Brynäs IF

709854 inlägg · 7953 ämnen

A propósito de nada

« · 1833791 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
Inkazar: Jag håller med dig att det är lockande med Gynge just med tanke på hans historia med Melin och Brynäs. Om man ska tänka rationellt så hade det varit en superförstärkning om man tyckte att Brynäs anfallsbesättning kändes för klen. Men nu skulle jag säga att anfallssidan är bland seriens bästa och därmed ser jag inte riktigt poängen att behöva förstärka som läget är just nu.

Det kan ju faktiskt hända att backsidan blir skadeskjuten under säsongen och då vore det klokt kunna förstärka i den delen av laget utan att behöva riskera ekonomin (som man skulle behöva göra om man värvade både Gynge och en klassback).
Kommentera

Sv: A propósito de nada
SnowKing: visst. Jag är med på det tänket. Är oftast så jag tänker också :-)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inkazar:
Visst hade det vart kul med Gynge... men säg att vi har tre spetsbackar skadade strax före jul... då kunde kanske de sparade pengarna behövts bättre i defensiven?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: tror det är forwards sidan i så fall. Men det är ju inte direkt bredd vi snackar när vi pratar Gynge. Jag tror han skulle vara perfekt i dehär laget. Vi vet att han går bra ihop med Melin och han har varit i organisationen tidigare.
Visst är det bra att spara slantarna. Men om detta kan ge oss en semifinal istället för kvartsfinal. Ja då är mycket vunnet.

Dock ska det nu sägas att det blir dyrt.
Gynge har varit i KHL och som tidigare diskutioner visar kommer han få skatta mycket av dom pengarna i Sverige.
Så går han till Sverige om han inte blir upplockad på waivers. Ja då kostar det kosing.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Men svårare att hitta kompetens mitt i säsong.
Jag kan känna att Bengtzén kanske borde ha fått in ett par spelare till utifrån. Men på vilkas bekostnad har jag svårare att svara på, så vi får väl helt enkelt se hur duglig denna trupp är framöver.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inkazar: Ska man tro Pettisbif finns det inte på kartan att värva just nu 😉

Jag kan tycka det är vettigt att spara pengarna och förstärka där det behövs som bäst under säsong. Man vet aldrig om det är forwards- eller backsidan som blir mest skadedrabbad.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Gynge är uppsatt på waivers i KHL.

Finns det ens en liten chans att Bengtzen och Melin hör sig för?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe:
Håller med dig helt där!
Det framgår alldeles klart att man kan föredra en annan lösning, t.ex. en egen juniorspelare...
Men, jag tycker det är väldigt ojust att skriva nedvärderande och i hånfull ton om nån i det egna laget!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Varje gång man backar Pettisbif så klämmer han ut sig nåt sånt där. 😂 Haha. Nej Zanetti har inte varit bra sedan första året med oss. Men man behöver ju inte såga honom vid fotknölarna för det. Han vet nog om det själv.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Pettisbif: Det enda töntiga är ditt aggressiva tonårsbeteende där du sitter och sågar/gör ner en av det egna lagets spelare, till synes enbart för sågandets skull.
Att Zanetti inte är nån virtuos på skridskorna eller nåt spelgeni vet nog redan de flesta någotsånär kunniga och insatta hockeybedömare härinne.
Finns mao ingen som helst anledning att "avslöja" nåt som alla redan vet.
Ännu töntigare är att blanda in privata saker om vad han ev sysslar med på fritiden.
Nån sa nåt om "skomakare bliv vid din läst", tror det var Huss.
Ger samma råd till dig: hellre mer laguppställningar från din sida och mindre av sågningar av spelare i det lag du påstår dig supporta.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: Zanetti var våran klart sämsta back ifjol... från start - slutet!! Hur förklarar mr Huge det då?? Inse att han inte är SHL mässig! En tönt som tror han är en stjärna och går loss på slickcity med 18 åringarna... bra förebild... NOT. Skeppa han fortast möjligt, vi skulle inte sakna honom det minsta. Så enkelt är det. Hans spelartyper finns det nog om. Som dessutom är klasser bättre, ex;Berra, Kilas, Ersson och jag tror även Kalle Markström skulle vara bättre! Han behövs inte, kommer bara ställa till det för laget.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kommer snart en helt ny Brynäs app enligt Johan stark som ska vara klar tills premiären av SHL !
Kommentera

Sv: A propósito de nada
ellis: Nej
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Spelar de ingen mer match före CHL nu?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Auchinleck: Ja, pinsamt att en texttv-bläddrare ser bättre än vissa "livebläddrare".....
😀
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: Du bläddrar ju alltid på Text-TV och växeldrar utifrån det... = )
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: nopp... Inte ett jota av matchen men erfarenheten säger mig att man inte kan dra några växlar av den. Varesig bra eller dåliga
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Powerfade: Så du måste ha sett vår första träningsmatch live, för att konstatera att man inte ska dra några växlar på en sån match?
Själv tyckte jag att det räckte med att bläddra fram resultatet på texttv för att komma fram till samma sak....
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: jag har inte sett hans insats på isen och kan därför inte bilda mig en uppfattning. Alla ser inte allt på text TV
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Ja, det plus en större och högre press på motståndaren.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: Då tänker du främst på att Melin vill vårda pucken ännu mer gentemot Bulans spel?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huss: Ja, och med tanke på att Melins spelide`verkar skilja sig en aning mot Bulans dito så känns det som att en spelare som Zanetti kommer att få det ännu jobbigare den här säsongen jämfört med förra.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry: Skomakare bliv vid din läst.
Fast Carllsson, Kilas, Gunde, Berrra och Larsson känns ordinarie och så verkar Ersson tagit klivet förbi Sunken och Zanetti.
Han är dessutom samma spelartyp...
Det räcker inte att vara en härlig karaktär tyvärr.
Om vi inte råkar ut för en massa skador så får han nog räkna med att spela sporadiskt. Men avlastare behövs också.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Powerfade: "Jag är fullt införstådd med läget på säsongen och jag drar absolut inga växlar på nånting."

Ähh, sluta försvara Zanetti nu och ursäkta honom.
Kommer du att fortsätta med det och sedan hylla beslutet att bänka honom till förmån för nån annan back?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zappaholic: Håller med! Visst är Zanetti kantig i sitt spel. Samtidigt funkar ett lag bäst när alla tar sin roll till 100%. Det känns som Zanetti behöver gå tillbaka till grunderna och spela enkelt. Det spel han behärskar. Mot DIF och även i svarta mot vita försöker han leta svåra passningar kombinerat med egna offensiva utflykter. Zanetti kan vara en tillgång om han används på rätt sätt, d.v.s. i BP samt som avlastande back med rent defensiva uppdrag. Han är en härlig karaktär, en kämpe och säkert en tillgång för laget om han får göra det han är bra på och dessutom accepterar det till 100%.

Svårt att bygga ett lag på enbart puckskickliga, spelande backar... Zanettis sort behövs också. Men då måste rollbeskrivningen vara tydlig, han själv köpa det och sluta med kladdandet..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zappaholic: Zanetti lämnade mycket att önska redan förra säsongen så han hänger nog löst redan. Jag är fullt införstådd med läget på säsongen och jag drar absolut inga växlar på nånting. Jag konstaterade bara att Huge gör som han brukar. Försvarar och kommer med ursäkter. Det kommer han att fortsätta med och sedan hylla beslutet att bänka någon till förmån för en annan spelare. Jorden är rund, vatten är blött och Huge försvarar... 😊
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huss: Jo det har du iofs rätt i när det gäller Zanetti. Däremot var det komiskt när någon här i forumet sågade Capurosso efter 15 minuters spel och började prata om utlåning.

Där kanske vi kan ha mer tålamod innan sågen åker fram :-)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zappaholic: Tror inte kritiken bara baserar sig på denna enskilda och mindre viktiga träningsmatch.
Det är väl mer en observation under längre tid.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Powerfade: Jag håller med både pettisbif och Huge. Lite diplomatiskt kanske.

Det jag menar är att jag håller med om att Zanetti var kantig i det mesta han gjorde ute på isen mot Dif. Och samtidigt har Huge en poäng i att ge spelare tid. Det var bara första matchen...

Boqvist kommer säkerligen få gott om chanser att spela till sig en ordinarie plats. Om jag inte har fel så är väl Melin inte rädd att släppa fram unga spelare och ge dem förtroende.

Ska man dra några växlar efter matchen mot DIF, vilket är svårt, så såg Jensen rapp och skadefri ut och Hajen såg fin ut.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: Spelare får kritik, Huge går in och försvarar. Känns bekant...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: Zanetti var väl inte så mycket bättre i finalerna i våras, när han spelat 6 månader? Det var ju därför Ersson petade honom.
Men som vanligt finns det ingen nyans i dina kommentarer..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: vi behöver tyngden bakåt också MEN slutar aldrig störas på hur både Sunken och Zanetti slänger bort pucken i panik hela tiden. Den moderna backen behöver vara trygg med puck... Boqvist är just modern. Erik Karlsson-stil.

Annars har vi ju väldigt skickliga backar. Henrik Larsson ser fantastisk ut. Även Kilström är underskattad med puck.

Hamnar vi i ett läge där Brynäs A-lag aldrig "hinner" (väljer att inte hinna) dra nytta av Adam, om han nu drar över nästa är, så skulle det kännas illa. Men det är ingen lätt situation.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Pettisbif: Ja, sannerligen bedrövligt. Första träningsmatchen och Zanetti borde självklart redan nu vara i toppform när det gäller skridskoåkning, speluppfattning och tajming i sitt agerande.
Gör något Melin!!!
Förslag: ingen vila efter avslutad säsong. Slopa semester och ledighet under sommaren. Träningsmatcher minst 3 dagar i veckan för att slippa rinkrost.
Borde göra susen för lite äldre spelare som av naturliga skäl kanske har lite svårare att "komma igång" när försäsongen just har börjat.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
David Persson:
Jag har precis sett matchen mot Djurgården i repris och herregud så kantig Zanetti är. Det värsta med honom är att det ser ut som att han tror han är kung och får för sej att han är Gunde med puck, men han sätter sej alltid i svåra situationer, oj oj oj så bedrövlig spelare han är. Noll tajming både med och utan puck, extremt dålig skridskoåkning och ett uselt spelhuvud, dessutom har han tappat all precision i skotten. Boqvist är klasser bättre i defensiven, och i offensiven är det som natt och dag. Gör något Melin!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Bara hålla med och tänk att Boqvist skulle ju förbättra sig ett snäpp eller 2 till i vår med!
Och för publiken så vilket lyft mot för Zanetti Sunken att se en ung väldigt stor talang som är modern som tusan i spelet, visst nåt misstag men kreativ och otroligt skicklig.
Kolla på Dahlin som gör nån miss men oj vilken profil, Boqvist behövs för underhållningen med så han måste ju peta Zanneti Sunken så klart, även på skicklighet=)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Jag tänker så här:
Nästa säsong kan Boqvist vara så bra att han till och med spelar i NHL. Det är faktiskt inte alls omöjligt om man läser runt lite hur högt han faktiskt rankas i experternas ögon. Samtidigt kommer då Sunken förmodligen att helt ha lagt av med ishockey och Zanetti spelar i ett bottenlag i SHL, eller till och med i en sämre liga än SHL.

Det vore absurt, fullständigt befängt, att peta Boqvist denna säsong till förmån för dessa två spelare.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Zanetti och Sundqvist är ju två karaktärsspelare som ändå kommer att saknas om de lämnar ... men det känns ändå oundvikligt med tanke på att Ersson är en bättre version av Zanetti och Boqvist antagligen är klubbens största backtalang någonsin.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Fortsätter Zanetti som igår är Boqvist på isen om ett par veckor
Kommentera

Sv: A propósito de nada
SvennEG: Herregud. Och samtidigt har vi två backar i A-laget med stelopererade handleder som är högre upp än honom i hierarkin just nu 🙈
Kommentera

Sv: A propósito de nada
A. Boqvist som nr 4, den var inte dålig.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Wesley: tack👍🏻
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Pettisbif: visst var zanetti bra för två säsonger sedan speciellt play-in (eller vad det hette) mot Djurgården? Eller är det minnet som mest kommer ihåg några mål han gjorde?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Charles:
Jo som sagt var, så hänger framför allt Zanetti löst. Det beror ju lite på hur Sunkan står sej och hur lång frånvaro Elias kommer ha. Men jag vet att Rogga är en tränare som inte alls är feg för att köra junisar. Det är framför allt Ersson, A.Boqvist men även Kalle Markström som förmodligen kommer ta istid av Zanetti och Sunkan. Spännande namn helt klart. Där förstås Boqvist smakar mumma. Dock blev jag grymt impad av Karl Markström under svarta mot vita. Verkligen en härlig, frejdig spelstil. En ung Simon Bertilsson =)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
pekka85: Jag kanske är ovanligt korkad men var ser man att matchen sänds på SVT ikväll. Bara undrar då jag aktiverade abonnemanget igår. Känns ju lite onödigt när man kunde väntat en månad och sparat 449?

Dagens match sänds inte på svt. Utan på C more sport och C more stream (99 kr). Eneranger skrev att kommande CHL matcherna sänds på svt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Enaranger: Jag kanske är ovanligt korkad men var ser man att matchen sänds på SVT ikväll. Bara undrar då jag aktiverade abonnemanget igår. Känns ju lite onödigt när man kunde väntat en månad och sparat 449😔
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Enaranger: Dåliga nyheter om du frågar mig. SVT:s sändningar är ganska amatörmässiga, medan Viasat är klass. Synd.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ser att SVT verkar sända alla (4) Brynäs CHL-matcher under augusti/september.
Självklart väljer SVT att sända mest av det lag som folk har störst intresse att se.
Folkets lag.

Lag som Frölunda verkar få vissa CHL-matcher förpassade till Visats kanaler.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bratwursten : samma här! En HS runda kanske? :)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ruggigt taggad på match!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Pettisbif: ingen insider om hur nära Adam Boqvist är A-laget. kan ju gissa att han är 1:a reserv vid långtidsskador etc
Kommentera

« · 1833791 · »