1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581116 inlägg · 6216 ämnen

Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22

1699719 · » Till forumet


Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
JobbaPuck: Jo, Westins handledare har man inte sett så mycket av och när han fått chanser så har han missat. Synd det.

Till saken hör väl lite att den kedjan inte ens ska vara ett offensivt hot på pappret, de ska rullarullarulla, vilket de också gör. Grejen är ju att det då visat sig att de rullar för bra och får fast puckarna väldigt djupt och blir farliga ändå. Så frågan är ju om man skulle bryta den magin med att byta ut Berglund som lever mycket på sin smarthet mot John Westin som väl mestadels är fart och ett bra handledsskott. Det skulle ju lämna Öhrn som den ende med lite huvud i den kedjan. Nja, kör på som det sett ut, tycker jag iaf. Det handlar ju mest om Öhrn och Boyce och så får Berglund snurra lite och spelfördela med sina kortpassningar och rightfattning.

Johnsson kan få som uppdrag att dra igång Westin när han väl är tillbaka.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
Jag tycker Berglund är totalt ofarlig offensivt. Westin med sitt fina skott borde kunna få utrymme och mer uträttat i den omgivningen.

Annars håller jag med om Berglund. Var t o m emot en förlängning i våras. Defensivt gör han ett hästjobb och i en fjärdelina skulle han färga ordentligt. Att han spelar päpä är för mig en gåta, men det är väl för att han är rightare.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
Riktigt roligt att vara på plats i Uppsala och bevittna matchen på plats idag, Jag var en av dom som tog mig ner från Sundsvall trots att det råkar vara mitt i veckan och det är väl ingen jättestor grej. Lätt värt att offra lite för att fara iväg och få se Timrå ta 3 poäng och tillsammans glädjas med resten av supportrarna på plats. Men härligt att läsa beröm från människor som imponeras av att man tog sig ner till Uppsala och stöttade laget på plats en tisdag.

Hemkommen till Sundsvall för en stund sedan och är verkligen nöjd med dagen.

Tycker att vi var en skön skara med blandat folk som hade tagit sig till Uppsala från lite olika orter och tillsammans skapade vi ett riktigt bra drag och höll igång i stort sett hela matchen. Givetvis kul att se lite nya ansikten som man delar sitt stora intresse med för Timrå IK.

Något direkt motstånd på läktarhåll blir bara löjligt att ens diskutera. Intresset för hockeylaget i staden och att skapa drag kring lagets hemmamatcher finns det uppenbarligen inte och då är det ändå Sveriges fjärde största stad vi pratar om.

Matchen då? Hur skönt som helst att få med sig alla 3 poängen trots att grabbarna bara fick iväg 12 skott totalt på hela matchen. Riktigt skönt att ta ledningen genom ett riktigt flaxmål av Daniel Öhrn. Något som vi inte direkt har varit bortskämda med under säsongen utan vi har verkligen fått kriga hårt för i stort sett varje mål.

3 mål och få med sig alla 3 poängen på endast 12 skott på mål är egentligen smått otroligt. Jonas Johansson i Almtunakassen hade inte någon vidare kväll i kassen. Gav ett osäkert intryck, hade problem med extremt simpla avslut samt en hel del onödiga returer. Men vad gör det? Segern är absolut lika skön för det.

Offensiven var inget som vi briljerade med ikväll kanske. Tycker att det på sina håll såg lite trött och slitet ut vilket det givetvis går att ha förståelse för då det trots allt var femte matchen på 13 dagar. Cred till Pelle Hallin som för övrigt har visat framfötterna och bidragit med mycket energi, åkt mycket skridskor samt gjort ett riktigt bra arbete främst defensivt men även offensivt. I mina ögon så var Pelle en av få som verkligen hade mycket energi i kvällens match och som bara malde på och verkligen åkte mycket skridskor.

Defensivt så gör vi precis som tidigare under säsongen ett gediget arbete, Boyce skall ha enormt mycket beröm för sitt uppoffrande och ansvarsfulla defensiva arbete för laget.

Bland backarna så tycker jag främst att Jens Westin och Emil Djuse utmärkte sig positivt. Jens stabil som vanligt i offensiv zon. Ligger i stort sett alltid rätt i positioneringen, täckte skott och spelade uppoffrande.

Även Emil gjorde ett bra arbete i egen zon och visade prov på fin vilja samt att han gjorde det bra i spelet med puck. Vågade att hålla i pucken det där lilla extra samt att han visade prov på kreativa lösningar med puck. Riktigt bra debutmatch.

Ordningsvakterna verkade ha väldigt bråttom att stämpa ut och åka hem då de ville köra ut oss från hallen mitt under att vi efter matchen sjung den obligatoriska "Timrå hej" som alltid är lika skön att sjunga efter att ha inkasserat ännu en seger.

Stort tack allesammans som var på plats i Uppsala och som tillsammans gjorde detta till en mycket rolig och minnesvärd resa.

Tack för ordet.

/Corvo
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
Johan J: ja dom är rätt fina ihop! Undrar hur man gör när J J kommer åter...

Han fungerade bra här med... Och Wedin Öhrn Boyce är en fullt godkänd formation med.

Lill-Berglund funkar tokfint ihop med Hallin med. Det visade dom i pp... Dom hittar varandra på isen ganska snabbt.

Molinder är en sådan spelare som kör sin grej i vilken kedja han än lirar. Han är dem man kanske lättast kan flytta runt i formationerna. John W blir jag inte riktigt klok över han jobbar hårt och behöver absolut inte skämmas för sig på isen... Det enda är väl att jag vill se ett enklare spel från honom. Mer skott mindre dutteri... Man vill inte att han skall fastna i ett önerud/kolan träsk... Man vet att dom har det där lite vassare skottet men man ser det inte så ofta...

Lite mer ego i spelet skulle kanske få det att släppa...

Det blir en intressant vinter i år med en bredd i truppen som känns riktigt angenäm! Måste säga att Nubben och de övriga som varit inblandade i värvandet gjort ett lovande jobb inför den här sässen.

Som många andra redan medgivit så är även jag mest förvånad över Berglund... Jag blev rent utsagt besviken över att han skulle vara med i vinter...

Jag var ute och cyklade lite där!

Dahlén känns definitivt lovande men han har lite junior takter kvar. Superbra eller totalt anonym varannan period. När han är där Örhn är i sin utveckling då kommer han vara riktigt vass...
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
El Maco: Jag skulle säga allt som allt ca femtio personer på ståplats vilket räckte till att överrösta en ganska svag hemmaklack.

Rätta virket var där. Stor eloge till dem som åker från Sundsvall mitt i veckan. Jag tyckte konfettiregnet vid Timrås två första mål var lite charmigt även om jag ogillar att saker kastas in på isen. Vi börjar vänja oss vid att pyroteknik används på fotbollsmatcher i Allsvenskan. Då diggar jag Rätta virkets Panduro-teknik mer.

Stundtals ganska bra uppslutning på ramsorna.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
Jag ser nog inget syfte alls att sära på den kedjan, Berglund är ju dessutom en av de absolut smartaste spelarna vi har i laget. Nä, behåll den kedjan och Lindgrenkedjan, då har vi två stycken iaf. Sen får de laborera på i övrigt.

Jag trodde ALDRIG att Berglund skulle hålla över tid. Något år skulle det väl kunna gå hyfsat sen skulle storleken och konkurrensen i laget ta honom, nu går det istället i motsatt riktning. Nu tar han för sig ännu mer fysiskt istället och även om han är liten så gör ju det samtidigt att han likt förbannat är svår att rubba.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
Johan J: Hur många var ni på plats på bortastå? Önskar jag hade kommit loss själv...
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
JobbaPuck: Har varit skeptisk till #23 tidigare som inte tyckt få ut något av sitt spel. Men efter att ha sett honom i dem matcher i inledningen av serien får jag säga att han har lyft sig avsevärt även om han mycket kvar att ge i det fysiska spelet.

#22 kämpar på med hög insitet i skridskoåkningen. Han har inte gjort bort sig heller även om han hade det tungt mot Björklöven. Han föll lätt vid en sargduell ikväll men annars var han godkänt.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
Tycker 23-19-22 gör ett hästjobb, även om jag skulle vilja se #25 där när JJ är tillbaka istället för #22. #23 och framförallt #19 går mot en stark vinter.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
söder över: 93-10-57 tycker jag kompletterar varandra bra. Hoppas de får vara skadefria hela säsongen. Då kommer vi få se många poäng från den kedjan.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
JanneH: det var inte fy skit med pp ikväll. Vi var duktiga på att hitta ytor....

Men...

Vi saknar en Murley typ som alltid hittar in med flippuckarna på kassen... Nu blir det lite väl mycket back-back pass...
Motståndarna kan i lugn o ro täcka undan rätt många av våra avslut...

Jag är dock glad över och nöjd med att vi nu för tiden faktiskt etablerar tryck i anfallszon!

Vill helst bara spy över alla år då vi fan knappt tagit oss över röd i pp...
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
Knylan: Som jag skrev efter andra perioden så avlossade Almtuna fler skott enligt den officiella statistiken. Visst skjuter Almtuna mer den här matchen men det mesta går ju på sidan om eller utanför kassen. Så jag tycker inte att statistiken riktigt speglar matchbilder.

Timrå präglades av energi och fart idag både på och vid sidan av banan. Visst både i matchen och på läktaren.

En reflektion efter kvällens match. Vi har på senare år upplevt svikande publikintresse och hur Timrås klack blivit mindre. Men vi ska vara glada och stolta som Timråsupportrar. Och tacksamma. Rätta virket var på plats ikväll och såg tillsammans med både lokala som tillresta supportrar från andra orter till att Timråramsorna ekade i Gränbyhallen denna mörka tisdagkväll i slutet av september. Jag är övertygad om att spelarna uppskattar stödet. Jämför med spelarna i Almtuna, obesegrade på hemmaplan sedan i Januari förra år sas det. Man lockar runt 1400 betalande till sina hemmamatcher där spelarna på sin höjd får uppleva ett par applåder.

Ikväll klappar vi för Timrå som tagit ännu en seger idag. Ny match på torsdag mot Pantern som den här omgången tog en överraskande seger mot Leksand. Jag såg sista perioden i deras match mot Sundsvall för en vecka sedan och blev inte särskilt imponerad då. Man såg visserligen ut att ha ett tungt lag men till skillnad mot Björklöven som också hade bra fysik upplevdes Pantern som långsamma. Trummar Timrå på mot dem får det med sig tre nya poäng hem från bortaturnen.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
Knylan: han som satt med klickräknaren i 1a måste ha gått och skaffat korv när vi anföll...
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
Knylan: Ja men det är väl skönt att se lite effektivitet i Timrå också! :) Hoppas grabbarna får lite vind i seglen nu efter att ha fått några vinster i bagaget.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
Johan J: nu skulle jag just göra en Roxette på selinarn...

Whaaaaat?

Jag kan hålla med om att när dom väl fick fart i anfallzonen och vi hade haft våra lirare på isen länge så gick det undan annars vill jag hellre påstå att Wedin örhn boyce Berglund Marklund Hallin mfl gång efter annan körde Almtuna sönder och samman!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
Johan J: Jag skulle hellre vilja påstå att vi åker sönder varandra i omgångar, men de gör ju uppenbarligen oerhört mycket rätt som bara släpper igenom 12 skott. Utan att sitta på facit så måste det vara oerhört många år sen som vi haft så pass bra effektivitet att vi gör mål på vart fjärde skott.
Kommentera



Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
El Maco: Det stämmer.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
Tänk om vi får till pp...
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
Härligt att åka upp från 08 och se laget vinna. Att jag dessutom spelat en hundring på det resultatet gjorde ju inte resan hem tråkig direkt. Ingen mer än jag som förundras över hur vi ser bättre ut denna säsong trots att vi tappat de 4 första i interna poängligan?
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
Anton Nyström i Almtuna - är det #Tallnäsliv?
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
Inte lika nyanserat av Almtunas målskytt Sebastian Selin som menar att hemmalaget åker sönder Timrå.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
Almtuna-tränaren tar upp utvisningen för sex spelare på banan med underläge ett mål i slutet av matchen och menar att den är riktigt. Stort tycker jag efter en förlust.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
Timrå Icon: Härliga tider, strålande tider. Härligt att se våra ES-meriterade unga spelare ta ett steg till och målavgöra.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
M Nilsson spulade upp sig i tredje!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
hubbenorlen: Nu ser man vilka som gillar inläggen oxå.
Eller ja kanske inte i mitt fall😁🔫
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
Knylan: formuleringen klassbetende ang att vi gör mål vid de rätta tillfällena tar jag med mig!

Den var vacker!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
Konstaterar att Wedin är en jävla klippa på isen!

Gör mål och vinner varenda jävla närkamp! Han är fan sarg-Jesus själv! Vi som haft sarg-Börje i vårat lag har förtjänat att få njuta av någon som gör lite redig nytta på den positionen...

Om man jämnför Molinders spel vid sargen med Wedins så....

Nä en annan dag kanske! Idag spände Molinder faktiskt blicken i en Almtuna spelare så han är fredad idag!

Jag tar en segerdusch och fantiserar lite om hur SMÅLAND flöjtar Ekman - Larssons farsa i en kåta runt Tingsryd...

Hahaha
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
Haha, vad fan ska man säga. Vi skjuter officiellt 12 skott på hela matchen, gör tre mål och vinner. Oerhört bra genomförd match, vi hade perioder när de fick press men jag tycker ändå att vi hade bra kontroll. Och när vi släpper in 2-2 så gör vi 2-3 strax efter, det är ett riktigt klassbeteende.

Ohre har gjort två riktigt bra insatser nu. Om intentionerna från tränarna är att Mattsson ska vara klar etta och Ohre backup så står man inte två av tre matcher som Ohre gjort nu. Ser otroligt säker ut, jag tror att vi står med en förstemålvakt som gått genom vårt hockeygymnasium innan säsongen är slut. När hände det senast? Peter Toresson?

Finns inget alls att gnälla på, styrkebesked av stora mått mot ett lag som förlorade fem matcher hemma på hela säsongen i fjol och som i år slagit både Leksand och Västerås på hemmais. När Öhrnkedjan är så bra som de är idag så måste de vara rent vedervärdigt jobbiga att möta. Emil Djuse en mycket trevlig bekantskap.

Det finns goda chanser till att ta nio poäng den här veckan. Vi ska ta nio poäng den här veckan, de kraven måste vi kunna ställa. Vill vi vara ett lag för övre halvan så är det såna streaks som behövs mot lag som vi måste hålla bakom oss.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
Precis, vad jag tänkte.
Följt TIK på distans sedan 1968 och det är alltid lika kul, att längta hem till Medelpad lite...

Jag bor i Falkenberg sedan 2005 och i morrn åker jag till Malmö för att kolla MFF-Falken bergs FF.
3 nya poäng kanske???
I ärlighetens namn får jag nog vänta till torsdag på de nya poängen.

OK, häller upp en bira nu i ett TIK-ölglas och en Norrlands Guld kommer att smaka TIMRÅ-domligt.
Tack för underhållningen---skulle vilja lifta med någon till Malmö på torsdag.

//Åke
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
fermo: 7e plats är så förbannat orättvist! Topp 4 tycker jag känns bättre för dessa killar! Dom spelar faktiskt jäkligt bra. Hur ser det ut om ett par månader när de kommit ihop sig lite mer?
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
Vart har jag kommit? Jag känn inte igen mej! Blev iallafall gla när ja så att vi vunnit på text-tvn nu.
Var tvungen att ta ett glas marinella och fira. Vi klättrar sakta uppåt med detta ljunga gäng. Om en uke ligger man i kåtan i Tingsryd nu o firar. Då blir dä och jävlas med sportchefen som jag känn i Tingsryd. Oliver Ekman Larssons far.
Vi har flöjtat ihopa en gång i tiden.
Nu blir dä nattsudd resten av kväll/natt och fira den goa segern.
Tat lugnt ikväll så ses vi i en hall nära dig o vem vet om jag tittar fram i Malmö Isstadion nästa match?
Timrå IK i vått och torrt ALLTID!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
Måste bara testa detta nya forum. Alltid lika skoj med nymodigheter (och en Timråseger!).
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
hubbenorlen: Tja, min står det Mets på. Du listar nog ut det.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
Jippi, seger!
Profilbild?
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
Vi klättrar uppåt i tabellen. Nu är vi på sjunde plats.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
Shit, Pantern gjorde 2-1 hemma mot Leksand tiden 59:05. Hela södra Siljan börjar fingra på morakniven och snegla på handlederna nu...

Då knäpper vi Pantern nästa omgång istället!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
söder över: Så jäkla härligt med alla Timråsupportrar över hela Sverige som aldrig ger upp!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
Gott att se en bra bortamatch med boyzen. Gott att se en härligt TIK klick på plats.
Forsa TIK!!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
Samma jävla Almtuna spelare som filmade i slutet av 2a gör det igen!!

Kostar en tvåa på Öhrn

Den där förbannade Linus Rotbacken!

Förbannade prinsessa!

Snygg borta match av Timrå ik idag! Jävligt bra!

Almtuna kan knappast åka hem ikväll och minnas många skojiga stunder!

Bra inramning av Timrå supportrarna på plats med! Eller huliganerna rättare sagt! Konfettibomben vid Djuses mål var go!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
Vi har vunnit tre raka nu. Härligt.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
söder över: Slut! Klart! Tre poäng! Härligt!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
Hallin och Wedin även boyce och Ohre såklart är överjävligt duktiga på isen nu!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
hubbenorlen: Skaffa en profilbild och kom ut ur garderoben så ser man jättetydligt vem som skrivit.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
El Maco: Gud svar svårt att fatta vem som skrivit vad med den här nya designen. Men jag gillar den!
Ser för en gångs skull inte matchen. Spelar dom bra?
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
El Maco: roligt att du frågar!

Nej.


Han sa dock att det var det lösaste skottet som någonsin gått i mål i Uppsala...

Fast örhns mål var faktiskt lösare....

:/
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
Nu spelar vi riktigt bra!

Håll i det nu grabbar!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
El Maco: Vi verkar slippa skämmas för Djuse. Hoppas att ni givit honon bra självförtroende och ödmjukhet så han kan vara bra hos oss också. Potential har han verkligen.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-09-22
söder över: Jublade kommentatorn åt 2-3 också? Eller Djublade kanske man gör när Djuse sätter den?
Kommentera

1699719 · »