Brynäs IF

713074 inlägg · 7953 ämnen

Forum

« · 1978720 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: SILLY SEASON 2019
Chris11: Det är ju förstås ett vågspel men Jesper känns alldeles för bra för att vi ska kunna räkna med en återkomst.
Som jag ser det så är insatsen för hög och spetsen för smal för att gambla här. Vill han komna tillbaka i november får väl Brynäs vara kreativa och kanske ragga finansiärer och eventuellt sälja någon spelare under säsong.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: men om Jesper kommer tillbaka i oktober då?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Skrubben: Fast räckte budgeten till Jesper så bör den ju räcka till en ersättare också.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: Det här med att Brynäs har smal spets, jag tror ärligt talar inte man kan göra så mycket åt det med den budget som finns. Budgeten i sig är det nog inget fel på, den är nog likvärdig med många andra SHL-lag. Problemet är att löneutrymmet som fanns tillgängligt denna silly season inte var större (tack vare en viss Bengtzén). Tittar man på kontrakten som skrivits, hade Dacklöv kunnat göra så mycket annorlunda för att få till en bredare spets? Dom har ju gjort det många var inne på under vintern, att banta budgeten på backsidan och lägga pengarna på forwards. Helt rätt och bra gjort i mitt tycke. Dessutom har dom gjort målvaktssidan bättre och samtidigt gjort den billigare. Problemet är att pengarna inte räckte till för ytterligare en spetsforward. Det är väl upp till styrelsen nu att ge godkännande för att i så fall öka spelarbudgeten.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Peja: Många allsvenska spelare behöver tid innan de kan prestera i SHL, problemet är att med Brynäs smala spets så gäller det att förvärven från HA gör avtryck direkt.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Johannes Hedberg: 1064 personer i Sverige heter Ersson i efternamn.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
SWEATT:

Jösses. Det är ju faktiskt rätt sjukt.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Johannes Hedberg: Dom är inte släkt.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
nyb: kusiner?

Sjukt om de inte ens är släkt med det ovanliga efternamnet?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Peja: Det blir onekligen spännande att se de nya spelarna i alla fall. Mycket talang.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: Många av SHL:s bästa spelare de senaste åren har kommit från Allsvenskan. Problemet är att BZ oftast värvade fel allsvenska spelare.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Mrassarson: Jag ser inte mig själv som negativ. Jag sågar inte laget helt men är ser många oklarheter.
Visst kan Zetterberg, Lindelöf, Ingman och Des?? bli flipp men för mig känns det som helt osäkra kort och hade något annat lag värvat dem så hade jag inte blivit det minsta imponerad. Realistiskt sett så är det väldigt svårt att hitta spelare från HA och även DEL som går rakt in och presterar på hög nivå i SHL.
Jag hoppas givetvis att det går bra men tappen känns tyvärr tyngre än värvningarna och tanken på att Sundqvist ska få laget att spela ett helt annat spel än förra säsongen känns aningen osäkert.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge: Jag ifrågasätter ingenting, det kan ju bli bra också.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: Jag tycker inte något jag skrev var orealistiskt? Jag var bara positiv i mitt inlägg. Men det är det jag tror med. Jag har en go känsla inför säsongen, sen blir det inte alltid som man hoppas men det är en annan femma.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: "Lite realism är ju bra också."

Som att ifrågasätta allting (spelsystem, tränarsida, anfalls- och försvarssida)??
Realistiskt värre.
Du glömde supportersidan.....
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: samma visa, varje år.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Rumpelstiltskin: Enligt vem? Enligt mig? Vilket guldår förresten?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: samma realism som guldåret? Då vi hade den sämsta uppställningen inför säsongen.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Mrassarson: Lite realism är ju bra också.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: Hellre positiv än negativ iaf 👍
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Mrassarson: Nej förlåt, vi ska absolut inte vara negativa och vi måste räkna med att allt blir succé.
Låst ämne


Sv: SILLY SEASON 2019
Johannes Hedberg: Samuel och Marcus är inte bröder.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: Nej förlåt, vi ska absolut inte vara positiva och vi måste räkna med att allt skiter sig.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Mrassarson: Som jag ser det så är just tränarsidan och spelsystemet det största frågetecknet och då har jag frågetecken även gällande backsidan och anfallssidan.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Mrassarson: ”Fast vi vet väll att Sunken kommer få en försäsong med laget eller vad har jag missat?”

Så var det ju med Sjödda förra säsongen också, identiskt läge.
Nu ska ju tydligen Brynäs börja spela en rolig, offensiv hockey med puckinnehav, nytt spelsystem alltså. Vad händer om det blir kaos i de första träningsmatcherna? Blir det byte av spelsystem igen?
Vi kan ju inte sitta och ta ut positiva saker i förhand.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Davey85: och bröderna Ersson, Solem, Westfeldt och Forslund.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Davey85: Jo men då vet du problemet om en spelare av de du nämner utvecklas det minsta. De försvinner till andra ligor. Långsiktiga lagbyggen fungerar inte i eliten 2019.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Davey85: Jag har hittat Sundlövs fax.😂😂
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
En positiv aspekt kring lagbygget är ju utvecklingskontot. Lindelöf, Ingman, Zetterberg, Desch, Norin, Asklöf, Ölund. Samtliga är spelare som har uppsidor och som bör ha sin bästa hockey framför sig. Det är spännande och kan bli en jackpot om vi har tur.

Men jag tillhör ändå lägret som tycker att en Boqvist eller Boqvist-ersättare vore detta rätta att börja säsongen med.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
bradberry: skulle Boqvist, Söderström OCH Kellman kommer hem har Brynäs seriens bästa lag.

Andersen - Söderström
Sigalet - Lindelöf
Kilström - Ingman
Lundgren - Ersson
Norin

Boqvist - Kellman - Danielsson
Rödin - Scott - Zetterberg
Ölund - Sallinen - Jaedon
Rohdin - Blomqvist - Forslund
Alcén, Mannberg, Solem Asklöf Westfeldt

...

Det är dock inte alls speciellt realistiskt. Vi ska vara jättenöjd om vi får hem 2 av dem. Vi ska vara nöjd om vi får hem 1.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Mrassarson: Förra året den här tiden var det väll ändå snack om osäkerheten kring Sjödin och hans spelsätt?
Det är det inte nu. Det är det jag menar, inget orosmoment innan ens försäsongen har börjat.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: Fast vi vet väll att Sunken kommer få en försäsong med laget eller vad har jag missat?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Mrassarson: Fast vi vet ju ingenting om försäsongen ännu, laget har inte ens gått på is.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
bradberry: Jag känner överlag att vi har ett lite bättre lag än föregående säsong.
Instämmer att vi har ett mer balanserat lag men på bekostnad av en sämre backsida.
Ett bättre målvaktspar har vi.
Backsidan är sämre men har potential att blomma ut.
Forwardsidan blev självklart försvagat av boqvist sorti.
Men det känns ändå som att potentialen finns där, alla vet vad Scott och rödin kan åstadkomma.
Om de flesta har eller tar kliv från föregående säsong är forwardsidan ett snäpp bättre med en jämnare balans.
Zetterberg om allt klaffar kan bli nya Bemström?
Deschenau kanske är så bra som ledningen säger? Det hoppas jag på iaf. Det är mycket om och men, som det alltid har varit i Brynäs?
Jag känner mig iaf säker på en bättre placering än föregående år, dels för att vi inte har samma störningar nu på försäsongen med byte av spelsystem etc..
Sunken har varit med i gänget ett tag nu och får en hel försäsong att träna in sitt sätt att spela hockey på.
Kvartsfinal känns rimligt, sen kan allt hända!
Släng in boqvist och Söderström i ekvationen så blir laget ännu vassare.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
bradberry: Backsidan är ett orosmoment till att börja ned. Vi var baktunga senast, med många kompetenta men inte spelskickliga backar. Nu har vi tappat två kreativa backar i Gunderson och Söderström och det är Lindelöf, Norin och Ingman som skall stå för kreativiteten bakifrån. Vem bygger spelet bakifrån, vilka backar skall lira pp? Jag är orolig.
I anfallet saknas fortfarande en spetsanfallare för att få ihop två starka enheter och nu snackar vi om alla fem (förmodade) spetsanfallare är skadefria och motsvarar förväntningarna.
Ska detta bli bra så gäller det att de allsvenska förvärven slår igenom med dunder och brak och att vår tunna spets förblir skadefri.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: Själv känner jag att i det fall Söderström/Boqvist stannar därborta har vi ett på papperet inte så mycket bättre lag än förra säsongen, t.o.m. kanske marginellt sämre. Dock bättre balanserat med en vassare forwardssida, på bekostnad av en sämre backsida.

Får vi hem Boqvist och Söderström tror jag vi kan fajtas om top 6. Skulle även Kellman droppa in så tror jag i händelse av en skadefri säsong att vi är top 4...

Utan någon av ovanstående hänger mycket på tur/otur med skador. Ryker någon nyckelspelare säg Rödin, vi börjar matcha våra stjärnor stenhårt för att kompensera....ytterligare skador.... ond cirkel....oprövad transatlant ersätter... vi kämpar oss till plats 10 alternativt ingenmansland.... Känns detta igen?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Zappaholic: Så känner jag med, topp 6 i grundserien var säsong är en bra målsättning. I ett slutspel sedan är målet alltid detsamma.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
munkas: lustigt att du var just du som högg till.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Zappaholic: ja så känner jag också. Dock är jag beredd på att detta önsketänkande inte alltid slår in och då gäller det ett grisa för varje puck så kontraktet är klart. Länge sen jag var så här förväntansfull inför en säsong iaf. Jag tror på detta.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: Jag är säker på att munkas, ellis mfl är först i kö för att bidra med förutsättningarna för kontrakt... (”Men ska jag???? Vafan jag har ju haft årskort sen ’87”)
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
munkas: Topp sex tycker jag alltid ska vara målet för Brynäs efter färdigspelad grundserie. Allt annat är i alla fall jag missnöjd med.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Rumpelstiltskin: Ungefär lika mycket som munterstrutsarna skulle leta förmildrande omständigheter till en ny 11:e plats och värdelös hockey..
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: och vilken skit Dacke och co skulle få om dom tvingas tacka nej av dysterkvistarna.....
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: Då kör vi swish-kampanj så Dacke kan köpa trisslotter och hoppas på jackpot :D
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
majk: Svettigt om både Bogen, Soderstrom och Kjellman vill lira i Brynäs i vinter...
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
wiDDing86: Ska väl finnas budget för det också? Så länge man inte är säker på det går det kanske inte att agera. Boqvist ska vara bra betald enligt forumet. Ska man ersätta honom med en spelare i hans klass kostar det rumt 200k/månad. Sen kommer Boqvist tillbaka och ska casha in sin lön. Då lär man väl inte klara sig hålla sig inom budget?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Rumpelstiltskin: Man får 240000 dollar/spelare. De pengarna ska delas lika på de senaste fyra säsongerna. Exempel Jakob Lilja hos oss så har han spelat en säsong i DIF och tre i LHC. Då får vi 60000 dollar och LHC 180000. Efter de 10 första spelarna blir summan 325000 dollar/spelare. Men denna extrasumma fördelas jämnt även på de 10 första spelarna.

Om ni har kontrakt på en spelare så fortsätter det kontraktet gälla om han flyttar tillbaka till SHL på lån som jag fattat det. Kontraktslösa spelare fattar jag iaf kan förhandla med valfri klubb om de väljer att bli utlånade till europa.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Skrubben: Fast vill han till NHL så är det AHL som gäller får många nuförtiden. Förr, när agenter och spelare hade is i magen, så var det mer ”färdiga” spelare som åkte över men nu tycks de flesta räkna med något års anpassning i AHL först (med vissa undantag).
Se bara på Lucas Carlsson och framförallt Ölund.
Det var väl egentligen ingen som trodde att den senare skulle ta en plats i NHL, han har fört en undanskymd roll i AHL men stannat kvar. Boqvist är en vassare spelare och lär hänga kvar där.
Söderström däremot är en annan femma.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Svensson_62: en annan tanke, hur mycket betalar brynäs för att låna spelarna?
Låst ämne

« · 1978720 · »