Brynäs IF

711072 inlägg · 7953 ämnen

Forum

« · 1873525 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Vad sägs om att kasta om ordentligt till matchen på lördag??

Rautio (Fernström)

Gunderson Bertilsson (hoppas Berra kan vara med)
Kilström Larsson
Fälth Carlsson (hoppas Carlsson kan spela)
Ersson

Palushaj Ölund Boqvist¨
Clark Jensen Nilsson (Ge han chansen)
Ikonen Granström Miller
Mannberg Blomqvist Alcén
Liljewall

PP:
Gunderson
Palushaj
Boqvist
Ölund
Granström

PP2:
Carlsson
Ikonen
Clark
Jensen
Miller
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
mattiask: Tycker ändå det är tveksamt om en 35-årig Joel Lundqvist verkligen platsar i en trupp där Sveriges bästa spelare utanför Nordamerika är samlade. Det börjar bli lite som när BÅG envisades med att satsa på Pajen Persson i varenda turnering.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: självklart finns det kanske fler men felet var ju inte att Joel spelade utan att en hel del andra oxå underpresterade!! Grönborg misslyckas totalt med coachningen då han knappt gör något då pp inte fungerar!! Han coachar knappt alls!! Tar med Dahlin och misshandlar honom å det grövsta! Hade ju varit bättre att ta med någon annan back med rutin!!

Mike.F
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: Min personliga åsikt är att Joel var en av våra bättre spelare sett över hela turneringen.
Dels är det ju i princip omöjligt att jämföra tex Joel med Dick då de är raka motsatsen i spelstil med mera.

Joel är en stor ledare - men dessutom en spelare som behövs i ett landslag. Sliter alltid hårt, är ledare både på isen och utanför. Dessutom har och kan han göra poäng.
För mig är han nog en av de väldigt få spelare i SHL som kan ta den rollen han har/haft. För mig är han helt given i truppen.

För mig fanns det tre-fyra spelare som var betydligt mycket sämre än vad jag innan turneringen hade trott. Och där har vi det stora problemet.
För mig så känns det som att Grönborg har några riktigt stora favoriter som aldrig skulle kunna petas i princip. Av den anledningen kanske inte laget alltid blir helt rätt komponerat.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: Svergies 3-3 mål var ju både Joel och Axelsson med att brunka upp i det anfallet, det var för många individuella försvarsmisstag stundtals som ställde Fasth även om jag tycker han borde ha tagit någon där...vi hade väl helt enkelt inte självklar anförare denna match! Jag tycker ändå det skall bli spännande att se semifinalerna, tror inte skrällarna är över jag. Tjeckien kan mycket väl slå OAS :)
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Mike.F: Tror alla förstår att en rollspelare som Joel L behövs - men han är ju långt ifrån den enda svenska spelaren som kan ta den rollen. Hur ofta leder han Frölunda till framgångar...?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Axle San:
Som vanligt bra recension av matcher från din sida 👍 Och alldeles oavsett vad vi må tycka om vissa spelares prestationen så är laget så pass bra spelare för spelare att man skall kunna vinna👊 Trist för OS lever på att lite annat sätt när man har hockeyn att engagera sig intill slutet. Men nu får man njuta av Ryssland och ni har ju åtminstone ett inspel att se framemot och kanske mer än så!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Axle San: Nä det vet man ju aldrig och lär aldrig få veta det heller, men vi alla som älskar hockey vill ju se en coach oavsett coacha och gambla i en kvartsfinal, tycker det visar sig ganska bra i studions analyser också genom Foppa och Halvarsson...Grönborg tycker att dom gjort en fantastik grundserie, jag tycker inte det sett så fantastiskt ut, bara matchen mot Finland som var klass på!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Axle San: han är ju där för att spela defensivt och mycket i boxplay och där släppte vi bara 1 mål på 4:a matcher!!
Joel gör väl kanske inte sin bästa turnering men!! det var ju inte där det sket sig!! Väldigt många av våra sk målskyttar som tex Skaik linen visade ju noll och ingenting!
Bertilsson var bra men Hersley(stavning?) var tämligen kass!! Ja många var kass men att ens nämna Joel e ju bara löjligt!!! Han är äldst och en bra ledargestalt som ett lag alltid behöver!!

Mike.F
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: Jag har tyckt att Joel varit kass många turneringar i rad nu.

Fett oflyt med två mål som trillade in i början då Sverige startade bra, matchen försvann där. Lite mer aktiv coachning hade varit skönt att se men man vet ju inte om det blivit bättre för det. Tyskarna gjorde det bra.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Axle San: Bara att hopps Frölunda kör ett eget OS & VM..
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Axle San: Ja kanske det, det finns många som inte presterade i laget, tycker jag och coachningen är jag lite tveksam till!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: Må vi slippa Joel Lundqvist i landslaget nu, va fan gjorde han i turneringen, ett hån mot yngre framgångsrika förmågor.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
ante08: Finns inga placeringsmatcher på OS schemat vad jag kan se för Herrarna? Helt värdelöst egentligen
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
ante08: Turneringen är över för Tre-Kronors del
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
pjåtor: Ja det är ju en hårfin lina det där med fiasko och seger, skall bli intressant att se Tjeckien mot OAS....men jag personligen tycker Tyskarna var vassa och starka, aggressiva eller när dom vart det så hängde inte Sverige med faktiskt. Nu blir det en fet pizza för mig och inget att sitta å gräma sig över, tror Tyskarna kan säkert knäppa Kanada på näsan, hoppas jag :)
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Brynäsgubbe: Visst är placeringsmatcher även för herrarna som det var för damerna? Frågan är om dom komer hem så mycket tidigare.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
pjåtor: Vem bryr sig om en sådan B-turnering. Har känts som Channel One cup typ. Det här var bästa möjliga scenario, nu får vi hem Berra och Ryan till nästa match.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Lindström: FIASKO !!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Lindström: Ja kanske bra för Grönborg och Tre Kronor att fundera på, Tyskarna hade ju inte tur på något sätt, dom var effektiva framför mål och Fasth gjorde väl ingen "drömmatch" direkt
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Mumien i båset måste fundera en del.. NOLL handling efter 40 min fast spelet såg ut som div.5.
För dåligt och för kladdigt spel, sen Fast i målet?!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Axle San: He, he japp nu kommer han hem, Fasth var ju ingen hjälte precis heller! får vinna VM istället :)
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Kom hem Simon, kom hem !!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Huss: Jaaaaaaaaaaaaaaaa 3-3
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Huss: Japp stämmer och det var väl synd det...men PP nu iaf, nu måste den in igen sa flickan
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: och det baklängesmålet bäddade han också för....
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: MÅÅÅÅL Rasmus Dahlin bäddar för det :)
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
pjåtor: Vi träffar ju inte ens målet!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
pjåtor: Ja, men vi vann ju bara med 1-0 sist, han är inte så dålig målvakt alls och än en gång visar det hur viktigt PP är i en slutspelsturnering , antal skott på mål säger mig inte så mycket!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: lätt att vara bra målvakt i Tyskland om ingen träffar målet . Berra var väl närmast med stolpskottet
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: Om det är så att Bengtzén tror att årets fjasko beror på att vi har för få grovjobbare, så är det bara kicka bort honom fortast möjligt. Helt makalöst korkad slutsats om det stämmer.

Men jag låter honom bygga färdigt laget innan det är dags för motorsågen. Det kan ju vara så att han har en plan att hitta nya klubbar åt ett par av våra grovjobbare under kontrakt.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
pjåtor: Nä då måste det bli en sån där klassisk "Masken" vändning mot Finland 1986 i VM :) Vi har för svagt spel vid mål, sjuter långt utanför och ingen kyla och tanke....Tror Tyskland vinner detta faktiskt och Berra hem till Gävle :) Dom är stora o starka Tyskarna, vinner många närkamper, Berra dock bra i matchen igen...
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: Berra o Gunde med på lördag tror inte Sverige vänder detta . Finns då inga indikationer på det tyvärr
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Axle San: a fan trot, det är för dåligt av Sverige...
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: Endast Rasmus kan vända detta
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Lindström: Magnus Nyström däremot, han briljerar i vanlig ordning....
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Lindström: Oj vilken desperation det är i varje beslut nu, skjuter hejvilt från alla vinklar och vrår och sällan träffar mål....Sverige hade ju faktiskt fullt sjå sist mot Tyskland när man vann med bara 1-0...ser ut att gå mot en skräll detta om det inte blir ett Svenskt reduceringsmål här snart..lite mer kyla skulle jag vilja se
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Lindström: Ja visst hehe men det är ju så och jag tycker faktiskt vi har svårt även nu att skapa något alls, lite virrigt och panik i det Svenska laget!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: Kul att Kalle & Foppa säger samma sak.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Lindström: Jo, de måste få snabbare uppspel, de gömmer sig för varandra nu och då är ju alla lag sårbara
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: Få med blåstället på, mera glida omkring å så skön ut typ Lindström/Kronvall
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Lindström: Nä precis och att de hela tiden skall försvara sig i studion att " vi hade 13-0 i skott första 10", vad fan spelar det för roll om man inte sätter puckarna? Tyskarna tog över sen i två PP och var aggressivare och sen spelade dom enkelt i egen försvarszon resten av perioden! Sverige måste upp två snäpp om det skall bli seger
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: Pinsamt att se Sveriges bandysvängar och alibiavslut.
Ingen driver på mål ut ner i hörnen och tar enklaste avsluten gång efter annan.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
bradberry: Tyskland 2-0 mot Sverige, dom kör nästan över oss haha...
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
xxx BIF xxx: Sverige - Tyskland 0-2 nu, kanske Bertilsson kan vara hemma snart
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: Det som skiljer dig från pajen är att pajen med en uppställning visar vart han placerar resp. spelare. Om han säger boqvist är tillräckligt bra i ett lagbygge nästa år påvisar han att det är för en 3lina och inte en 1sta. Om vi inte får Palushaj och Clark kvar har vi ingen stomme egentligen mer än i 3-4 linan utifrån hur jag tolkar honom. Vart du ser stommen framgår väldigt dåligt.
Då blir det lättare att visualisera hur pajen menar och vart han ser stommen osv.
Det var det jag efterfrågade av dig från början.

Om du säger boqvist utgör en bra stomme i lagbygget i höst så säger det inget. Sätter du han i förstalinan håller jag absolut inte med dig, sätter du han i 3dje gör jag det.

Svårt att historiskt se att BZ bygger ett lag utifrån svagheter utan mer från "bra pris" - gissningsvist.

Jag tror också Berra inte nödvändigtvis är kvar till hösten utifrån vad han sagt nu. Han bröt ju kontraktet med risk att tvingas lämna för krav på högre lön. Klart han drar om rätt lönecheck viftas framför näsan och möjlighet att bryta finns.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
bradberry: Det var ju något man hade på känn, att det är över för denna säsong, frågan är hu resten av karriären ser ut ? Tråkigt och man blir bara mer och mer förbannad!

Från det ena till det andra, jag såg matchen inatt Flyers vs Habs, 15 minuter speltid fick Lindblom, han tog för sig, beröm där....Flyers vann OT 3-2..hoppas han får spela mer nu :)
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
bradberry: Hur går det med polisanmälan mot Larkin? Borde väl vara ett enkelt fall att lösa?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
xxx BIF xxx: "Det är bara Bengtzen argumentation - rakt av - och så köper han in spelare som han tror levererar tillräckligt bra utifrån vad denne kostar utan att ta hänsyn till vilka svagheter laget har och hur gör vi laget till ett lag som har förutsättningen att leverera mot uppsatta mål."

Tror du verkligen att BZ är så dum att han värvar in spelare utan att ta hänsyn till hur truppen ser ut? Tvivlar starkt på att BZ är så korkad, tror däremot att de svagheter som han identifierar kanske inte är exakt samma svagheter som du, jag eller andra identifierar. Eller för den delen kanske inte samma svagheter som typ Sundlöv hade identifierat om han fortfarande var sportchef.

Ludvig Nilsson är en snudd på obegriplig värvning för mig men är samtidigt beredd att ge honom chansen nu när han är på plats. Förhoppningsvis gör han succé och vi som har fel blir glada ändå, eftersom det vore bra för Brynäs.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Pailles säsong definitivt över...

Larkin Larkin Larkin
Hata Hata Hata...
Kommentera

« · 1873525 · »