Brynäs IF

710596 inlägg · 7953 ämnen

Forum

« · 1960454 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: SILLY SEASON 2019
Huge: Jag lyssnar på SHL podden.
Där sa Arlbrandt iår att han föredrar spelare med spelskicklighet innan fart.
Det hörde man inte innan..
Bulanhockey -16/17 var väl inte speciellt inriktad på spelsinne?
Det är främst det senaste året som man börjat inse att det gamla sättet med spelsinne främst slår fart.

Så sitt inte och slå dig för bröstet....
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Ove Myling:
Pust, nu känns det bättre!
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Ove Myling: Det är väl just för att jag och säkert dom flesta fattar att det behövs olika spelare till olika spelsätt, som vi skrattar åt dig när du slänger ur dig självklarheter som om det vore nåt du vill ha beröm för att ha kommit på.
Ex att det är Ok att värva spelare vars främsta egenskap inte är speed.
Vad kommer härnäst?
Att det är Ok att värva målvakter som är bra på att mota puckar?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Jag ligger i sängen och det är lördag och nästan allt känns bra. Jag känner ändå att det är något som saknas för att det ska vara komplett.
Jag saknar hockeyn och nerven med en Brynäsmatch.
Om det ändå vore september och säsongsstart snart.

Ett tips till er som har Cmoore, ring och säg att ni vill säga upp abonnemanget för att nu är mitt lag utslaget och att jag återkommer till nästa säsongsstart.
Då får man ett erbjudande som går ut på att man binder sig på 1 år och av detta år är 6 månader gratis.
Halva priset är en bra deal.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge: ja, bröderna spink är riktiga toppspelare i shl, vartenda lag kommer säkert att jaga dom nu när tian Örebro släppte dom från sin fjärde lina.

På en kellman gick det nio Ludvig Nilsson så bz var väl 10 procentig under sin tid.

Inser att du inte fattar att olika spelare behövs till olika spelsätt eftersom du totalt saknar kunskap om olika spelsätt. Du tyckte ju att det nya system som sjödda körde på försäsongen var väldigt lik bulan-hockey.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Ove Myling: Vet inte om det är att gå mot strömmen att försöka värva spelare som samtidigt har både speed, spelsinne och puckskicklighet.
Som ex bröderna Spink.
Och jag förstår inte hur BZ kunde värva en spelare som Kellman.
Enbart speed och som totalt saknar både spelsinne och puckskicklighet.
Obegripligt....
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge: kanske skulle satsa på att gå lite mer mot strömmen som dig och vilja att Brynäs ska värva bröderna spink till topplinorna. Dvs spelare som inte har några främsta egenskaper alls. DET är att tänka utanför lådan - det ger jag dig
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Ove Myling: "jag tycker det är helt ok att värva spelare som INTE har speed som främsta egenskap."

Verkligen?
Oj, vad du sticker ut hakan...
Är rätt säker på att dom flesta tycker att det INTE är Ok att främst titta på egenskaper som spelsinne, puckskicklighet, taktisk smartness osv...

Du har inga fler självklarheter på lager, när du ändå håller på?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Auchinleck: ja, usch. Vad har hänt med mig. Hoppas jag vaknar upp imorgon och bz fortfarande är sportchef och allt som hänt bara var en mardröm och bz presenterar ”nästa boforsare”
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Ove Myling: Ingen spelare åker snabbare än pucken, puckinnehav är roligare än tuta och kör, helt rätt enligt mig.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Ove Myling:
Hädar du, Myling?
Inte speed.
Puckinnehav.
Passningsspel.
Spelsinne.

Fan, vad omodernt! = )
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
cdsuede: jag tycker det är helt ok att värva spelare som INTE har speed som främsta egenskap. Om Brynäs ska lägga om spelet mot ett med mer puckinnehav så måste ju passningsspel och spelsinne var dom viktigaste bitarna. Om man inte ska spela på kontring, som denna säsongen, så behöver man andra spelartyper.

Kollar man på spelare som Forslund så har han en grym speed men är ruggigt begeänsad i övrigt. Om Brynäs lägger om spelet har jag svårt att se honom i annat än en fjärdekedja. Han kommer troligtvis att minska sin målproduktion något när spelsättet ändras om han inte lycka leverera i box play
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Zappaholic:
Ja, det där går att skriva mycket om.
Helt klart är att det är andra krav i ES än i HA. Jag antar att Inge Hammarström hade lagt in sitt veto om han inte såg potentialen baserat på spelet i treårsplanen och nyförvärvens profiler? Han får ta mycket ansvar nu...
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
munkas: Då ska det tydligen värvas Västeråsare....undra varför..... mr C?....återstår att se om de är bättre än Boforsarna.....jag är försiktigt positiv men anser att HA-kvoten nu är fylld!
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Lemp: Håller helt med. Rätt tänkt
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Clarence: Värt att upprepa Skrubbens tidigare inlägg. De allsvenska toppspelaren försvinner först. Om man väljer att vänta och värva alla spetsspelare före så skulle det inte finnas några relevanta allsvenska spelare kvar. Så fungerar marknaden, man måste inte gilla den, men så är den. Tycker man gör helt rätt, sen kanske arbete pågår parallellt med spetsspelerna? Bara för att en journalist inte har avslöjat något än innebär ju inte att man kan ha någon klar.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
cdsuede: Den skillnaden fanns ju förut. Men nu... Det är väl mera tuta och kör i SHL än någonannanstans...
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Jag ställer mig egentligen inte negativ till varken Lindelöf eller Zetterberg i Brynäs. Intressanta spelare båda.
Det jag dock tycker är att Brynäs ofta värvar i fel turordning. Börjar med att värva de billigare spelarna för att sen ha mindre köputrymme till de dyrbarare, som man borde lägga vikt vid att landa först.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Zappaholic: Tvivlar på att tempot är högre i AS. Är nog snarare så att tempot är jämnbördigt med SHL, visst lite mer tuta och köra kanske. Men alla kan åka skridskor fort på dessa nivåer, problemet är väl bara att ha hjärnan och händer med sig i det snabba tempot. Mer det som skiljer skulle jag tro.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Auchinleck: Anser inte många att tempot är högre i HA? Mer tuta kör än i shl. Själv vet jag inte, tittar för lite för att veta säkert.

Då borde ju det inte missgynna spelare som Zetterberg och Lindelöf.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
munkas: Sen är ju tempot i allsvenskan högre men mindre kontrollerat
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Zappaholic:
Frågan är alltid giltig. Räcker kapaciteten till på nästa nivå? Tur att Inge Hammarström finns med, då kan vi inte göra några dåliga värvningar...
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Auchinleck: Det där är ju massa år sen. Du känner inte att hockeyn går snabbare nu gör tiden? 😄
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Zappaholic:
Lex Stefan Lundqvist?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Zappaholic: Stämmer, brorsan!
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
munkas: Betvivlar starkt att de har problem med tempot i HA. Man gör inte ex som Zetterberg över 40 poäng om man är risig på rören.

Off topic: visst är Victor Lindelöf i Man U bror med Alexander?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Jaken: Låter sådär med spelare som har problem med tempot, i allsvenskan....
Nya Bofors var ingen hit. Vi får se om nya Västerås lyckas bättre.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
mattiask: Kusinen är Vikare.
Hans omdöme är; ?lite seg, mycket bra spelsinne , hårt skott. Problemet är tempot.
Viks bäste back?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Pettisbif: jag gissar också på att mannberg lämnat klubben innan säsongen dragit igång. Bulan älskar ju han så kanske en länk till fabricius typ i 4e kedjan i lule? :)
Sen vet jag att sallinen inte är intresserad av en roll som 3e center. Han lär du locka kvar med en topp två kedja roll.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Kopenga Kickass:
Japp, därför skrev jag också "Klart spets kan vara klara (tex rödin)".

Men HA spelare är en chansning, och vi behöver minst 4 spetsforwards - som kompl. till Danielsson och boqvist (om kellman drar).
Då har vi 12 forwds med de som är kvar sen 18/19.
Dessa 4 bör vara dyra.
Men om en av dessa 4 nya floppar så ska vi alltså fylla ut med chansvärvningar från HA + wänna.
Då kan vi vara tillbaka till 18/19 nivån - eller värre..
..men chansningarna på ha-spelarna kan ju slå in också och de slår sig in i en 2dra lina på egna meriter.

På backsidan har vi 6 på kontrakt + hoppas på Berra ska stanna.
Kilström vet vi ju inget om visserligen men om vi tar EN back från HA så blir det ju gundes ersättare. Det är tufft. Det luktar att Dacke värvat ner backsidan. Drar berra - ja då får vi hoppas att ersättaren är bättre än Lundgren varit hitintills annars kamrater..
..då ser det visset ut framför ersson och Jocke 19/20..
..oavsätt 1, 3 eller 5årsplaner.
Låst ämne

Sv: A propósito de nada
majk: Jag är osäker på budgeten. Kan du hjälpa mej med siffrorna? För båda lagen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mattson: Är vårt SHL-lag så mediokert? Var ändå en av favoriterna innan säsongen drog igång. Det på ungefär samma budget som ni.

Men våra juniorer spelade verkligen skit idag. Jag tycker de verkligen inte kommit upp i nivå denna säsong fast bra material.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
majk: Om ”borde” var facit skulle ert mediokra SHL-lag harva med oss andra.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mattson: Grattis! Var ingen kul kväll i Mälarhöjdens ishall. Med Björnfot, Walli och Grewe i laget borde vi vinna.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2019
xxx BIF xxx: Att tänka på också är ju att de flesta bra spelarna i högre ligor spelar fortfarande matcher/slutspel och kan därför inte presenteras även om dom skulle vara klara.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Skrubben:
Jo håller med.. ..därför skrev jag också "Klart det gäller att signa de man vill ha innan andra gör det," ang. ha.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
xxx BIF xxx: Skulle man göra som du säger kommer alla allsvenska spelare vara tagna av andra klubbar redan. Toppspelare brukar vänta in anbud från KHL/NHL långt in under våren. Toppspelarna i HA som är aktuella för SHL-klubbar blir ofta klara redan i februari/mars.

Det är så marknaden fungerar och inget Dackell/Sundlöv kan göra någonting åt.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Peja: Måste säga att det nästan är lite skamligt av Sasse Sandström att han inte lyckas gräva fram ett enda rykte någonsin. Han bevakar varenda isträning och befinner sig i Gavlerinken nästan varenda dag under säsong. Trots det verkar han inte ha något vidare kontaktnät in i föreningen som sitter på info.

Abris och Madhawk är väl dom enda som står för ryktesfloran kring Brynäs och dom gör det riktigt bra.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Pettisbif: vore nåt dedär
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Mycket HA-rykten. (Intressanta visserligen - ffa om en 1 o 2 lina av kvalitet stod under kontrakt med minimal risk att lämna.)
Plus wänna som visserligen har talang men är en chansning. En ny rodhin?

Gillar inte detta just nu.
Klart spets kan vara klara (tex rödin) osv, men det känns lite i magen som en SB-repris-varning på Dacke just nu.

Chansa på billiga HA-spelare kan ändå bli dyrt till slut - a la H. Larsson.
Varför inte börja framifrån med spets i 1sta och fyll ut bakåt om pengen finns.

Och en HA back.
Också han intressant, inge snack om det (om vi hade ett stabilt 1sta back-par - men Gunde har stuckit, och berra?)
Klart det gäller att signa de man vill ha innan andra gör det, men när fjolårets lag (med bredden kvar) finns på lönelistan och spetsen är den som står utanför. Då smyger sig oron in att dessa värvningar är tilltänkt spets i laget.
Nä, 3årsplan eller inte.. Erfaren spets som levererat förra säsongen måste in..

Det är jobbigt att inte kunna vara 100&igt positiv, men historiken gör att tilltron till BIFs chansvärvningar är låg innan spetsen är på plats. För dessa ha-spelare får INTE i detta skede vara tilltänkt spets för 1o2 linorna.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Tarasov: Tungt för mittmedia att spelare byter klubbar mellan två städer som de hårdbevakar men ändå är de inte etta på pucken. Aftonbladet avslöjade Ersson och Zetterberg, Mrmadhawk avslöjade Lindelöf.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Wesley:
Jaha är det ni som skall dras med Adam nu😀. Han gissar bara, har ingen koll på öht. Däremot en rätt trevlig framtoning för vad det nu kan vara värt.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
mattiask:
Är lite berusad just nu. Men tillåt mig drömma! Med betoning på drömma...

Ersson Eriksson

Kinnvall Bertilsson
Söderström Kilström
Norin Andersén
Lindelöf Ersson

Rödin Larsson Wännström
Boqvist Kellman Danielsson
Zetterberg Sallinen Sallinen
Rohdin Blomqvist Forslund
Alcén/Asklöf
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Johannes Hedberg: Nej. Enroth kommer ju lämna Örebro för KHL. Det var ju klart redan när han gick till Örebro.
Örebro har ju enligt rykten lagt bud på två målvakter.
Högberg har ju enligt rykten tackat ja. Allt beror dock på att OM han får ett NHL-kontrakt så kommer han stanna kvar.
Den andre är Henrik Haukeland som stått i Timrå och Leksand förut. Högberg lär väl vara tilltänkt förstekeeper, men Haukeland är en väldigt duktig målvakt.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Skrubben: Om Ebert spelar kvar i Örebro kräks jag.

För isf har de budat över KHL.

Såg att de var ute efter Marcus Högberg med. Ska han va andramålis bakom Enroth?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Johannes Hedberg:
Blomman och Jocke speedkulor.....?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Chris11: Eller ännu bättre: Ebert bryter sitt optionsår och lämnar Örebro. Letar anbud från NHL, men hittar inget vettigt. Dacke lägger ett monsterbud och gör en ”hämnd” efter det som hände för ett år sedan 😜
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Wesley: Det roliga/tragiska med Kristo är ju hans EP omdöme sedan 2010, vad har hänt?
”A real speedster, Kristo's best quality is his skating ability. Owns smooth hands and a quick release.
- Erik K. Piri, EP (2010)”


Men förmodligen trivdes han inte i Brynäs, eller saknade engagemang som så många andra i truppen. Något var lite snett i år.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
mattiask: Virtanen har ju ett optionsår med Färjestad.
Fatta vilken fräckis om han skulle bryta kontraktet med Fbk och gå till brynäs ;)
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
mk: Det är på väg att att ändra sig. 
Det man kommer söka efter är spelare som kan ändra mönster och fart.

Det är exakt dom speltyperna jag vill ha.
Med det sagt behöver det inte vara speedkulor. Men absolut inga segisar på skridskorna. Vi har haft några såna i laget. Har inte slagit väl ut. Det får inte bli Kristo två värvningar. Han var så seg så det var pinsamt.
Låst ämne

« · 1960454 · »