Brynäs IF

705113 inlägg · 7953 ämnen

Forum

« · 2080154 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: A propósito de nada
Skrubben: Både ja och nej. Det skulle ju kunna finnas spelare med väldigt milda förkylningssymptom, kanske rent av så milda att Brynäs inte har kommunicerat ut det, som inte heller hade spelat. Jag tror att man är ultraförsiktiga nu men det är spekulation från min sida.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mrassarson: Hej. Jag vet inte. I går hade dom inte fått svar från röntgen och inte i morse när jag frågade hade dom heller fått det.

Hoppas dom har nåt besked att lämna snart.

Hälsningar
Daniel Sandström
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Någon mer som såg GD:s videosnack igår? Intressant att både Peter Andersson och Emil Molin pratar i termer om att ”vi kan inte göra oss själva rättvisa med det lag vi har” angående att man ställer in matchen mot Örebro. Men tittar man på frånvarolistan är det ”bara” Scott och Rödin som är kännbara tapp. Sigalet är förkyld men i och med att vi har 9 seniorbackar är det inget problem. Andrén har varit bättre än Ersson på försäsongen.

Nu vet jag också att Rödin och Scott är superviktiga för detta lag (såklart). Men samtidigt blir det en oerhörd sågning av detta lagbygge. Två forwards borta och vi anser oss ha ett för dåligt lag för att ens ställa upp i en träningsmatch? Visserligen håller jag med i det dom säger, hade vi spelat matchen idag hade vi med all sannolikhet blivit totalt utspelade. Detta lag ser kasst ut på pappret. Men man höjer lite på ögonbrynen när både tränare och spelare erkänner att så är fallet.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Makita: Brynäs måste ju veta svaret från röntgen nu, eller? Ut med det bara..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mrassarson: Har en gnagande känsla av att när Brynäs kommer med ett uttalande så kommer det låta ungefär såhär.Scott är påväg västerut för rehab.
När de nu inte kommit med ett uttalande tidigare.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Har någon hört nåt nytt om Scott?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Johannes Hedberg:
Kul att du vill diskutera,
och jag förstår hur du tänker också,
men jag anser kvist ff saknar shl-erfarenheten att gå in i en bärande 1sta lina.
Här kommer de behöva käka istid om scodin saknas.
Jag litar inte på en bärhjälpande andralinan.
Kvist kan bli en stöddig bit så han håller någon både fysiskt och skridskomässigt, men han har en bit av sin learning curve kvar.
Men då Rödin och scott kör för fullt, ja varför inte låta kvist ta plats efter, eller i konkurrens med, Birgersson.
Där har du nog rätt att vi inte ska glömma bort kvist pga åldern.
Solem går bort tyvärr, tror inte han är en late blommer, alcen gör nog vad han kan innan han dippar redan.
Så, ja, kvist/Birgersson borde få chansen att växa in i laget på bekostnad av solem och troligen alcen.
Bra där!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Johannes Hedberg: Hujedamig om det blir det laget i premiären. Nya lägsta.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxx BIF xxx:

Om Brynäs har Scott och Rödin borta i premiären vill jag se att Kvist får en rejäl chans. Han har offensiva verktyg och bör kunna fungera med en toppkedja som Berglund bär.

Danielsson - Berglund - Kvist
Persson - Molin - Desch
Ölund - Sallinen - Pettersson
Mannberg - Birgersson - Solem/Alcen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
pettisbif2.0:
Jag tror ganska lika dig, om alla är friska

Backsidan känns dock mer oviss än forwardsidan
Jag börjar tro på björken offensivt
Berra kompletterar (täcker upp för) honom defensivt

Offensivt har danielsson hållit bland topplinorna i shl 2 år i rad. Varför bryta den trenden och linan - om nu inte Berglund ska in där? Jag anser Sallinen behövs i andra. I tredje tror jag Pettersson kan lyfta Jeadon och Persson komplettera med fysik. Jag tänkte Pettersson - ölund - Persson i tredje, men Jeadon ska vara vår nye clark (Dackell ha ha ha) och kan inte gå i en 4de. Men om ölund Mannberg går i 4de är kanske inte fel - kanske tom taktiskt ok om de tex ska vara arbetande energibin i ett bp, Då kan de lägga sin tid där.

Rödin - scott - Danielsson
Berra -Björk

Berglund - Molin - Sallinen
Sigalet-Nyberg

Jeadon - Pettersson - Persson
Berglund-Hedberg

Birgersson - ölund - mannberg
Andersen-Ingman

—————

Egentligen borde backpar vara intakta så långt det går. Men med scott och Rödin borta tror jag på defensivt bästa och tuffaste backpar ska käka istiden - bokstavligen käka (dryga 25 min var/match). Andersen/Berglund som andra var första tanken. Men Björk bör inte gå med Hedberg eller ingman ännu känner jag, och Nyberg/Björk känns för offensivt på bekostnad av andra kombos, så Björk degraderas därför till Andersen. 4de blir en dräll och flum linan (Kommer Birgersson få någon utveckling då?)
Peters forwards-par-filosofi spricker lite vid skador.

Berglund - Molin - Danielsson
Berra - Sigalet

Pettersson - Sallinen - Jeadon
Berglund - Nyberg

Persson ölund Mannberg
Andersen Björk

Alcen - Birgersson - solem
Ingman - Hedberg
Kommentera

Sv: A propósito de nada
pettisbif2.0:
BRA
Håller med angående Lindelöf och Alcén,
Lindelöf har aldrig presterat..
Alcén kan inte åka skridskor, verkar trampa luft/har ej kontakt med isen..
Plocka in juniorerna istället för Lindelöf och Alcén
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lämnar här mitt förslag till femmor såhär inpå seriestart.

Andrén - Ersson 50/50 matcher

Bertilsson - Hedberg
Sigalet - Nyberg
Berglund - Björk
Andersén - Ingman


Rödin - Scott - Pettersson
Berglund - Molin - Danielsson
Descheneau - Sallinen - Mannberg
Persson - Ölund - Birgersson
Alcén

(Lindelöf, Solem, Asklöf)

Kommentar:
Håller fast vid att Andrén övertygat på mig och att Ersson sett lite seg ut.
Spelar Andrén på ett lika sätt i serien tror jag mycket väl målvakterna kommer få dela nålvaktssysslan rätt jämt.

Backar då.
Att Berra ska spela i första par är för mig givet. Sätt han med Hedberg som måste få chans att visa upp sig ordentligt. Finns så otroligt många som tror stenhårt på Tom. Att som ung back få spela bredvid en sån som Berra gör att man växer.
Sigge i andra ihop med Nyberg som varit positiv. Gammalt Frölunda par som jag tror kan hitta fin kemi. Även i BP.
I tredje får Umeå killarna lira ihop. Tror Björk kan växa än mer offensivt med en så pass skickligt defensiv back som Stoffe.
Andersén och Ingman blir 7e back och får kämpa om speltid. Hade varit bra att spela Niklas mot ett offensivt lag och Josef mot ett mindre bra lag.
Lindelöf kan dom skicka så långt bort dom bara kan!

Kedjorna så är Rödin - Scott givna för mig. Adam Petersson har sett riktigt bra ut på försäsongen. Han sliter enormt och jobbar skiten i varje byte. Tror firma Anton Greg skulle må bra av att ha en spelare som Adam bredvid sig. Gräva fram puckar, och stressa fram misstag. Skapa ytor med sitt slit.
Berglund - Molin - Danielsson skulle kunna vara 1a även den. Tror stenhårt på Bulan ju längre säsongen går. Rykten säger att han brinner hockey just nu. Molin kan gå mot sin absolut bästa säsong i sin karriär och komma topp 10 i hela SHLs poängliga om allt vill sig väl. Nicke har sett piggare ut i spelet 5 mot 5 på försäsongen. Mår nog bra av att ha tränat såhär hårt.
Sallinen är bäst som center vilket PA verkat förstått nu. Spelade till stor del ifjol ihop med Mannberg. Som jag tror kan bli en spelare som typ Olofsson var under PAs tid i Malmö. In med Desch där och låt han få lite mackor av Tomi. Sett helt okej ut på försäsongen även om poängen inte trillat in.
Persson - Ölund känns som ett perfekt par att ha i en 4e. Matcha mot motståndarnas bästa line mm. BP spel osv. Bredvid dom sätter jag faktiskt Birgersson. Tycker han är en bra mycket intressantare spelare än sega trötta Alcén. Gäller att satsa på framtiden nu Brynäs. Och Oscar har dessutom sett bra ut på försäsongen.
Alcén räcker inte till längre enligt mig!

Utanför laget på forwardssidan blir Solem och Asklöf om just denne kommer tillbaka.

PP1 känns given:
Danielsson
Molin
Scott
Rödin
Berglund

PP2 tycker jag man kan laborera lite allt som säsongen går, men såhär skulle jag börja:
Björk
Hedberg
Descheneau
Sallinen
Pettersson

BP spelare för mig:
Ölund - Mannberg
Pettersson - Persson
Sallinen - Birgersson
Alcén
Sigalet - Bertilsson
Nyberg - Berglund
Andersén

Vad tycks om mina tankar såhär inför premiären?

Go'kväll kära Brynäsare!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Om Scott skulle vara borta i månader, bör inte Brynäs då kunna låna in Jesper Boqvist som ersättare? Det ska ju vara tillåtet med korttidslån vid skador och såväl Jesper som NJ bör väl se fördelarna med att en ung och talangfull forward på gränsen till NHL kommer matchtränad när NHL startar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
munkas: Man vet aldrig. Det är hockey - allt kan hända. Annars får vi ta sikte på nästa säsong.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mattson: vadå, tror du inte Mannberg, Alcen, Solem, Pettersson och Birgersson kliver in levererar några extra baljor så länge de är borta? De är tamejfan skyldiga det efter att Scott och Rödin på egen hand bar hela vraket IF på sina axlar förra säsongen.
Scott och Rödin!
Rödin och Scott!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mattson: Ok, det är jävligt tufft om vi måste klara oss utan dessa herrar:)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Honken: Lite oroväckande? Tycker inte det riktigt beskriver läget.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mattson: Lite oroväckande ändå, tänk om vi går in i serien utan Rödin och Scott.... Ingen rolig start då.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
munkas: Säkert ett gott tecken 😬
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Auchinleck: Brynäs är stum när det gäller Scott iaf.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry:
Det visar sig snart var stumheten sitter...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mattson: Men håll med om att det känns ganska bra! En förklaring till stumheten vi sett på isen under försäsongsmatcherna...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jeppe: Ja, det var ju Emil som sa. (Kommer alltid kalla honom Ove.)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mattson: Oves ben skiter jag i.
Men spelarnas!!!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
En vecka till seriestart. Ove Molin: ”Det spritter väl inte i benen.”
Kommentera

Sv: A propósito de nada
dempa:
Ingenjör, va?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
apropå ingenting, som kanske den här tråden heter. så snubblade jag över SIK's klubbmärke. trots att jag är från sandviken får jag säga det här kan vara det fulaste klubbmärke jag sett, totalt fantasilöst. jobbade personen som ritade det som trafikskolelärare? :)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Spelet på isen är viktigast för mig som supporter, såväl våra juniorer som damer, men allra mest Brynäs herrar. Tycker ändå det ska bli spännande att se vad som händer vid sidan av isen i år och se vad vår ledning är gjorda av för virke med tanke på det sportchefen i Djurgården helt riktigt konstaterade nyligen.

"Det är två SM-guld man kämpar om i år. Dels är det sportsliga SM-guldet som spelas på isen, men det finns också ett SM-guld som delas ut hur man överlever som företag. Det gäller att bekämpa båda samtidigt så bra och gott det går."

Ser fram emot ganska mycket alltså, men mest att hockeyn snart startar på riktigt och att ursäkternas tid snart är förbi.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Sportnisse: Det köper jag också!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxx BIF xxx: Nej, absolut inte. Jag syftade bara till att det inte är troligt att BIF mörkar Covid.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Wännström till Finland alltså
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Sportnisse:
Nu var jag ju sådär allvarlig med munskydd och spritflaska i båset för att slippa förbjuda tacklingar i ishockey.
Jag tror det i såntfall kommer att lösas på annat sätt än att stoppa tacklingar.

Och ja du har säkert rätt i allt det du skriver,

Men menar du med det att det alltså kommer att finnas risk för att utesluta tacklingar i ishockey för att förhindra c-19 spridning?

Det var det jag besvarade med mitt inlägg och som du nu också diskutera iom svar till mig,
Men jag fick inte riktigt fram ett klart ställningstagande bara, och undrar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: Fast detta är ju inte antikroppstest utan PCR test, alltså om man har Covid.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Sportnisse: Antikroppstester tar numera två till tre dagar. Endast i undantagsfall längre tid än så.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxx BIF xxx: Nu är det ju så att Covid -19 lyder under smittskyddslagen. Dvs är man smittad måste man i princip vara öppen med det om man är i ett Hockeylag. Å andra sidan är det lång kö på provsvar - upp till 7 dagar. Man kanske har symtom , testat sig,men ännu inte fått svar. Att de skulle veta men mörka bedömer jag som osannolikt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Undrar när info om scott kommer då
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry: ” Jag har slutat lita på vad Brynäs säger”

Håller nog dock med dig här till viss mån.

Vissa saker kan ha sin förklaring, ja, men det är mycket till att blåsa i stora hornet från ledningshåll och så kommer det ut någon tondöv floskel-luftpust.
Just floskler börjar bli mig synonymt med Brynäs tyvärr.
Det beror INTE på representionslagen som jag anser saknar ansvar i detta och det är faktiskt dessa lag som är det ”Brynäs” jag supportar och älskar!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry:
Det kan ju faktiskt vara så att det är något enkelt och oturligt bara, men att Ersson inte vill prata om det öppet för att han inte är bekväm med det.

Då får inte Brynäs gå ut med det hur mycket de än vill!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Känslan är ju att man har covid i truppen. Varför skulle man annars ställa in...?

Brynäs kommunikationsavdelning har utvecklats enormt de senaste åren men man fortsätter sitt överdrivna mörkande. Som Ersson tex. Vad har hänt? Då de inte går ut med det och dessutom lägger locket på för framtida frågor befarar man ju det värsta och pinsammaste man bara kan komma på. Samuel blir lite ”förlöjligad”. Är det verkligen av den grad att man inte kan gå ut med det...?

Sen att man ställer in matchen mot Örebro. Skulle man verkligen ställa in matchen för att några i laget är hemma med förkylningssymptom...? Man uttalar sig i GD att det inte handlar om att man drabbats av Covid 19 men med Brynäs mediestrategi så blir det som att ropa ut: ”Vi har Corona i truppen men ljuger och säger att det inte är så för att inte skapa hysteri och mediastorm.” Jag har slutat lita på vad Brynäs säger i media vad gäller skador etc. för länge sen och det vet jag många med mig också har gjort. Det är helt och hållet Brynäs eget fel...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
spolaisen: Varför skulle tacklingar innebära en högre smittorisk än andra närkamper? Tacklingar innebär ju i regel en väldigt snabb kroppskontakt, till skillnad från t.ex när spelarna håller i varandra längs sarghörnen. Men smittorisken bör vara mycket mindre rent allmänt inom hockey i och med all utrustning. Det verkar fungera OK i fotbollen och där har ju spelarna mycket mer direkt kroppskontakt med varandra.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
spolaisen:
Nej då, det är inget att oroas över, det löser de såklart med ansiktsmask och spritflaska i båset!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
KulaShaker:
nåt annat att fundera över..
tänk om covid-19 förbjuder tacklingar, då smittorisken blir för stor vid närkontakten tacklingar innebär..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Gavve: Copy/paste-journalistiken briljerar
Kommentera

Sv: A propósito de nada
KulaShaker: Japp. Men läser man på Örebros klubbsida så är citatet från GD taget mer eller mindre rakt av därifrån. "Brynäs har på grund av sjukdomsfall i laget valt att lämna återbud till torsdagens match".

Och senare kommer "säger Örebro Hockeys General Manager Stefan Bengtzén." Där GD ändrat Örebro Hockey till "klubbens" bara.

www.orebrohockey.se/article/zic6akf41-3afc1/torsdagens-match-mot-brynas-stalls-in
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Gavve: Svårt det där med syftningar ibland.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Det är väl ändå Örebro de pratat med? Blir lite mer logiskt då eftersom de har Bengtzén som GM. Det är alltså Örebro som säger att Brynäs ställt in, inte Brynäs själva som säger det.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: HAHA har vi fått en ny sportchef😂😂
Kommentera

Sv: A propósito de nada
GD nyss: ”
– Brynäs har på grund av sjukdomsfall i laget valt att lämna återbud till torsdagens match, säger klubbens general manager Stefan Bengtzén.”

Hmm. Nån som kan hitta något fel ovan? 😀
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Charles: detta kanske bidrog till Erssons skada. Skämt åt sido

Spola fram till 13:18😂

youtu.be/4Bzs_eKSxxg
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zappaholic: bara kolla på Karlskoga, Västerås en match där någon var smittad och sen vart lagen tvungna att pausa all träning i 2 veckor, hockeyn spelas inomhus är mer kampsport med nära kontakt.

Tänker också nu när direkt man är snuvig så ska spelaren inte träna, tänk 15-20 matcher in ett lag ligger risigt till och 2 i första femman är lite snuviga, kommer då laget och spelaren säga något kommer alla hålla på det?

Känner bara att det är säsongen kommer starta med en väldigt skör tråd nu, om den håller? det återstår att se.
Kommentera

« · 2080154 · »