Brynäs IF

712149 inlägg · 7953 ämnen

Forum

« · 1924001 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: A propósito de nada
dAVydov: Jag tolkar det som både och där. Att han tar upp att just Danielsson gör det och att han är en ledande spelare är ju en sak. Men sen att ta upp stort antal blockerade skott som något positivt är ju något annat.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Rodrigo: Jag tror att du missförstår Sundqvist en aning här, han tycker säkert inte att det är bra att det kommer skott som behöver täckas men att när det behövs så gör man det för laget vilket visar på en fin moral hos spelarna.
Det kan vara så att Sundqvist väljer att fokusera på någonting positivt i här istället för på någonting negativt. Jag tycker att du måste öppna ögonen och se annat än bara det som står i statistiken.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Rodrigo: Vet att du gillar att mästra med din hockeyteori, men kan det inte vara så att han menar att det är bra att spelarna visar offervilja? Inte det faktum att de måste täcka väldigt mycket skott? Det var så jag tolkade det iaf.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Rodrigo:
Skaderisken. Herregud!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
”Vi hade 27 block totalt mot Djurgården. Det är ju det som det handlar om, att offra sig och att äta puck.” säger Sundquist till GD. Gammalmodig inställning minst sagt. Att blockera många skott är INTE bra, det är mer en indikation på att man släpper till många chanser för motståndarlaget.
Kommentera

Sv: Info från Dackell - Sasse på GD
Brynäsgubbe: ”Nada” skulle vara en ännu lämpligare rubrik.
Låst ämne

Sv: Info från Dackell - Sasse på GD
Dyngklumpen: Gör isåfall en tråd om värvningar istället för flera stycken. Tycker för övrigt A propósito de nada passar då den kan handla om lite allt möjligt angående Brynäs.
Låst ämne

Sv: Info från Dackell - Sasse på GD
Brynäsgubbe: vet inte hur relevant rubriken A propósito de nada är för värvningsstatusen.
Låst ämne

Sv: Info från Dackell - Sasse på GD
Dyngklumpen: Varför gör du nya trådar stup i kvarten? Kan du inte hålla dig till samma trådar som vi andra?
Låst ämne

Info från Dackell - Sasse på GD
"Frågade även Dacke vad nästa steg var nu. ”Att hitta en förstärkning”, sa han."

Bör betyda att en GM är klar?
Låst ämne

Sv: A propósito de nada
Pilen32: typ johnny hockey
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Metalman: Ganska logiskt egentligen.
Kortare AHL-spelare har det ju lite svårare än större o starkare spelare att ta plats i NHL. De ska vara riktigt offensivt skickliga om de ska ta en plats i ett NHL-lag. Speciellt eftersom nästan inget lag i NHL vill ha en 175cm lirare i 3/4-kedjorna.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lemp: AbsålAbsolutut är det som du skriver att det är tiden för det officiella pressmeddelandet som gäller även om det läckt ut tidigare.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Fast man lär väl ändå utgå från den tidpunkten då klubben i fråga gör någonting officiellt? Att en finsk tidning rapporterar att han kommer få sparken och han kommer bli informerad om det beslutet om ett antal dagar är väl inte samma sak?
Kommentera


Sv: A propósito de nada
Metalman: Ryan Lasch är 170. Broc Little är 175. Och dom vet vi ju alla vad de åstadkommit i SHL ;)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Bekräftelsen att han lämnar blev officiell av klubben för en timme sen så det kan omöjligen stämma.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lemp: Han fick sparken häromdagen redan.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Det står det på hans mask om du inte sett det tidigare.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ryktas om att Charles Bertrand kommer få sparken från sitt KHL-lag, kanske någon som kan bli aktuell. Någon som har koll på finska ligan och vet någonting om honom? Minns när Färjestad värvade honom för ett par år sen och då var han inte mycket att hänga i julgranen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry: Frågan är om Dackell överhuvudtaget kommer att jobba med flerårskontrakt eller kontraktsförlängningar.

När man kollar på spelarnas kontraktssituationer känns det givet att inleda nya kontraktsförhandlingar med Gunde, Bertil, Boqvist och Kousal.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Soffdomaren: Noll procents chans typ...

Det är vad jag tror...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Soffdomaren: Jo men visst om det går att lösa men då men det är ett långskott.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Vad tror ni om att Brynäs försöker släppa Lundgren till Malmö och hugger på Eric Martinsson för en långsiktigt lösning? Jag tänker inför nästa säsong då det väl går ut ett gäng kontrakt hos backarna och det finns en chans att Victor blir överplockad till NHL/AHL? Har ju öppnats upp för två värvningar..

Är det ens något att önska, jag vet inte, därför jag frågar om nån har bättre koll:)

hockeynews.se/articles/5260/
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: Rau10 var ju fyndigt haha 👍👍
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Kan det vara RauTio?😀

Sen fattar nog inte jag heller hela vitsen😀
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Då har vi två...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Gusten: Förstår inte det där med Rau och 10, vad menas?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattiask: Alltid trevligt vad personer här inne hittar för spelare...men skrattade lite för mig själv när jag såg längden på dom 3 första...alla 175 kunde ju nästan tro att du hade sökt på en Kevin Clark typ..en smurf :) får ej vara längre än 175 :)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattiask:
Fan kosta vad det vill. Vi borde värva Kyle Rau och ge han #10.

RAU
10
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattiask: Carter Camper var då ett coolt namn !!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: Dags att tona ned dina inlägg nu... Annars åker munkavlen fram... igen!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Dallemas: Självklart.
Enda jag säger innan jag länkar de jag hittat är att jag inte har en aning om vad de sitter på för kontrakt.
Tex hittade jag Chris Terry som är signad av Detroit. Uffe Bodin på hockeysverige skrev ganska klart att han skulle ha svårt att se honom ta en NHL-plats. Men han satt tydligen på ett envägskontrakt enligt Uffe så den typen av spelare lär väl knappast flytta just nu.
Så ta dessa namn med en nypa salt då jag inte har en aning hur deras kontraktstyper ser ut, eller om de ens är intresserade av SHL. Enda jag tittat på är hur dessa är som spelartyper och de känns intressanta.

Carter Camper. www.eliteprospects.com/player/15070/carter-camper
Bra ålder för att testa SHL. Inte lirat i NHL sedan 2012. Lär väl knappast få chansen nu? Tycker han ser väldigt intressant ut med fina händer, bra speluppfattning som verkar göra en del poäng.

Justin Kloos. www.eliteprospects.com/player/113322/justin-kloos
Här har vi en spelare som jag kan läsa mig till som helt enkelt är för dålig för en första och andrakedja i NHL och hans spelstil fungerar inte i de sämre kedjorna i NHL.
Känns som en spelare som absolut hade kunnat komma till SHL.

Matt Lorito. www.eliteprospects.com/player/62740/matt-lorito
Faktiskt ingen aning varför han ej lirat iår än, om det är för en skada eller ej iom att han fortfarande är under kontrakt.
Tycker mig se en riktig måltjuv, med fina händer och bra speluppfattning.

Kyle Rau. www.eliteprospects.com/player/75072/kyle-rau
Endast en spelare som det känns skulle må bra av att komma till en europeisk klubb.
Verkar ha ett riktigt fint direktskott.
Lite av en personlig favorit av vad jag kan se (därför jag tog med honom).

Andrew Agozzino. www.eliteprospects.com/player/23816/andrew-agozzino
Känns som ytterligare en spelare som nog skulle göra det bra i Europa och må bra av att komma hit.
Näsa för mål, har gjort en del poäng i AHL.

Nu säger jag det återigen, jag har ingen aning hur dessa spelares kontrakt ser ut, eller om de ens är intresserade av SHL. Jag tycker bara att de ser väldigt intressanta ut och jag har enbart letat spelare som JAG tycker mig se att de skulle vara spetsspelare i ett lag i SHL.

Blev väldigt konstigt inlägg med youtube-länkarna. Ni får gärna leta upp klippen själva!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: förlåt Sjuan är det
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lunkan: 22:40 är Magnus Sundqvist på TV4 Sporten 👍
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: Jag försvarar allas åsikt att föra fram sina tankar i ett öppet forum, helt utan nervärderande epitet.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: Att du ens använder uttrycket gnällkärringar är ju bara så illa.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattiask: Släpp bomberna !
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattiask: kan man få höra vad du hittat?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inkazar: Absolut. Men iom att jag ej har de databaser och det kontaktnät som personer på den nivån har så får jag nöja mig med att rota, leta och fundera :)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lunkan: Ahh. Vilken fetsmäll på mister Knowitall😂😂
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattiask: EP, youtube och funderingar.

Luktar Bengtzen lång väg om ditt inlägg ;-)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: hoppas på den👍
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Thomas Johansson tror jag är ytterst aktuell för Brynäs, Dacke har en räv bakom örat.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: Dacke har lika mycket erfarenhet som sportchef som jag har. Han kanske saknar förmågan att ro affären i hamn, vad vet jag. ”Det måste vara rätt spelare för oss” låter iaf riktigt bra utåt. Frågan är om det finns så många säkra kort i AHL? Hur många har inte misslyckats i SHL därifrån? Rödin känns som ett riktigt säkert kort för oss. Vi får vänta på honom.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: Personligen tycker jag det är sjukt viktigt att vi värvar exakt rätt spelare i detta fallet som vi är nu. Jag skiter i om det tar 1-2 dagar eller 1-2 veckor. Sett till Kristo, Larsson, Lundgren för att bara nämna tre så är det otroligt viktigt att vi inte drar på oss nya löneposter som faktiskt inte ger oss någonting positivt i det sportsliga.
Så därför är det otroligt viktigt att vi inte bara går efter en spelare för att vi ska ha in någonting.
Jag har själv suttit på EP och hittat 4-5 riktigt intressanta spelare i en hyfsat bra ålder där det faktiskt känns ganska tydligt att dessa 4-5 spelare kommer inte att lira i NHL då de inte gjort det de senaste 2-3 åren utan endast lirat i AHL och gjort det mycket bra. Sen ser alla dessa spelare väldigt intressanta ut via youtube och därför hoppas jag att Dackell går åt det hållet.
För jag är övertygad om att vi kan hitta den typen av spelare nu.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lunkan: vad säger att felen är åtgärdade denna gång? Kanske spiralen utför fortsätter...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: Nej de har rättat till fel som de själva skapat och som du med ditt liv försvarat ända tills de gjorde de förändringar som "gnällkäringarna" långt tidigare påpekat.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lunkan: Och vad fan har ev rätt eller fel från Brynäs sida med saken att göra?
Du får gärna tycka och tro att det är bättre att otåliga och gnälliga fans med noll insyn i värvningsarbetet får bestämma när det ska värvas, istf att Dackell och övriga ansvariga tycker att det är dags att slå till om tillfälle bjuds.
Och du: visst måste det vara så att Brynäs har gjort förändringar bara för att gnällkärringarna härinne har krävt såna?
Ja, så måste det förstås vara...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: Precis för Brynäs gör alltid allt rätt, det har vi sett flera bevis på de senaste veckorna.

De har tom gjort förändringar som många "gnällkäringar" här proklamerat under en längre tid.
Kommentera

« · 1924001 · »