Bandy

1904 inlägg · 143 ämnen

Elitserien 2006/2007

834127 · » Till forumet


Sv: Elitserien 2006/2007
Bara att säga grattis till Nilsson... Riktigt start gjort med 65 mål idag och då återstår det 4 x 45 minuter och spela... Så det lär väll sluta på över 70 mål...
Kommentera

Sv: Elitserien 2006/2007
Ja då var Rekordet Fixat av Nilsson (65mål) nu är de bara att utöka det och göra det mycket svårslaget :)
Kommentera

Sv: Elitserien 2006/2007
Klinth:
Jag vet inte riktigt om Vänersborg har kommit längre än Trollhättan, men kanske litegrann dårå.
Den enda länken som jag hittills har hittat är den som är på Vänersborgs Kommuns hemsida.
Kan kanske stå lite på TTELAs hemsida också.
Kommentera

Sv: Elitserien 2006/2007
Sannes: Visst, de är ju så såta vänner... Vänersborg ligger väl längre fram i de planerna än vad Trollhättan gör, eller? Har inte hört något på länge... Har du någon länk till info eller så?
Kommentera

Sv: Elitserien 2006/2007
Sannes: I Sandviken bråkar politikenna över hallen,den kostar ca 20miljoner mer än väntat utöver de 100Miljonerna som de får ur fonden...
Kommentera

Sv: Elitserien 2006/2007
Robban_Brynäs:
Även Trollhättan och Vänersborg har planer på att bygga inomhushall, sen tycker ju jag att det hade varit bättre om bägge kommunerna hade samarbetat och byggt en hall ihop.
Kommentera

Sv: Elitserien 2006/2007
Kul med ännu en hall inom svenskbandy. Enligt "uppgift" så ska det även vara ett tak klart över Tjustkulle i höst, väggarna kommer senare... Får se om det blir av...
Kommentera

Sv: Elitserien 2006/2007
Klart att Lidköping får en evenemangshall med bandymått som beräknas stå klart till säsongen 2008/09.

Hoppas fler städer står upp för sitt bandylag och bygger hallar!
Kommentera

Sv: Elitserien 2006/2007
RavenLord: Vetlanda har spelat rätt många matcher i regn i Elitserien! Borta mot Bajen och hemma både mot Bajen o Edsbyn! ;) Men förhoppnings vis, är det sista säsongen, som det spelas "regn matcher" i Vetlanda!! ;)

Blev imponerad av SAIK;s varierande spel igår samt framför allt mittfället med "Pumpen" och "Dino" i spetsen!
Kommentera

Sv: Elitserien 2006/2007
Robban_Brynäs: Vattensjuk plan om jag inte minns fel ;) Nädå ett bra lag ska va bra i alla väder men SAIK har varit lite upp och ner i år,,Mycket ner i inledningen av Elitserien (Hoppas formen håller i sig nu till omstarten mot Vetlanda på vallen)
Kommentera

Sv: Elitserien 2006/2007
RavenLord: SAIK;s första 45 minuter på Zinken igår var grymt bra. Ok, några små inviduella misstag, gjorde att SAIK fick några "lätta mål", men överlag hade inte Bajen något! Grymt imponerad av SAIK och jag frågar mig... Hur kunde Vetlanda slå detta lag?! ;)
Kommentera

Sv: Elitserien 2006/2007
10-4 Borta mot Bajen fan va skönt att tvåla dit det där fjoll laget.
Kommentera

Sv: Elitserien 2006/2007
Theodore: Ja men snöa gjorde det även ikväll :)
Kommentera

Sv: Elitserien 2006/2007
RavenLord: Aja, ni bärgar ju ändå två pinnar. ;)
Kommentera

Sv: Elitserien 2006/2007
Är det något som har koll på hur mycket det snöar i Sandviken i kväll?? :D Lite små kul med tanke på att matchen stoppade för snö i söndags...
Kommentera

Sv: Elitserien 2006/2007
Theodore: Ja men så bryter man direkt inte efter 45min och funderar man på bryta ska man vänta 30min enligt reglerna och se om det blir bättre och det gjorde man inte,,,ocj ja det blev ju bättre.
Men 5-1 leder saik med nu synd man inte kom in ikväll och såg slakten av fjollorna.
Kommentera

Sv: Elitserien 2006/2007
RavenLord: Okej, men nu har vi JU faktiskt konstaterat att målvakterna inte såg bollarna så bra. Så då måste ju omspel vara ett ganska bra altenativ för båda lagen, och målvakterna. ;)
Kommentera

Sv: Elitserien 2006/2007
Theodore: Ja man lär ta vara på chanserna :)
Hur många bollar fick inte SAIK målvakten på sig som han såg i sista stund och fick ut till hörna ? och i andra halvlek skulle han ja vinden mot sig.
Ska man klaga på vind och väder att de inte är lika för lagen får man spela om alla matcher nästan utom dom på ön i Edsbyn
Kommentera

Sv: Elitserien 2006/2007
mattias - 74: Intressant och viktigt match... Tror på en 2:a
Kommentera

Sv: Elitserien 2006/2007
Projta: Jag såg Edsbyn i Sthlm i fredags! De såg stabila ut, så att säga... Hade även ett stabilt hörnskytte. En egen åsikt är att "Kuben" var rätt osynlig då... Men det sa jag även efter har sett Eskult mot Falun o sedan var han bäst på planen mot Vetlanda... ;)
Kommentera

Sv: Elitserien 2006/2007
RavenLord: Det rådde inte nån rättvisa på isen, utan Hammarby dominerade och SAIK fick ett ströchans då inte målvakten inte såg bollen, och satte den. Bra beslut att spela om matchen. Tror inte det hade varit nån sådan stor uppståndelse om Hammarby hade varit i ledningen istället.
Kommentera

Sv: Elitserien 2006/2007
RavenLord:

Hur går det mellan Saik och Bajen idag då? Jag har x :)
Kommentera

Sv: Elitserien 2006/2007
Projta: Läggmatch mot Bollnäs hahaFinns inget större derby i bandyn, lika troligt som Brynäs eller Leksand skulle låta den andre vinna typ i Hockeyn
Kommentera

Sv: Elitserien 2006/2007
Robban_Brynäs: Jaa jag är förvånad när de gäller Edsbyn.. Men när dom torskade mot Bollnäs trodde jag de va en lägg match på nått sätt.. men men jag kanske hade fel där =)
Kommentera

Sv: Elitserien 2006/2007
Projta: Riktigt starkt om Falu BS igår!! Och detta gör att Elitserien blir mycket jämnare än på flera år, vilket jag tycker är kanon kul! Mindre kul att Vetlanda tappade en klar ledning i Edsbyn... ;)
Kommentera

Sv: Elitserien 2006/2007
Robban_Brynäs: Ja och idag va det en vändning så uta helvete!
Falu BS låg under med 4-0 mot VSK, och sedan spelar 4-4...
Super kanon BS
Kommentera

Sv: Elitserien 2006/2007
Blev lite förvånad att matchen blåstes av igår... Ok... Det snöade rätt ordentligt, men det har snöat värre när det har spelats bandy.

Kom och tänka på Annandags bandyn i Vetlanda förra säsongen... Det snöde rätt duktigt där då och mycket till spel var det inte.


Men men... Nu börjar matchen om från 0-0 och säkerligen kommer det bli ett helt annat spel och en mycket bättre match!
Kommentera

Sv: Elitserien 2006/2007
Alfred Awful: De lär ju resa upp hit för ny match på Onsdag och de är inte gratis och inte heller om de övernatta i sandviken.

"Som alla nu vet fick matchen mellan SAIK - Hammarby tyvärr avbrytas på grund av dålig sikt. Det är nu beslutat att matchen skall spelas om. Nytt speldatum är onsdagen den 17/1 kl. 1900.
Det kommer vara FRI ENTRÉ men vi kommer att finnas utanför Arenan för att tacksamt ta emot frivilliga bidrag!"

Skicka räkningen till Bandyförbundet eller Bajen för omkostnaderna för ny match.

Ljusdal - Boltic spelades i 5-10cm snö på isen och enligt lagen värsta förhållande dom spelat i men inte fan bröt dom där inte,,men de va riktiga spelare och inge fjoll från Stockholm
Kommentera

Sv: Elitserien 2006/2007
RavenLord: Bandyn har ju alltid haft ett masochistelement i sig, och vad jag såg när jag kom in i sändningen verkar det ju knappast ha varit något exceptionellt snöande. Hammarby kanske inte hade råd med en extra hotellnatt i sin nuvarande situation?
Kommentera

Elitserien 2006/2007
SAIK-Hammarby

Ja vad säger man ?
Berdrövligt att bryta efter 45 då det hela börjar lugna ner sig med både snöande och vind.

Det rådde ingen rättvisa alls. Vår målvakt såg inte bollen"
Sade Hammarbys Kapten Stefan Erixon
Men vår/SAIKs målvakt gjorde det eller vadå ?

Patetiska 08or som säkerligen tjata till sig beslutet
Snö och Blåst - Man eller Mus ? ja Bajens pojkar är då möss det visade dom idag

Kan se det framför mig hur de åkte och bönade
-Snälla domare avbryt matchen vi vill in och få bullar och varm choklad nu snyft snyft
-dom gör mål på vår målvakt som inte ser något de är orättvist bu hu bu hu
Kommentera

834127 · »