Brynäs IF

712999 inlägg · 7953 ämnen

A propósito de nada

« · 1832487 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
Skrubben:
Du kommer ihåg att Homer spelade Janne Larsson som femte och siste back när skadeläget var som värst när Homer var i Tigerbåset senast... = )
Kommentera

Sv: A propósito de nada
HitTheLights: Hoppas på det! Jag ser inte många fördelar med att Bulan lämnar, men en av dom är att jag tror att Melin kommer lita mer på våra juniorer. Med Bulan krävdes det att alla skulle bli skadade för att Ersson, Ölund och Boqvist skulle få chansen. Melin kommer våga släppa fram dom yngre förmågorna trots att Zanetti m.fl. är skadefria.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
honken21: Känslan är väl att ingen skulle klaga om Zanetti och Sunken vart 9 och 10e back och Erson Boqvist 7-8e.
Zanetti och Sunken känns väl varken som nutid eller absolut inte framtid
Kommentera

Sv: A propósito de nada
honken21: 9 backar + Boqvist d.y. Känns ju inte som en högoddsare att vi ser Zanetti i typ Karlskrona eller Örebro innan säsongen är slut. Kan Ersson hålla samma nivå som i slutspelet har jag svårt att hitta en plats i laget för Zanetti även om han skulle höja sitt spel.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
David Persson: måste få chansen i någon match. Och då tar han den förmodligen. Kanske redan på försäsongen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Adam måste ju få träna och även få chansen i a-laget. En modern back som kommer va en stjärna i Nhl framöver troligtvis
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben:
Om bara Zanetti och Sunken vore 8-9 år yngre... = )
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Boqvist jr rankas som nr 9 (!) inför draften nästa sommar! Hoppas innerligt att Melin ger honom chansen före en del andra stolpskott som Zanetti och Sunken.
Kommentera


Sv: A propósito de nada
Pettisbif: Spännande. Rätt kul att se likheterna mellan Bengtzéns värvningar. Kollar EP på några stycken:

"Caporusso is a winger with terrific speed and agility."

"Ikonen is a nifty winger with excellent puck skills and hockey sense. He is a fantastic skater with speed and agility."

"Paille found a niche as a speedy checker in the NHL"

"Palushaj is a fast, speedy winger."

Han bygger bra för dagens hockey. Vi är lite Pittsburgh mini.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
intervju på SHL hemsida med Kingen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Pettisbif: Vi får hoppas hans utsago om Caporusso är både pålitlig och tillförlitlig då. För det är en spelare man känner stor osäkerhet kring.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lunkan: Träffade en Brynäsare idag på golfen. Och vi små surra lite om dagens Brynäs. Han nästan garanterade att hela hockey Sverige kommer höja på ögonbrynen åt Caporusso. Han kommer bli en attraktion för den svenska publiken. Gått lite under radarn för svenska sportchefer. Men klart Sveriges bästa Bz fixar biffen innan ens silly'n började. King!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: Det är semester, softa lite, ta en pina colada, sen tar vi dom jävlarna rätt upp och ner bara, när allvaret sätter igång!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inkazar: Nä. Det var mest ett inlägg för att få lite trafik härinne. Det är dött nästan annars...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: å vart skulle Lill-ikonen platsa? Ser inte han som ordinarie på 13 forwards. Visst en jättetalang men jag tycker inte han får plats. Å det verkar ju vara krav från Montreal.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inkazar: Kanske storebror skulle ringa lillebror..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
honken21: Rautio verkar ha stort förtroende nästa säsong ;-)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Dags att uppdatera här SHL?
Kommentera


Sv: A propósito de nada
Huss: Jag tror Lindblom kommer att platsa i NHL nästa säsong, det hade knappast J&C gjort. Men skrubben har rätt i att de säkert hade blivit erbjudna kontrakt om de varit lika unga som Lindblom.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: NHL-lag vill iofs gärna ha spelare med storlek också. Clarks typ finns det många av i AHL som aldrig får chansen i NHL.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Auchinleck: Nu missförstår du med flit? Självklart menar jag att dom skulle varit 8-9 år yngre förra säsongen men fortfarande varit exakt lika bra.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben:

Njae, hur bra var Jensen och Clark för 8-9 år sedan?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Man kan nog dividera hur mycket som helst om vem som egentligen var viktigast för den kedjan. Min poäng var att Lindbloms NHL-kontrakt inte ens är en indikation på att han skulle vara en bättre spelare än Jensen och Clark. Han fick kontraktet pga hans unga ålder, och de två sistnämnda hade garanterat också fått NHL-kontrakt om dom var 8-9 år yngre.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk:
Semi behövs för ekonomin. "väl där kan allt hända"... = )
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Nja, de flesta objektiva ansåg att Lindblom var en av ligans främsta förra säsongen. Han var långt framme i diskussionen om MVP, vill jag minnas, medan Jensen och Clarke inte nämndes alls i sammanhanget. Lindblom är en mer komplett spelare än J&C.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: dels det. Men också Lindbloms fysik. Han är ju något större än Jensen och enorm i jämförelse med Clark ;-)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Att Lindblom får NHL-kontrakt och inte Jensen eller Clark har enbart med hans ålder att göra. Han kan fortfarande utvecklas väldigt mycket medan Jensen och Clark nått sin peak. Det är därmed ingen indikation på att han var så särskilt mycket bättre än Clark och Jensen förra säsongen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Jag vet det. Är väl bara allmänt nojig.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Jättesvårt för oss utomstående att säga hur viktig Lindblom var för förstakedjan. De hade uppenbarligen bra kemi och alla kunde nog se att även Jensen och Clark höll hög klass under stora delar av säsongen. Men nästa säsong kommer Lindblom antagligen att spela i NHL medan övriga två fortsätter i Brynäs, det är en indikation på klasskillnad mellan spelarna.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: Jag vet inte hur många gånger det nämnts, men jag ser ytterst få likheter mellan 17/18 och 12/13. Då tappade vi 5-6 absoluta toppspelare som aldrig ersattes. Nu har vi tappat en toppspelare som i alla fall på papperet är ersatt med en kompetent spelare.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
honken21: Jag kanske oroar mig i onödan. Det skulle bara suga om vi får ett nytt 12/13 efter en så bra säsong...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Auchinleck: Absolut. Det gäller väl alla spelare egentligen. Men Jensen kommer att få en annan sorts press nu utan Lindblom.
Men det kommer bli spännande med en ny tränare oxå.
Man känner en annan sorts förväntan nu. Hoppas att Brynäs kan hålla ställningarna.
Jag kommer att bli nöjd om Brynäs spelar semifinal.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben:
Han skall väl gå från "inte på nåt sätt dåligt" till åtminstone "inte så pjåkigt" om vi skall hålla ställningarna?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Auchinleck: Jensens slutspel var inte på något sätt dåligt. 0.5 poäng per match är bra med tanke på hur enormt hämmad han såg ut i många matcher. Att han är en choker är struntprat i mina ögon. Första kvartsfinalen mot LHC gjorde han kanske sin bästa match för säsongen innan han blev skadad i samma match.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inkazar:
Slutspel = mer fysiskt spel och mindre utrymme på isen.
Det är väl därför begreppet slutspelslirare finns... = )

Har inte dissekerat Jensen ner på fysisk, taktisk och mental slowmotionnivå, men det är väl upp till bevis att rätt nivå finns i mars/april.
Lite kan man ju kompensera med "rätt" omgivning, men sen behöver ju kapaciteten finnas/komma ut ändå om det skall bli nåt ös i viktigaste delen på säsongen.
Känns väl ändå som en av de viktigaste frågorna att få svar på den här säsongen, förutom målvakterna dårå... = )
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tycker Jensen är en riktigt grym spelare, han skulle till och med kunna bli ännu bättre. Han har trots allt inte så stor erfarenhet av SHL ännu. Att skydda dig själv bättre i det fysiska spelet och att vässa på skottet är två områden han borde kunna förbättra.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
honken21: förstår inte det heller. Dock tror jag han tjänade enormt mycket på att Lindblom fanns i kedjan med sin fysik för att skapa utrymmen efter sargerna.
Något som jag tror även Palushaj eller (faktiskt) Liljewall skulle kunna hjälpa till med.

Jensen har ett otroligt bra hockeyöga. En klassisk center. Men har en akilleshäl och det är det fysiska spelet.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: Förstår inte riktigt dessa ständiga tvivel på Jensen? Han var väl jämn genom hela säsongen, men hade skadeproblem till slutspelet och var inte lika tongivande där. Om det handlar om Lindblom så skulle jag säga att Jensen är mer beroende av Clark som han spelade fram till många kassar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Tråkigt. Sitter och jämför lite trupper nu. Många i Brynäs som just nu är rejäla chansningar. Kan Jensen upprepa sin fjolårssäsong? Blir Ikonen den spets vi hoppas på? Liljewall känns väldigt oklar, och Caporusso likaså. Palushaj tror jag blir bra. Blomqvist är allt som oftast bra och kämpar alltid men jag skulle vilja se ett poänglyft där. Han har ett grymt skott. Kan vi hoppas på 30p där?

SAIK tror jag kommer vara i toppen igen. Lindström, Holloway, Möller, Anderson... deras forwardsuppsättning bara kryllar av spelare som redan är säkra kort.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inkazar: Japp. Att han kommer vända hem med svansen mellan benen ser jag som högst osannolikt. Tar han inte en plats i Flyers kommer han kriga på i AHL.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: på 13 forwards tror jag han gör det. Speciellt med hans låga lön mot lönetaket.
Om inte annat tror jag Flyers vill ha honom i Phantoms som backup tror jag
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Platsar han verkligen i Flyers?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: 20 ggr pengarna 😉
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Vad tror ni oddsen är att vi får låna Lindblom nästa säsong?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Auchinleck: Ja det kan ju funka👍👍
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk:
Köp en jävligt liten matchtröja?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: Kollar på brynäshopen på Intersport. Är det allt som finns? Eller kommer det mer saker.
Nu var det ju ingenting av annorlunda saker.
Tex såg jag idag på en cykeltävling, en kille med en frölundatröja. Tänkte att en sån vill jag ha i brynäsfärger. Tänk så snygg man skulle vara med svart tröja med oken på axlarna!
Men så fanns den inte!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Gjorde ett litet videoklipp nu när man saknar hockeyn.
Kommentera

« · 1832487 · »