1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577968 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03

1725518 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
söder över: blir så när det drar ihop sig domaren höjer nivån i slutspelet och play off spel då slänger man regelboken...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Ice Tea: Tyckte själv det var bra underhållningsnivå på matchen igår, mycket fart och vilja. Visst kanske få målschanser överlag, men matchen gick i raskande takt med få avblåsningar. Fredrik Warg som var expert igår på cmore sa flera gånger att han tyckte om matchen för att det var hög fart och frenesi och bra underhållnimgsvärde.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
söder över: Domare Filip och jag gick samma domarutbildning för ett par år sedan. En bra grabb. Ursprungligen ifrån Blekinge.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
TD: det var gott om slashing och trippings men nivån var jämn och ganska konsekvent. Han var rätt bra! För en skåning...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Ice Tea: jag tycker Andreas Lidén är skitbra. Underhållande livereferat och kan hockey. Sen tycker jag det är svårt att klaga på hockeybevakningen. De har hårdbevakat inför säsongstart och derbyn, plockat i vår historia och rent generellt plockat upp allt väsentligt som skett. Beror väl på antalet klick framöver hur det kommer se ut.

Vore intressant att veta spreaden mellan oss och våra kära lokalkonkurrenter i Gärde när det gäller läsning på nätet. Läser ofta ikapp lajvchattarna från Timråmatcherna efteråt och det brukar vara många kommentarer från läsare, även när TIK spelar hemma. I bobbarnas flöde är det nästan heldött.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
El Maco: Endast tre på lördagkväll....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
El Maco: Anledningen till att de tror att det är 5 raka är att VIK matchen var från en omgång senare än A-röven matchen och de har ingen koll på att A-röven matchen spelades efter utan kollar bara i tabellen och ser att vi vunnit de 5 senaste omgångarna
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
jå1: Enligt expressen så gjorde Johan Dahlén det enda målet igår!
För övrigt så verkar de lokala medierna inte så där väldigt förtjusta över att Timrå just nu går väldigt bra. Lidén tycker inte det är nån underhållning,vad begär han ? Att de ska spela som Frölunda eller.. och utrymmet i den lokala blaskan tycks bli mindre o mindre i takt med segrarna,,,, och Radio Ångermanland, ja herregud....de kunde ju inte ens vara neutrala när de bevakade arenaaffären, de tog ju faktiskt politisk ställning där och då.

Ok det var bra med reportagen om gamla TIK ikoner men nu är det Petterson o Dahlén som står för underhållningen tillsammans med en riktigt bra defensiv och hårt jobb. TIK kämpar för överlevnad både ekonomiskt och sportsligt och att då lyfta resultatmässigt när det som mest behövs är jag faktiskt imponerad över.

Jo jag vet jag är enögd men just nu förtjänar Timrå lite mer positivt utrymme i media.
Bra där aftonbladet o Expressen....

ALLA till arenan resterande hemmamatcher nu - de förtjänar dom
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
lungan: jaga Pantern? Vi jagar ju femteplatsen. Sex poäng upp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
jå1: Aftonbladet tror vi vunnit fem raka. Inte än.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Champagnen är slut och jag hoppas på mer på lördagkväll? :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Grattis Tik t o m domaren höll playoffs klass
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
luffaren: dom borde boka in träningsmatcher under uppehållet!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
SMÅLAND: säger ju det! Och han smäller på med! Trots att han vet att han kommer få det ondare än den han tacklar varje gång! Han är fan inte de sämsta vi har i truppen!

Om han och Dahlén lär sig att lyfta avsluten några decimeter så blir dom ruskigt vassa!

Det är små marginaler i ishockey. Jävligt små men avgörande!

Undrar hur långt Dahlén går alltså! Hans första a säsong är ju inte direkt tråkig!

Jag ber till högre makter att han stannar ett eller två år bara för att ha rätta förtroendet att fortsätta frodas som spelare! Istid i alla lägen måste vara bättre än att spela i en högre liga...

Lex Zäta.

Det skulle kunna bli avgörande för Timrå ik's framtid med!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Tom Berglund växer i mina ögon..
Sliter som ett djur i sarghörnen och skapar en hel del och levererar en hel del eleganta pass...och åker som en gud på rören!
Nu fortsätter jag med nattsuddet :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Jäklar att det blir uppehåll efter pantern
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
larsn: Näää, ingen 7 avgörande mot MoDo, då skickar de in Svartvadets vänstra skena 😈
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
sargad: Kors i taket, Aftonbladet har lyckats sniffat upp Timrås positiva trend..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
larsn: Småland under första perren: "i kväll blir första målet viktigt". Understatement of The year, hehehe.

Fortsätt kämpa ner motståndare och egna demoner nu rödvita iskrigare. I potten ligger ära o berömmelse.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Ser redan fram mot sjunde avgörande mot Modo. Visst är det bäst av sju?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
jå1: dagens sanning!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
söder över: Haha, men det är poängen som räknas!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
erathoo: jag streamar matcherna och det har varit en del bekymmer med just sändningarna från Timrå isstadion...

Jag rev isär hela jävla ljudpaketet här hemma och konstaterade att jag hade fungerande ljud på allt utom matchen...

Så det var bra spelat av Timrå men klacken var rätt svag...

Dom rörde sig men sa inte mycket...

Rätt tråkiga intetsägande intervjuer med...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Äntligen börjar man få känna stolthet som supporter igen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Knylan: Helt rätt, visst ska Pantern vinna imorgon. Timrå måste jaga. Fler platser än den 8:e måste bli nåbar för Timrå och fler lag ovanifrån måste känna att de flåsas i nacken. Då blir det en härlig och spännande avslutning.

För övrigt så vrålade jag ut ett JA vid Dahléns mål, det var grymt härligt och sonen vakna men det var det värt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
De tre sista matcherna har jag sett en helt annan attityd hos spelarna som smittat av sig på hela laget..
Vi har inte tyngden i laget..
Men vi krigar i 60 min för varandra och åker skridskor hela tiden och vi har täppt till egna zonen och vi har en målvakt som räddat oss och gett oss vinster...
Fortsätter det så här....har vi slutspelet inom räckhåll :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Fantastiskt kul att se hur Mattsson skiter oss belackare i ansiktet nu på slutet också. Han är i den där zonen där han skänker trygghet vilket gör att hela försvarsspelet fungerar betydligt bättre, plus att han har marginalerna med sig.

Frågan är om det inte är bättre att Pantern slår Leksand imorgon än tvärtom. Detta med anledning av att vi uppenbarligen är bättre när vi får jaga och att det då tajtas till lite uppåt. Börjar vi stressa upp oss som åttondeplacerade så kommer detta skita sig, jag ser mycket hellre att vi får fokusera på att göra bra matcher än att det ska komma in rädsla att förlora placering i det hela. Så pass låg tilltro har jag till nerverna hos detta lag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Jamtland, Jamtland, jamt å ständut :) Så skön seger!!!

Vill också flagga lite för #17 som jag tycker varit riktigt bra på slutet . Trodde jag inte före jul om honom..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
jå1: jag streamade och för mig funkade det iaf fint!viktig vinst!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
söder över: ja Dahlen jr gör inte bara många mål han gör viktiga mål.

TACK Jonathan förr att du finns!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
nila: Inte här heller, såg matchen på tv. Söder över kanske streamade? Ångvälten ik ångade vidare iaf, mäktigt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
söder över: Funkade klockrent med Cmore ikväll, såväl ljud som bild
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
söder över: unmute knappen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Rip Kirby:
MATTSSON...JONATHAN DAHLEN..BOXPLAYET I EGEN FÖRSVARSZON...FARTEN...LAGINSATSEN!
VI HAR FÅTT DE VINGAR SOM JAG ÖNSKAT!
Mekka Rejset.....hua vad spännande de sista omgångarna!
Kriget om slutspelet har börjat..
Nu ryker halsuslingen igen....SKÅL TAMJEFAN!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
söder över: inget fel på ljudet tycker jag?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Knylan: jaaa!!!!! Dahlén jag älskar dig!

Väl genomförd match i övrigt!

Nu börjar en viss stolthet backa upp mitt supportande!

Men snälla Cmore! En hel jävla match utan ljud är inte ok!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
erathoo: Hoppet lever!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Enkelt. Jag var aldrig orolig.
:-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Vilken oerhört väl genomförd match!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Timrå IK - Almtuna IS 1-0
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
SMÅLAND: Men guuuuud så vackert!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
TOO MANY PLAYERS!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Dalllllllllen :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
DALLE!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Vilken oerhörd match alltså. Jag tror att vi kan konstatera att varken vi eller Almtuna har problem med orken i alla fall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
SMÅLAND: Fuck no sa du då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
SMÅLAND: jag är nervös...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Som Per Svenssons( Lagkapten ) pappa skrev till mig nu...
Ikväll håller du väl på Almtuna?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
tycker det är konstigt att inte almtuna har fått en enda utvisning än... 3/4 stycken haknings/tripping situationer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
söder över: Jo jag skulle vilja behålla Lindhagen också men ska man se honom rent krasst som en kostnadspost så är det smartast att släppa iväg. Risken att missa playoff är för stor för att vi ska dra på oss en eller två kostnadsposter under mars och april som vi kan undvika. Detta för två spelare som knappast kommer göra ett eventuellt kvaläventyr (innehållande endast två hemmamatcher) längre än de fem matcher Meca levererar.
Kommentera

1725518 · »