1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478919 inlägg · 4078 ämnen

KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.

1727789 · » Till forumet


Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
NuMo: På 1.30 vänder Färjestad det är som kattens lek med råttan. Nä det är för dåligt bara.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
NuMo: Inte lätt att vara glad.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
J F K:

Nu står det 2-3
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Jag ska trösta er kära MoDoiter.

Brynäs har torskat 15 raka matcher mot oss :-)
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
bj21: Men, visst blir det svårare att föra matcherna och vara konstruktiva när förstecentern och andrecentern är borta. Då kan det vara lättare att slippa ha så mycket puck...
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Carl Lejonkräk: Det är åttiotalet all over!
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Tarasov: Det är ju intressant att ni spelar bättre mot FBK, SAIK och Frölunda än mot Rögle, Malmö och KHK.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Carl Lejonkräk:
Tack för att du påminner oss om att vi gör usla matcher ifall nu skulle glömma det :)
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Carl Lejonkräk: Huras 0.67 AJ 0.95 och Svarten som GM 0.91
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Carl Lejonkräk: Ja,matcherna mot Malmö var verkligen inte bra, men där kan vi nog tyvärr inte skylla på underskattning. Kanske vi är sämre på att föra matcherna nu. AJ har ju medgivit att man fokuserat mest på defensiven och att offensiven blivit satt på vänt...
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
J F K: Även två rejält usla insatser mot Malmö innan jul, spännande nu att se hur ni hanterar Rögle hemma om några omgångar
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Carl Lejonkräk: Tyvärr var det tydligen en rejäl dos underskattning mot KHK. I alla fall är Thomas inne på att man inombords känt att man tog för lätt på uppgiften.
Det känns banne mig inte roligt att läsa att man som näst sista lag lyckas att rejält underskatta en motståndare, men det förklarar i alla fall varför man gör sin sämsta match på riktigt länge. Den mot Brynäs var bara väldigt dålig, medans den i lördags var urusel:/
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Tarasov: Nä jag har inte koll men spelmässigt ser det bättre ut även om laget kanske inte orkat rent mentalt på slutet.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Tarasov: Fast samtidigt är det en rätt irrelevant fråga. Alla kan se att spelet är fantastiskt mycket bättre nu och att AJ inte har bättre facit beror mycket på att han fick ta över ett lag som var i väsentligt sämre skick jämfört med konkurrenterna än det som började serien.

För att Lejonkräk ska förstå (hoppas jag). När Bulan tog över Brynäs var hans poängsnitt sämre än föregångaren ganska länge. Det tog ett bra tag för Bulan med hårdare träning och nytt spelsystem innan det satt sig. Då hade han ändå ett väsentligt bättre utgångsläge att börja med. Huras var en mycket större katastrof för Modo än Tommy Jonsson var för Brynäs.

Men, som vanligt ställer Lejonkräk endast frågan för att provocera.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Carl Lejonkräk:
Bara och räkna:) men har en känsla av du har koll på det
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Hur ser det ut nu med poängsnitt Huras v/s AJ?
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Monno: Hoppas verkligen det. Äntligen en spelare från de egna leden som inte är byggd som en innebandyspelare. Kanske Hasse Jonsson får en värdig arvtagare. :)
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Carl Lejonkräk:
En önskelista är såklart ok:)
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Carl Lejonkräk: Men helt klart har du en poäng i tränare. A Forsberg var i efterhand en flopp. Med andratränare som kompenserade hans svaga sidor fungerade det i Skellefteå, men i Modo var han bedrövlig. Perra gjorde det han skulle, men han var en nödlösning och ska inte räknas in. Sedan kom Huras som varit den största floppen och svartvadets riktigt stora misstag. Det andra stora misstaget är att vi inte har en matchvinnande målvakt. (sedan kan man ha åsikter om individuella spelare, men där är flopparna mindre. Ingen så stor flopp som hensick exempelvis och det är svårt att veta hur spelarna presterat om de fått träna och spela bra hela säsongen)

Jag tror stenhårt på AJ. Jag hoppas att de två usla matcherna mot Brynäs och khk var ett undantag helt enkelt. Fram till dess har vi konstant gjort stora framsteg.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Carl Lejonkräk: givetvis inte. Detta för att tränaren ser kortsiktigare till resultatet än vad föreningen - och därmed sportchefen - måste göra. Det är fullständigt vansinne att tränaren ska driva sådant. Sedan kan han ha önskemål, men det är sportchefen som måste göra bedömningen.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Tarasov: Jag håller inte riktigt med om detta. Som jag ser det så får tränaren skriva en önskelista på spelartyper och sedan är det upp till sportchefen att bygga.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Carl Lejonkräk:
Ett av många problem vi har är väl att just tränaren kanske lite väl mkt att säga till om. Om jag inte missminner mig så var det en av det sakerna Näslund tryckte på, dvs att vi skulle äga speliden och rekrytera tränare/spelare utifrån den spelide klubben ägde. Visst kan tränaren ha synpunkter och ge sina reflektioner, men i huvudsak bör det ligga på sportchefen att rekrytera spelare.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Bad_Brett: Visst hade Huras mycket att säga till om men han finns ju inte kvar och han kunde ju inte påverka mer än några värvningar. Kontinuitet på sportchef och tränarposten är viktig, givetvis är deras kompetens grunden i ett lyckat samarbete. Svartvadet har aldrig lyckas hitta sin högra högra hand på tränarpositionen utan det har blivit många vänsterhänder.

Nu kanske ni har hittat rätt på tränarfronten (jag tror att Andreas med sina krav kan passa er väl) och sen är den stora frågan om ni vågar satsa vidare med Svartvadet nu och tror att han kan växa tillsammans med Andreas, mycket svår val och här bör nog Andreas rådfrågas innan beslut tas.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Petey21: www.eliteprospects.com/player.php?player=212674

Du får väl hoppas att den här killen utvecklas som han ska. Lite mer tyngd där än övriga. =)
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Carl Lejonkräk:

Jag gissar att Huras hade rätt mycket att säga till om...
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Tarasov: Styrs var kanske fel ord då sportchefen är den som bestämmer. Tränaren bör däremot kunna påverka när det gäller spelartruppen och vilken typ av spelare denna vill ha att arbeta med. Kontinuitet är viktigt här så att sportchef och tränare tillsammans kan planera vilka spelartyper som behövs i truppen.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Sawchuk: Angående träningen, vill minnas att det varit diskussioner om den förut och om Bäckström är rätt man att leda den. Helt enkelt då man redan då var inne på samma linje, att man tränar "fel", med noll eller lite satsning på styrka och explosivitet, utan mer på uthållighet som en maratonlöpare. Bäckström är ju löpare själv och kanske det fokuseras för mycket på denna typ av träning, vilket får till följd att spelarna inte får den explosivitet och styrka som behövs i hockey. Här skulle det vara intressant att lära av amerikansk fotboll och få in övningar som de använder för att träna explosivitet.

Och gällande hockeygymnasiet och spelarna som kommer underifrån, är det bara jag eller är det inte märkligt att nästan alla spelare i juniorlaget är stöpta i samma form rent fysiskt? När fick man senast in en rejäl powerforward eller rejäl fysisk back som Welch från de egna leden? Alla juniorer verkar vara mer eller mindre klonade i en form modell mindre, runt 178-182 cm korta och 75-82 kg lätta. Åtminstone spelarna som får chansen i a-laget verkar ha dessa minimalistiska mått, inga spelare på 190 cm och 95-100 kg från de egna leden. Victor Hedman var väl det senaste undantaget, i övrigt är det mestadels småvuxet folk i de egna leden, är det något i vattnet som gör att junisarna stannar i växten?
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Carl Lejonkräk:
Sportchef som styrs av tränaren? Låter inte som om det blir bra...
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
hanzon: troligtvis gäller kontrakten inte efter en eventuell degradering

Se citat ...

"Till skillnad från normalfallet, där spelarnas SHL-kontrakt bryts vid en degradering till hockeyallsvenskan, har Tellqvist ett kontrakt som gäller även i divisionen under."

www.expressen.se/sport/hockey/shl/aker-vi-ner-sa-har-jag-kontrakt-nasta-ar-med/
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Carl Lejonkräk: Ni behöver såklart er räddare i nöden, det kan vara Andreas Johansson kanske. Vi får se om han tillsammans med Svartvadet kan få till en långsiktig plan och få lite stabilitet och kontinuitet i verksamheten. Svartvadet kanske behöver styras av en stark tränare som verkligen kan ställa krav på hur laget ska byggas och Andreas har ju onekligen pondus.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
modomille: Ja dom har ju kontrakt även nästa säsong.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
S-vikaren: Ja det vore nåt med Boork i Modo igen
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Monno: Han menar att Modo borde anställa Boork så klart!!!!1 :)
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Carl Lejonkräk: Hur fick du detta att handla om Brynäs?
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Bad_Brett: För Brynäs del så anses Boork ha varit vår räddare 😀
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Carl Lejonkräk:

Det alla strävar efter är att få en produkt som håller högre kvalitet än summan av de ingående beståndsdelarna. Om ett lag får välja mellan att plocka in Henrik Sedin eller Henrik Zetterberg, så skulle nog många välja den sistnämnda. Men om Daniel Sedin spelade i laget redan innan, så skulle nog inte många plocka Zetterberg.

Vi har sett samma problem i många landslagsturneringar, då Sverige har haft ett fantastiskt lag - sett till spelare för spelare - men inte lyckats på grund av att pusselbitarna inte har passat ihop. Det fungerar inte att ha 12 Michael Nylander. Detta är en av de saker som Kanada insåg för länge sedan.

Så, om vi nu analyserar MoDo:

Vi hade en tränare som ville spela en offensiv, kreativ, ishockey i Anders Forsberg. Det gick åt pipan, så han fick sparken. Brandmannen kom hit och införde tråkhockey och vi klarade oss kvar ganska enkelt. Men Svartvadets vision var fortfarande att MoDo skulle spela en fartfylld ishockey, så han pungade ut med dyra pengar för att få hit Larry Huras, som svarade med att införa det mest bisarra försvarsspel som har skådats i serien.

Då spelar det inte så stor roll att ingredienserna egentligen är ganska bra. Och vad som är ännu värre, är att han blandat köttfärs, sura nappar, brysselkål och surströmming i samma kastrull. Bobby Butler har säkerligen potentialen att bli en Bud Holloway, men vad finns det för plan när det gäller honom?

MoDo gör detta gång på gång. De köper in spelare som på pappret är rätt bra, men som vare sig passar med de andra spelarna eller i spelsystemet. Så de kämpar och sliter utan resultat, innan de till slut inser att de måste tänka på sin egen karriär, och då gör de det enda rätta och lämnar klubben.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Sawchuk: ja, vi får hopps att Butler och Welch vill stanna även nästa år.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Sawchuk: Ett lag skall byggas bakifrån brukar det sägas och det är ju inte riktigt den väg Modo gått och även Sunlöv hade samma problem hos oss. Säkerställ att målvaktspositionen är stark, fortsätt lägga krut på starka backar och avsluta med kryddan därframme. Har man inte råd med toppspelare på alla positioner så är det nog klokast att bygga bakifrån. Sen måste man givetvis ha ett spelsystem och en coach som fungerar väl med denna struktur på truppen. Framåt får man lägga krut på att hitta en förstakedjan som kan producera och resten får väl försöka spela 0-0. Modo har ju de senaste åren spelat grymt offensivt med en defensivt ihålig trupp vilket är farligt. Ni har efter guldet drabbats hårt av generationsväxling när starka egenproducerade och säkert billiga spelare skulle ersättas.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
modomille:

Det är svårt att stoppa en spelare som vill lämna även om man har ett kontrakt skrivet. Det är ju inte optimalt att ha en spelare som inte vill spela i truppen helt enkelt. Har man mycket stålar så kan man ju låta han sitta ut kontraktet men
det skapar problem i framtiden då man ska värva nya spelare, ingen spelare vill riskera att hamna i den situationen och undviker lag som har sådana historier i ryggen.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Sawchuk: Det jag oroar mig för är om Butler och Welch kan bryta deras kontrakt på något vis,är det möjligt?.Kan inte mycket om kontrakt mm.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Monno:

Det finns flera problem i och runt Modo.

1. Spelfilosofi
Svartvadet, Foppa med flera som nu finns som ledare runt Modo spelade sin A-lagshockey i Modo under en tid då Modo var det talangfullaste laget i Sverige, man hade spelare som klarade av att improvisera, bryta mönster och skapa tid där ute på planen.

Det var inte lika viktig med ett så disciplinerat grundspel och man lämnade ett väldigt stort ansvar över spelet till spelarna. Spelet vände inte lika fort så det var inte lika noga med taktiken.

Det är så deras hockeyfilosofi är och i de bästa av världar vill man spela hockey på det viset. Tyvärr har Modo inte i närheten av den talang som behövs för detta. Enligt mig har detta varit ett problem som vi dragits med ett tag och som Andreas J och Fredrik O börjat förändra. Jag hoppas vi ger dom den tid som behövs för att få ordning på detta.

2. Scouting och lagbygge
Det här är förmodligen det största problemet som Modo står inför. Man förlitar sig alldeles för mycket på agenter, gamla spelare, hörsägen och videos. Inom scoutvärlden brukar man säga att man ska se minst tio matcher live förutom ett gediget bakgrundsarbete för att kunna skaffa sig en någorlunda bra analys. Jag
gissar att Modo aldrig lagt ned det jobbet på en värvning någonsin.

Inga andra lag gör det heller säger ni då! FEL, säger jag, de flesta lag börjar ha en väl uppbyggd scoutingstruktur med både egna scouter och inhyrda konsulenter.

Som någon skribent skrev igår så kanske man bör fundera vilka spelare som ska spela med Bobby Butler innan man värvar honom. Vad behöver han för egenskaper runt omkring sig för att kunna göra det han är bra på helt enkelt. Jag är övertygad om att Butler skulle varit en toppspelare i SHL med rätt omgivning, tyvärr har man misslyckats helt där.

3. Atletism, Uppbyggnad
Modo är förmodligen det klenaste laget i hela SHL. Detta beror på flera orsaker
största delen är hur man valt att bygga laget och vilka spelartyper man värvat.

En nästan lika stor del är hur man jobbar med fysbiten. Jag ska inte säga att jag har 100% koll på detta men jag brukar följa dem på alla olika medier på sommaren för att skaffa mig en uppfattning samtidigt som jag nu och då byter nåt ord med nån spelare. Uppfattningen jag fått är att man inte jobbar utifrån den senaste forskningen där snabbstyrka och explosiv styrka kombinerad med hög rörlighet visat sig vara otroligt viktigt i sporter som hockey, amerikansk fotboll m.m. Våra spelare ser jäkligt svaga ut helt enkelt. Om man jämför med Frölundas ambitioner t.e.x så ligger vi långt efter: www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/frolunda/article21875780.ab

Den enda som sticker ut är Noah Welch som är en fysisk maktfaktor där ute på isen. Man ser en otroligt stor skillnad på hur han klarar att sätta stopp i spelet och vinna puckar jämfört med andra spelare i Modo.

Hockeygymnasium
Intaget på hockeygym utgår inte från vilka spelartyper Modo kan komma att behöva i representationslaget de närmsta åren utan man går alldeles för mycket på poängligor, resultat i TV-pucken, fysisk mognad, så kallade ytliga attribut. Detta för att det är enklast och kräver minst jobb samt att det blivit en kultur där Modo, Luleå och Skellefteå och i viss mån Timrå tävlar om att ro hem högprofilerade unga spelare. Där vinster i derbyn i J18 och J20 är viktigare än den färdiga produkten.

Detta resulterar i att man får alldeles för många spelare stöpta i samma form och med samma tidiga utvecklingskurva. När det sedan är dags att lyfta spelare till A-laget har man 4-5 likadana spelare med goda allroundegenskaper men inga spetsegenskaper att välja på. När såg vi senast en spelartyp som Wernblom debutera i A-laget?
Faktum är att kanske inte ens Foppa som var relativt sen i sin fysiska utveckling skulle tagit en plats på dagens hockeygym.

Det finns en hel del till att fundera och diskutera om men nu måste jag äta lite gröt. Ha det gött :)
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Robin Ztorken L: Ja helt klart har NA spåret misslyckats.
Visst har t.ex. Växjö misslyckats med vissa Nordamerikaner. Men iaf hälften har ju presterat enligt förväntan åtminstone.
Cumiskey är den enda jag kan komma på i Modo som presterat enligt förväntan?
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Monno:
Tycker också att Modo haft en övertro på nordamerikaner med NHL meriter.
Många andra lag har lyckats med dessa importer, men inte vi.
Jag anser Modos ledning från och med nu skall lägga ner NHL/AHLspåret.
Det har inte varit lyckosamt, vet inte om det är ekonomiskt fördelaktigt att värva dessa. Men det hjälper inte när dom underpresterar, eller inte är bättre.

Det var till och med bättre när vi satsade norskt.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Smurfen: Jag vill påstå att det är bristen på stomme i laget och kontinuitet som är problemet.

Vår stomme är på sin höjd Skröder, Öberg, Hedman och ja Torp.
Ingen av dessa är väl heller direkt av hög SHL klass. Det är ju bara Skröder som någonsin varit det till och med.

Jag vill dock tro att får vi behålla Pettersson, Possler, Olofsson (d.y och d.ä) m.fl. så har vi något att bygga ett lag på. Samt att vi har stora talanger på gång. Ge dom trygghet och en möjlighet att känna att Modo är deras klubb.
Som det är nu har vi ju skeppat alla spelare efter dom haft en dålig säsong.
Jag undrar hur mkt vi ville behålla Mario Kempe t.ex?
Tålamod är en bristvara i Modo. Samtidigt som alla vill ha resultat just nu.

Sen är ju återigen scoutingen en het potatis kring modo...
Freddan A visst, men det är ju inte han som bestämmer.
Han lär väl ha bra rykte a efter att ha hitta några guldkorn till Buffalo.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Blake: Jag har en öppen fråga till alla här på forumet? Vem är normsättande i laget modo och kravställare? Vem bör vara det? Knappast de unga i mina ögon i alla fall.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
modomille: Svartvadet borde avgå. Det är tydligt att han har kontakter, men han lyckas aldrig bygga ihop ett bra lag. Tydligen "hjälper" F. Andersson till med scoutingen...

Förra säsongen skyllde man på bristen av pengar till spelarköpen. Inför denna så fick han väl 5 miljoner extra in i budgeten om jag minns rätt - ändå är det Possler, Grundström och Olofsson som bär laget.

Att lag som harvat runt i allsvenskan, som kommer in i SHL och därefter lyckas värva ihop ett bättre lag säsongen därpå än Modo är ju under all kritik, speciellt med tanke på alla kontakter modo har och antalet nhl spelare man producerat.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Missade kvällens match pga. arbete och nu blev man ju uppe några timmar extra för att se matchen. Det hade man ju hellre låtit bli och satsat på skönhetssömnen i stället. Gudarna skall vet att det behövs.

Det är makalöst kraftlöst i laget. Helt tomt och fantasilöst.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Smurfen:Huvudstyrelsen är högst ansvarig för dom här dåliga säsongerna,då dom är ansvariga av vilka som ska vara General manager/ass.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
J F K: Du som verka vara denna sida experternas expert och verka ha bra känningar inom föreningen måste ju ha en bra analys om VARFÖR det ser ut som det gör år efter år efter 08/09 säsongen ? !

Något måste ju verkligen vara ett stort jäkla fel i föreningen när en förening som Modo verkligen misslyckas med så gott som allt det dom gör när det gäller den sportsliga biten och framförallt på A-lags sidan.

Hur kan som t ex Skellefteå lyckas med allt dom gör istället ??
Okej att dom har starka sponsorer bakom sig men det kan inte var hela sanningen heller.

Själv så har jag följt Modo sen ca 40 år tillbaka och framförallt så har man inte missat många hemmamatcher under alla dessa år förutom nu på sista året och det handlar nog enbart på att man har tappat suget och intresset på grund av det som händer på isen.

För mig så är Huvudstyrelsen tillsammans med dom sittandes GM / Ass GM under dessa år som är huvudansvarig till att det har sett ut som det gör , men det är mitt sätt å se det på.
Det känns som vi har provat allt genom åren och inte ha det hjälpt !!

Vänligt men bestämt så vill jag INTE ha svar ifrån någon Brynäsare / Carl kräk eller vad han nu heter !!! Respektera Tack

Men andra Modoiter kan gärna få dela med sig vad dom tror som är orsaken till detta missöde som har nu varit sen ett gäng år tillbaka .

Ni får ha lite ursäkt att det blev lite långt och kanske lite stav fel här å där , men irritationen på läget i tabellen och 11 timmars jobb har nog sitt.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Carl Lejonkräk:
Alternativt hänga i Saikboken och skriva "kanske är det vår tur nu"
Kommentera

1727789 · »