Brynäs IF

711069 inlägg · 7953 ämnen

Forum

« · 1843329 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Huss:
Herregud! Kommer du ut som en nord-sydare? 😆
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Auchinleck: Det går fort i hockey... 🏒😉
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Huss:
Underbart att dra alla över en kam. Vinnarskallar till Brynäs, resten kan gå till andra klubbar. Oavsett videoredigeringssystem och feedbackfrekvens.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Zzz: Många skribenter som är inne på samma tema.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Zzz: Det ligger absolut en hel del i artikeln. Tider förändras. När det handlar om hantering av gruppdynamik borde lång erfarenhet vara värdefull. Om förmåga att anamma det moderna ledarskapet också finns förstås. Förhoppningsvis minskar inte Bentzens arbetsglädje för funderingar om han gjort rätt eller fel. Kan tycka att man kunnat samla gruppen och gjort en rejäl brainstorming och fått till något som kunnat bli bra. Nu är beslut tagna och bara att köra på.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Zzz: Om Sjödda fortsätter ha huvudansvaret skulle jag gärna se att man åtminstone tar in en ny ass.tränare. Bengtzén var inne på det att Janne har gjort ett väldigt viktigt jobb med sin videoanalys. Man vill nog egentligen att Janne fortsätter med det.

Det bästa vore att hitta en lite yngre ass.tränare, som man har som påläggskalv ett par år för att på sikt kanske bli huvudtränare. Det är så Brynäs kommer hitta "sin" Sam Hallam eller Roger Rönnberg. Dvs. en tränare som man skriver ett längre kontrakt med. Växjö gjorde exakt så. Man hittade Hallam som man tyckte gjorde ett bra jobb i allsvenskan. Man anställde honom som ass.tränare men planen var hela tiden att han någon gång i framtiden skulle bli huvudtränare.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Huge: Jag håller med.
Bengtzén tar verkligen komandot. Det fanns inget att vänta på. Detsamma kan ju sägas om spelarna som flaggat för att det inte fungerar trots att det även kommer påverka hur man ser på deras karaktär. Det finns två sidor av varje mynt.
Hursom känns det bra nu.
Jag kan mycket väl tänka mig att Bengtzéns plan är att köra Sjödin. Att han säger att det ska in ytterligare en tränare kan handla som strategi ifall Sjödin inte skulle klara jobbet. Då slipper han flytta på ytterligare en tränare.

Jag länkar till en intressant artikel. Kanske har länkats tidigare. Men visst kan det väl ligga något i det som skrivs?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Huss: Skön farsa...
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Zzz: Melin sammanfattar hela historien på ett mkt bra sätt, finns ingen anledning att medvetet försöka försköna eller förminska vare sig sin egen roll eller lagets/spelarnas. Han är allför gammal och rutinerad i gamet för att syssla med sånt, skulle jag tro. Speciellt med tanke på att han högst sannolikt kommer att sluta som tränare.
Det intressanta är ju egentligen bara varför BZ har "misslyckats" med den här rekryteringen? Om det nu öht kan kallas ett "misslyckande", utan facit i hand.
En tränare med en trupp på den här nivån måste rimligtvis kunna räkna med att spelarna är så pass rutinerade och skickliga, att dom ska kunna underkasta sig lite nya ideer då grundspelet inte ändrats nämnvärt från ifjol.
Som jag tidigare pekat på: CHL-äventyret har nog i relativt hög grad bidragit till att spelarna trott sig vara bättre än man är sas. Enkelt motstånd och man har vunnit trots att grunderna och det Melin velat se, inte riktigt har fungerat.
Sen när man börjat förlora mot tufft och disciplinerat motstånd i SHL, då har man börjat tvivla på sig själva och fundera för mkt.
Oavsett anledningarna och vem eller vilka som ska lastas, så finns det ändå ingen annan lösning i såna här lägen än att byta tränare. Och om BZ ska lastas för felrekrytering så ska han isf i lika hög grad ha cred för att ha agerat så snabbt som han gjort. Frågan är om ex en sportchef med större brynäsanknytning i botten (typ Sundlöv) hade agerat lika snabbt. Mkt tveksamt...
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Huss: Ja jag håller med.
Samtidigt kanske hans stil och personlighet passar bättre till en tilltufsad grupp. Han säger det ju lite själv. Nu kom han till en grupp med stora krav (utom på sig själva då kanske) och ett ledarskap som var väldigt på och detaljfokuserat. Han kanske är bättre att höja moralen än att bibehålla något.. Han kanske inte är någon förvaltare.

Det måste vara svårt att komma in i en grupp som är nästintill identisk med fjolåret och med samma assisterande. Där dessutom spelidén redan är satt. Som ny vill man komma in med sin vinkel och göra en förändring för att ta komandot. Jag kan tänka mig att det är lätt att hamna i underläge mot gruppen.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Zzz: Skumt, svårt läge att ta över en finalist? Varför tar han jobbet om han är bäst på lag i kris? Varför skakade han inte bara om lådan och tog ner dem på jorden igen (inte riktigt hans stil iofs)?
Det finns ingen antydan att han kanske tog uppgiften lite för lättvändigt?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
mk: Finns alla möjliga historier om honom och hans pappa. AB fångade upp några i den här artikeln.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Hoffa Hoffa:
Välkommen!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
mk: Jag tror det är samma arbetsfördelning som ifjol. .
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Zzz: Ok. Vad skulle Melin tillföra Isf , om det är Janne som står för det jag anser är tränarens uppgift...
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Zzz: Han säger också att det är Janne som sköter dom taktiska genomgångarna och mycke runt hur laget ska spela samt detaljer.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
mk:
Han har inte haft kontakt med någon ifrån spelartruppen efter beskedet.
Han är inte besviken på spelarna, men anser att han kom in i ett svårt läge. Spelarna trodde dom var bättre än dom var och hade svårt att ta til sig det han kommunicerade. Truppen fick panik när resultaten inte kom. Svåraste truppen han haft någonsin tillsammans med säsongen han tog över Färjestad. Dom enda två gångerna han tagit över lag som inte varit i kris.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
mk: Vad säger Melin i GD?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Huss: Vad är så speciellt med honom?
Pushande föräldrar?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Hoffa Hoffa: välkommen .
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Huss:
Lehner är undantaget. Herrrejävlar.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Halå är ny här.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
någon som vet hur det går för Simon Appelquist i juniorerna? verkar inte ha spelat något iår. tror han kommer bli en storspelare
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: Jo, men han hade en känd och erfaren pappa som bäddade in honom.
Att inte Robin Lehner lade av med hockeyn tidigt är ett mirakel eller extremt intresse till trots.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Anders Berg: "Tycker mest att Bengtzén får så mycket cred"

Precis. Och cred är nåt du tycker är såååå joooobigt att tvingas läsa, så du måste absolut slänga in en floplista.
Att du sen, för säkerhets skull, säger att "en topplista kommer senare" måste ha skett under pistolhot. Och när DEN topplistan kommer, står skrivet i stjärnorna.
Grundtips: tidigast hösten 2027...
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Är det nån som vet hur man har tränat sen i lördags?
Formationer?
Väldigt nyfiken.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Huss: Samtidigt får man ju se vart det slutar. Många sa samma sak om William Nylander...
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Inkazar: Johnson - en bra säsong. Alcén - gammal Brynäsare. Granström och Gunderson var det ju Sundlöv som hittade första gången.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Anders Berg: Skulle du vilja utveckla "floppar" lite? Eller är det så att BZ har som arbetsuppgift att göra DIG nöjd? I så fall så får du nog utveckla din kravbild på varje spelare och motivera dem på samma gång.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Huge:
... --- ...
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Anders Berg: skillnaden är att Bengtzen har fler bra värvningar än floppvärvningar. Tillskillnad från MS. På rak arm:

Johan Alcen
Jesper Jensen
Kevin Clark
Nick Johnson
Bulan
Daniel Paille
Juuso Ikonen

Sen skulle man kunna räkna in Granström och Ryan som han fick hem. Iaf Ryan som var ett jättejobb att lyckas få hem ren ekonomiskt vid tidpunkten.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Zappaholic: Tycker mest att Bengtzén får så mycket cred - Sundlöv fick mest bara skit. Bengtzén har dock många floppar på sitt samvete han också. Jag vill nyansera debatten, för att citera en medlem här på forumet.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
....
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Anders Berg: Har du verkligen inget bättre för dig än att sitta med en fjantig flopplista?

Vilket ältande.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Inkazar: Tom Hedberg och Rasmus Sandin är några unga han har. Kolla bara på Hedbergs alla klubbar han varit i trots att han endast är 18 år. Han pushar väldigt hårt för att hans klienter ska till dom nordamerikanska juniorligorna. Verkar ha dåligt med tålamod.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Pajen: niinmäki, ja.

Men Mannberg är väl ingen flopp? En billig rollspelare som nästan alltid gör det han ska. Han har tex varit en av dom bättre sen han kom tillbaka den här säsongen.
Han har inga Herrejösses kvaliteer men gör det han ska.

Vrana, nja. Åkte ju på en stjärnsmäll och kom aldrig tillbaka efter det den säsongen. Shit happens, går inte att skydda sig mot.

Thorell, ja de kan man ju inte förklara bort
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Anders Berg: Tycker det är hårt att kalla Zanetti för flopp. Fick honom för en billig peng och han har fyllt en hyfsad roll hos oss i snart 3 år. Var väldigt bra mot Frölunda i semin.

Kan hjälpa dig med lite andra floppar dock:
Jussi Niinimäki
Daniel Mannberg (till viss del) tycker alltid han var varit för dålig för oss.
Mathias Porseland
Petr Vrana
Gustaf Thorell
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Anders Berg: brödrosten flopp? Ja i Skellefteå. Men i Brynäs var det en billig lösning för att få fulla kedjor. Varken vi eller ledningen hade några större förväntningar på honom.

Han var inte sämre än nån annan då.

Men Porseland glömde du. Så totalen blir lika ändå.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Otto1: I Sandinfallet är det väl också hyfsat pushande förälder bakom vad jag hört (och fått halvt bekräftat från Modohåll)?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Bengtzéns floppar so far: Broadhurst. Liljewall. Caporusso. Zanetti. Fyll gärna på listan. Melin också, givetvis. Pluslistan kommer senare.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Auchinleck: han är agent åt bla

William Nylander
Henrik Haukeland
Erik Thorell
Samuel Ersson


Vart Otto fått de han säger ifrån vet jag inte.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
mk: Instämmer till stor del i dina åsikter; Melin har uppenbarligen haft stora problem att implementera sina idéer hos spelarna. Spelarna har givetvis ett ansvar som det inte går att undkomma - det finns absolut frågetecken kring agerandet i de båda matcherna mot SAIK...

Slutligen undrar man ju varför det skrivs så lite om "sankte" Bulan och LHF´s minst sagt knackiga säsongsstart.....
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Otto1:

Ok. Okänd förmåga för mig.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Pajen: Han kanske redan var "köpt"av Leksand och infiltrera Brynäs så vi skulle hamna i HA ..avd konspirationsteori 😂
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Auchinleck: Micke Rosell
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Otto1:
Vem är det?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Auchinleck: Samma visa med dom flesta utav hans agents adepter.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Inkazar:
Det första man ser under ordet "lallare"... är hans rådgivare? Ja, när man testat Modo, Brynäs och Almtuna, då testar man talangfabriken Rögle. Står för långsiktighet, stabilitet och utveckling. Kort sagt, de leder verkligen utvecklingen. Vilken klubb satsar till slut på en flyttfågel? Byt rådgivare?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Påtal om... inte tränare, så verkar nu Rasmus Sandin va påväg till Nordamerika.

Vi var många som trodde att det skulle bli så, men kanske inte riktigt såhär tidigt. En riktig flyttfågel den grabben.
Kommentera

Tycker det är-....
hemskt när spelare tror att de är större än föreningen. Att inte gå ut och göra sitt jobb och ta in poäng (pengar) föreningen är på gränsen till tjänstefel hos spelarna.
Klart det är kontrast på ledarskap mellan Melin och Bulan men då har de fortfarande inte förstått sin anställning i föreningen att man gör sitt yttersta i varenda byte. Det här är skolade spelare som vet vad de SKA göra för att poängen ska rulla in. Jämför när spelare i Arsenal...tex strejkar för att bli tradade till andra. Vi betalar medlemsavgifter, tv avgifter, biljetter halsdukar osv och då ska man tamejfan göra sitt bästa i varje byte. Om man inte förstår spelidèn, Melins sätt att prata BORDE detta ha setts redan i när han anställdes, vid teorigenomgångar försäsong m.m. Vi är ju ett antal här i forumet som har ifrågasatt vissa spelare,,,t ex palushaj, Paille Caprusso som jag tycker verkligen inte har gett allt där ute...säkerligen med stora lönesummor.
Vem knyter handen i fickan och ger allt....blomman sunken....vi pratar spelare med löner men med hjärta....

Go BIF
Kommentera

« · 1843329 · »