Brynäs IF

711053 inlägg · 7953 ämnen

Forum

« · 1823854 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Final
Zzz: Visst har vi 4 bortavinster och 6 hemmavinster i slutspelet? Vi har alla möjligheter att knipa detta.
Kommentera

Sv: Final
Peja: Det ska mycket till för ett huvuddomarna inte ska ta den om linjemannen påtalar. Sören och Linus ligger helt i händerna på honom, Sören säger att dom frågar om dom verkligen ska ta den och linjeman säger "ja det är så pass grovt". Ingen idé att gnälla på huvudomarna, är linjemannen från Jönköping?
Men nu är det gjort, Zaborsky får hålla fan på sig efter målen och Brynäs får sluta fokusera på domsluten.
Kommentera

Sv: Final
Brynäsgubbe: rinner ur händerna? Det är 2-2 i matcher, läget är samma som innan matchserien, eller som efter match två. Nu är det bäst av 3 matcher som gäller. Jag förstår inte hur många av er kan pendla så mycket i tilltron till laget, det är ju aldrig enkelt att vinna. 2-2 i matcher är ett bra utgångsläge, särskilt eftersom Brynäs redan har visat att man kan vinna i Jönköping. Det finns inte på kartan att laget ska råka ut för perversa domslut två matcher i rad.
Kommentera

Sv: Final
Brynäsgubbe: Zab har redan sagt att han bara sa "wow" och tv-bilderna ser ut att ge honom rätt. Linjedomaren verkade bli mer psykad än hv-spelarna. Bisarra scener efteråt när huvuddomarna försöker försvara ett oförsvarbart domslut.
Kommentera

Sv: Final
Känns som den här serien rinner oss ur händerna... Har sån dålig känsla.
Kommentera

Sv: Final
Brynäsgubbe: så löjligt att jag inte finner ord
Kommentera

Sv: Final
Alltså vad i helvete är detta? "Linjemannen vill ha en utvisning... punkt."

Nu vill jag höra av Zaborsky vad han sa. Känns 100% som att de mörkar detta. Såg bara ut som han firade målet.
Kommentera

Sv: Final
Märkligt att Jensen är så ofattbart dålig. Måste bara bänkas inför nästa. Katastrof.
Kommentera

Sv: Final
mk: Det är märkligt att Thörnberg inte sitter mer i utvisningsbåset. Största filmaren i serien och delar ut massa tjyvsmällar utanför spel.
HV har nog tagit över efter Färjestad som det laget som filmar mest, men de spelar ju inte lika fult som Färjestad gjorde under sina glansdagar.
Kommentera

Sv: Final
Peja: Abuse of equipment kanske😀
Kommentera

Sv: Jensen igen
Jag stänger tråden"Jensen igen". Sluta starta nya trådar!
Låst ämne

Sv: Final
tjugo8: Märkligt att domarna inte hittade en utvisning på Lindblom i den situationen.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Skrubben: eller så får HV fira på vår hemmaplan :'(((((
Kommentera


Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Bellman 6,0: flygrädd med för stora öron ..
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Forsberg 1978: HV har maximal utdelning ikväll. Ett jävla flyt helt enkelt. Oroväckande att försvarspelet slocknade helt i sista. Har svårt att förstå att man inte provar att ge Jensen och Zanetti mindre roller. De sinkar laget ordentligt just nu.

Brynäs är lika bra som HV och det här kan sluta hur som helst. Trots att vi saknar en guldmålvakt. Det löser vi till nästa säsong. Eller hur, BZ?
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Carl Lejonkräk: Ja det var en riktigt sur förlust idag.
Det som känns som att spelarna inte har gett upp bevisas av hur Lindblom reagerade efter han missade i slutet, det som gav sista målet.
Han var vansinnig i båset, räknar med att han vill ha revansch på måndag.

FORZA BRYNÄS❤️❤️❤️
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Tommy: Ja att vi släpper in 6 jävla mål ikväll är ren och skär parodi samtidigt står det inte 3-0 i matcher till HV utan 2-2 och serien är helt öppen men detta är den tyngsta förlusten på många år!
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Carl Lejonkräk: Och skulle vi förlora på måndag så har vi stora chanser att vinna på torsdag. Då har vi tvingat fram en game 7, och det har vi bara positiva minnen från i semin 👍

Förlorar vi på måndag blir det game 7. Vinner vi på måndag så plockar vi hem guldet på torsdag. Forza Brynäs!
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Jaha, hemma igen efter en träääälig upplevelse. Skulle behöva ha den här jävla dagen ogjord....
Jag känner mig tudelad inför Zabs utvisning. Spontant känns det larvigt att han tas ut, men samtidigt skulle det vara så skönt om vi bara kunde gå ut, hålla käft och göra jobbet...
Tyckte inte HV var speciellt bra, men det är ju målen som räknas och nu tappade vi fördelen av att ha vunnit borta...för gott tror jag...
Känns deppigt nu och jag kan bara hoppas att det känns bättre i morgon och framförallt på måndag kväll....Skål kamrater!
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Horace76c: speciellt om det är guldmatchen man missar...

Känns fan som att vi är minst lika bra borta som hemma även i slutspelet faktiskt så än har jag gott hopp om att vi kan ro hem detta.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Carl Lejonkräk:
Nä sant, lär väl försöka. Får hålla ögonen på att när matchen blir valbar på hemsidan antar jag. (finns ju inga event att välja nu)
Fasen att man skippade slutspelspaketet just i år (trodde Inte på final).
Skulle vara jäkligt surt att missa EN hemmamatch i slutspelet....
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
pjåtor: Nej, låter osannolikt. Ingen jag vill se BZ slösa pengar på.
Kommentera

Sv: Jensen igen
Zappaholic: Jensen borde sitta på läktaren för länge sen, klenaste spelaren jag sett.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Chris11: Lurigt system, man vet inte hur länge som är för länge i kön ...
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Carl Lejonkräk: tyst ;) kommer stå i kön från inatt
Kommentera

Sv: Final
Peja: Håller med - fokusera på aktioner som kan ge skador eller som förstör spelet. Tydligen hittade Frölundaspelaren ett kryphål i reglerna när Berra blev skadad, reglerna ska väl skydda spelarna eller??? Skada på motståndaren ska väl egentligen tyda på att man varit vårdslös - annars kan man ju upprepa beteendet utan påföljd.

Har vaga minnen (kan ha fel) om att #28 då tidigare "krockat" med Pecka Lindmark, bråkat med några FBK:are och lite senare satte dit den. Inte förvånad att - annars svenskhataren - Phil Esposito av alla, senare sa att han beundrade TS.
Kommentera

Sv: Final
Brynäsgubbe: Försvarsspelet höll knappt HA klass idag, pinsamt virrigt försvar. Hoppet står till Bertilsson 👍
Kommentera

Sv: Final
Forsberg 1978: Ja fyfan. Jag fick ställa in familjeträffen, min frustration hade bara förstört kvällen för alla. Blir så jävla nerstämd och arg när sånt här sker. Känslan för resten av serien är inget vidare nu. Helvetes fan.
Kommentera

Sv: Final
Bratwursten : en fruktansvärd dag 😢
Kommentera

Sv: Final
Fyfan vilken grå lördag
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Chris11: tips att gå in på biljettsidan en timme innan och ställa er i kö, så gjorde jag sist och kom i direkt på biljettsidan 10:00
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Horace76c: biljetterna släpps för oss imorgon kl 10
Kommentera

Sv: Final
mattiask: Jag tycker dock coachningen är dålig, speciellt i sista då HV är ofta bättre än oss och har också jagat ikapp oss våra ledningar i tre matcher nu..även om vi råkat vunnit två i sudden...så vet man ju det, varför matchas inte laget därefter......oavsett vad Zab sade så sägs det en hel del överallt i matcher , jag har sett en hel del på plats..jag tycker det var en fjantig utvisning, även om vi tog en del i onödan .....oavsett allt detta så är Sören Persson är småaktig översittare som inte borde få döma ishockey mera någonsin, det är något spelare och ledare själv tyckt till om under flera år!! Han kommer att diskuteras hela detta år kan jag lova..
Kommentera

Sv: Final
Fyfan. En sån här dag märker man hur mycket man lever för den här jävla föreningen. Är helt knäckt, fysiskt och psykiskt...

Visst, Sören Persson och linjedomaren i all ära. Men det var i period 2 vi förlorade matchen när vi "bara" gjorde ett mål på 18 skott.

STATISTIKEN, vi lever på statistiken! Vi vann match 3! Den viktigaste statistiskt sett sedan urminnes tider.

Ockrarna gick back, såg några tomma stolar. Satt breve 4st tomma. Det säger mig att fanskapen inte fick dom sålda! Härligt! Men ändock förbannat trist att veta att det borde varit 4st riktiga Brynäsare brevid mig!

Nervöst, hela arenan andades nervositet. Det märktes på stämningen, det gick att ta på atmosfären. Men det var tyvärr många gånger ganska tyst.

Det känns som 2-4 i matcher, men det är fan bara 2-2! På måndag ska seriens näst bästa bortalag göra det omöjliga i kyrkan igen!

Alcen, tuppen, riddaren av röda linjen. Det är underbart att se hur han retar gallfeber på motståndarna. Och lyckas. Det tog lite längre tid idag men han fick med sig en 2a.

Till sist: Blomman, kapten Blomqvist, vilken härförare, vilken vilja! När han är på isen tillsammans med sina vapendragare gör det ont att vara motståndare!
Kommentera

Sv: Final
62Svensson: Det är en del av showen...
Kommentera

Sv: Final
Match 6

Tjoho, klapp klapp klapp
WOOO HOOO, klapp klapp klapp
SÖÖÖRÄN, klapp klapp klapp

I 60 min.

Kan man döma lagstraff på publiken? 😃
Kommentera

Sv: Final
Lesky: Såg T Sandström runka klubbskaftet framför motståndarnas bås efter att ha gjort mål i en hemmamatch innan han blev proffs - klassiker! Ingen utvisning för det på den tiden ...
Kommentera

Sv: Final
Forsberg 1978: Jag var i kö i över en timme. När jag kom fram var det i princip helt slut på vanliga sektionerna. I skybaren fanns det kanske 100-200 biljetter kvar, men dom tog säkert också slut blixtsnabbt efter att de vanliga sektionerna blev fulla.

Till er som inte bokat så får ni hoppas på att dom sparat en del biljetter till det allmänna släppet imorgon. Det borde dom ha gjort.
Kommentera

Sv: Final
Bratwursten : Samma här frustrationen sprutar ur öronen på mig nu! HELVETES JÄVLA PISSDAG!
Kommentera

Sv: Final
Jag blir mer och mer arg på utvisningen på 67 ju mer tiden går. Sören måste för fan granskas för det där. Hockeysverige tjänar inte på att domaren avgör matcherna i slutspelet. Att gå till final och sedan få det där emot oss, det är ett rån. Och något man kommer att minnas tills man dör om vi förlorar matchserien.

Rautio bör bänkas, han är otroligt passiv och rör inte en fena på deras mål. Han gör sig inte stor i huvudtaget. Ser helt uppgiven ut. Rautio fumlade ju in 2 mål i jönköping senast också som inte uppmärksammades för att vi råkade vinna.

Felix har förtjänat chansen i match 5 även om ingen av våra målvakter håller måttet för att ta guld.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Bellman 6,0: Ritola nja han får gärna inte vara aktuell
Kommentera

Sv: Final
Någon mer än jag som inte får tag på biljetter?
Kommentera

Sv: Final
Jahapp fick länken med försläpp flera timmar senare, och nu är allt slut... sjukt less om man hittar biljetter på blocket nu för tusentalskronor.
Kommentera

Sv: Final
mattiask:
Tänkte också på Zab vs JG i semin...
Blir för utstuderat o vända sig mot ngn/några o göra det...säkrare o nynna för sig själv
Kommentera

Sv: Final
Till att börja med ska jag säga att jag absolut INTE försvarar domarna idag. MEN det man måste ta i beaktning idag är att vi själva sätter oss i sådana bedrövliga situationer så jag blir förbannad.

Om vi börjar i sista perioden.
Gundersons utvisning är solklar - men hur i hela helvete kan domaren som tar den trippingen missa när Tedenby (tror jag det är) liggandes efter trippingen, trippar vår spelare? Det är en solklart tripping även det. Bedrövligt bedömning i det läget.

Fälth har till att börja med lite oflyt - då han ofta gör den typen av slashing men han brukar träffa på rätt ställe.
Nu är utvisningen helt solklar och jag tycker att den är väldigt dåligt tagen.

Sen till den här situationen med Zab.
I sak köper jag inte utvisningen då jag tycker att det lite hör till hockeyn.
MEN jag måste bara få ur mig två saker.

För det första så ser man självklart inte allt hela tiden, men jag får personligen säga att det är första gången under året jag ser en spelare så tydligt vråla in i ett annat bås. Varför, VARFÖR ska han vråla till dom?
Att det sker trashtalk på isen kan jag köpa, men jag tycker att det är pinsamt och åka runt på det sättet.
Tyvärr gjorde Zab en liknande grej på JG i Frölunda under semi 2 eller 4.
Skulle vilja veta vad Zab har sagt. Oavsett om det stämmer det han själv säger eller ej. För OM, jag säger OM det stämmer att han skrikit "WOW" så är den en pinsam utvisning.
Du får inte ta en sådan utvisning i ett sådant läge.
MEN samtidigt måste jag säga att jag tycker det är bedrövligt av både Zab och Brynäs att ens sätta sig i sådana situationer.

Jag tycker att man återigen på många håll och kanter slutar spela och ger bort initiativet helt i onödan.
Jag missade första perioden men i andra perioden ser det ju ut som allmänhetens åkning i Hvs zon. Vi är överlägsna, men sätter trots allt inte chanserna.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Horace76c: varför ta timeout 40 SEK innan powerbreak?
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
David Persson:
Å fan, men det är ett antal biljetter som är reserverade för partners och medlemmar antar jag.
En större andel släpps väl i morgon bitti gissar jag?
Kommentera



« · 1823854 · »