1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474702 inlägg · 4078 ämnen

Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00

1725675 · » Till forumet


Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
Sofos: Sveriges viktigaste lag ;-)
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
MorganaLefaey: Ja Jakobsson hade jag helt glömt, han får ta Nilssons plats.
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
MorganaLefaey:

fast du kommenterade i förra matchens tråd :)
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
Vikingen: Dwyer känns lite malplacerad. Men skulle kunna fungera. Dock tycker jag någon av Nilsson och Skröder bör stå åt sidan för Jakobsson.

Så har ställer modo upp i alla fall:
15. Butler, Robert 17. Dwyer, Patrick 10. Skröder, Per-Åge
13. Thomas, William 81. Filppula, Ilari 11. Olofsson, Victor
44. Grundström, Carl 14. Pettersson, Emil 31. Possler, Gustav
44. Grundström, Carl 14. Pettersson, Emil 31. Possler, Gustav
Saknar Ottosson. Tycker inte han gjort bort sig.
Kommentera


Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
J F K: Jag skulle vilja se dom här kedjorna mot Malmö

Butler-Filppula-Dwyer
Possler-Pettersson-Grundström
Olofsson-Ritchie-Thomas
Nilsson-Ottosson-Skröder

Ritchie hade ju bra kemi med Olofsson innan han blev skadad.

Butler behöver en spelskicklig center bredvid sig, därför måste han spela med Filppula.

Åsikter?
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
Gusse: Dwyer inte lika mycket i behov att göra poäng. Jag tycker att han gör ett fantastiskt jobb som defensiv center. En del jämför honom med K Fopp, men jag tycker att Dwyer gör det bättre. Sedan kanske han har betalt för att producera och därför är en värning som inte motsvarat förväntningarna, men det är en annan sak...
Butler måste göra poäng. Han är definitivt värvad för det och han har kapaciteten. Han tillför inte heller något stort jobb över hela banan som Dwyer eller är bra defensivt. Därför är det så mycket viktigare att han kommer igång och vi får lite produktion från hans klubba.
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
S-vikaren: Inte sedan 13/14 i början på den säsongen har Modo tagit två raka tre poängare utan uppehåll emellan. Måste helt klart vara rekord av ett så etablerat lag i SHL som Modo är. Lyckas vi vinna idag så kan vi träna under uppehållet med ett bra sjävförtroende. Det kan göra mycket för avslutningen av serien. Tänk om Dwyer och Butler fick gå in i uppehållet som målskyttar. Hoppas dom tömmer sig rejält idag och vinner , då grejar vi detta. Skulle vara roligt om Malmö åter igen fick kvala och få krislagsrubriker igen.
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
J F K: Ja kanske inte på topp. Men det lär vara bättre nu än tidigare, hoppas jag. Det var en bra arbetsinsats i torsdags.
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
Monno:

Håller med. Torp verkar vara en spelare som måste vara under lagledningens tukt och förmaning för att han skall fungera. Får han gräva ner sig i sitt tunnelseende så hamnar han snart i svårigheter då han inte vet åt vilket håll han åker eller vart han har sina medspelare.

Dessutom så gäller det att få honom att stå på rätt sida. Hans tacklingar brukar ofta innebära att han tappar position och vi hamnar i nummerära underlägen när motståndarna anfaller.
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
NuMo: För att vara positiv om en spelare så måste jag faktiskt säga att Torp var ändå stabil mot LHC. Det var lite back to the Uffe dags då han spelade enkelt och höll sig till att vara en defensiv back med ok skridskoåkning som använde sig av de enkla lösningarna.
Det var kul att se.

Hoppas inte på storhetsvansinne ikväll igen bara.
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
J F K:

Det är en tråkig utveckling med Butler som uppenbarligen behöver en trygg omgivning för att våga använda sin kreativitet.

I början av säsongen så visade han många gånger att han verkligen kunde göra superba enskilda insatser. Då var laget oprövat, man kände inte varandra och rollerna var inte helt satta. Det var bara att tacka och ta emot, framförallt i Huras spelsystem som erbjöd på mer slumpartade chanser än utstuderade sådana. Kreativa spelare brukar kunna utnyttja brister i system och det var nog det som skapade möjligheter för Butler.

Kommer ihåg att han emellanåt verkade så frustrerad över spelet att han helt enkelt sket i att passa och såg ut att tänka: "Det här tar jag fan tag i själv, inget annat fungerar ju!", varvid han tog pucken körde igenom hela motståndarförsvaret och bröt in mot mål. Underbara initiativ oavsett om det resulterade i mål eller inte och det visade hans potential.

Något ledarämne verkar han dock inte vara, för ju mer han tvingats in i en lagroll desto mer har hans egna skaparförmåga/vilja försvunnit. Han har blivit en grå mus gömd och glömd i massan.

Här måste ledningen se honom och försöka få honom att blomma, som han tidigare visat att han kan göra och som han uppenbarligen gör på träning.
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
S-vikaren: Jag tror inte att självförtroendet går i topp efter en match. Butler lär väl åka omkring iskall ändå osv. Han är en målskytt, men krutet är blötare än moälven. För honom och många andra är det nog inte så stor skillnad, även om givetvis tron på försvarsspelet är bättre.
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
Gameday! För jävligt grym insats av spelarna sist. Jag är grymt förväntansfull inför dagens drabbning med Malmö. Hoppas på samma höga arbetsmoral av grabbarna. Självförtroendet måste vara på topp. Man kan spela hockey!
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
hellge: Haha blir också alltid livrädd när det tutar på liverapporteringen :D
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
bj21:

Jo, det stämmer. Det har jag skrivit. Vilket minne du har :)

Det är lite samma sak med SHL-sidan - SHL.se. Den tutar när det blir mål i matchen. Man är alltid livrädd att Modo har åkt på ett mål i baken.
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
hellge: Tänkte på dig igår. Visst skrev du för något år sedan, förmodligen många år sedan typ 8-9, om att känslan som fanns vid sportradions måljingel hade ändrats? Förr, på den gamla goda tiden, förknippade man alltid den med att nu jvlar har vi åkt på ett mål i baken igen. Fast då förr ett antal år sedan hade det ändrats till att, f-n nu gjorde vi nog mål igen! Minns att jag då verkligen kände igen mig i den reflektionen. Den var verkligen klockren. Från Bäckman-eran fram till SM-guldet andades den där jingeln stor optimism. Igår insåg jag att den gamla tideräkningen var tillbaka. Vid varje trudelutt svor man och förbannade att LHC gjort mål. Allt var inte bättre förr!
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
Men hellvitte vilken tur att storkjävvlar är fridlysta!

Länge sedan man hade en sån go känsla i kroppen. Har gått och smålett hela dagen.

Skönt när AJ rusar ut på isen och kramar om Adam. Det är idrottspsykologi!
Kommentera


Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
Bad_Brett:

Håller med. Man har fått vara besviken många gånger de senaste åren. Men ändå - hoppet har återvänt
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
eltifoso:
4231 sålda 5/2 09.00

Så över 5000 blir det nog
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
Bad_Brett: Nu kommer dessutom tre "vinnbara" matcher i rad, runt uppehållet.
Två av dem på hemmaplan, och RBK borta.

Tänk om vi kunde ta alla tre, borde inte vara helt omöjligt.
Då, kan man ju börja hoppas på detta, vore så djävla skönt att slippa kval!
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
Bad_Brett: Bra skrivet och ligger nog mkt i dina tankar samt en kombination med underskattning.

Men, det är inte Rögle ni spelar mot på lördag, utan ett svagt Malmö .
Detta ordnar sig, precis som jag skrivit sedan FOAJ tog över , inget att oroa sig för, för er del.

Ser värre ut för Malmö och Karlskrona

Rent ekonomisk ser der dock knapert ut , är det många biljetter sålda till morgonens viktiga möte?
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
hellge:

Det var ungefär så jag skrev efter förra bragdmatchen. Jag har för mig att situationen var densamma då - 5 p upp till Rögle och med vinst mot dem, skulle avståndet krympa till 2 p.

Jag gissar att många av de bättre lagen tränar extremt hårt just nu. Samma sak händer i princip varje säsong. Jag är exempelvis inte ett dugg förvånad över att Frölunda, som har dominerat fullständigt, helt plötsligt ser mänskliga ut. Tränarna måste dock hålla masken, för det skulle vara en stor skandal om de antydde att de redan hade börjat fokusera på slutspelet.

Därmed tror jag inte att det är en slump att det är just Frölunda och Linköping som vi har besegrat. Gissar därför på en redig kalldusch mot Rögle. Men hoppas verkligen att jag har fel.
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
"Aldrig är segrar så stora, som när man är van att förlora"

Känner ni? Hoppet har återvänt!
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
Vikingen: Adam ska stå. Punkt
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
hellge: det var också kul att se glädjen framför målet eftet slutsignalen. Inte ofta man ser sådan glädje bland spelarna efter en vinst.
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
hellge: Byron har spelat 6 matcher den här säsongen och när han har varit med så har vi vunnit hälften. Hoppas han får vara skadefri nu så vi kan åtminstone hålla det snittet med han i laget. Reideborn måste väl få stå mot Malmö på lördag va? Eller ska vi göra som Luleå gjorde idag och peta en målvakt som hållit nollan och ställa den andra målvakten i mål och förlora med 5-2? Fagervall har ingen fingertoppkänsla.
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
Robin Ztorken L: Precis, läs vad du har skrivit.
Njut av kvällen, bry oss om lördag det gör vi i morgon
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
hellge:
Var det inte säsongen efter... När Salmela och Cuminskey kom in, tror vi tog 8 el 9 raka segrar då
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
Robin Ztorken L: två vet jag inte, men tre raka hände senast när en viss Steen var vår hänförare
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
Sven Tuta: Nedvärdera? Jag önskar två raka segrar, som inte hänt på ...
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
Robin Ztorken L: Suck Mr Negativ. Varför kan du inte som alla andra fans bara njuta av en go seger utan nedvärderande kommentarer om Modo
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
hellge: Tänk om vi kunde chocka omvärlden med två raka segrar.
När hände det senast???
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
Byron har två raka och noll insläppta nu. Förra gången han lirade vann de med 5-0
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
NuMo: "Vi har tur, men vi måste få tur någon gång."

Tur förtjänar man, och ni har jobbat som fan under AJ och Olausson för att få ordning på grejerna. Starkt att komma igen efter er svaga insats mot oss, men det är inte ovanligt med såna här "vändningar" efter en dålig insats i föregående match. Såg nästa ingenting av er match men Ritchies återkomst måste ha betytt mkt rent mentalt, spelmässigt tar det väl några matcher innan han betyder lika mkt för laget.
Mer flyt: både Malmö och Rögle förlorade, nu är jag rätt säker på att ni har iaf minste ett av dessa lag bakom er och slipper kvala.
Och skulle det mot förmodan bli kvalspel så kan jag inte se att nåt AS-lag kan hota er över bäst av 7.
Grattis till vinsten, bra spelat. Man vet ju själv hur man känner sig när ens eget lag haft det lika tungt som ni och laget äntligen får lite lön för mödan.
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
Vilken viljeinsats och sjukt bra att Reideborn får en nolla, kan betyda hur mycket som helst i slutändan. Vem trodde det efter kollapsen i tisdags?!?
Fyra Kenta av fem!
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
Monno: Hata var ett ganska starkt ord. Men som sagt du som älskar han förstår jag , han har ju verkligen burit det här laget med sin stabila spelstil helt i stil med vad man kan kräva av en rutinerad räv😉
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
jämtland: Att göra mål när man är 2dm framför målvakten är knappast det enklaste du kan göra i hockey.
Du är ju Skröder hatare så spelar nog ingen roll iofs. ;-)

Tycker Skröder gör en av de bättre matcherna på länge idag. Han verkar köpa sin roll i 4de kedjan med brukarna och går in och gör precis det han ska i PP. Står med röven i ansiktet på målvakten.
Sen vore såklart mål önskvärt. Och fort går det ju inte.
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
Nu ska man börja hoppas igen det är så sjukt detta 2 9 poängs matcher härnäst. Men man måste få igång målskyttet annars kommer vi ej slå Malmö eller rögle. Stort Grattis Adam detta var du värd.
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
Monno: Även om ritchie kanske skulle satt dit den så var det hans första match på väldigt länge till skillnad från skröder....aja skitsamma gött med tre poäng☺
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
NuMo: Det var fan jobbigt och se reprisen på kiwis utvisning! idioti.
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
hk: Reideborn visar att han egentligen är en bättre målvakt är Bjurö. Riktigt skönt.
Oerhört viktigt för honom att få den här segern och nollan.
Verkligen starkt efter Huras misshandeln och efter svaga insatser i Allsvenskan och J20.
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
hk:

Detta trodde jag verkligen inte efter att han ramlat så tidigt i matchen ;)
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
Dundee: förstår inte att det gick vägen. Galet.
Men sjukt va man svurit och hoppat o skrikit i falsett i 3e. Helt oförmögna att få pucken ut ur zon. Men ändå lyckas stå pall. Fan va skoj, fan vilken pärs
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
NuMo: Det bads om en matchvinnande målvakt, men hur fan gick det här till.
BRA REIDEBORN!
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
NuMo: Vilka hjältar!
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
JAAAAAAAAAAAAAAA!


Otroligt vilken kamp!


ADAM REIDEBORN, fantastisk idag. Tog styrningar och hade sig.

Många bra, men tredje perioden var endast kamp, lite hjärna och spagettiarmar och tappade fattningar hela tiden.

Vi har tur, men vi måste få tur någon gång.
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
foppamodo: Vilken jävla comeback av Adam!
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
Haha det är helt otroligt att vi klarade av detta haha så jävla skönt.
Kommentera

1725675 · »