1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478908 inlägg · 4078 ämnen

Truppen 15/16

1717152 · » Till forumet


Sv: Truppen 15/16
Nucky: Hoppas verkligen inte att man pröjsar för Wilson och inte har råd att ersätta honom. Man får väl satsa på ett sms lån =)
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
jämtland: Nejdå han var skitbra för 5år sen :)
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
Modoiten24: Inte prata illa om skröder nu ;-) ;-)
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
Monno: men försvaret funkar ju, medan offensiven är fullständigt uddlös.
Behövs en riktigt bra center, mer pengar finns knappast.
Men om man känner Svarten rätt så kommer han vänta tills det verkligen är tokkört för att värva nåt inför kvalet
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
Monno: Absolut! vi behöver en bra back framförallt, men ser ju minst sagt trögt!!! ut!? Känns som vi även behöver en center/forward till. Gomez i allstar, då borde ju han va bäst =). Skörder bla är ju helt under isen, 2års kontrakt ajajaj
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
Modoiten24: Scott Gomez är ju NHL all-star spelare i år så...

Jag röster för att vi behöver en back.
Just nu är det väl mest bara Welch och faktiskt Heshka som inte är en katastrof 100% av tiden.
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
Nucky: Dags att handla Svarten: Vad tror ni om dessa två Sam Gagner?? eller Scott Gomez?? Skulle chansa på Sam. Vad tycker ni övriga? Ta helst båda =)

Byron kan vi ju inte räkna med denna säsong. Även om han kommer tillbaks kommer han inte vara i nån form förrän säsongen är över.
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
locken: ingen rök utan eld..
Var samma med Dwyer innan han värvades.
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
Carl Lejonkräk: Det är väl bara att hoppas att dom som sköter värvningarna har mer att gå på,Vi sitter ju inte på agent kontakter... Att själv sitta ock titta på andra ligor för att kunna skapa ett fantasilag ger ju inte så mycket det heller. Allt är ju ändå spekulation tills ett kontrakt är påskrivet av Modo!
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
Carl Lejonkräk: Tydligen gör det just det. Är väl vad modo gjorde när man presenterade sina nyförvärv. :)
Sen kanske bedömningen inte blir så träffande. Men går gör det ju. :)
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
locken: Så är det men det går ju oavsett inte att sitta och bedöma spelare man inte ens sett spela.
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
Carl Lejonkräk: Vi har väl inte så mycket annat att titta på ock jämföra, Så lätt att hitta en första center är det nog inte, när man är fastcementerad i botten av tabellen.
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
modomille: Satt ock tittade på honom i går, vem vet! Man följer ju eliteprospekt hela tiden. Kommer det någon riktigt bra så vet man ju att Modo inte kan konkurera i alla fall, Vi får nog vara nöjd med en chansning oavsett.
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
Carl Lejonkräk: Ne de har du väl rätt i :).trappar man ner när man är 28 år?att man blir kickad i KHL är vanligt det bryr jag mig inte så mycket om faktiskt.Att han har spelat landskamper nästan varje säsong bevisar ju att han har kvaliteter iallafall.
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
hk: Absolut inte men att bedöma från klipp på Youtube är ju lite väl kanske.
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
Carl Lejonkräk: Bra spelare och säkra kort får man inte tag på nu, inte för att vi fick det innan säsongen startade heller.
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
modomille: Youtube och Eliteprospect är ju inte lämpliga källor att hänvisa till för att styrka ett påstående om att spelaren är bra. Avtagande produktion, frekventa klubbbyten och slutligen kicken mitt under säsongen är ju inte direkt tecken på en spelare på toppen av sin karriär. Nedtrappningen från NHL till SHL via KHL borde dessutom ringa klockor för en modoit kan man tycka.
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
Carl Lejonkräk: Av vad jag har sett på youtube och på eliteprospect så verkar han vara bra.Men det säger ju inte allt.Han har gjort väldigt många landskamper och levererat i DEL och hade en riktigt fin säsong i Admiral Vladivostok 13/14,till att sedan börja säsongen 14/15 helt okej i Vladivostok men han lämnade och gick till DEL igen till att åka till Vladivostok igen.Tillbaka i kHL så gjorde han okej ifrån sig (7 p på 15 m) men fick lämna.I år så har han gjort 4 poäng på 23 matcher i KHL,inte så bra...men har gjort 5 poäng på 3 landskamper.Bra ålder (28) så jag hade gillat denna värvning.
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
modomille: Är han bra??
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
locken: Hade hellre velat sett den här värvningen,lämnade KHL idag.
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
locken: Zack Boychuk följer Modo på twitter! www.eliteprospects.com/player.php?player=11057
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
J F K: Jag gnäller för att han är vår bästa center!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
locken: vart skrev jag att han är en fantastisk offensiv center. Jag tycker att det bara inte är han du ska gnälla på. Han gör det bra och den kedjan är vår offensivt klart bästa. De skapar mycket chanser.

Dock är det verkligen defensiven som måste korrigeras. Modo skapar minst lika många chanser, men modos chanser är där djurgårdens spelare markerar sina motståndare. Det gör inte Modo. Man har ett försvarsspel som innebär att varje målchans år ett friläge.
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
J F K: Ja du vi tycker väl lite olika där! absolut inge fel på Lapierre som spelare men efter att ha haft Pålsson 1 center i ett antal år, ock man i Modo inte kan se hans kvaliteer som spelare. Sundström har väl innan NHL visat sina skills i svensk hockey. Tycker vi saknat en konstruktiv center sen Sundström slutade o då var han väl ändå ganska less på slutet att ensam bära MODO!
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
Teif Alsadi:

jo du, skumt konto. Det kan man säga. Det kanske är som du säger. Möjligen mörkade Svarten en del i den intervju jag såg. Jag hoppas att du har rätt.
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
hellge:

Där har du fel hellge! Svartvadet tydde på att det släpptes en hel del pengar från Whitney o lägg där även till haataja. Pengar för Byron blev det nog inte så mycket av. Om allt går enligt svartvadets nuvarande planering så kmr vi ha värvat 3 nya spelare för pengarna (svartvadet letar har uttalat sig att de letar en ny forward o back + att de redan har värvat kiwi)

PS om det står att jag skriver från något skumt konto med fel lag med det här meddelandet så ignorera det. Jag är A Erkén men är inne på min konstiga mobil här i sydostasien
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
Locken och J F K:

Svartvadet var var rätt tydlig att det inte inte kommer frigöras speciellt mycket pengar för Whitney och Ritchie. Detta skulle kunna vara anledningen till att det inte händer så mycket.

Slut på deg, helt enkelt
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
locken: Lapierre var väl offensiv och producerade hyggligt i ahl. Ska du bara gå efter NHL så var susse defensiv center, men ändå rätt ok (minst sagt) shl. Lapierre tycker jag är helt ok i den kedjan. Problemet tycker jag är snarare att ingen annan kedja producerart så bra.

Med tanke på vitsord och hur mycket Heshka och Wilson producerat i khl tidigare var man rätt säker på att de skulle vara delaktiga i det konstruktiva spelet. Misstänker att de enbarmligt usla publiksiffrorna och det faktum att det är svårt att hitta rätt människa hindrat värvningar.
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
hellge: Vad händer med värvningarna? Den tilltänkte ersättaren för Whitney det skulle ju hända när NHL startade, , Byron har varit borta 1 månad, inget händer, har ju ändå varit en hel del ute på waivers. Lapierre får gå som förste center efter en hel karriär som defensiv spelare. han är ändå bland de bästa men ingen kan ju påstå att han har speluppfattning som en kreative center ska ha!
Vi är ju snart sist igen. Känns som om vi har en brunkar uppställning. Ingen förutom Djuse som kan driva upp lite fart.

Jag blir så less..............
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
Hanzon: räknade in möjligheten att skriver ett nytt kontrakt.
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
hanzon:
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
Nucky: Såg en kul Tweet ang. ålder. Jagr är nästan 5år äldre än näst äldsta spelaren. Och då finns det bara typ 3st som är 39 som närmast...
Killar vill, gubbar kan! Eller ja, Jagr kan. Jävla hårding.
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
Callep: kommer han garanterat få, samtidigt är det en väldig åldershysteri i NHL just nu, spelare över 30 måste producera utav bara helvete för att få stanna. Men Steen är så bra, så han behöver nog inte oroa sig.
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
hanzon: Steen är en av NHL:s bästa spelare, han kommer garanterat bli erbjuden flera saftiga kontrakt efter detta går ut.
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
ivandrago: Vad jag kan se så har han kontrakt 16/17
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
hellge:
Om jag får gissa, så kör Steen i NHL över nästa OS. Alternativt en säsong till alltså över 18/19 i NHL
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
hellge: ja, Steen har sagt att han gärna avslutar i SHL och Modo, tror han är mest realistisk. "Toby Orr"'s mål i tredje kvarten mot Timrå var fan magiskt, satan vad jag skrek! 😄
Bodde på den tiden i Skåne, låg i soffan och jublade så högt att grannarna undrade vafan jag höll på med 😆 Var ingen fotboll på tv'n, så dom kunde ju inte förstå vad det var jag jublade åt.

Längesen det var positiva minnen från Modo, men ändå bryr man sig precis lika mycket :)
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
hellge: Ja. Han kunde transportera pucken som få. En njutning att beskåda. Slagskottet i kvartsfinal tre mot Timrå var det inget fel på heller. Topp tre från det slutspelet. Vilka minnen!

Kommer han hem en vacker dag får väl även O'Learys en trogen kund.
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
Nucky: Nog var väl Pikkarambo ändå hygglig i PP? ;-)
Men förstår hur du menar. Han var riktigt bra. Rörlig som få.
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
Nucky:

Ja, han var otroligt bra då. Mitt bästa minne av honom är ändå skridskoåkningen.

Team sportia sålde, när det låg på Storgatan, begagnade skridskor. Jag har alltså haft Tobys griller från guldsäsongen när jag spelade gubbhockey. Jag kan säga att skridskoåkningen inte satt i grillerna :)

Hade väntat mig en Benny Guldfot-effekt, men inte:

sv.wikipedia.org/wiki/Benny_Guldfot
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
Nucky:

Steen är realistisk, trots att han är som bäst nu. Kanske t o m att han inte peakat ännu. Han är ohyggligt bra, kanske den bästa som spelat i Modo? Topp 3, åtminstone.

Som det låter på hans uttalande är det inte allt för många år bort. kontraktet går ut efter nästa säsong.

Låter som att han har bra koll på Modo i denna fyra timmar gamla artikel i ÖA:

www.allehanda.se/ishockey/nhl/steen-sagar-kritiken-mot-modo-spelar-ingen-roll-om-det-ar-en-amerikan-svensk-eller-norsk
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
hellge: Enström vore en dröm, fyfan vad bra han var 06/07.
Den senaste riktigt bra pp-backen vi haft. Det är snart 10 år sedan..
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
modomille: gillar också Jesper. Hur långt kontrakt sitter han på i KHK?
Steen har vi ju också. Tror det är mer realistiskt att vi får se honom i Modo än Sedinarna.
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
Nucky:

Enströms kontrakt går ut 17/18. Samtidigt ser man en klar trend i hans produktion. Den går ned. Från att ligga på 50 p till ner 30, 23 och nu 0 poäng på fem matcher. Jag gissar dock att han pallar med att konkurrera ut Torp :)
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
Nucky: Borde inte Nicky D klämma fram massa ungar och vilja bli bofast snart?
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
Nucky: ser ju bra ut,hade velat värva hem Jesper Olofsson från KHK också.
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
Bad_Brett:
Vilka realistiska värvningar finns att ta hem de närmaste åren?
Tänker på spelare med hjärta och anknytning till klubben.
Här kommer min egen lista:

Anton Forsberg: lär bli kvar många år, men kanske ledsnar på AHL, man vet aldrig.

Edwin Hedberg:
En lirare jag verkligen vill se komma tillbaka, ruggigt snabb på rören. Modern spelare. Känns inte alls omöjlig att värva.

Mario Kempe: skulle behövas med sitt tempo och intensitet.

Tobias Enström: borde vara nöjd snart efter alla år i NHL, kom hem!

Ludwig Byström: vill nog ge det några år därborta.

Ett litet axplock bara, vad tror ni?
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
McFire: Det var Modomille dom drog upp det. Men om det var p.g.a att han visste något eller bara drömde har jag ingen aning om.
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
Visst har det varit snack här inne om den här killen? Var kom det ryktet ifrån?
Han lämnar iaf sitt KHL lag idag, "båda parter överens om att bryta kontraktet blabla".
Kommentera

Sv: Truppen 15/16
J F K: det är lugnt. vi mörkar formen. smart iscensättning där vi tappade kanske ligans intressantaste värvning i Whitney. låter Welch komma in senare. Djuses utveckling bromsar vi med flit och kallar det "privata skäl". låter Malmö och Brynäs ta uddamålssegrar för att sedan kunna skrälla och slå underifrån mot Örebro i play-in i vår och sedan skrälla mot Skellefteå i kvarten samtidigt som vi har 7700 (ja 100 fler än möjligt pga Foppa och Näslund säger det går) på läktarna. jag är helt säker på att jag är modoit nästa säsong med.
Och till råga på allt lottades vi mot Danmark och avslutar borta.
Bingo!
Kommentera

1717152 · »