Brynäs IF

713017 inlägg · 7953 ämnen

Forum

« · 2027822 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
blir nog påhoppad om man skriver i tweeten, men allvarligt, åker förbi målvakten UTANFÖR målgården och blir in puttad, Tellan bryr sig iof bara om målvakterna men kom igen
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
xxx BIF xxx: Varför skulle något enstaka nyförvärv höja de andra spelarnas motivation och kvalitet? De egenskaperna ska de kunna besitta och visa ändå. Sen som sagt tiden är för knapp att göra några skillnader.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
mk: Brynäs behöver poäng, ingen vinst/förlust är oviktig/försumbar
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
ellis:
Klart ett nyförvärv nu kan lyfta motivationen ytterligare och få fart på ytterligare en formation utöver 1sta
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Forsberg 1978: Ja verkligen, fan man hade ju chansen där vid tränarbytet att också byta ut lite blod i truppen men den chansen tog man inte....det hade ju varit ett fint läge för nya spelare att komma in..
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Sitter och njuter av en Virre och SVT:s hyllningsprogram till Marie F. Hur många här vet att Per Gessle åtminstone i ungdomen var en Hardcore Brynässupporter? Finns många exempel på stora stjärnor inom idrott och nöje som har samma "sjukdom" Varför är Brynäs så jäkla usla att utnyttja detta?
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
ellis: Är rädd att vi vid en ev förlust så kommer laget kollapsa totalt (igen) och LHC, OIK kommer ikapp! Må gud förbjuda men med denna mentalitet som råder i föreningen så är iaf jag livrädd att detta kommer hända.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Axle San: det hade varit bra om man kunde låta han återgå till Tyskland och värva in Ikonen!
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Carlo: Jag skiter faktisk hur de formerar laget men Desh måste bort, obegripligt att han får vara kvar. Ta in en junior eller nåt om det nu är så svårt att värva men Desh måste bort.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Carlo: Att byta en gråsten mot en annan gråsten gör ingen skillnad. Det är Rödin och Scott som allt hopp står till.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
mk: Ja förlust mot Redhawks så är slutspelskistan definitivt igenspikad.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Axle San: eller köra med Sallinen och Molin och kanske få fart på han! Vem skall vi spela ist Forslund Solem Westfält?
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Så här sade sundlöv få två månader sedan:

Under säsongens gång har Sundlöv haft ambitionen att få in en ny spelare i sitt lagbygge. Sundlöv säger till Gävle Dagblad att de letar efter en forward som kan gå in i någon av Brynäs toppkedjor.
”– Först och främst får vi nog titta utanför Sveriges gränser. Sen kan det vara så att det öppnar upp sig när det här kommer ut. I den bästa av världar är det spelare som vi har bra koll på redan. I den sämsta av världar får vi lita till andra personer, säger Sundlöv”
hockeysverige.se/2019/11/26/negativt-nhl-besked-for-brynas-det-far-man-acceptera

BÖRJAR DET INTE BLI LITE SMÅTT PINSAMT DETTA??
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
xxx BIF xxx: Men det som jag känner är väl att det inte är de senaste 2 matcherna som Brynäs MÄSTE vinna.

Nästa mot Malmö är ju egentligen viktigare .
Det är ju där nånstans som nivån ligger. Mot toppen finns inget att göra. Tyvärr.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
xxx BIF xxx: Nej vad ska nån ny kunna göra för skillnad nu, med kanske max två månader kvar på säsongen. Värva ska man senast göra i november.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Extremt synd att det inte gick att ta vara på chansen,
tränarbytet fick önskat liv i glöden,
men hade önskat det gick att underhålla elden också fast nu är det inte många dagar kvar att slänga in något nytt på..
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Carlo: Sundlöv måste bryta med Desch nu !!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Carlo: Sundlöv måste bryta med Desch nu !!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Huge: Detta är inte till dig speciellt.

MEN..

Ni som sitter och snackar om annat än matchen.
Ta det i bubbla.
Totalt jävla ointressant dravel.
Jag vill bara veta vad Ni tycker om matchen, analyser och så.
Annat snack får tas i bubbla.

// Mikael.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Jeppe: man tar inte ut målvakten i PP, en gammal sanning.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
JanT: Nja slutspel är kört prio är att hålla OIK och LIF bakom oss det lär bli nog så tufft, LHC kommer gå förbi oss inom 2- 3 omgångar tyvärr!
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Zzz: Nyckelmatch på tisdag mot Malmö - måste vinnas om vi ska hänga på i racet om plats 10!
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Mattson: Ja, var ska en pissupporter sen 1982 vara medlem nånstans, om inte i en pissförening?
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Carlo: Ja precis, sen delande man på den efter en dålig match. Tror Desch skulle trivas bättre än med Brodecki som måste vara extremt svår att spela med.
Det måste även gå att få ut mer av Rohdin.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Ständig:
Köpa större frysbox. In med J20-spelare.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
brynäs08: Är du medlem i en pissförening? Skarpt!
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Zzz: det skulle var intressant! Desch gjorde en del poäng med Sallinen och Molin tidigare! Var väl även när Mannberg var i 4e som han producera?
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
brynäs08: känns som en dum investering om du tycker föreningen är piss
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Mattson: din förening? 😂 jag har varit medlem sen -82
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Carlo: Jag skulle vilja se Desch med Molin och Sallinen. Ner med Mannberg i fjärde och Brodecki-Ölund-Rohdin i tredje.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
brynäs08: En pissupporter är en som pissar på min förening genom att kalla den pi**förening.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Ständig: just nu skulle vi behöva få in en Scott till! Och få tillbaka kilström! Desch är verkligen oproduktiv och får inte ut något.
Kommentera

Sv: Information från Moderatorerna!
Hej alla,

Homofobiska inlägg är självklart inte OK.

Meddelar härmed att användaren Jim80 stängs av 1 månad från Brynäsboken.

MVH PEJA
Låst ämne

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Denna säsong handlar om att överleva. Problemet sedan är att minst 15 man ur denna trupp måste bort, många med kontrakt. Hur lösa detta? Brynäs kan inte fortsätta att vara en möjlighet till jättelön för medelmåttor.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Jim80: nä jag är sur för att jag är för knubbig för att äta korv med bröd...
SHL är för dyrt för mig...
Kostar ju som löventruppen att lira där uppe...
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Brynäsgubbe: word. Klart man häver ut sig onödig skit efter en sån här match men det är inte bara den här matchen. Vi har en riktigt jävla vass 1a lina och i grund och botten en skaplig målvakt men sen? Övriga 3 linor? Vi har ju 3st 4e linor. Backarna? Värvningar? Ersättningar? Tabellplacering?
Vi har inte ens ersatt boken! Det skulle gjorts i okt sen nov sen till jul.
Det är jäkligt jobbig uppförsbacke för att ens säkra kontraktet.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Jim80: Ta och skärp till dig. Några av mina bästa vänner är bögar. Jag tycker du ska ge fan i att skriva som du gör.

Patetiskt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Brynäsgubbe: 1-2 eller 1-3 spelar
ingen roll, skulle tagit MV direkt när
PP börjat!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Jim80: Detta inlägg säger mycket om din intellektuella nivå, mer än du har möjlighet att förstå!
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Jim80: Men skärp till dig för helvete!
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Bratwursten : Nja håller inte med dig, tycker Luleå tyvärr kontrollerar oss äckligt bra halva matchen. Dock tycker jag hockeyn Luleå spelar är fruktansvärt tråkig men uppenbarligen riktigt effektiv!
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Zappaholic:
Jag har aldrig läst något vettigt som du har skrivit ,men nu vet vi du och Sven har kommit ut ur garderoben ... grattis
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Forsberg 1978: Brynäs skänker bort alla målen och det första Huge tänker på är vad besvikna fans häver ut sig i affekt efter en bedrövlig match. 🤦🏻‍♂️ Man blir ju matt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
mattiask: Bra analys. Vi gör i stort en bra match och det är ju i princip Erssons jättetavla som avgör det hela, tyvärr. Där får dom extra energi, vilket märktes omgående när vi blev rejält tillbakapressade ett tag. Efter det så tycker jag att vi studsar tillbaka riktigt bra och det är väl i princip deras målvakt som räddar dom när vår förstalina trycker på för en kvittering.
Danielsson fipplande med en studsande puck på blå när vi tagit ut målvakten blev sen det sista beviset på att det var Luleå som hade marginalerna med sig idag.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
söder över:
Men va fan är du en sån Brynäs stalker nu ? Som gärna vill se hockey i shl nivå , och är sur för att du får åka till Timrå ishall och köpa en korv med bröd
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
mattiask: Hmm tycker vi nog är något bättre än Luleå idag. Erssons tavla avgör matchen samtidigt som Lassinanti förmodligen är seriens bästa målvakt. Inte imponerad av Luleå.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Huge: Där kom det.... Du geggar verkligen ner detta forum! 🤢🤮
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Huge: funkar text-tvn fortfarande? Trilla av för fan..
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Varför kallas Brynäs för pölsa av Sven Savage?
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
En väldigt jämn match, där Luleå gör sista i tom kasse.
Luleå är trots allt ett av seriens absolut bästa bortalag och lag överhuvudtaget.
De har ett helt annat grundspel än vad vi har och det syns tyvärr över hela banan.
Vi har stundtals problem i uppspelsfasen, vi har problem när Luleå sätter press.
Men samtidigt så gör vi en bra match men långt ifrån perfekt.
Med lite tur och medstuds så vinner vi en sådan här jämn match hemma.
Men Luleå är riktigt bra och de gör en stark insats.

Men det här är bara ytterligare ett bevis på hur otroligt långt efter topplagen vi faktiskt är.
Kommentera

« · 2027822 · »