1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 750736 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
mattias - 74: D’Astous-effekten även för Tampa.

Erat: Konstigt. Skulle ju bli kross framöver enligt luuuless eller vad han har för nick.

Utebliven omark-effekt för Luleå.

Treklövern1912:

Rangers - Tampa på TV nu med D'Astous

Tampa tog nyss ledningen. Bra form just nu

Charles: Tycker Larsson var bäst av alla idag. Bäckis och Lindblom hade också många bra sekvenser, förutom de du nämner.

hanelugn_112: Och du gled omkring i fluffig tigerdräkt och dominerande isen?! Kudos!

Erat: SVEDMAN JA

Erat: En klubb/Förening som Brynäs ska inte med i HA ifrån första början! Vi är Jävligt långt ifrån våra storhets tider. Det är lite som att se Arsenal eller typ Liverpool åka ur PL och lira i championship.

Man får inte tappa föreningen på det sättet.
Nu gäller det att göra en stark avslutning på denna säsongen, men om Brynäs någon gång ska tillbaka till vad som en gång i tiden var, så är det mycket som behöver roddas om!

Viktigt att lite andra femmor får bli avgörande, såg någon skrev att Rödin varit dålig ett par matcher, men samtidigt är det aldrig bra om det alltid är samma kedja som bär laget, denna gången fick Kopacka, Ölund och Bellows stå för vändningen sådant kan vara nyttigt.

blandsaft: finns ingen vettig föreningen som kastar ut sin sportchef efter man har vunnit två serier på raken. Speciellt inte efter en säsong, som inte ens är slut.
Vi ska vara jävligt glada så länge Svedman och Alcén roddar föreningen.

Svensson_62: Lossnat?! han har en lång väg att vandra innan man kan kalla det har lossnat för honom på allvar.. gjorde dock en ganska bra match idag..

Erat: skämtar du?

Play-out säsongen 21/22.
Nedflyttnings kval 22/23
säsongen 24/25 chockar laget hela hockey sverige.
Pågående säsong - så här man knappast fått ihop en bra trupp.

Trots dom bästa ekonomiska förutsättningarna på evigheter.

Erat: Varför inte?

blandsaft: inte en chans att vi ska sparka Alcén

Treklövern1912: Hägg påminner faktiskt en hel del om Mikko Kuparinen. Stark och spelar fysiskt, bedrövlig i passningsspelet.

Peja: Du vet ju att det finns hål i schweizerost 😂

Alcen tappade ju bort de haan, som gjort det bra i Rögle, och dessutom förlängt kontraktet nu. Ska man bygga för framtiden är det nog bra om Alcen steppar åt sidan!

Treklövern1912: Klart Bellows har flax vid de målen, men det handlar också om att röra sig på rätt ytor. Många matcher den här säsongen har han ägnat genom att spela på utsida och befinna sig på ställen där man aldrig gör mål.

Jan Grismöbel: Kopacka brukar vara bra mot HV. Kanske beror lika mycket på HV som Kopacka. De framstår inte direkt som ett svårt lag att spela mot.

Undrar om det inte är så att man överskattar hemvändare från Schweiz. Djoos har inte levt upp till förväntningarna i Brynäs och Hansson har liknande bekymmer i HV.

Jan Grismöbel: Skulle säga att Bellows har haft jätte flyt med sina 2 senaste mål. Båda gånger har han ramlat eller blivit tacklad i hörnet och råkat hamna framför målet och kunnat styra in pucken.
Annat har hans insats dock blivit klart bättre.

Imponerande vändning men så djävla onödigt att sätta sig i skiten match efter match ..Kan ha med nivån på Alcéns bygge ..3 viktiga poäng . Men självklarheter i spelet från förra säsongen finns inte . Stommen finns kvar men nyförvärven imponerar inte . Kul att Bellows börjar vakna så smått . Vi såg även lite rusher från kopacka , påminde en del om hans spel från förra året . Med Brynäs trackrecord är matchen mot jumbon Leksand verkligen inte självklar . På tisdag får som städa undan chl utan skador på dom få backarna vi har kvar . Marginalen på backsidan är redan minus .
Så tack för dessa 3 pinnar . Ger en lugn i några timmar.

hanelugn_112: Bättre finska borde du kunna. Veli-Pekka Laitinen hette han 😄

munkas: Men om han kommer och sätter sig på sargen och trakasserar motståndarna under Petterssons frånvaro så är han värt sin lön.

Dagens backsida påminner om den hemska lagdel man hade när jag var där.

Då mönstrade man fan bättre än i år. Och då var det ruskigt illa.

Veli-Pekka Lahtinen-Daniel Casselståhl
Jussi Pekkala-Henrik Rehnberg
Jesper Björk-Henrik Petré

HEJA ALCEN DIN BRUNKARE....

hanelugn_112: Vadå, Alcen ser ju hela tiden över möjligheten att förstör..förlåt, förstärka laget. Idag var det ju 2 juniorer och en forward bland backarna. Härlig mix.
Vi får se vad det blir för genialiskt lösning under perioden som LP är borta på jvm.
Troligtvis blir lösningen att köra en forward kort.
Handlingsförlamaningen ligger kvar över honom som en stor blöt filt sen den dagen det blev klart att Bäckis ville vara med. Då släppte han lagbygget helt och gick in i en euforisk dvala.

Treklövern1912: Ingen ide att ta den debatten med vissa här inne. Folk skriker gott kaffe, även när det ligger kaffe-sump i botten tjockt som en Ettan-lössnus!

Lindström: Du vet inte alls hur hälsoläget var för Djos vid kontraktsskrivningen.

Treklövern1912: Vad vet vi om det? Finns ingen fakta som säger att han spelat med en skada innan han försvann. Det kan lika gärna vara så att han spelat på toppen av sin förmåga om det är killgissningar som är fakta.

Huge: Du som vet allt. Skulle du bli generad om du gjorde HIO när du har träffat en björk bakom green och se bollen rullar i hålet och att alla andra i bollen applåderar och sjunger oh ah Huge oh ah Huge ….

En icke-Brynäsrelaterad reflektion från matchen. HV-talangen Malte Gustafsson, född 2008, vilken otrolig talang. Kan bli ruggigt bra.

Treklövern1912: För att? Att vaska en en hel sesse? För man skriver på för klubben i sitt hjärta skadad?? För att man spelar på korpnivå fast men har topplön i laget+ligan?
Eller ska han rehaba sig i 3 jävla år till innan han tillför? Eller lär sig spela på stor is igen?
Sodas vänstra benskydd har mer hockey i sig än vad Djoos har kvar!

Brynäshockey: Han har slitit som en gris hela säsongen och bara fått skit, så det är väl bara att hoppas att produktionen kommit igång så folk blir nöjda.

hanelugn_112: Döpte dom dig till Holloway?

Jag var på dop idag och kollar precis matchen i repris.
Kan ju säga att HÄGG jäveln... det är fanimej Djoos klass på honom. Det jag sett av honom efter 1a periden är 2st helt hjärndöda icingar (igeeeen) sen en helt idiotisk jävla 2 minuters utvisning i helt fel läge. Killen är ju verkligen en ruggig jävla sopa till back. Skönt att slippa honom nästa säsong!
Ytterligare en dålig värvning av Alcen.

Gavve: Jag håller med. Han drar med sig 2 viktiga pps. Som sagt boys skön seger, det är det viktiga!

ELFBIF: Kul att det lossnat för Bellows. Menar inte bara målen. Viktigt för laget.

Svensson_62: Haha..
Vissa nöjer sig inte med att klaga på spelarna när vi vunnit så för att må ännu bättre börjar man t.o.m att klaga på publiken för att den stöttar och sjunger när Silfverberg gör mål.
Obetalbart…. 🤣🤣🤣

Riktigt skönt med vinst!

Helt decimerad backsida, men dom vinner ändå.

Treklövern1912: Nej. Tror Silfverberg tar det som ”take one for the team”.

Svensson_62:
Du missförstod min poäng!
Njut av segern istället, så hoppas vi på klättring emot top 6!

Erat: Silfverberg gjorde en del annat bra i matchen också. Han drog ju ensam på sig HV-spelare som ledde till utvisning 2 gånger t.ex.

Sen säger jag inte att han var felfri i dag. Men man kan ju lyfta fram både bra och dåliga saker tänker jag. :)

Erat: Skulle inte du vara generad om du gjorde mål i öppen kasse och publiken sjunger åh ah Erat oh ah Erat osv och att du har gjort en skitmatch i 58 minuter 😂

blandsaft: Kom igen och klaga istället på publiken när vårat lag buas ut.
Klaga för i fadedrullingen inte på när nån i laget hyllas.
Laget behöver stöd.

Man börjar gilla den här killen mer och mer! Kämpar och sliter varje match samtidigt som han verkar vara en riktig lagspelare 👑 ⭐️ Nu börjar det äntligen lossna och hoppas det fortsätter så!

Treklövern1912: inte bra? Det är väl jäkligt bra att det sjungs när han gör mål. Det lyfter väl självförtroendet om något.

Som larsson sa i paus "lättare att spela med stöttning från publiken".. något i den stilen.

Erat: Hittade följande rader under matchen, av hänsyn till skribenten så väljer jag att inte lägga ut dennes namn...

"Jag slår fast att det här laget tyvärr kommer spela kval igen till våren. Dom är inte bättre. HV är usla, men vi är ännu sämre.

Finns inte en snöbolls chans i helvetet att det här laget vänder ett 0-2 underläge. 0p en vecka mot bottenkonkurrenter där vi hade behövt 6p"

Mickesgolf: Sant men vi behöver kanske inte sparka på den som ligger

Treklövern1912: Exakt! Det är lite det här jag är inne på också med mitt tidigare inlägg!

blandsaft: Inte bra för hans självförtroende att de sjunger då han vet själv att han inte har kunnat spela och producera som han har ambitioner för. Han är nog generad.

blandsaft:Lyssna, det är solklart en given ramsa att sjunga. Därav min inledning "inte för att såga fansen"

Men personligen så tycker jag att man måste våga såga även stjärnorna i Brynäs! Det är sedan gammalt, som man är lite mellanmjölk i Gävle.

Han spelar bort sig totalt i offensiv under ppt vilket ledde till en halv farlig chans, och ödesdigert läge i matchen. Dessutom så tappar han pucken i egen zon vid 2 tillfällen innan dess, och missar en perfekt styrnings chans på Persson.

Silver, har sätt ovanligt trög ut, så när hela hallen studsar och sjunger hans namn för att han petar in en 5-2:a i öppen bur så tycker jag att det sticker lite!

« · 2945551 · »