1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580631 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2016/2017

1799831 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2016/2017
Lucas Elvenes in på lån från Rögle, kanske kan vara nåt det!
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Nu klickar folk in här o hoppas att ett nyförvärv är på G.. Så är det bara jag som fördriver tid med att jävlas.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Nisse på Mon: Gillar också Waltins framtoning, verkar sympatisk. Resultatmässigt har väl hans tränarkarriär varit utan varken större toppar eller dalar vad jag kommer ihåg fritt ur minnet.

Måste ge publiken i Sötälje beröm dock som verkar ha helt Ok snitt trots resultaten. Hade väl runt 2000 i ettan också?
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Sputnik: lyssnade på Mats Walltin på upptagning från i går i Scania...verkar som Simon Karlsson inte accepterade att vara 7e back. Får lämna pga att han inte utvecklats som tänkt. Näste att bli 7e back blev Marcus Bohman. Han gillade inte det heller. I övrigt verkar inte alla i truppen beredda att göra skitjobbet enligt plan. Som vanligt finns inte resurser att värva i någon större omfattning. Tycker Mats Walltin verkar väldigt balanserad och pedagogisk.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Det känns väldigt bra detta, måste man ändå säga. Hårdaste backen som representerat klubben på sista åren. Jag vill tro att han varit en tydlig förebild för många, inte minst en sån som Didrik. Persson är inte överdrivet fysisk (sett till tacklingsbenägenhet) men jävligt resolut. Vi kommer ha en snuskigt stark defensiv framöver, mördande konkurrens. Ser gärna att Hardegård fortsätter att få speltid dock. Vart ska Westlund in sen? Hur gör man med Björkung nu? Svåra nötter att knäcka.

Skulle dessutom såna som Robin Press eller Maksim Matushkin dyka upp på marknaden så måste vi försöka att vara med där, om det nu överhuvudtaget är möjligt. Vi har en rejäl backmur nu, men knappt någon som klarar av att hålla i pucken och vara konstruktiv i offensiv zon. Skjuta kan vissa, men man behöver fler verktyg för att bli den där backen som gör 20-30 poäng.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Modano: Dags att Try outa Chrippen nu i skadeeländet...
Ring Nubbsen Nu...
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Enough: Ok tackar stark match igår då även Molla och Laru är borta tre normalt givna start spelare.
Kommentera


Sv: Silly Season 2016/2017
Nån som vet varför Wedin klev av igår ?
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
GurraG: ja har reagerat på det jag med, han faller för djup och håller inte sin position i centrala slottet.

Målet igår av Södertälje är ett tydligt exempel på det!
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Ja jisses...
Fooley fick sparken utav Lillebror och gick till Röven...
Vad hände där...
0-6 mot Bofors igår!!!
Vilken mardröm för rabben!!
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Stene har varit inne på dom 5 av 6 senaste baklängesmålen såg jag nu. Säger vi om det? Är han slapp i egen zon?
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Puckat: en bra backup till Magic Matsson 👍
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Drömvärvning till nästa säsong om vi skulle ta oss upp till SHL
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
El Maco: Vill minnas att Bohman verkade lite cranky då han la egna pengar på operation/behandling och att inte Timrå hjälpte han med det.
Kommentera


Sv: Silly Season 2016/2017
Nisse på Mon: han gick ju ljumskskadad halva säsongen men jag tyckte han spelade rejält när han var med. Och han var väl en ledargestalt med tanke på att han fick ett "A" på tröjan.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Johan J: har redan glömt....gjorde han nåt avtryck i TIK?
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
El Maco: Bohman ser inte direkt ut att stortrivas i Södertälje.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Johan J: dålig stämning i SSK. Kolla in vad Marcus Bohman tycker om matchen.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Bratwursten : Match mot Södertälje ikväll. Boqvist matchades i ny omgivning bredvid Dahlén och Pettersson. De hittade varandra direkt.

Har sett samtliga matcher Boqvist spelat med Timrå. Tror att Hockeyallsvenskan är helt rätt serie för honom just nu.

Får han spela i Timrå säsongen ut och fortsätta utvecklas kommer han att kunna kriga om en ordinarie plats i Brynäs A-lag nästa säsong.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Johan J: tack för svar, kul att det går bra för honom ! Lycka till under resten av säsongen!
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
tjobba: Ja en glödhet Crippe är mumma.
Även en stenhård Daniel Corso.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
SMÅLAND: Jag skulle inte bli besviken om Chrippe gör comeback i Timrå.
Då får vi in mer rutin och en kille som kan hålla i pucken och säkert vara nyttig i powerplay med bra spelare runt sig.
Men frågan är om han håller igång och tränar? Eller om han anser att karriären är över.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Bratwursten : Boqvist har varit riktigt bra i Timrå. Fart och energi främst. Begåvad främst i det offensiva spelet.

Har varit en tillgång och tillfört i varje byte.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Bratwursten : Tekniskt bra, rapp på rören. talangfull.
Minus på styrkan, närkamperna och han dumpar lite för ofta istället för att passa på blad.
Men för sin ålder väldigt väldigt bra.
...tycker jag..
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Herminator: Hallå är lite nyfiken vad ni tycker om Jesper Boqvist hittills ?
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
jokklas: Känns i alla fall bra med Persson, kul att det rör på sig lite.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
JanneH: Vi får nog ha en gnutta tålamod dock. Tillbaka till sitt forna jag kanske tar nån månad. Lagom till JVM lär vi behöva en stabil defensiv då en del poänggörare försvinner :-)
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Perreman: Ja Persson tillbaka var en liten överrasking faktiskt. Ett bra lag blev just ÄNNU bättre.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
T T: Riktigt skönt att se Persson tillbaka i klubben. Med tanke på hur backsidan ser ut och hur de senaste matcherna varit defensivt så hoppas jag han kan styra upp lite.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
SMÅLAND: Möjligtvis, Lauritzen testas dock på värmningen. Är med lite tur tillbaka ikväll med andra ord.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Han har ju varit skadad rabben...
Rehabbat i Mjölby...
Det tar nog ett par matcher innan vi vet svaret..
Men vi ger han en chans...
Det tar nog ett Larry är tillbaka..
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
T T: Jaaa som jag saknat sheriffen! Skrev om honom för ett tag sen att Västervik var ute efter honom som sagt. Då kunde jag inte drömma om att vi skulle få Han. Det borde vara ett tecken på att han ändå trivdes hos oss förra gången. :)
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
T T: wow! Hoppas han kan ta för sig ordentligt och skjuta mycket nu!
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
När kommer Crippe????😵😵😵😱
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
T T: Den såg jag inte komma. Visst var det Västervik som var ute efter honom också?
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
T T: Sheriffen är tillbaka. :)
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
T T: Nämen, trevligt!
Kommentera


Sv: Silly Season 2016/2017
Om DIF värvar Grossmann så lär ju Robin Press lånas ut till HA. Nubben söker en back. Hade smakat mumma det
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
JanneH: Ja en inlånad forward var oväntat. En back vore ju fantastiskt trevligt däremot.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
JanneH: Det stod väl "tills vidare"? Det kan ju iofs betyda vad som helst egentligen
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
JanneH: vi startar i och för sig minst fem juniorer på isen redan, möjligen sex enligt Roger. Om därutöver en av landets bästa junisar hämtas externt tror jag inte hela J20 snorgråter och tycker att man inte får chansen i TIK.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Hälge: Om detta är en superstjärna och vi får chansen att låna honom så visst, gärna för mig. Men ett lån på ett par 3 matcher brukar sällan sätta några djupa avtryck. Borde vi inte sett lite långsiktigt och försökt matcha in nån av våra egna juniorer? Vad sänder detta för signaler till våra J20 grabbar om vi lånar in nån av Brynäs J20 så fort vi får en skada på nån av våra ordinare?

jå1: Berglund är inte våran största stjärna direkt och har vi inte en enda egen spelare i J20 som kan gå in och täcka upp för Berglund i några matcher då blir jag lite orolig för kvaliteten på vårat J20
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
JanneH: Berglund är väl också skadad?
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Hälge: Känns riktigt bra att vi är en attraktiv klubb för unga lovande spelare.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
JanneH: " Vi dras ju också med skador i truppen just nu och när denna möjlighet dök upp så tog vi den, säger Timrå IK:s sportchef Kent Norberg."
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Puckat: ja hur förklarar man annars att vi plockar in ännu en forward.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Hälge: Lauritzen kan bli borta ett tag alltså...
Kommentera

1799831 · »