honom. Men tänkte sedan att Huras och Byron borde ha koll, så han kanske är bättre än vad man tror.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
J F K:
Detta känns som en ny Roche.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Silly:
En farbror som jag tror kan få problem med tempot även om han beskrivs som rörlig. Bättre än Torp.
känns lite som en nödlösning.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Silly: Verkar göra en halv poäng per match i snitt och vara en rörlig, offensiv back. Jag hade hellre sett en mer defensiv pjäs jag, men det är ingen dålig spelare. Ritchie måste väl haft hygglig koll på honom och han gjorde mest mål av en back i NLA 2012-13.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
J F K: Vi är slitna i slutet, Nu när vi börjar få in lite folk framöver så kommer detta bli riktigt bra.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Amitiel:

Någon som har bra koll på Joel Kwiatkowski.

Flipp eller flopp`?
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
FBK kan för övrigt gå långt i år. Dom är sådär äckliga som bara FBK kan vara. Mkt flyt och får köra ryggsäck för fullt.
Sen den där Earl va en skicklig jäkel. Inte klassisk köttare som dom brukar ha.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Monno: De har nästan spökligt tur med domsluten hela tiden, men visst har Sawchuk rätt i att vi skulle vunnit detta om vi fortsatt spela vårt spel hela matchen.
Det bådar hur som helst väldigt gott inför fortsättningen.

En sak som skiljer väldigt mycket från tidigare säsonger är att även om vi blir passiva och backar hem så skapar vi en hel del riktigt bra chanser.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Ja nä det här var surt.
Vi fortsätter inte stressa dom i uppspelning utan backar hem. Väl inne i zon är det tungt att hålla emot.
Vissa byten stressade vi likt 2 första och då kom dom knappt ur egen zon.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
jeensen: fyfan vad jag hatar detta jävla fbk.. usch fyfan. men aja det är en bra match iaf,
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Sawchuk:
Det var nästan starkt av Modo att lyckas tappa den här ledningen, för vi var ju inte bara målmässigt bättre vi spelade ju mycket bättre än FBK också.

Man får inte bli så J***A passiv bara för att man leder, man måste fortsätta spela.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Monno:
Tycker vi gör en bra match och framförallt visar upp ett bra spel. Kan man hålla det här blir det en trevlig säsong.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Sawchuk:

Typiskt. Men hade någon sagt 1p innan matchen hade jag tagit det. Och dom behöver inte heller skämmas för insatsen.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Gusse: Ja. Domarnabasen Peter Andersson på läktaren och han går ned till domarna varje paus.

Andra målet där de har en kille i målgården. den andra tycker jag är klar då han stör målvakten.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Gusse:
Mm, skogs agerar Barbie å går med sig en tvåa. Å en ful värmlänning i målgården vid kvitteringen. Jag verkligen avskyr FBK som just nu avgör. Fan! Men bra mycket bättre än jag trodde med 1 pinne 😐
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Amitiel: Kwiatowski?
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Amitiel: Fbk är det lag som jag verkligen tycker illa om så det var ledsamt att vi inte kunde knäppa dom på näsan.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Ny back klar i alla fall, Joel Kwiatkowski
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Sawchuk: Sjukt lätta utvisningar Fbk får med sig.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Monno:

Vi blev alldeles för passiva, känns väldigt onödigt att vi är så rädda för att vinna...
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Färjestads ryggsäcks hockey verkar ha haft bra effekt som vanligt.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
jeensen: Jag tror fan vi tar det här! 300 i puls men...
Jag hade fel...
Jag hatar verkligen FBK.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Silly: Bra lag har flyt;)
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Blake: Inte ensam...
Asså vi får byta tekare vid varje teknik i egen zon?
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Monno: jag är så nervös nu....!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Monno: Kommentatorn pratar verkligen mycket om Färjestad...
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
J F K:
inte jag heller
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Rytter:

Nu har vi flyt!
Kommentera


Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
ULTIMAVICI:

Tror inte det är orken, snarare nerverna.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
J F K: Ja tungt det där....
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Rytter: Orken börjar tryta.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Rytter: mhm håller dom det här är det grymt starkt men blir nog svårt.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
ivandrago: Tyvärr 2-3 där på en felaktig utvisning. Jag begriper faktiskt inte vad Persson åker för.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
ivandrago:

Fan nu blir det tufft!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Monno:
Kan kanske vara en effekt av den "nya fysträningen" med mer fokus på funktionalitet än ren råstyrka. Upplever samma sak som du
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Det bästa är att det ser ut som det finns glädje i laget igen, var ett par säsonger sen man såg sån glöd som det är just nu.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
J F K:

Så du vill ha in en forward till hellre kanske..?
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
ivandrago: Han måste va grymt vältränad. För enligt allt jag hittar väger han 77kg. Men han har då inge problem i nå närkamper inte.

Tror det blir en svår sista period. FBK lär vilja köra på som tusan. Vore oerhört bra om vi kunde få in en puck till tidigt i 3dje.
Kommentera

1702216 · »