1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740271 inlägg · 7967 ämnen
« · 2342552 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Då har man noll koll… Lindbäck är en av Europas absolut bästa målvakter, punkt..

Malken: ”Lindbäck är OK värvning”

Håller med övrigt i ditt inlägg angående ålder, men att påstå att Lindbäck är en ”OK” värvning, vad har man då för krav?

mattiask: nej,nej

Julius Nättinen lämnar Växjö, kunde det vara något, statistiken för SHL okej, men la inte märke till han i våra matcher mot dem direkt

mattiask: Lindbäck är OK värvning – målvakter håller längre upp i åren. …Men generellt tycker jag det finns ett problem hos många äldre spelare att ligga högt i prestation över tid. Tycker det har varit tydligt i Brynäs under senare år. Högstanivån är fortfarande hög – men ”medelprestationen” i serien imponerar inte. …Så nej – ingen Gynge i Brynäs!

mattiask: Ja jag håller med! Sluta cirkeln lite, han spelade ju hos oss i unga dagar.

Mrassarson: Gynge är ju i rätt omgivning en klasspelare.
Visst han är 35 år. Men oavsett vilket lag som värvar honom så är det i mina ögon en riktig kanonvärvning.
Jag hade definitivt inte tackat nej till honom i Brynäs oavsett 35 år eller ej.
Som sagt, en spelare med näsa för mål och i mina ögon en klasspelare i SHL.

Mrassarson: om det går, ta honom (trots ålder).

Killen behöver ju knappt en målchans för att göra mål.

Kanske kräver mycket deg dock, ”mjölka” de sista åren av karriären…

Gynge får inget nytt kontrakt i Växjö, 23 mål och 48 poäng. Är han någon man ska försöka värva? Blir inte yngre men vad tycker ni?

Honken72: Hmm, HV.

Tror de kan överraska. En rik klubb som nu också får fina SHL-pengar, dvs de kan köpa bra spelare.

Lyckas de hitta kompetens tack vare bra löner så blir de farliga….

Groggfinken: snyggt men ta bort ränderna på ärmarna.

Mindre kladd, mera clean, ”less is more”👍😁

Peja: åter - det handlar inte att ha bättre än i fjol utan att kunna konkurrera med de andra lagen!

Kinnvall har väl inte presenterats, eller?

Cibulskis var en landslagsman som lirade i KHL med ett ”A”. Han tog ju knappt plats i vårat shl-lag.
Sklenicka bör kunna producera betydligt bättre än de andra på kontrakt, undantaget berra, men slår han lika fel som Cibulskis så kan vi bli extremt sårbara även med kinnvall just på grund av att vi inte har någon mer som vi kan ställa krav på att leverera just nu på backsidan.

Vi hade björk och Hedberg som bra 3 backpar. Bergman o Theo på 4de.

Kinnvall och berra
Sklenicka Och ny
Björk och Hedberg
Theo och Bergman

Då hade vi kunnat snacka om att gjort laget bättre.

Peja:
Lindbäck - VV Bästa paret i SHL!!

Bertil-Kinnvall Klass
Sklenicka-Hedberg Kan bli en bra duo
XX-Johannesson klassback behövs in med lite tyngd
Björk-Lindstein Tuggar lite mindre istid än övriga...
Bergman Skapligt stabil som Backup

Rödin-Björnen-Saku Riktigt vass 1:a
Scott-Palve-Tima Scott balanserar upp och kan avsluta
Wänna-Ölund-Eklind Skall kunna producera
Olesen-Sallinen/Pettersson-Birger Kan stänga ner en hel del
Kvist-Ljungkrantz 2 yngre som kan utvecklas och ta plats i 4:e under säsongen

xxx BIF xxx: Backsidan hittills:

IN:
Kinnvall
Sklenicka
Johannesson

UT:
Genoway
Cibulskis
Mylläri
K.Berglund

Oklart: Björk

Det tycker jag är en klar förbättring. På pappret är både Kinnvall och Sklenicka potentiella spetsbackar. Ingen som lämnar är en spetsback, Genoway hade sina stunder men var långt ifrån nivån som han höll sina bästa år. Cibulskis, Mylläri och K.Berglund höll inte SHL-klass och hade likt Johanesson inte heller varit ordinarie i Rögle.

Men jag håller med om att 1 till back måste in. Om det blir en klassback ser backuppsättningen bättre ut än på många år.

Groggfinken: Snyggt typsnitt, möjligtvis lite plottrigt med svart, gult och rött på bokstäverna då de är så pass små, men snyggt på siffrorna!
Kan vi även få spelaren i dressen på bilden så är jag hyfsat nöjd :)

Berge:
”Så som laget ser ut att utforma sig med ganska stora förbättringar på alla poster så ska vi blicka uppåt, inte nedåt.”

Tänker du rykten då eller hur menar du?

Björninen bör ju vara mycket bättre än sallinen eller Pettersson, om man tänker oss centrar, men det ryktas ganska bra spelare till andra lag och det kommer troligen att bli tuffare konkurrens så vi måste ju växla upp laget mot nästa säsongs konkurrenter och inte bara göra nuvarande lag bättre.
Tjecken gillar jag, han har tyngd, men han har inte dundrat in poäng direkt så om han är bättre än någon vet vi inte heller. Det beror ju på var han går in också.
Theo vet vi inte alls var han kan stå i höst, det kan gå fort men också halvt om halvt ta tvärstopp om det går tufft i början. Bergman har inte påvisat mycket. Johannesson är INTE spetsspelare utan har sina svagheter att arbeta på. Hedberg skulle troligen inte platsa i andra backpar i något shl-lag i höst.
Så backsidan känns såhär långt som ett extremt stort frågetecken.

Och vi behöver minst 2 men kanske 3 till forwards till första linorna.

Enligt många så har vi inte heller råd med två bra målisar, så är ryktena sanna på bekostnad av spets, så jag tycker det ser extremt klent ut ön så länge för att börja prata om att titta uppåt.

ellis: Med 1 år avklarat med Manners ledarskap +att man har ett bättre lag än iår än det som gick in i förra säsongen.
Med det menar jag att kollar man på spelare för spelare så är det bättre kvalitet.
Så siktar jag ändå inte högre än topp 8. Gäller att man är ödmjuka nog, vilket säkert inte är ett problem ändå.

Ska faktiskt bli riktigt intressant att se vad Rödin kan uträtta när han får en bättre center än Scott+ bättre 3:e länk. Kan han hålla högre snitt hela säsongen kan det explodera.

Utmanar dig då på att visa vilka av Brynäs nyförvärv som är sämre iår än det som värvades förra året.
Iom att du är typ missnöjd med Sillyn hitills.

Haha. Silfverkroken hann före mig😀

ellis: På målvaktssidan ser vi ut att få Lindbäck och Veini som målvaktspar. Jag tror nog inte ens du kan anse att det är sämre eller ens på samma nivå som förra året.

På backsidan har Genoway, Mylläri, Berglund och Cibulskis lämnat sedan slutet av förra säsongen. Dessa har ersatts av Sklenicka, Johannesson och (troligtvis) Kinnvall. Även här rätt uppenbara uppgraderingar.

Mer oklart på forwardssidan men än har vi inte tappat något märkbart (lite osäkert med Timashov), samtidigt som vi tagit in en finsk OS-center och ryktas ta in ytterligare en. Som absolut sämst lär vi åtminstone inte vara sämre rustade än förra säsongen, förmodligen starkare.

Varsågod, där fick du en genomgång på varför vi just nu ser ut att bli starkare än förra säsongen.

Lemp: Exakt så. Lika lite som vi kanske ska underskattas ska vi inte heller överskattas. Gäller också Hedbergs utpekade motståndare.

Berge: Appapp... ligg nu lite lågt, gosse. Till att börja med kan du väl steg för steg redogöra var Brynäs konkret och så här långt på sillyn är såå mycket bättre än säsongen som gick.

Berge: Känns som en svårbedömd SHL nästa säsong. Även om vi såklart blir bättre så kommer även många andra lag förbättras.

Man får nog avvakta färdigställandet av spelartrupperna innan man kan göra en rimlig bedömning. Men oavsett kommer det nog vara den jämnaste serien någonsin.

JohnnyBotox:

Håller med. Tycker även att vi ska MÅSTE ta tillbaka detta typsnitt och färger på namn och nummer. Så otroligt mycket snyggare än vad vi har idag. Tänk er det där utan reklam.
Uppladdat:

500x0-bbnicklasbackstrom4.jpg

Jag var och är väldigt nöjd med att vi gick från rött till svart matchställ 98 (eller var det 97?), tycker att det är svart som är mest rätt och snyggast. Men varför kan vi inte ha ett rött tredjeställ några matcher per säsong? Riktigt snyggt utan reklam och härlig nostalgikänsla.
Uppladdat:

500x0-rod.jpg

Silfverkroken: Med HV:s ekonomi lär de inte bli nån räddningsplanka nästa år. Om det drabbar Brynäs återstår att se. Jag hoppas bara att Brynäs har ett färdigt avtal med Kinnvall annars är risken stor att HV öppnar plånboken.

Tråkigt att inte Löven gick upp men det baserar jag enbart på att jag gillar dem mer än HV.

Vi ska inte behöva prata om räddningsplankor längre. Så som laget ser ut att utforma sig med ganska stora förbättringar på alla poster så ska vi blicka uppåt, inte nedåt.

Där nere kommer LHC, Malmö och Hv få fightas. Sen kommer Brynäs, Timrå, Oskarshamn, Örebro och Leksand göra upp om platserna runt play in.

Jag tror Malmö eller LHC åker nästa säsong.

{8399}: Får man tippa med hjärtat så, HV - LHC i ödeskval.

Silfverkroken: Intressans säsong på gång om vi snackar play-out. Malmö och Oskarshamn tippar jag där nere i nuläget. Timrå och HV strax ovanför.

Huge: Däremot är det viktigt att ha stolpe in med domsluten vid avgöranden och de hade HV i kväll.. liksom många andra gånger vilket också vi fått erfara. Kanske hockeygudarna huserar i smålands Jerusalem?

Tigerhjärta: Tack, har saknat er med! 😁

Luddf: Nåt sånt här kanske: 🙂
Uppladdat:

500x0-50976bb8-70e4-412d-a4a4-6bbdb5090054.png

Silfverkroken: nån som vill dela med sig av Hökens uppställning för HV nästa säsong?

Lunkan: Dyraste truppen är inte nån garanti för framgång, sätter dessutom större press på spelarna när man utlovat direktåterkomst till SHL.
Lägg till nerverna och rädslan att återuppleva förlusten mot oss för 1 år sen och visst fan är det ändå starkt att infria det man utlovat.

Davey85: Så är det, men KHL-situationen underlättar mycket för deras del. Det finns många bra hockeyspelare på markanden och flertalet har dessutom stark HV-koppling. Kommer bli lätt att acklimatisera sig för dom.

Peja: Läste precis Hökens genomgång om HV:s lagbygge nästa säsong lite snabbt. Verkar vara flera utgående kontrakt som automatiskt förlängs vid avancemang. T.ex verkar backsidan mer eller mindre full redan nu. På forwardssidan har man sju namn klara om man räknar dessa förlängningar plus någon allsvensk spelare de verkar värva, så lite mer utrymme för ändringar där alltså.

Men tror inte heller HV:s lag kommer vara såååå fantastiskt redan nästa säsong.

Peja: Ja, det är ingen mardrömssituation på nåt vis. Men det är inte superenkelt att bygga ett helt nytt fungerande lag på en silly heller. Även om kapital finns.

Davey85: Samtidigt, om det är allsvenska kontrakt som inte automatiskt konverteras till SHL-löner, så är det inte säkert att de tar jättemycket budgetutrymme i en SHL-budget. Gunnarsson funkar som tvåa, Forsberg håller i SHL, Matson & Lindbäck kan säkert spela i fjärde och Sjöholm är en påläggskalv.

Lemp: De har kontrakt med typ 10 spelare, den enda vettiga av dem är Forsberg. Men ja, visst kommer de värva på tungt.

Jugge: Hoppas de flesta sitter på kontrakt. Ser knappt nån i hv som håller shl-klass faktiskt.

Edit.

Kollade upp. 5 backar på kontrakt samt bara tre forwards. Vad synd då…

Davey85: Det är väl exakt det som dom kommer göra, Tedenby, Almqvist, André Petersson och säkert Fantenberg är väl några som kommer ansluta. Finns massor av lediga namn från KHL. De kommer säkert ha en riktigt stark trupp i slutändan.

Huge: Otroligt starkt med tanke på att man har överlägset dyraste spelartruppen eller? Hade snarare varit oerhört svagt att inte ta hem det.

Jugge: Vilket spektakel på isen efter matchen. En VD som aldrig slutar babbla, domare som buas ut när de får blommor och medaljer delas ut.

Silvermedaljer efter en kvaltorsk känns ju bra märkligt?

Svensson_62: Tror inte DIF behövt vara speciellt oroliga. DIF kommer ha ett mycket bättre lag än vad HV hade den här säsongen + att HVs fallskärm skulle ha varit borta. Det var lite do or die för HV nu. Annars tror jag dom blivit ett nytt AIK, Västerås eller MoDo som harvar i HA säsong efter säsong

Jugge: Ja, Hv har fått slåss med näbbar och klor för att klara av ett skadeskjutet tunt Björklöven. De behöver nästan värva ett nytt lag om de ska sikta på slutspel.

Silfverkroken: Rättvist sett till hela säsongen även om det är små marginaler idag. Starkt ändå av HV att ta sig tillbaka direkt med den press dom haft på sig och det är bara att gratulera.
Bäst för Brynäs, blir kortare resa till Jerusalem än till Björkarnas stad…..

Jugge: Nästan lika trist att HV går upp som det var skönt när de åkte ner, en klubb man inte saknat.

Jugge: DIF är nog glada

Silfverkroken:
Resonerat så jag med.
Föredrog löven, men älskar att hata HV.

Tigerhjärta: Håller med, ingen utanför ”lilla Jerusalem” som är glad idag. Hade varit sjukt mycket roliga med Löven i SHL. Men tror att HV står för en sjuk utmaning. Jag har sett 3 matcher i finalserien och tycker ingen i HVs lag håller i SHL förutom kanske i en 4:e lina

Tigerhjärta: Jag vet inte jag. Hejade på Björklöven och hade absolut helst sett de i SHL men tycker också att HV hör hemma i högsta serien. Har inga problem alls med att de är tillbaka, de frambringar åtminstone lite känslor till skillnad från vissa av de lag som är i SHL nu.

Davey85: Fan vad tråkigt att få tillbaka HV, ingen som saknat dem

« · 2342552 · »