1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 750738 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Gavve: Fjällby måste ändå vara största floppvärvning i årets SHL

lapad: Laget är på väg ut ur SHL tyvärr. Skrämmande att se!

lapad: korrekt

OveJärnkrok: Vilket haveri, kan vara den lamaste insats jag sett på länge. Uppenbarligen klarar inte tränarstaben få fart på laget inför en av årets viktigaste matcher.

Tom Bissett: För andra lag ja. Vi är som sämst då. Ser mörkt ut.

Tom Bissett: Härligt för dig. Vi och resten av hockeysverige anser att SHL börjar i September.

Gavve: Coacherna skulle kunna splittra på Andersson-Norlinder för att försöka få två backpar som kan spela pucken. Nu har man ett backpar som kan hantera pucken och det är i princip omöjligt att bygga ett eget spel när de inte är på isen.

lapad: *Årtiondets

Samsung:

Lärdom för Alcen. Ett lag ska alltid byggas bakifrån, förra året hade vi riktigt bra backar. I år har vi inte det kombinerat med en svagare målvaktssida, detta blir konsekvensen. Tror fortfarande på slutspel men nästa r måste defensiven byggas om.

Tom Bissett: 😂😂😂

lapad: Om Fjällby får den passningen lite tidigare har han ett friläge. Tyvärr gjorde tiden det tog att slå passningen att backen kunde reda ut det.

Det här jävla laget alltså… 💀 Hägg tar en riktig skitutvisning när vi har ligans sämsta backsida på isen. självklart smäller det i HVs PP. Sen vad f-n Norlinder sysslar med på offensiva blå innan 0-2 målet… Landslagsbacken…

Nu har vi en härlig 2:a period att se fram emot där vi är sämst i ligan.

lapad: fjällby gjort ett mål på 22 matcher.
Hägg har inte gjort ett mål än, skulle inte han vara en bärande back.

Jockster : Ska vi byta coacher med varandra?

rafalski: Nä, Gälla ville se bättre inställning. Skulle säga att han inte fått det. Tycker vi är jämndåliga med Hv tills Hägg ger Hv momentum.

Tur jag köpte öl, detta är så jävla dåligt.

Peja: Sen hade han missat oavsett.

NU FÅR ALLA SLUTA KLAGA PÅ LAGET OCH ALCÉN..Det ser bara ut som att det är ett skitlag på isen .Våran magister accepterar inte kritik mot Alcéns fuskbygge .

Gavve: De borde lägga upp taktiken därefter.

Frågan är om det är Brynäs eller Leksand som är sämst i årets upplaga av SHL..

Extremt blek insats i torsdags där man kan ta mark. Detta följs upp av årets sämsta period mot seriens jumbo. Dessa två perioder kan bli extremt avgörande för självförtroendet i gruppen framåt. Snälla Silfverberg, var inte så pk, bli lite förbannad och dra ett slagskott i bortre!

nittontolv: Jag tycker Bäckis kedja gör det riktigt bra sett till förutsättningarna. Det är ju skitsvårt för forwards att få till ett anfallsspel med den här backuppsättningen, men ändå lyckas de skapa flera chanser.

Witkowski är förresten inblandad på 3 baklängesmål på sina 4 perioder hittills. ”Defensiv klippa”, yeah right…

Silver ska ju definitivt släppa pucken vidare till pettersson i första omställningen och vi kunde ha haft 1-0 och en annan matchbild!

Jan Grismöbel: Magistern Huge har noll verklighetsförankring. Tror jag är uppenbart för samtliga.

lapad: fjällby och bellows kan dom skicka iväg långt bort från gävle. Dom gör absolut ingenting!

StephenDixon: Om Brynäs fortsätter med de här backparen kommer man att sjunka som en sten i tabellen. Hade redan stått typ 0-4 mot ett lag på övre halvan.

Bygg
klart
laget
INNAN
säsongen!!!!!!!!!!!!!!!

OveJärnkrok: Frågan är om vi inte börjar komma till att det behövs ny(a) röst(er) i båset? Ingen större fan av Jan Larsson men han är kravställartypen som behövs.

Frågan om det inte var topp 3 sämsta Brynäsperiod jag någonsin sett? Tur att man slipper se resten av eländet pga viktigare engagemang (oavsett hur det går för spelet är så uselt att ögonen gör ont).

Tycker totalt sett att vi är för jävla bekväma första perioden. Till och med Trivigno blir av med puck och förlorar kamper jag typ aldrig sett han göra. Silfver siktar åt helvete, Bellows kan inte ens göra en 2mot1 farlig.

Jugge: Om man tar hit Modo så blir det Modo.

Sportnisse: Nej . Magistern har alltid rätt . Bara vi andra gnällspikar som har fel ..Får känslan att Alcens bygge pysslar med en annan idrott . Det gåååår så långsamt .

Bisset: Håller med , två svindyra värvningar helt bortkastat. Ta hem våra 2 superbackar från förra säsongen

Peja: Du menar hybridbackparen.... Kul att vi startat något som inte ens Njurunda i div.5 gör eller någon i Öl ligan......

Peja: Helt enig här. Sen är det ju inte säkert att han satt den för det.

Sen tycker jag att även om AJF och Bellows knappast levt upp till förväntningarna gör det inte laget bättre genom att göra sig av med dem i dagsläget. Det är på backsidan vi har problem (både före och nu under matchen). Våra forwards (allihopa) skulle göra ett bättre jobb om vi hade backar som kunde spela pucken bättre. Sen tycker jag (som andra varit inne på också) att ihopsättningen av backparen är lite konstig också.

Svensson_62: Det går inte . Marknaden var såå tunn ..

Fjällby---> släng skiten till dif och hägg ?? Riva kontrakt .. Alcen ut på is och spela du är inte värd att vara där du är !!! Bara en besviken jävel....... tror fler är det med mig.... varje match liknade ju ... vad ska vi vänta in PP och vänta på att #33 ska skjuta ??

Nu är ju inte matchen slut ännu men det känns som att alla lag bryter sin förlusttrend mot oss 🫣

OveJärnkrok: På tal om bekväm. Hägg...Det ser ut som att han åker runt och kör på 50% i alla situationer, ibland kör han någon skön tackling som egentligen inte gör någon skillnad. Resten av tiden glider han runt lite skönt och slår sloppy passningar med likgiltig min. Blir så provocerad vsrje gång jag tittar på hans spel.

pjåtor: anyone…sugen på en onsdagsmatch mot Nybro????

pjåtor: Ser inte hur vi ska vända ett underläge på två mål faktiskt. Men visst, konstigare saker har ju hänt. Det ser bara så jävla lamt ut.

Värsta är att Fjällbys kontrakt samt Delia’s är troligtvis riktigt dyra. Finns nog ingen klubb som vill lösa ut dom spelarna..

Med dom extrapengarna hade vi kunnat värva mer bp tunga spelare till.

Jag slår fast att det här laget tyvärr kommer spela kval igen till våren. Dom är inte bättre. HV är usla, men vi är ännu sämre.

Finns inte en snöbolls chans i helvetet att det här laget vänder ett 0-2 underläge. 0p en vecka mot bottenkonkurrenter där vi hade behövt 6p

Gavve:
I detta läge?
Spelet har varit dåligt i 90% av matcherna.
Defensiven har varit katastrofal
BP har varit horribelt sen match 1
Målvakterna ähar inte levererat
Matchcoachningen är icke existerande

Dessa saker är inte nytillkommet direkt.....

Visst att du kommer nu att skriva att underliggande statistik säger att de borde i princip leda NHL men så är ju inte fallet.

Sanningen är att det mesta runt BIF inte fungerar och det är coachernas ansvar att dessa saker skall fungera

Jugge: Jag tror mera på Örebro/Leksand. Kanske LHC också. Men vi är inget topp 10 lag.

HitTheLights: Bertilsson är ju helt överlägsen Hägg i alla delar av spelet, typ.

Silfver:
"Ingen större fan av Jan Larsson men han är kravställartypen som behövs."

Njae, du tänker rätt och fel.
Janne visade vägen på isen.
Däremot är det få som tar honom taktiskt.
Behövs en kombo.
Säg grinspik a la Djoos d ä och Jan E. 👍

Jugge: Brynäs-leksand känns allt mer som en realistisk kvalfinal..

StephenDixon: håller med om Silfverberg kommentarer, fan, han ska vara galen och säga som det är.

Begriper fan ingenting…

Jockster : Du tycker att det är coachernas förtjänst att vi har en dålig backsida? Eller att vi har dåliga målvakter? Är det de som värvat in dem?

De gör nog det bästa de kan med det material vi har (sen säger jag inte att det är bra nog). Har vi (Alcén alltså) värvat in fel spelare kan ju inte tränarna trolla med materialet som jag ser det.

Sen är det mycket frustration nu. Inget illa menat mot dig. Vi tillsammans med alla andra (utom Huge kanske) är lika frustrerade och vi uttrycker oss på olika sätt. Ha det fint!

Jockster : Ett par matcher till med förluster kommer Gälla och gänget i båset ryka tror jag.

Thellen: Nu har nog Gällan höjt rösten på pausen. Men vad hjälper det. Nej men nu kör vi

« · 2944967 · »