1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478958 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00

1725173 · » Till forumet


Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
Tarasov: idrott/sport i allm är en konstform som tar tid att lära sig.
man kan ju börja med att skola in jr i ett system där man utvecklar individuella färdigheter med avsikt att på sikt tillföra modo hky en filosofi/fostran som
"håller över tid".
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
Tarasov: svårt att inte känna för en klubb som modo som fostrat så många begåvade hky begåvningar.
tyvärr har det kapitalet förbrukats under senare år o för modoligen lång tid framöver med nuvarande affärside.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
dav32:
Bra:) Hur tycker du strategin bör se ut framöver?
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
Monno: mest för modos naiva kostsamma värvningar o övertro på deras meriter...
nöjd nu?
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
dav32:
Du utger dig för ha Modo som favoritlag, men ditt skrivspråk verkar antyda att så inte är fallet....
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
Tarasov: i vilken form är den relevant,
i modoform elr?
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
Monno:
Relevant fråga:)
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
dav32: Vadå era?
Du pratar alltid som att du själv inte är Modoit? Varför har du då Modo loggan?
Det är väldigt svårt å förstå dig faktiskt.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
Hakning-Henrik:
Tycker inte att det är ett generellt problem bland modosupportrar att erkänna att laget är dåligt.

Visst man kanske kan skita i ev provokationer men ibland kan det vara på sin plats att markera. Lite som i vanliga livet, ibland låter man saker passera ibland hakar man på...
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
Hakning-Henrik: tycker följande är ganska sammanfattande:
Motståndarna gör en dålig match = modo gör en sämre.= förlust
Motståndarna gör en bra match = Modo gör också en bra match = hedersam förlust

Visst finns undantag. Men Modo verkar aldrig va på topp när motståndarna är på botten
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
Tarasov:
Ibland Undrar jag vad medelåldern är på det här forumet.

Tyvärr tror jag den är ganska hög och det är helt otroligt att ni ens orkar bli provocerade. Om någon provocerar och är omogen, skit i att svara på provokationen.

Jag ser inte problemet med att erkänna att modo är dåliga i år. Vi gör massor fel och jag lider på grund av det. Ibland kan jag klaga på att ett domslut är knasigt, men jag tror att alla som hänger på det här forumet är väl medvetna om att modo ligger där vi ligger på grund av att vi är riktigt under isen och har varit det hela säsongen mer eller mindre.

Angående motståndarna, Brynäs spelade inte särskilt bra, är inne i en dålig period, men de var bättre än modo. Frustrerande att modo inte kan prestera bättre när motståndet faktiskt bjuder på en dålig match från deras sida.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
Tarasov: mest för era naiva kostsamma värvningar o er övertro på deras meriter...
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
mk:
För tusan! Sluta inte hänga här, du är viktigt för vår bok. Pika, håna "you name it" kör på när du får chansen, vi vill att forumet skall "leva".
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
KulaShaker:
Inte dåligt att förlora mot favoriterna till sm-guldet....aktningen för er ökar ju dessutom, när ni är inne och hånar oss för att vi är dåliga. Ni hånar oss för att det finns folk som tycker vi har otur, blir bortdömda etc. Coolt!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
mk:

Det finns ingen debatt om någon skribent, eller om modereringen. Läs rubriken så förstår du kanske ämnet.

Men inte mindre viktigt. Läs Hockeysnacks regler.


Med vänlig hälsning. // MoDoratorn
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
mk: Lugn, bara dåliga förlorare för dagen. Svårt att se vårt vackra emblem pryda inläggen i boken.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
mk: Jag kan berätta vad detta är. Men då måste vi tyvärr eliminera dig efteråt.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
Sven Tuta: Är den här sidan på riktigt?
Skriver ett inlägg som varken är stötande eller påhopp.
Det var ett inlägg i debatten om en skribent. Det blir borttaget. Får svar från Sven Tuta. Svarar honom.
Alla våra inlägg är borta. Vad är detta?
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
mk: Någon som är så negativ som han kan bara inte må bra. Bara en massa jävla gnäll, tror inte han har skrivit ett vettigt inlägg där det finns ett positivt ord med. Många av er Brynäsare kommer med sakliga vettiga inlägg, men tyvärr så är det svårt att acceptera sanningen efter ännu en förlustmatch. Det är bara trevligt att andra supporters bryr sig om Sveriges viktigaste lag ;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
Tarasov: Vad det här laget saknar så är det självförtroende. Det är som ett ekorrhjul, vi har inga matcher där vi kan få in målen på ett enkelt sätt. Vi skulle behöva spela några matcher mot div 3 lag för att få igång målskyttet och stärka självförtroendet. Vi spelar riktigt bra stundvis, men det är just det där sista att få in puckjävel som saknas. Jag försöker se det positiva i alla lägen, så att pissa ned laget hjälper inte, även om man är jäkligt bitter mellan varven.

Torsdagsmatchen kan gå hur som. Intressant att se om Byron kan lyfta laget med sin närvaro. "Årets" viktigaste är på lördag mot MIF. Kan vi samla styrkorna och vinna där så ser i alla fall jag ljuset i tunneln (hoppas det inte är loket). Förlust där då är det nog kört, och kvalspel väntar.
Matcherna efter MIF är inga lätta matcher för oss med bl a SAIK och Luleå, där blir det nog magert utfall, men MIF har heller inget lätt program. MIF har spelat riktigt jäkla dåligt, vi spelar inte dåligt men som sagt vad skyttet.....

Hoppas bara att ni som har möjlighet att närvara på hemmamatcherna verkligen tar er dit och stöttar laget, de behöver det. Jag har ingen möjlighet p g a min bostadsort i södra Sverige.

Tänk positivt, vi klarar detta.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
Silly: Ledde med 4-1, var totalt överlägsna och tog time out.
Lite förnedrande för oss.
Kommentera



Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
Powerfade:
Jodå ni har allt.... Blir Rödin dessutom frisk till finalen så tar ni den...
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
Powerfade: Själv hoppas jag att man förnuftigt tar beslutet att inte åka till LHC.
Bättre att spara resekostnaden och ta W.O smällen. Vad ska vi där och göra? Annat än skämma ut oss.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
Tarasov: Haha.. nån final blir det inte. Jag tror inte ens att vi tar oss förbi playin.. Men tack ändå.

Lycka till i serien...
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
Steken84: dom är precis lika kass mot de andra lagen också ;)

Upplevde för övrigt ett jävla antiklimax under matchen:
Ser början av matchen när Brynäs tar ledning, jag ledsnar och byter kanal.
Slår över en timme senare och upptäcker att vi leder med 4-1!!
Sjukt nöjd går jag ner och hämtar kaffe och ett par bullar samtidigt som jag vaggas in i känslan att "nu har det fan vänt, nu kommer islossningen!"
Kommer upp igen och ser nu att det står 1-4... Fan.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
J F K: i år hade han väl en budget på ca 40 miljoner, vilket inte är speciellt mycket men ändå tillräckligt för att hålla 3-4 lag bakom sig.
Visst är mycket Huras fel, men laget är så felbyggt och många värvningar är verkligen helt åt helvete..
Det har man inte råd med när man sitter på en tajt budget.

Det enda jag känner mig trygg med i dagens Modo är AJ & FO samt ett gäng unga spelare.
Men Svarten MÅSTE tyvärr bort, Modo kan inte vara nån jävla praktikplats för gamla spelare som vill lära sig ett nytt yrke.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
Såg inte matchen men bor i Gävle och är supermodoit! Hur i helvete kan dom vara så jävla dåliga mot just dom???
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
J F K: Ja Brynäs backade hem och bevakade för tidigt. Därav skottövertaget. Fast det var en riktigt skitmatch...dåligt och hafsigt spel. Sköna 3 poäng utan att behöva spela bra...känns gott
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
Nucky: Nu fantiserar du allt. Man var ännu sämre några omgångar på 80-talet...
Nog har svartvadet misslyckats. I vinter tycker jag att det mesta berott på Huras som förstört massor. Dock hade han mycket sämre budget än någon sportchef i modern tid.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
Powerfade: Jo, hade han stoppat den med handen så. Nu gjorde han inte det.
Kan vi spela som i tredje redan i början på nästa match?
Nu mötte vi ett lag som inte var bra för dagen, men vi vann skotten med 19-3 så viss kompetens finns det ändå.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
Dundee: Nu är vi där igen. Är det bara jag som tyckte vi var totalt överlägsna hästen? Det var sån skillnad i skicklighet så dom hade kunnat ha Price i mål utan att dom skulle vunnit 4 av 7.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
leo: Förmodligen passade han inte in i gruppen, var inte vad vi letat efter, hade fel egenskaper, inte rätt karraktär och så vidare :-)
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
jämtland: skulle vara intressant att höra, eftersom hans 2 upplagor av Modo varit historiens sämsta. Överlägset.
Om han får vara kvar är det ett tecken på sjuklig svågerpolitik i klubben.
Jag bävar inför ett kval.. Kommer bli ett helvete, oavsett hur mycket sämre Allsvenskan är i år.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
J F K: Nu vinner vi torsdag och förlorar på lördag. För Modo är väl laget som gör allt bak o fram.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
J F K: Är det inte handpassning om man stoppar pucken med handen och en medspelare nuddar pucken? ;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
jämtland: Lär ju ske samma dag som jultomten tycker det är dags att raka av skägget...
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
Robin Ztorken L: för att ligga toksist måste det vara typ tio femton poäng upp till näst sista lag. Man måste ha foliehatt och alla möjliga kombinationer om man tror att khk ska plocka så många poäng, även om vi skulle förlora resten.

Det blir så löjligt att diskutera med någon som svävar i det blå hela tiden. Låt vara att Modo gör en urusel match i två perioder. Låt vara att flera nyförvärv är väsentligt sämre än vi hoppats, men pratar man om att wilde var bättre än butler eller att vi är ett medelmåttigt lag i allsvenskan. Då förstår jag inte vad man får ut av ishockey, för man begriper uppenbart inte spelet.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
J F K: Dom får vara hur dåliga som helst ett kval är ett kval. Våra spelare klarar inte pressen. Vi hade otroligt tur ifjol att inte hästen hade Brage i mål då tror jag vi haft problem med dom.

Men vi ska vara bättre men det måste in spelare för att vi ska göra oss starkare. Jag tycker det är riktigt uselt av herr Svartvadet att inte gå ut och berätta för oss supporters hur man ska göra om man kommer agera eller spela med detta lag. Tycker vi supporters är mer värd.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
Robin Ztorken L: På tal om Karlskrona, fortfarande besviken på att vi inte värvade hem Jesper Olofsson.Hur är det ens möjligt egentligen? Ung egen produkt från Övik, har alltid varit en duktig målskytt/poängplockare. Var grym i Karlskoga förra säsongen. Än värre är det med tanke på att hans lillebror spelar i laget.. Men han går till Karlskrona av alla lag?

Fiasko om något.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
Monno: Skulle vara väldigt intressant att höra hur svartvadet ser på saker och ting. Och då helst inga floskler eller övermod om hur situationen är. En rak och ärlig analys vore uppfriskande.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
MODO Hockey - Brynäs IF 3-5
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
J F K: Modoiter nu får vi hoppas att Malmö även förlorar nästa match och att vi kan vinna på lördag, för att vi skulle vinna mot Linköping ja de tror nog ingen på. Meeeeen KHK har ju börjat vinna såe,de blir kval.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
J F K: Jag fick rätt. Tom kasse. Varför sköt inte Filppula?
Ja, förlorar vi när motståndarna är så dåliga lär vi få kvala. Tveklöst.

Dock är som sagt allsvenskan extremt avslagen. Tycker ni att Modo är dåliga så kan jag meddela att de ändå är klasser bättre än de allsvenska lagen. Den serien är riktigt usel. Många klasser sämre än ifjol. De bästa lagen är ungefär som vita hästen ifjol, på sin höjd.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
J F K: Jo, snart är dom ikapp och förbi och då är vi toksist
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
jämtland: Dåligt powerplay avgör igen, skoj!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
J F K: Inte är det väl allt för smickrande att snart ha alla 3 nykomlingarna framför sig eller??
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
Hampie: Brynäs sätter en i tom kasse. Vad oväntat.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
J F K:

Nu har vi väl tagit ut målvakten tio gånger skulle jag tro och vi har släppt in mål tio gånger.
Kommentera

1725173 · »