1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 750251 inlägg · 7967 ämnen
« · 104354 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Det gäller att spela i rätt lag!
Arthur Dent:
Tycker att Hardy mest verkar lamslagen och handlingsförlamad som coach när han råkar ut för oförutsedda händelser i matcherna. Eller har han inte förberett lagen han tränat på ett antal "om-fall"?
Kanske är han en bra istränare, men det finns bra mycket bättre coacher än "lame Hardy"...

Hugin: hehe .. du är en riktigt arg kille/tjej du Hugin :)
Personligen tycker jag att det var en rolig ishockey som förespråkades och spelades då Hardy var coach i Djurgården.
Sedan kan jag hålla med om att han inte varit strålande i landslaget nej, fullt sant. Men det jag opponerade mig emot var att man inte kan vara hur kass som helst när man vunnit med så pass många lag i olika länder och dessutom ska dom lagen vara "medelmåttor" då...då borde det nästan vara en större bedrift.

Tycker föresten att Brynäsare har rätt att gnälla att inte Rudslätt varit med oftare i landslaget för det är en duktig spelare, ung, lovande och hör definitivt hemma i landslaget vilket lag han än spelar i.

Stridh:
1. Oavsett klubbtillhörighet så är det ett svaghetsbevis att en sån begränsad spelare som Rudslätt spelar i landslaget. Att göra nytta och en hel del poäng i en klubb som Brynäs är en sak. Att spela för landslaget borde vara något helt annat. Med grymt överskattade Hardys intåg i svensk landslagshockey har den ena lustiga spelaren efter den andra deltagit i Tre Kronor med en fortsatt devalvering av intresset som följd. Favoriten Finn-Olsson lär vara den spelare som haft minst att göra i ett svenskt landslag alla kategorier.
Hardy, bra coach eller inte? Ja, med Tellqvist (bäst i Sverige i två år, nu en i mängden i Amerikat) och fyra jämna kedjor så blev det SM-guld, visst. Svårt för Hardy? Inte!
Färjestad är i samma läge om man lyckas med Wallinheimo efter Gerber. Fyra jämna kedjor och bra? målvakt, vem kan konkurrera om det i årets Elitserie? Ingen!
Granska istället lagen som krigar i mitten eller i nedflyttningsskiten, där finns det coacher som får jobba hårt för lönen.

2. I pressinformationen som gick ut från Svenska hockeyförbundet (på engelska) stod det "Skaters". Nydanande...

Arthur Dent:

Om man tycker att det är en tränarbedrift att vinna i mellaneuropa med dess "grishockey", så OK, men kom ihåg - Hardy var näst intill iskall innan DIF hörde av sig.
OS är ett bra exempel på hans konstiga sätt att coacha på. Han envisades med att spela på fyra femmor in i det sista - när han sedan toppade var det lika konstigt. Han hade flera av NHL´s bästa spelare till sitt förfogande, som är vana att spela oerhört mycket i sina lag med lyckat resultat, men valde att matcha andra spelare. OERHÖRT DÅLIG COACHING.
Som avslutning kan jag bara göra klart att jag inte tycker att någon från Brynäs är landslagsmässig, men det gäller också i allra högsta grad Rudslätt oavsett var han spelar.

Hugin:
1: Rudslätt är given i tre kronor, inget konstigt med det, enda orsaken att han inte spelade ifjol var att han spelade för Brynäs, men nu är det hindret borta. Ingen nyhet.

2: "Skridskoåkare" är ett ytterligare steg i NHLifieringen, där kategorierna i laguppställningen är Goaltenders och Skaters. Antingen medvetet av en NHL-freak på förbundet, eller okunnig direktöversättning av en semestervikarie. Jag gissatr på det sistnämnda.

Hugin: Ja du Hugin, det var länge sedan jag läste något så blåögt. Alla har rätt att tycka till om landslag och uttagningar, särfördelningar & hemkärlek till sitt gamla lag osv. men jag lär opponera mig mot att Hardy inte skulle vara en bra coach!

Att säga att det inte är en bedrift att ta ett lag, som du kallar "halvdana spelare" till två st SM-Guld och dessutom 7 eller 8 st ligavinster i bagaget från Europa. (Resevation för att jag har fel på antalet!) Borde ju tyda på att resterande Sveriges tränarkår är ännu ett snäpp sämre då? Jag vill då inte tänka på det viset och tycker att Hardy har liksom alla tränare bra & dåliga sidor. Men helt kass är han då inte...

MvH //P

Bright:

Det är bara så att så länge vår förbundskapten heter Hardy Nilsson måste brynässpelarna vara oerhört duktiga för att bli uttagen till Tre Kronor. Sedan 70-talet är Hardy nämligen uttalad Brynäsmotståndare. Vad är det annars som gjort Rudslätt till landslagsspelare helt plötsligt. Visserligen har han varit där förr och nu tydligen uttagen till skridskoåkare - det enda han kan för övrigt - men ändå. Hardy har rätt angående importerna, men han är ingen coach. Att han fick ett antal mer eller mindre halvdana spelare att bli svenska mästare i Dif säger mera om svensk ishockey av idag än att han skulle vara någon briljant coach.

Lunkan: Tjenis! Jo, jag måste själv medge att mitt intresse för landskamper och Tre Kronor inte är särskilt hett nuförtiden. Det är mycket mer spännande att följa Brynäs. Men att blågult inte känns lika angeläget nu är väl just för att BIF inte så ofta finns representerat mot tidigare. Läste just att Tommi M kommer med i finska landslaget, så man får väl kanske hålla på Suomi då när de snart möter Sverige... Hyser ändå opp om att t ex Jonas Soling och kanske nån till ska spela så bra att de får sin landslagschans längre fram under säsongen.

Sv: För många importer
Gavlerinken:
Att hävda att inte Pekkala, Laitinen eller Ram tillför något är väl en grov överdrift. Tar man in utländska spelare så ska dom definitivt tillhöra den bättre halvan av laget. Om Ram gör det återstår att se...
Finns ingen anledning att köpa in utländska spelare för att sitta på bänken. I synnerhet inte målvakter.

MoDo's plant-skole snack har _alltid_ varit parodisk, framodlad av fyll-Hasse med benäget bistånd av klysch-jägarna inom branchen.

Bright: Missförstå mig rätt. Naturligtvis vill jag att Ove gör en kanonsäsong liksom hela laget. Det är bara så att under senare år har mitt intresse för landslaget minskat succesivt detta mest på grund av att det inte är dom bästa spelarna som är med (NHL). Annat är det när NHL stängde under OS då var det en höjdare att se varenda match ser hellre Ove i en sånn match än i någon B-turnering i Slovosibirienski. Samtidigt har jag förståelse för dom som vill se BIFare i landslaget, det är roligare att följa 3kr då men som sagt för mig är det en marginell skillnad(jag är väl för stor BIF patriot för det).

Hoppas grabbarna gör bra ifrån sig i Alpland det skulle vara trevligt att inge lite respekt i jyrgårn.

micke: Måste väl tillägga att i tyska DEL har jag för mig att reglerna är att lagen måste ha minst fem tyskar eller ngt sådant. Därför består lagen av 15 utlänningar och 5 bänkade tyska juniorer (lite överdrivet).

westerlind: Det är helt klart möjligt eftersom man kör liknande system i b.la Finland och Tyskland(?). I Finland får t.ex klubbarna bara ha fem utlänningar, helt i stick och stäv med gällande EU-regler men det har man struntat i...

Gavlerinken:

Jag håller med dig, det är en oroande utveckling att det blir alltfler utländska spelare. Tyvärr medför tydligen EU-reglerna att vi måste tillåta det. Kanske kunde vi kringgå det här genom att klubbarna kommer överens om att belöna de lag som håller en gräns på säg tre importer? Dessa klubbar skulle då få en större andel av de gemensamma intäkterna, dvs tv-avtal, reklampengar mm. Observera att det alltså fortfarande skulle vara tillåtet med fritt antal utländska spelare.

Vet inte om det är juridiskt möjligt eller realistiskt i övrigt - Vad tror ni?

Hade Rudslätt varit kvar i klubben så hade han aldrig blivit uttagen, så är det så länge Hardy bestämmer...

För många importer
Jag måste säga att jag håller med Hardy, det är alldeles för många spelarimporter i elitserien. Vi har 5 st och dom enda som tillför något är våra två finska forwards.
Att vi dessutom har en utländsk målvakt är inte heller direkt bra...
Det man hört av Esko hittills så är Ram köpt för att vara förstemålis och det känns inte som att han och Aspen tävlar på samma villkor. Svårt läge för jag har full förståelse för att BIF köpt in en utländsk målvakt med tanke på hur det såg ut förra året...

Det är nästan parodiskt när MoDo kallar sig sveriges bästa plantskola och så har dom i höst ÅTTA importer, speciellt när Brithen klagade på FBKs sju i finalserien i våras...

Nått måste göras, men lösningen är inte att stänga elitserien, det tar död på intresset och framförallt på allsvenskan. Man ska ramla ur och gå upp på sportsliga meriter inte på ekonomiska...

Sv: Alphockey
Fredde G:

Tusen tack för detta fredde...Jag anade att det hade med inbördes möten att göra, annars tror jag att bif hade något mål bättre målskillnad men, men ..en bra turnering verkar de ha gjort
i alla fall.

Jag råkade höra Soling uttala sig på radio gävleborg igår:

"...går vi till slutspel så vinner vi..." Programledaren "...äää jaså, men...jaha...hu..r...guld eller??" Soling " jo men det gör vi...annars skulle vi ju inte spela eller hur!" Programledaren "nej det klart, men ...är...jaja (han förlora nu helt talförmågan inför en så självsäker herre som Soling). Det är bara att hoppas att den inställningen präglar hela laget i år.

Sv: Alphockey
spookyMulder: Matcherna i Schweiz börjar klockan 20,15 med undantag för fredagens match mot Djurgården som börjar 17,00.

När det gäller J20 så gick inbördes möten före målskillnad vilket gjorde att AIK knep förstaplatsen. Swehockey hade först BIF som segrare men det ändrades efter ett tag.

TORDAN100: Du har så rätt. Nån spelare från Brynäs borde väl redan nu fått chansen, men visar sig laget gå bra framöver måste rimligen en och annan gubbe komma med i senare landslags-uttagningar också. Go for it, brynäsare!

Alphockey
Är det någon som vet när matcherna börjar (klockslag alltså) i electro oil trophy. Jag såg att de börjar mot Fribourg imorgon. Dessutom vill jag be om ursäkt för de felaktiga uppgifterna angående J-20laget...de kom tydligen två inte etta. Men till mitt försvar kan sägas att Brynäs faktiskt stod som segrare på swehockeys hemsida igår kväll.

Bright: Håller med dig .Klart man vill att Bif skall vara ett topplag, och då följdaktligen fyllt av landslagsspelare. Rädslan över att någon på andra sidan Atlanten, skall få upp ögonen för våra spelare, för att dom spelar i landslaget, är bara nys. Dom syns ändå. Det visar bla köpen av bla Wallin & Mårtenson. Självklart är Tre kronor ett utmärkt fönster mot Nhl, men om man fortfarande tror att det är det enda sättet att visa upp sig, så hör man hemma på fornnordiska............ Sen finns det dom som tycker att man "slits ut" när man spelar för sitt land!! det finns kanske en viss substans i ett sånt antagande, om man tillhör Tre kronor en hel säsong plus att man spelar i ett lag som går långt i slutspelet.
Men det är naturligtvis otroligt inspirerande att få representera Tre kronor, bara det bör innebäre att spelaren i fråga får bättre självförtroende. Det plus den rutin som detta för med sig, kommer sedan klubblaget att få ta del av. Vilket knappast kan vara någon nackdel, eller? Nej, fram för Soling, Anger mfl i Tre kronor.

Det är till ingen nytta att hetsa upp sig över vad fjanten Hardy håller på med, han är en looser och kommer så att förbli, med honom vid rodret så kommer landslaget aldrig vinna något av vikt! Visst det skulle vara kul om en eller ett par Brynäsare fanns med i truppen, men jag ser hellre att dom kommer med till ett VM än till en meningslös turnering i Tjeckien. Soling kommer att få chansen längre fram och likaså Anger om han fortsätter på sin inslagna väg. Att Rudslätt skulle bli landslagsman igen så fort han skrivit på för Djurgården visste vi ju redan.Brynäs lär behöva all träning med fullt lag om vi ska vara med och slåss i toppen den här säsongen.

gordo:
Färjestad med 6 spelare och Frölunda med 5 spelare i landslaget, kommer att ha det lite "knepigare" att träna bra inför ES-starten. Det kan vara en fördel för övriga lag, som inte behöver skicka iväg så många spelare.
Men innan jul har det nog jämnat ut sig.

Tågny: nej det är sant, han är bra mycket bättre i Brynäs än i landslaget...men man ska aldrig säga aldrig. Brukar ju ösa in mål ett tag och sedan bli testad på nytt, fungerar dåligt och sedan bli petad på nytt. :)

lindberg: Konstig inställning du och många andra har. Ni vill alltså inte att Brynässpelare ska va´ så bra att de kommer med i Tre Kronor? Indirekt vill ni ju därmed inte heller att Brynäs ska va´bra. Ett bra lag består ju nämligen av, ja just det, bra spelare...

Lunkan: "Molin har nog brännt sina landslagschanser får vi hoppas"... Hur kan du tycka så? Det vore väl bra om Ove gjorde en så bra säsong i Brynäs att han fick nya chanser, anser i alla fall jag. Man ska väl inte hoppas på att han spelar dåligt, va´? Hur som haver så tror inte jag, med de senaste säsongerna i åtanke, att han har så stor chans att komma med mer i blågult heller. Tyvärr har han inte alls gjort sig rättvisa när han spelat i Tre Kronor.

Arthur Dent: Molin har ju aldrig fungerat i landslaget innan så varför skulle han funka i år. Molin hör hämma i Brynäs och där kommer han att dominera i fyra säsonger till.

Arthur Dent: Molin har nog brännt sina landslagschanser får vi hoppas. Vi behöver honom hel i år.

Tågny: *s* .. jo jag kan tänka mig det! :)
Men jag tror nog att det blir fler från Brynäs i år som kommer få "slitas" ut i landslaget. Molin brukar väl testas en turnering per år ungefär, sedan ser väl Anger ut som en spelare som kan få vara med senare...inte mig emot då ;)

Arthur Dent: Nej, han debuterar inte. Men han kommer med efter bara en träningsmatch med Djurgården. I Brynäs hade han fått spela halva säsongen för att komma med. Men, men det gör mig inget, han får gärna slita ut sig i landslaget.

Tågny: Var glad som sagt istället .. bättre att inte laget "snos" på spelare till landslagsturneringar som ingen bryr sig om, vilket DIF har oturen att bli säsong efter säsong. Nu tycker ju inte jag att det är så farligt att en spelare från DIF kommer med i en uttagning va? :)

För att säga att Rudslätt får chansen bara för att han spelar i Djurgården är ju att ta i, han debuterar ju inte...

lindberg: Fy fan För Hardy Nilsson. Tack vara att Rudslätt gick till Djurgården platsar han nu mera i Tre kronor. Jag kan lova att om Rudan hade stannat kvar i brynäs så hade Hardy aldrig fått upp ögonen för honom. Gött att inga brynäsare kom med i alla fall så att hela truppen kan fortsätta spela ihop sig.

Sv: Tippar tabellen:
ramannen:

5.SSK
6.LHC
7.DIF
8.LHF
9.MODO
10.MIF
11.TIK
12.LIF

Tippar tabellen:
Så här tippar jag tabellen i år:

1.FBK
2.HV
3.VF
4.BIF

Hardy förvånar inte....så fort man byter till DIF så blir man landslagsspelare. Har Rudan hunnit spela en träningsmatch med dem eller? Annars känns det ganska skönt att inga brynäsare är med...

Sv: juniorerna
Fredde G: Jo, den artikeln har jag sett - Kul att även juniorernas matcher presenteras under "Nyheter". Tyvärr innehöll den endast matcher i Gävle, vad jag kunde se. Helgens turnering i Stockholm hittade jag först nu i efterhand genom att gå in och söka på J-20s egen hemsida.

gordo: Tydligen åker målisarna inte skridskor längre... Hjärtat klappar väl ändå lite för Rudan fortfarande. Ännu har han ju inte gjort några mål mot oss än i alla fall ;-) Och han fick ju vara med på bekostnad av alla andra Difare vilket är rätt starkt för en spelare med brynäsanknytning. Inte hade du väl på allvar trott att en Brynässpelare skulle bli uttagen med Hardy vid spakarna.

Stavfel
Jag tycker att det är tråkigt att det alltid ska hackas på de som inte är så bra på att stava. Alla som skriver här gör nog sitt bästa, men risken är stor att en del kommer att sluta skriva för att de blir tråkade av en del bessevissers. Detta kommer att medföra att många intressanta tankar och funderingar inte lyfts fram.

Det gäller att spela i rätt lag!
Nu har det införts ett nytt begrepp inom hockeyn igen. Istället för utespelare eller gamla hederliga backar/forwards eller anfallare /försvarare eller tom liberos/halvbackar/torpeder så används SKRIDSKOÅKARE och då kan naturligtvis inte Rudslätt hållas utanför i laget.
En kategori: SKRIDSKOÅKARE!
Bunta ihop och slå ihjäl, typ!
Målvakter och SKRIDSKOÅKARE!
Vad blir nästa benämning?
HASTIGHETSÅKARE?

Således truppen till Ceska Pojistovna:

Målvakter
1. STEFAN LIV, HV71
30. ROLF WANHAINEN, Södertälje

Skridskoåkare
3. PIERRE HEDIN, MODO
4. PER HÅLLBERG, Färjestad
6. MAGNUS JOHANSSON, Frölunda
7. PER GUSTAFSSON, HV71
11. MAGNUS KAHNBERG, Frölunda
14. DANIEL RUDSLÄTT, Djurgården
15. MIKAEL HÅKANSON, Linköping
18. THOMAS JOHANSSON, Linköping
19. PETER NORDSTRÖM, Färjestad
21. JÖRGEN JÖNSSON, Färjestad
22. BJÖRN MELIN, HV71
23. RONNIE SUNDIN, Frölunda
24. NIKLAS ANDERSSON, Frölunda
25. THOMAS RHODIN, Färjestad
26. JONAS RÖNNQVIST, Luleå
29. GREGER ARTURSSON, Färjestad
31. JONAS JOHNSON, Frölunda
37. PÄR BÄCKER, Färjestad
51. MIKA HANNULA, MIF
76. JOHAN DAVIDSSON, HV71

Enormt befriat från Brynäsare!

Sv: Bisset hotar stämma Brynäs!
gojoh:

Bissett är numera iskall

Orsaken till att han inte fick något kontraktsförslag var hans orimligt höga lönekrav. Han ansågs kort och gott inte vara värd den lön han krävde. Hur Brynäs kan läggas till last att Bissett är slut på marknaden är en gåta. Likaså är det en gåta att en del personer på denna sida envisas med att ge honom rätt

Bissett är numera iskall

Det är rätt att han betydde mycket vid gildet 1999, men alls lika mycket vid guldet 1993 beroende på att laget var bättre denna säsong. För att man betytt mycket några år innebär inte att man kan bete sig hur som helst därefter

Bissett är numera iskall

westerlind: Vi presenterade för tre veckor sedan träningsmatcherna för våra juniorer de finns att läsa på länktipset.

spookyMulder: Vann Brynäs verkligen med 9-1 mot Leksand?? Jag hade för mig att LIF har ett mycket bra juniorlag, tja det är bara att gratulera till segern. Hur tror ni det går denna säsong? Jag själv tippar en plats bland de 6 främsta. I slutspelet kan sen allt hända, årets utropstecken i laget tror jag kan bli Miettinen och Anger. Där har vi nog lyckats värva ett par bra killar. Vi får väl vänta och se en bit in under säsongen för att kunna värdera laget lite bättre.

spookyMulder:

Oerhört kul att se: Varje egen spelare vi kan producera glädjer mig. Jag hade för övrigt gärna varit på turneringen om jag vetat om den. Kanske skulle www.brynas.se puffa lite mer för juniorernas matcher, så att vi inte själva måste gå in och leta för att känna till dem?

juniorerna
Jag tyckte det var på tiden att nämna våra juniorer lite...

J-20 laget vann en turnering i Sthlm efter följande resultat:
Brynäs Leksand 9-1!, Brynäs-AIK 2-5 och Brynäs HV 71 5-4

Bra gjort grabbar...ni verkar inte sakna Östlund, Mårs, Jobs och Floberg alltför mycket (visserligen spelade de mest i Tierp förra året men ändå...).

Sv: Matchrapportering!
KentaK: Ok! Tack för det beskedet!

Sv: Matchrapportering!
lucky luke:
Pådrivaren i årets lag kommer att vara Tommy Sjödin som det alltid har varit och alltid kommer att vara så länge Sjödda håller på med hockey i Brynäs!!

Ford Prefect:
Det var ju precis det Leksand och BIF gjorde, man var enl. uppgift överens men Leksand backade ur pga. Bissetts lönekrav och/eller att man ville spara sista platsen till en annan utlänning, Stapleton, vilken förmodligen är en helt annan spelartyp än TB.

Att jämföra Bissetts arbetssituation med 20-talet är ju komiskt (och ganska förolämpande mot de som var arbetare på 20-talet).
Jag kan riktigt se honom "stå med mössan (hjälmen?) i handen och vara tacksam över att få arbeta"... för 80'/månaden.

Om 'utbildningsbidraget' kan man ha olika synpunkter. Men utan något liknande system så skulle svensk elit-hockey bli ännu mer "spelarnas marknad" och klubbarnas lönekostander stiga ordentligt.

Masken var intresserad av Bissett. Men när den 36-årige forwarden begärde en hutlös månadslön drog sig Leksand tillbaka. Bissett kanske borde acceptera en lägre månadslön om han vill fortsätta spela hockey i Sverige...

Ford Prefect: Vem som ska vara mest tacksam låter jag vara osagt. Jag är i alla fall jävligt tacksam för Bissetts insatser i BIF. Riktlinjerna har ju uppenbarligen blivit praxis hos samtliga klubbar. Varför ska just BIF behöva försvara den?
Skulle TB få sin miljon öppnar det dammluckorna för alla andra överåriga hockeyspelare (har inte fotbollen nå´t likande) som inte tar en plats i högsta serien. Orimligt! För övrigt tror jag BIF är en av dom klubbar som förlorat mest på Bosman. Få lag har väl lyckats förädla halvdana div. 1 spelare till landslagsklass som BIF. Köp billigt sälj dyrt funkade bra tills Bosman kom. Rika lag som DIF, MIF, HV m.fl. tjänar mest på Bosman och att ta bort utbildningsbidraget. Då kan dom plocka vilka som helst med sina höga månadslöner. Idag finns bidraget som en liten spärr i alla fall.
Enligt BIF prutade man på utbildningsbidraget redan i maj. Hade nå´n klubb varit allvarligt intresserad hade man väl slagit till men vad jag förstår vill TB ha samma pröjs som i BIF.

Lilljanne: De regler du hänvisar till är bara riktlinjer. Tanken är ursprungligen att klubbarna själva ska komma överens.
Och du tycker att Bissett ska vara tacksam mot Brynäs? Bör inte Brynäs vara lika tacksamma mot honom? Utan Bissett hade det knappast blivit SM-Guld vare sig -93 eller -99... Du är tillbaka i 1920-talets arbetsmarknad tror jag, där arbetarna ska stå med mössan i hand och vara tacksamma över att få arbeta.
Jag tycker det är synd att det är just Brynäs det här handlar om, men någon måste faktiskt visa vägen lite. Klubbarna ska inte få styra och ställa hur de vill. Då blir det arbetsgivarens marknad och så är vi tillbaka vid 1920 igen. Det är ju just spelarens rättigheter man verkar ha totalmissat när man drog upp riktlinjerna för utbildningsbidraget.
Och din första fråga; Jo, det är utbildningsbidraget som satt käppar i hjulen. Annars hade han spelat i elitserien, det är jag övertygad om.

Jaha, då var cirkusen igång igen! Bissett stämmer oss på en mille. Brynäs är snart lika kända i rättssalen som Clark Olofsson. Hur faan kan T.B. på allvar mena att det är utbildningsbidraget som gör att han inte hittar nå´n klubb? Han är 36 år! Snart hör väl Börje Salming av sej också.
1) Tompa, stäm dom som ansvarar för konstruktionen av utbildningsbidraget. Brynäs följer bara det regelverk som gäller för elitserielagen.
2) Inse att du har blivit äldre och därmed inte lika attraktiv på marknaden.
3) Kom ihåg att det var i Brynäs du fick ditt stora lyft som hockeyspelare. Utan succén i Brynäsx2 hade ditt lönekonto troligtvis varit betydligt tunnare.
För övrigt tycker jag det är helt rimligt att Brynäs som investerat stort i T.B. vill ha något tillbaka. Liksom alla andra lag. I T.B.s fall skulle man givetvis justerat priset med tanke på ålder osv. Men det ska ju regelmakarna fixa. Det ska inte vara upp till nå´ns godtycke. Tappar vi 1 mille (vilket vore orimligt) blir vägen ännu längre till toppen.

« · 104354 · »