Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

SHL 2015/2016

1749480 · » Till forumet


Sv: SHL 2015/2016
Läste i norran det förhandlas med Pontus P.
Tror det slutar med man kommer överens.Äh kanske bara betyder det är uppenbart han lämnar

Tidigare trodde jag inte på förlängning men det måste betyda Martin L är på väg bort.
Pesonen,Norman,Zacke och M Lundberg bort.

Axel verkar vara 50/50.
Undra om inte Forre och Pontus fått samma erbjudande med lönesänkning.

Alltså om alla dessa namn tackar nej eller försvinner blir det för mycket tycker jag.

Av de tre som är oklart Axel,Forre Pontus kanske alla blir kvar och det är nog kortsiktigt bäst men kanske lite väl mycket stagnation och för lite utrymme för de nya.

Sv: SHL 2015/2016
AIKs silly har varit ovanligt händelserik,händer något nästan varje dag.
Lasse J slutar 15 maj och kanske hör det ihop.

Är kanske bara två platser kvar, back+forward.
Dessutom någon förlängning och uppflyttning naturligtvis..

Forwarden blir nog något nytt namn medans på backen kanske en återvändare.

VM runt hörnet och det kommer bli intressant.
Tror våra AIKare kommer visa bättre takter än i finalen.

Sillyn imponerar inte i Brynäs och Qatar.

Brynäs tror jag kommer få ihop ett gäng som gnuggar ihop hyfsat med poäng men utvecklingen i stort är oroväckande.
Långsiktigt tar man stora risker fortsätta spåret man slagit in på.

Qatar verkar ha mindre pengar.
Skuggan finns farhågor för och själv tycker jag han ger ett trött sjaskigt intryck. Kan han verkligen förmedla något budskap öht?
Känns inte trovärdig.

Kanske kan laget bli bättre med färre Rajala och Flickan men naturligtvis hoppas jag det går käpprätt åt helvete.

Sv: SHL 2015/2016
Fredrik Öberg klar som tränare.
Målvaktsfrågan löst också.
Sportchef tillsatt.

Naturligtvis vet ingen hur det ska sluta men jag är klart hoppfull.

Kanske dröjer det med ett backtillskott tills det är färdigspelat i NHL/AHL.

Forwardssidan kanske det händer något med tidigare. Hoppas ju på ett till "namn".

Sv: SHL 2015/2016
Yoda Marklund: Å här flödar intelligensen som vanligt :)
Svaren efter ni krossats är ju inte vad man hade tänkt sig, bara en massa fylle-goja....hihhihihihihiih...

Sv: SHL 2015/2016
Men hujeda mig vad svårt de har med logiken uppe i ingenmansland! Att detta parande mellam utstötta finska och svenska hybrider i århundraden satt sina spår i ett synnerligen vekt folkslag som är dåliga på hockey... ja det visste vi alla. Men sorgligt nog verkar det även ha satt sig på hjärnan, tänkandet och slutledningsförmågan. Jag misstänkte även detta.

Artikel 1:

northpower.nu/wordpress/ett-trakigt-efterspel/

Tisdagens semifinal mellan Skellefteå och Luleå fick igår ett tråkigt efterspel när det från tillförlitliga källor framkom att Luleås sportchef, Lars ”Osten” Bergström, från sin sittplats i publikhavet fällt högljudda och rasistiska tillmälen mot Skellefteåspelare.

Av uppgifter till North Power idag framkommer att en förälder under dagen avser anmäla Lars Bergströms till disciplinnämnden.

Artikel 2:

northpower.nu/wordpress/det-luktar-illa-lulea/

Vad gäller historien med Osten så är fakta dessa; dagen efter första matchen mellan Skellefteå och Luleå berättade en kvinnlig bekant i femtioårsåldern för undertecknad – inte ilsket utan mer besviket – att Osten förstört hennes hockeyupplevelse. Hon berättade vidare att hon sitter på raden nedanför de platser som reserverats för motståndarlagets representanter och att det ibland kan vara ganska mycket inlevelse från just dessa platser. Just denna match var det dock något alldeles extra, eftersom Osten enligt henne gått för långt och skrikit ”Men ta bort negerjäveln!”. Till slut reagerade en annan herre och sa åt Osten att lugna ned sig, varpå Osten replikerade ett ”Håll käften!”.

"...berättade en kvinnlig bekant i femtioårsåldern för undertecknad – inte ilsket utan mer besviket – att Osten förstört hennes hockeyupplevelse"

"Till slut reagerade en annan herre och sa åt Osten att lugna ned sig"

Sen var det visst två stycken pensionärer inblandade också.

Det är INTE en person, utan FLERA vittnen! Vissa av dessa tog sedan detta vidare till åklagare, men där lades fallet ned pga att ord stod mot ord.

Flens-Osten hade visst skrikit: SVINJÄVLA REGEL!!! MEN TA BORT DEN DÄR REGEL-JÄVELN!!!

Hur troligt är det, förutom i ett rent juridiskt perspektiv? Ursprungligen förnekade inte flensis att han skrikit och betett sig illa, men hävdade att "han inte var rasist!". Sen blev det visst SVINJÄVLA REGEL efter inrådan av en dyr försvarsadvokat.

SVINJEEEEEEEEFLA REEEEEEEGEEEEEL!

Sv: SHL 2015/2016
Förstår inte varför min bild ska vara så upprörande?

Jag har ju själv blitt kallad nazist titt som tätt. Det finns absolut inget fog till detta, motsatsen till vad jag tycker om det mesta.

Däremot flensis, där finns det fog. Man kan inte stå på bortaplan och skrika SVIIINJEFLA REEEGEEEL till våra mörkhyade killar. En liten skämtsam nassereferens efter detta monumentala övertramp... Ja en riktig mastodontfadäs... Det är ju som en fis i rymden i jämförelse.

Sv: SHL 2015/2016
Daddeh:

Att hota med stryk, att han ska döda, att man är nazist, pedofil, ens fru är en hora... sådant tycker jag är ganska osmakligt?

Att lägga ut ihopklippta bilder på oskyldiga journalister som våldför sig på får... sitta och klippa ihop diverse bilder på vår kapten och gotta sig...

Som man bäddar får man ligga!

Du själv Daddeh verkar rätt så reko. Det har vart något övertramp här och där, men du har i alla fall bett om ursäkt! No hard feelings till dig från min sida.

En liten sak till bara.....

SVIIIIIINJEEEEEFLA REEEEGEL!

Hihihihi!

Sv: SHL 2015/2016
Farbror Barbro: Hahahaha men skit ner dig din gamla apa. Du kallade mig nyss nazist så ta din överkokta spagettiryggrad och totala avsaknad av heder och kör upp den nånstans.

Gå ut till ladan och umgås med din partner nu. Själv har jag bättre för mig än er som skriker nazist till höger och vänster för att ni inte klarar av en diskussion och sen klagar på att andra är osmakliga. Ni ska få ha er lilla grishörna i fred här tills vidare.

Sv: SHL 2015/2016
Daddeh:
Hörrö du ditt jävla svin och ynkrygg!
Du och dina kompanjoner är dom enda osmakliga i den här debatten som fortfarande förnekar det uppenbara och tar Osten i försvar.

Sedan om det inte vore nog har ni den kriminella böjelsen gå till angrepp mot en journalist som verkar för det fria ordet!

Du M Lemiux och Patienten är ett jävla pack som saknar ryggrad och all form av heder!

Sv: SHL 2015/2016
Yoda Marklund: Trodde nånstans att det fortfarande fanns en någorlunda vettig person bakom ditt nick, jag hade fel... Hade Sven Savage postat en liknande bild så hade jag inte heller tyckt den var i närheten av okay. Skillnaden är att han vet vart gränsen för osmakligt beteende ligger. Något en jävla idiot som du inte har en aning om. Sedan lämnar jag postande av nazister och heilande till dig och dina gelikar. Du och Barbro verkar ha någon inneliggande fascination för dem.

Sv: SHL 2015/2016
Upprepar då det jag sa om ögonvittnen. En mamma som var där med sina barn, en man som konfronterade Flensis och fick "håll käften" tillbaka, samt en pensionärspar. Det framgår inte om mannen som konfronterade flensis var en av pensionärerna som låg bakom anmälan? Det är alltså 3 eller 4 ögonvittnen som trädde fram, och det är dessa personer som Västerbottens Folkblaf genom Fahlman, Norra Västerbotten samt Expressen troligtvis kontaktat efter Svinjävla REGEL utbrottet eftersom de rapporterade om flera oberoende vittnesmål.

Jag skulle då inte vilja ha en sådan ledare i min förening, men smaken är som baken. Jag diggar inte heller sargutdunkarmedley, köpmani och förlora mest hela tiden, men samma sak där!

Sv: SHL 2015/2016
Daddeh:

Du skrev ju att Skellefteåsupporters ertappats med att heila på er bortaläktare. Tanken har inte slagit dig att det kanske är av vördnad mot Svinjeeeeefla REGEL-farbrorn, alltså riktat mot honom ?

Förstår inte varför du tar illa upp av en liten bild här på vårt plank? Det har ju vart några rätt snuskiga bilder på er egen sida, riktade mot en journalist som era supporters tidigare trakasserat, hotat och blitt dömda för att ha hotat att ni ska "döda den bögjäveln" slutkvot... Lite schizat att plötsligt bli så känslig enligt mig?

Sv: SHL 2015/2016
Yoda Marklund:
Bakis och förkyld igår vilket satte sig på skrivlusten men följde debatten.Vilket fantastiskt och viktigt arbete du la ner.

Bilden på Osten känns också klockren,tack.
Daddeh och M Lemiux skymtar vid hans sida.

Finns säkert en psykologiskt term för Qatarsupportrarnas fullständiga förnekelse av det uppenbara.
Osten har en sida som är sjuk. En mörk ful läskig kriminell sida han bär på sedan lång tid förmodligen.

Lite hockey ändå och debatten handlar mest om Hanses. Visst hade ett stort namn som Fasth känts bättre.
Men jag är ändå försiktigt positiv. Slutspelet ska man glömma för där underpresterade alla och final såg ut vara målet,inget mer.

Nä men två killar i mycket bra ålder som kommer slita och peppa varandra,till stordåd?
Förmodligen också bra ekonomiskt.
Alltså nog har Hanses gjort bra matcher tidigare och Lindvall tror jag blir en mycket positiv överraskning.
Skulle det haverera borde det gå plocka in någon senare.

Sv: SHL 2015/2016
Yoda Marklund: Vilket osmakligt och fegt litet kräk du är... kommer inte skriva ett enda respektfullt inlägg till dig någonsin igen. Du är en vidrig människa som bara förtjänar skit i fortsättningen.

Sv: SHL 2015/2016
M.Lemiux:

nu kan jag inte säkert säga vad som egentligen hände i flensis-gate då jag inte var där då det hände. Men förstår inte vad "från en källa" kommer ifrån? Från länkarna jag hänvisar till så nämndes en medelålders kvinna som var där med sina barn, en annan man som konfronterade flensis, samt ett pensionärspar. Det blir 4 av varandra oberoende vittnen, eller 3 ifall "mannen" är pensionären.

Jag kan inte säga vad flensis skrek. Men man måste nog lita på flensis ord. Det var nog SVINJEFLA REGEL han skrek till Yared Hagos, samt TA BORT DEN DÄR JÄVLA REGELN skrek han nog till Yared Hagos? Det låter ganska troligt, eller hur?

Var jag har fått källan ifrån? Jag hittade det på internet där flensis har en liten mustach och ser sådär auktoritär ut som han gör ibland.
Uppladdat:

450x300-svinjefla.pngsvinjefla.png


Sv: SHL 2015/2016
M.Lemiux: Det är tydligen inget att fnittra åt när argumenten tryter och man blivit förlöjligad...igen :) Vore kul att se om det lilla gröna trollet iaf kan erkänna han hade fel angående påståendet om att källorna var oberoende av varandra och att Fahlman inte var ärlig.

Att Fahlman sedan vunnit något pris för sin "kamp" i dagens Sverige är verkligen inget tecken på hans trovärdighet eller goda natur. Zara Larsson har vunnit tyngre utmärkelser och kallas en bra förebild för att hon hatar "rätt" personer, dvs vita män som hon "alla önskar en plågsam död". Barack Obama fick Nobels fredspris bara ett par veckor efter att han uttalat att han kommer kraftigt öka antalet amerikanska trupper i Afghanistan. Bra med lite perspektiv ibland men jag antar att Yoda är desperat.

Sv: SHL 2015/2016
Yoda Marklund: Däremot Yoda, är jag väldigt nyfiken vart du har fått uppgifterna vart Osten har sagt att han skrek Svinjävla Regel.
Har du läst domstolsrapport?? Känner du någon som vart inblandad eller haft något med fallet att göra?? Visa det gärna för mig...
Jag har iaf sagt vart jag fått uppgifterna ifrån, inte 100% säkra ska erkännas men väldigt säkra iaf, och betydligt mer säkra än lösa rykten skapade i Skellefteå, eller av Fehlman givetvis.

Sv: SHL 2015/2016
Daddeh: Källorna finns inte, bara Fehlmans påhitt...anledningen varför pensionärerna drog tillbaka vittnesmålet är att de insåg att mened är straffbart....de hade till slut lyckats räkna ut det på deras 12 fingrar vardera...inte dumt gjort ändå för två apor :)

Sv: SHL 2015/2016
Yoda Marklund: Det bevisar tyvärr ingenting, inget annat än vad du själv vill att det ska vara. Bevisen pekar MOT att Osten ska ha ropat det, tyvärr tyvärr Yoda.....så vida inga andra "vittnen" än de två pensionärer(som än en gång, känner Fehlman) som satt en bit bort och dessutom sedan drog tillbaka sitt "vittnesmål" träder fram eller videoinspelningar så är han en friad man....och et lär aldrig dyka upp det heller eftersom ingen annan har hört nått, förutom möjligtvis Fehlmans Hjärnspöken.

Sen skriver du:
Du skriver sen:

"egenkligen Osten sa aldrig på fullaste allvar att han skrikit svinjävla regel, då han inte ens minns det....se vad jag skrev nedan hur det egentligen låg till....om det ens är sant att han sa det inför åklagaren."

Om jag ska analysera det du skriver... först skriver du att flensis själv aldrig på fullaste allvar sa svinjävla REGEL i något förhör, du skrev att han bara svarade det sarkastsikt, och sen avslutar du med "om det ens är sant att han sa det inför åklagaren".

Du motsäger dig själv flera gånger och famlar fram och tillbaka!

Sanningen är faktiskt att flensis påstår att han skrek Svinjävla REGEL till åklagaren!

Först och främst, NEJ han sa aldrig på fullaste allvar det iom vad den person jag hört(som har varit inblandad i detta) om har sagt.
Och varför jag litegrann motsätter mig själv är att jag inte personligen känner denna person utan har hört det av en gemensam bekant till oss, alltså jag har inte hört det direkt av honom....100% säker kan man aldrig vara på andrahandsuppgifter, men jag är mkt säker iaf på att det är sanningen.
Personen jag hörde det av...Ja, han bor i Skellefteå och håller på SKAIK iaf....sug på den.

Sv: SHL 2015/2016
Här har vi Jonas Fahlman på publicistklubben.

Sv: SHL 2015/2016
Mer information:

Soppan Jonas Fahlman/VF – Luleå har nu pågått ett par dagar och har utvecklats på ett sätt som är helt oacceptabelt. Jonas Fahlman har förutom alla kommentarer på internet blivit utsatt för mordhot, förtal och misshandel av människor som är övertygade om at Fahlman hittat på att Osten ska ha använt sig av olämpliga uttryck under semifinal 1, i syfte att smutskasta Osten och Luleå hockey.

Detta är helt felaktigt, North Power hade en artikel i ämnet innan Fahlman skrev om det och både North Power och tidningen Norran har varit i kontakt med dem som bevittnat händelsen. Vi vet vilka de är och det är därför inte anonyma vittnen.

northpower.nu/wordpress/sta-upp-for-lulea/

Sv: SHL 2015/2016
KulaShaker:

Börje brukar skriva om någon pensionärspar som var vittne.

Från länken:

Vad gäller historien med Osten så är fakta dessa; dagen efter första matchen mellan Skellefteå och Luleå berättade en kvinnlig bekant i femtioårsåldern för undertecknad – inte ilsket utan mer besviket – att Osten förstört hennes hockeyupplevelse. Hon berättade vidare att hon sitter på raden nedanför de platser som reserverats för motståndarlagets representanter och att det ibland kan vara ganska mycket inlevelse från just dessa platser. Just denna match var det dock något alldeles extra, eftersom Osten enligt henne gått för långt och skrikit ”Men ta bort negerjäveln!”. Till slut reagerade en annan herre och sa åt Osten att lugna ned sig, varpå Osten replikerade ett ”Håll käften!”. North Power reagerade på detta och ringde upp Skellefteås Pea Israelsson och Thor Stöckel om uppgifterna. Stöckel berättade att han suttit i anslutning till Osten men att åtminstone inte han hört några rasistiska tillmälen. Han berättade dock att han tagit kontakt med Osten men svarade väldigt svävande på Ostens syn på saken. Efter samtalen publicerade vi en artikel på Northpower.nu. Dessa iakttagelser har uppenbarligen också nått Norran och Folkbladet eftersom både Fahlman och Ekström/Savonen senare under dagen också publicerade artiklar i ärendet. Senare under aftonen kom Expressen och sedermera också Aftonbladet med var sin artikel i frågan, där åtminstone Expressen uppger sig ha förstahandsuppgifter.

Det är ju ganska uppenbart att det är flera personer, oberoende av varandra, som uppfattade flensis beteende som väldigt stötande.

Ganska uppenbart också att det precis som jag säger inte är Fahlman som dragit igång detta, utan han har i form av sportjournalist kontaktat dessa vittnen och skrivit en artikel, precis som norran gjorde, som Expressen gjorde, som Aftonbladet gjorde

Sv: SHL 2015/2016
Ser också att finkultursörplarn är där på Qatars plan och fjäskar och vill ha sig ett samarbete. Det skulle va nåt!

Qatar har ju tappat alla bra spelare, och sen förlänger de då med köpejuniorerna Gustavsson (den ende bra, Skelleftegrabb), Lundeström, Toolanen (Qatarklingande), Masiello och Nässén. Sen plockar de in storstjärnorna Amnér, Rydahl, 33-årige Falk och Juntilla (Qatarklingande).

Frågan jag ställer mig är:

Förutom Skelleftegrabben, är det någon av dem som skulle göra det allsvenska bottenlaget löven bättre? hihihihihi!

Finkultursörplarn har dock glömt bort hockeyns naturliga kretslopp, the order of things.

Högst upp på näringskedjan hittar vi då den vackra tigern Skellefteå AIK. Vi väljer vilket byte vi vill fälla och vi behöver bara peka mot en hockeyspelare så skriver han på och uppträder som han vunnit på lotto. Det är lite som ett professionellt erkännande när vi hör av oss, ungefär som om en vetenskapsman får frågor från utredare för Nobelpriset.

De som inte håller måttet... när vi ätit oss mätta... då lämnar vi ett kadaver. Fram kommer då hyenan Qatar och smaskar i sig, för att fälla ett eget byte eller fostra och utveckla en egen spelare duger de då fan inte till.

När sedan hyenorna ätit sig mätta, då finns det inte så mycket mat kvar. Men gamen Brynäs har inte så mycket val, utan de får snällt vänta tills flocken hyenor lämnat kadavret, sen får de gnaga där på hyenornas left-overs.

Kvar är då ett väldigt renskrapat skelett, men det finns väl några små bitar näring kvar på en del benbitar och så. Fram kommer då flugan Björklöven. De har vart där hela tiden men nu äntligen får de ostört fylla på depåerna från detta benrangel.

Ett samarbete mellan dessa asätare, skadedjur och insekter är då ingenting som en tiger går och oroar sig för om man säger så.

Sv: SHL 2015/2016
Yoda Marklund: Man behövde inte läsa långt för att upptäcka hål i din version. "Alltså, det är inte EN källa, det är flera oberoende, och det var då fan inte något som Fahlman hittade på."

Om jag inte minns fel så sa Fahlman något i stil med "12 oberoende av varandra källor". Nu när vi har facit i hand...hur många var egentligen oberoende av varandra? Svaret är noll (0) för det var ett par som satt bredvid varandra!! Hur många var dessa 12 egentligen? Kan väl vara snäll och säga 2 st Skeåfans där trots att de drog tillbaka sitt vittnesmål när det började bli allvar. Om detta inte var något som Fahlman hittade på så beror det på vad? Tillfällig sinnesförvirring? Urusla mattekunskaper? Han låtsades ha så jävla mycket mer bevis än vad han hade. Till och med en idiot fattar väl att alltihop var lögner när tom skeåfans som satt bra mycket närmare försvarade Osten.

Fahlman uttryckte bäst vad för slags person han är i en hockeypod med orden "Osten är inte oskyldig, han har bara aldrig blivit fälld".

Sv: SHL 2015/2016
Yoda Marklund: Samma källa olika vinklar...

Sv: SHL 2015/2016
Jag brukar ju ofta villa ha lite melodi till texten, så jag tänkte bjuda på hur jag tänkte mig hur det skulle kunna låta med 80-talshårdrocksskriken där och klackens svar.

Spola till 3.45 i klippet (är lyssna på hela låten!), texten där lyder ju:

Screaming, screaming for vengeance
The world is defiled in disgrace.

Där kan det då istället vara med min lilla text:

Svinjävla, svinjävla REGEL
låt han dö, låt han dö"

Svinjävla, Svinjävla REGEL
låt han dö, låt han dö

SVIIIIIIIIIIIIIINJÄVLA Svinjävla REGEL Svinjävla REGEL
SVIIIIIIIIIIIIIINJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLAAAAAAAAAAA

Sv: SHL 2015/2016
M.Lemiux:

Här har vi då original artikeln från NP:

northpower.nu/wordpress/ett-trakigt-efterspel/

Andra artiklar:

nyheter24.se/sport/hockey/elitserien/545710-luleas-sportchef-anmald-for-rasism

northpower.nu/wordpress/det-luktar-illa-lulea/

Alltså, det är inte EN källa, det är flera oberoende, och det var då fan inte något som Fahlman hittade på. Fahlman var en av MÅNGA journalister som skrev om detta, och som det framgår har privatpersoner försökt anmäla flensis till diciplinnämnden, och Pea Israelsson kontaktade Qatars klubbledning för att fråga vad som föregick?

Vem som helst måste faktiskt inse att det är en ganska stor händelse inom norrlandshockeyn... IFALL en sportchef står och skriker sådant på bortaläktaren emot mörkhyade spelare. Ingen liten grej som Fahlman hittar på, utan det vore såklart en väldigt stor skandal eftersom flensis är sportchef.

Du skriver sen:

"egenkligen Osten sa aldrig på fullaste allvar att han skrikit svinjävla regel, då han inte ens minns det....se vad jag skrev nedan hur det egentligen låg till....om det ens är sant att han sa det inför åklagaren."

Om jag ska analysera det du skriver... först skriver du att flensis själv aldrig på fullaste allvar sa svinjävla REGEL i något förhör, du skrev att han bara svarade det sarkastsikt, och sen avslutar du med "om det ens är sant att han sa det inför åklagaren".

Du motsäger dig själv flera gånger och famlar fram och tillbaka!

Sanningen är faktiskt att flensis påstår att han skrek Svinjävla REGEL till åklagaren!

Det är just därför detta är ett sådant bevingat uttryck inom svensk hockey. Svinjävla REGEL!

Ni är då inte lite hjärntvättade av Börje Gnestadius mytomani och verklighetsflykter!

Sv: SHL 2015/2016
M.Lemiux:

Återkommer med ett ordentligt svar senare.

Ser att Guld-Jimmie blir kapten för Tre Kronor i hockey-VM! Gud så fint

Sex AIKare i VM då. Lite synd att Mackan Svennson och Ogge Lindberg är skadade, samt att Möller och Jocke Lindström tackade nej. Annars kunde vi ha haft halva laget ur våra led.

Sv: SHL 2015/2016
Yoda Marklund: Några punkter att tänka på:

Möjligt att Fehlman själv inte var källan, men källan var ju dessa pensionärer som råkade känna Fehlman och deras påstående svaldes också med hull och hår av brännvins "journalisten" Fehlman.
Fehlman i sig är ett lögnaktigt kräk som vinklar sanningar efter det han vill ha dem, att han inte får fler journalistiska jobb vittnar om det, därför finns det ingen som helst sanningshalt i det han skriver.
Fehlman vinner ett felaktigt pris av en helt hockeyokunnig jury som inte har det minsta under fötterna vad som hänt, egenkligen
Osten sa aldrig på fullaste allvar att han skrikit svinjävla regel, då han inte ens minns det....se vad jag skrev nedan hur det egentligen låg till....om det ens är sant att han sa det inför åklagaren.

Sv: SHL 2015/2016
Yoda Marklund: Det var Fahlman som svalde hela ryktet med ett girigt slickande runt munnen och sedan stod i TV4 och slängde anklagelser mot Osten utan att ha något annat än ett rykte som grund. Fram till dess så var det bara ett rykte i stil med t.ex. varför Fahlman egentligen gillar att träna innebandylag, vad Bud Hollaway föredrar för ålder på flickor, att Lasse J hade passat som katolik, att du har flera olika nicks, att Elvis siktats ridande på Lock Ness-odjuret, att Skeåfans heilar under matcherna i Luleå, nämen vänta nu... det visade sig ju vara sant trots att jag blev kallad en avundsjuk, missunsam, lögnaktig pajas av skeåfansen när jag bad er ta itu med det :)
Det var inte heller någon engångsgrej som det påstods från både er fans och ledning, det var fler än en men de andra hade iaf intelligens nog att lägga av med heilandet efter att en blev påkommen och straffad.

Det finns en massa andra exempel på sådant som skulle ha lämnats som det rykte det var i diverse forum, men förhoppningsvis har du lärt dig någonting nu om hur rykten ska behandlas om du klarar av att lägga ditt Osten- och Luleåhat åt sidan bara för nån sekunds nyktert tänkande. 100-procentiga bevis som inte kan bestridas nyttjas av alla seriösa journalister. Klarar man inte det får man byta yrke och ta på sig ordförandeposter för att känna sig viktig.

Sv: SHL 2015/2016
Det var ju lite så jag skrev i min årliga krönika om Qatars första isträning inför årets säsong, jag kallade den för fadäsernas afton:

Flensis greppade micken och bröt ut i ett mäktigt 80-talshårdrocksskrik:

Svinjävla REEEEGEL

Klacken var med på notorna och svarade upp med ett mäktigt:

LÅT HAN DÖ!

Svinjävla REEEE EEEGEEEL!

LÅT HAN DÖ!

Svin- JÄÄVLAA RRREEEEE EEEEEG EEEEL

LÅT HAN DÖ!

Sv: SHL 2015/2016
M.Lemiux:

Några punkter att tänka på:

Fahlman själv var inte ursprungskällan till flensis-gate, utan han rapporterade om den i kraft av hockeyjournalist.
Flensis själv hävdade inför åklagare enligt transkript att han skrek svinjävla regel.
Qatars ledarskribent blir dömd för olaga hot.
Fahlman vinner ett journalistpris.
Fahlman är nu ordförande för barncancerfonden i Västerbotten.

Man skulle ju kunna gissa på ovanstående information vem som har högre trovärdighet i detta fall? Du eller jag, flensis eller Fahlman?

Svinjävla REGEL är ju lite av ett begrepp inom hockeysverige efter denna lilla historia, och det är viktigt att sanningen och händelseförloppet inte glöms bort, inte heller "låt han dö, låt han dö" incidenten när Fernholm blev invalidiserad.

Sv: SHL 2015/2016
Yoda Marklund: Ja, det är ju det som är mest märkligt av allt, att det inte finns någon filminspelning av honom...i denna tid när mer eller mindre ALLA sitter med en filmkamera så tycker jag att det är helvetes märkligt att det inte finns nån som har spelat in Ostens "rasistpåhopp" (men ni har i sixfingercountry kanske inte lärt er att hantera en mobilkamera ;) ) och hade han verkligen skrikit det hade han med all rätt för min del åkt dit på det. Men nu var det inte så...det var en Skellefteå-fan i hans omedelbara närhet som hade sagt till Osten att lugna ner sig eftersom han hade vart arg och upprörd, men inte ens han hade hört Osten skrika nå rasistiskt, däremot tycker jag att om man är GM för en idrottsklubb måste man försöka hålla igen lite även om det är en viktig match men nå rasistiskt skrek han inte.
Däremot de som anmälde Osten var ett pensionärspar som satt en bra bit därifrån och om inte de som satt i hans omedelbara närhet hört nått, hur kan de har hört?
Men när det väl kom till rättegång drog de tillbaka sina vittnesmål vilket tyder ännu mer på deras trovärdighet och att de dessutom kände Fehlman gör ju inte saken bättre.
Förresten Yoda, vet du hur det där Svinjävla regel kom fram?? Vad jag har hört från en mkt säker källa så blev Osten tillfrågad vad han hade skrikit....Fehlman pensionärerna hade ju sagt att han skrikit svinjävla n*g*r men Osten själv hade inget större minne vad han sagt när han var upprörd, men han hade iaf inte sagt nå rasistiskt. Han fick än en gång frågan "men vad kan du ha ropat då"?
Inte vet jag, kanske svinjävla regel då svarade Osten lite sarkastiskt...med andra ord, han hittade bara på ett svar till ett påhittat påhopp, han hade ingen aning själv vad han sagt, men en sak är säker...nå svinjävla n*g*r va det inte, det var bevisligen ett hittepå från Fehlman pensionärerna.
Och priset Fehlman fick...ja, nu var det så att juryn där inte kände till historien av Fehlmans Luleåhat och massa påhitt han gjort tidigare, dvs de var inte alls så kunniga i hockey, så av ren okunnighet fick han det...synd att en lögnare ska få sånna priser, men nu har han iaf fått det retroaktivt, dvs ingen vill veta av honom längre.
Förresten Yoda, kan du gissa vilket lag de två personer vars vittnesmål friade Osten höll på?? Jo, SKAIK...

Sv: SHL 2015/2016
Daddeh:

Fahlman har skrivit några böcker och bytt arbete, och är ordförande i barncancerfonden i Västerbotten eller något liknande eftersom hans son lider av en sjukdom.

Fahlman var inte den som först rapporterade om detta, utan det var North Powers hemsida, och det fanns flera oberoende vittnen. Norran, Västerbottens Folkblad (genom Fahlman), Expressen och Aftonbladet skrev alla om händelsen efter NP, men Qatars supporters uppfattade det som att det var Fahlman som låg bakom detta ursprungligen vilket inte är sant.

I laglig mening var det ord mot ord när fallet togs upp av åklagare. Flens-Osten hävdade ju i förhören, genom sin försvarsadvikat, att han faktiskt skrek "Svinjävla Regel" till Yared Hagos, och fallet lades ner pga brist på bevis.

Det slutade med att fallet blev nerlagt pga "ord mot ord", det vanligaste då det endast finns vittnen och ingen inspelning eller vidoupptagning. Däremot blev Qatars ledarskribent på svenska fans dömd för olaga hot emo Jonas. Jonas Fahlman vann publicistklubbens pris till Anna Politkovsjakas minne 2012, ett yttrandefrihetspris som bland annat Dawit Isaak har vunnit.

Faktaspäckat inlägg! Det är från denna lilla historia Svinjävla REGEL-uttrycket kommer ifrån.

Sv: SHL 2015/2016
Farbror Barbro: Du är medveten om att det var flera Skeåfans i Ostens närhet som försvarade honom och sa de inte hört något av det som ett skröpligt gammalt pensionärspar påstod va? Fahlman blev till slut ertappad i en lögn för mycket och är numera helt bränd som journalist då ingen liten byatidning ens i nordvästra Långtbortistan vill röra i honom med en radiostyrd pekpinne.

Sedan var den allsvenska satsningen medveten så klart. Hur kan du få det till något annat? Osten hade inget annat val än att avstå dyra SHL-spelare pga låg budget och taskig ekonomi. Hade Luleå fått 10 miljoner årligen av kommunen så hade de utan tvekan värvat fler spelare av SHL-klass. Tar vi Arlbrandt som exempel så sade Mike Helber att han värvade just honom till LHC genom att erbjuda honom fyrdubbel lön.

Dina sanningar är inget annat än en dåres yrande.

Sv: SHL 2015/2016
Yoda Marklund:
Det jag gilla med Emil var hans "smarthet", kommer bli riktigt bra. En kedja med honom, Jesper O och Adam P, skulle nog kunna bli riktigt bra. Eller Rito EP JO och man vill har lite kaka på kaka vilket kan bli riktigt bra det med ibland.

Sv: SHL 2015/2016
Farbror Barbro:

Sen är ju Rumpnissen helt övertygad om att de "skulle" ha tagit oss med 4-2 i matcher!

Hihihihihi!

Vilken rolig Rumpnisse!

Sv: SHL 2015/2016
Farbror Barbro:

Brynäs förstafemma var ju ruggig ifjol! Undrar hur årets förstafemma ska formeras?

Jag tippar på Mannberg-Gnomström-Thorell

Det kan bli nåt det!

Det kan nog bli 17e gången gillt för Brynäs sen i höst, kanske kanske, och med en förstafemma som ovan så darrar man ju redan nu :-)

Sv: SHL 2015/2016
Ja Norrland är stort.
Jesper Olofsson klar och det är väl ingen stjärna men förmodligen billig och potential.
Även om Broadhurst ej ersattes så vill AIK ha bred trupp och Olofsson får säkert utrymme.
Förutom forwards som Axel,Forre,Martin L,Zacke och Pontus där jag tror åtminstone en stannar så kanske man kan hoppas på något till etablerat tillskott.

Om nu inte Alm kommer undrar om inte Tim Erixon är på g.
Målvaktsfrågan+Erixon/Alm+Axel och en rightare till då känns allt bäddat.

Låter iofs ganska dyrt men Lasse J tror jag är en mästare på erbjuda löner i underkant.

Till detta tror jag Linus Lindström och Tim Söderlund j20 kommer vara med och hugga på speltid.

Backsidan lär inte ha problem med påfyllnad heller. Vet ju inte så mycket men två leftare Danielsson och två rightare Thilander och Filip Berglund känns tryggt.

Sv: SHL 2015/2016
Farbror Barbro: Sanningen är naturligtvis att du inte vet ett endaste skit.

Sv: SHL 2015/2016
Ja otroligt vad mycket önsketänkande det finns. Man gör det själv också men som tur är har det mesta slutat lyckligt senaste åren.

I Brynäslägret verkar det var delade meningar om allt är taktik och smart eller som jag tror på väg utför med en ledare som skrämmer iväg skills.

I Modoboken tror jag mer på dom som hävdar det borde städats i ledningen och gjorts en nystart. När ingen tar ansvar för vad som hänt tror jag återtåget får dålig uppslutning av alla utanför arenan.

Uppe i Qatar är det bra så många tänker fel.

1.Osten har aldrig halvdragen stått och vrålat:
-DIN SVINJÄVLA N*G*R!!!
-DIN SVINJÄVLA N*G*R!!!
-DIN SVINJÄVLA N*G*R!!!
*=E

2. Deras allsvenska satsning var medveten! hahahaha
Jo tjena. Osten avstod medvetet SHLspelare?!
Sanningen är naturligtvis ingen etablerad ville veta av Osten och Rönken och han tvingades betala SHLlöner till allsvenska.

Sv: SHL 2015/2016
Ser att de diskuterar flensis på Qatars plank.

Märklig figur den där flens-Osten. Svinjävla regel hit, överklaga och anmälda dig, krydda degen med lite köpmani, och så får man en salig blandning där man mest förlorar hela tiden. "Den bäste sportchefen vi haft på 2000-talet"... ja det är inte direkt en stenhård konkurrens! Hihihihi!

Sv: SHL 2015/2016
In:
Emil Pettersson
Henrik Hetta
Jesper Olofsson
Oscar Möller
Joakim Lindström
Gustaf Lindvall

Ut:
Marcus Svensson
Anton Lindholm
Marin Lundberg
Patrik Zakrisson
Arvid Lundberg
John Norman

Förlängda:
Erik Hanses?
Johan Backlund?

Ingen aning?
Erik Forsell
Janne Pesonen
Pontus Petterström
Marcus Pettersson
Axel Holmström

Sv: SHL 2015/2016
hockey_21: så kan det vara. Calof tex behövde 1,5 sommarträning.

Sv: SHL 2015/2016
hockey_21:

Efter en sommar med Thomsons Sovjetiska träning (och Bert som joggar bredvid skriker han i örat) när han kutar upp för Vitbersbacken, så kommer han att flyga fram på isen, sanna mina ord!

Sv: SHL 2015/2016
Yoda Marklund: Fart har han inte direkt mycket av. Han såg inte ens snabb ut i tröga modo

Sv: SHL 2015/2016
Farbror Barbro:

Spännande kille som har mycket hockey i den lite tunna kroppen, kan bli ett bra nyförvärv om han får till fysen. Teknik, spelsinne och åkning är riktigt bra.

Kul också med en till kille från det egna upptagningsområdet: Norrland! :-)

Sv: SHL 2015/2016
Emil Pettersson klar.

Låter bra men både han och Hetta har jag inte tänkt så mycket på när AIK mött dom så man blir klart nyfiken på vad det är för spelartyper.
Emil verkar då vara tämligen renodlad center.

Pär L,Hetta och Pettersson känns som tre nyttiga som kommer göra ett stort jobb.

Sv: SHL 2015/2016
Farbror Barbro: Om Strömsund är modos område borde Åsele också vara det, Alltså kan ni ta och ge sebastian Olsson till oss ;)

Sv: SHL 2015/2016
Yoda Marklund:
Och efter Hudiksvall har du Söderhamn som är väldigt mycket bandy bara.

Sedan har du vägkrogen Tönnebro som serverar Löfbergs lila.
Hagsta krog kör däremot med Gevalia så där går nog gränsen.

Alltså skogen mellan Tönnebro och Hagsta där går Skellefteå AIKs sydgräns.

Brynäs territorium blir då från Hagsta i norr till Dalälven vid Kinahuset ungefär. Valbo i väster och Skutskär i öster.

1749480 · »