Brynäs IF

710644 inlägg · 7953 ämnen

A propósito de nada

« · 1863698 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
mattiask: Fälth är ju en offensiv 2vägs back.
Boqvist bör spela med Ersson, Kilström eller Bertilsson.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja:
Visst, jag skrev klubbarna straffas och menar då spelarna på isen och publiken på läktaren... De som planerar säsongen har helt enkelt gjort ett dåligt jobb... alternativt
fattar dom inte bättre!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: För mig är det ganska solklart att OM Boqvist ska spela måste han få chansen att få utlopp för sina styrkor. Han måste därför spela med en mer defensiv back än Carlsson.
Fälth eller Kilström är för mig givna i ett backpar med Boqvist.
Carlsson är inte så pass säker i egen zon och jag tror han och Boqvist skulle få ordentliga problem.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tycker överlag att spelschemat i SHL har varit onödigt hattigt och förryckt i flera år nu. Förstår att det inte är lätt att schemalägga alla matcher så det passar 100%, men det känns definitivt som att man kan göra ett bättre jobb än nu.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Minns du i höstas? En match i veckan typ under en längre tid. Spelschemat skulle kunna komprimeras absolut och möjliggöra mindre uppehåll under J-VM (matcherna strax innan jul borde strykas då de ändå inte är publikdragande), det räcker med två omgångar under mellandagarna (en hemmamatch per lag). sedan kan de köra efter J-VM.
Under OS borde det absolut vara totalt uppehåll, inget snack.
Som du säger så blir det ju fånigt att gå ut och gnälla NU då det faktiskt är klubbarna själva (SHL) som satt spelschemat.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Tänkte mest på att han gråter över så mycket annat.....
Kommentera

Sv: A propósito de nada
SnowKing: Har svårt att tycka synd om klubbarna. Det är ju ingen fristående utomstående aktör som lägger spelschemat. De får skylla sig själva.
Klart det är orättvist och tråkigt ändå. Tycker dock motviljan att ta uppehåll under JVM är värre, klubbar som väljer att ge juniorer framträdande roller blir straffade varenda år.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja:
Eftersom det är detta som är den gällande planeringen finns ju inget annat att göra än "att gilla läget" ... Adam B får väl en rejäl chans att visa vad han kan, Ersson har ju spelat bra förut så det får vi hoppas att han kan fortsätta med!

Men i min värld är det helt otroligt att klubbarna skall straffas för att spelarna blir uttagna till det som borde vara höjdpunkten för alla intresserade...
Så klart skulle i.v.f. SHL planera sitt spelschema så att OS-uttagningen enbart blir till glädje för alla inblandade... men det skall man väl inte begära att kostymerna skall fatta, det måste man nog va sportintresserad för att förstå!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxx BIF xxx: Vikten säger inget annat än just vikten, ingenting om spelstilen. Sverige har väl ändå spelskickliga backar i OS-truppen?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Aurum: Skellefteå kanske försöker tänka positivt istället för att tycka synd om sig själva?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: Men Bert Robertsson tycker inte det är några problem att Skelefteå får avvara 3-4 spelare. Vad har karln för diagnos(er) egentligen?
Kommentera


Sv: A propósito de nada
{Axle San/inkazar/chris11}: Ni kan kan helt rätt, men tittar ni på OS-truppen nu så säger genomsnittsvikten på typ 90+ på backsidan något annat. Om vi inte spelar gammalmodigt på internationell nivå vill säga. Går väll också att titta lite bakåt vad man väljer då det finns att välja på... Men sen finns undantag, som tex Niclas Bjurström.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bratwursten : Synd att vi inte möter SAIK då, tre enkla poäng! ;)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inkazar: Ok, tror det kan gå rätt bra ändå. Hoppas Boqvist får chansen då.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Sunken har iofs varit väldigt bra de senaste matcherna.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lunkan: håller med om svart är alltid snyggast. Men istället för att ändra och peta i den svarta, så är det bra med ett tredjeställ. Bra för att mjölka ut lite pengar också.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bifhjärta: Fan vad kul för Bertil. Som han kämpat och slitit med alla skador genom åren och nu är han uttagen till OS!

Så här skulle jag ställa upp backsidan under OS:
Larsson-Ersson
Kilström-Fälth
Carlsson-Boqvist

Förra gången Bertil var skadad klev Ersson in och ersatte honom på ett mycket bra sätt. Ett utmärkt tillfälle att göra det igen. När en lucka uppstår på backsidan tycker jag också det är läge att Adam får en plats på riktigt i laget. Bänka Sunken 👍
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Rumpelstiltskin: Bara stället utan oken på 80-talet är fulare än de röda. Svart ska det vara på hemmaplan!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Rumpelstiltskin: Möller också, hela förstakedjan och det är ju typ bara dom som producerar för SAIK
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Chanzone: största smällen är väl i sånna fall SAIK. Som tappar Lindholm och Lindström.. inte för det gör mig någe 👌🏻
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Chanzone: 4 matcher. Här kan du läsa vad jag skrev ihop för några dagar sedan.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Dom missar väl bara två eller tre matcher då det är uppehåll i shl från den 16/2 - 23/2. Eller tänker jag galet nu?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Rumpelstiltskin: Är korttidskontrakt ok under OS?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ska bli riktigt roligt att se Brynäs spela i röda tröjor igen på lördag. Har alltid velat att dom ska ha ett rött tredjeställ.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Rodrigo: får tänka att Boqvist kommer få en ärlig chans nu.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Varken Berra eller Ryan under OS... Fyfan. Men kul förstås att han får spela OS, det är stort.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zzz: blir ett YESS!! och ett FAAAAN!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bertilsson med i OS-truppen. Kul! Men jobbigt för oss som tappar båda förstabackarna under OS...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Grattis Bertil till uttagningen!!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
KulaShaker: Bertilsson med i OS truppen. Blir inte lätt utan både Gunderson och Bertilsson..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zappaholic: De fick Game Misconduct ej Match Penalty som leder till en match automatisk avstängning.och hantering av disciplinnämnden..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Leonardo: Finns ingen info på shl:s hemsida så jag tror inte han är eller blir avstängd. Det ärendet bör ju resans tor hanterat.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Forsberg 1978: He, he...ah det vara ett par som sade det på Brynäs Vänner men när jag inte från källhänvisning verifierad så tar jag det med ro!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Leonardo: Har inte sett något om detta såg dock att Joel var med på idrottsgalan igår var det därför han inte kastade handskarna för att riskera en blåtira i bästa sändningstid :-)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zappaholic: Har du hört något om att Granström vart avstängd efter slagsmålet med Joel? Flera som gaggar om det nu men jag kan inte hitta notiser om det?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Chris11: I nhl är trenden tydlig. Den går mot mindre, spelskickliga backar med mycket speed. Finns flera framträdande backar där som är under 1.80.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxx BIF xxx: du verkar inte följt SHL de senaste 10 åren...
Sluta gnäll på Larsson, han förtjänar bara beröm just nu
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Beror på om han menar en Bertil eller en Kuppa...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxx BIF xxx: Den backtyp du beskriver är utdöende.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxx BIF xxx: en närkamp är inte bara en tackling i dagens hockey. En back behöver inte vara 185cm och väga 85kg heller i dag.

Fakta är att Larsson vinner en hel del närkamper nu, det började han göra även innan han fick Berra som partner.
Inte genom sin kropp utan genom sitt enorma hockey IQ som lyser igenom mer och mer.

Han kommer inte bli mycket större än han är nu. Du pratar om honom som om han vore en junior men han är 23 bast. Slutat växa sedan bra länge och några fler kilon blir bara klumpigt på den lilla kroppen.

Jämförelsen med Gunderson är slående. Kritiken mot honom var den samma i defensiv zon. Dock fick han spela PP1 hela säsongen då och det var där han framförallt visade vad han gick för.
Skillnaden då mot nu är att vårat PP inte är i närheten av vad det var då.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Men sluta.. En back är väll ändå primärt en defensiv pjäs vars uppgift är att stopp anfallen och försvara målet och skapa fri sikt. Sedan om det är backens offensiva kvalitet som denne värvas för så kan han ju inte brista i sin primära uppgift. Det är där H.L. brustit hitintills. Han har absolut inte vunnit närkamper (fysiska) som Berra som Chris11 påstår. Nu med Berra som vapenbroder och den som tar det tunga jobbet klarar H.L. sig också betydligt bättre. Precis som ryan (vid vissa tillfällen) har H.L. generellt vägt väldigt lätt i försvarszon. Även on H.L. skulle utvecklas och nå ryans nivå en gång så kommer vi aldrig att se ryan/H.L. i backpar - t.ex. då motstånd går på kvittering och kör 6 mot 5 - just för att de inte kommer att kunna flytta på en bjässe framför mål utan att riskera en 2a. Det som skiljer ryan och H.L. idag är att Ryan har hittat ett defensivt spel som gör honom effektiv att sno puck utan att vara den där fysiska spelaren - och som han klarar sig långt på. Att undvika tacklingar är också ett vapen hos ryan, Vilket Henke också behärskar. Det är det som räddar dem från sjukstugan. Och att jämnför ryans första tid i brynäs med Henkes - kom igen.. Lika så att tyngd inte behövs - jodå det gör det även om spelet har ändras. Att Henke sedan har gjort en handfull bortvändningar i anfallszon - nä det förväntar jag mig inte heller att en back ska kunna, någonsin - ffa om samme haft problem att stå upp fysiskt (stoppa en tung spelare i fart) i anfallszon och hålla målis-sikt fri framför egen bur utan att riskera en 2a - vilket jag alltid förväntar mig. Att då bygga ett lag på fler än en lättviktare med offensiva talanger blir ett handikapp i laget, framförallt vid skador - just för att kombinationerna av backpar begränsas. Men som jag skrev han kan mycket väl utvecklas positivt ytterligare - och kanske bli en toppback. Men han gynnas av mer tyngd. Punkt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tjurn : Hockeylördag på 4an visar dessutom matchen troligtvis bara för att vi möter Djurgården
Kommentera

Sv: A propósito de nada
KalleTeodor: det jag tycker om med Fälth är att han är en mästare på att ligga på gränsen till en utvisning mot sig hela tiden..måste vara jobbigt att möta en sådan back.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattiask: Fält var mycket bra för oss i slutspelet och är en stabil och pålitlig back med stort mod. I mina ögon är det Fält och Carlsson som visar mest mod och vågar kliva fram när matcher ska avgöras. Det är egenskaper som behövs när det blir viktiga matcher och det var väl det som han värvades för skulle jag tro. Jag tycker dock att Fälts bästa dagar i pp har varit och att man borde satsa på Carlsson istället.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Om jag summerar rätt så gjorde Larsson 21 av 40 poäng i pp. På det var han 3.a i ligan av samtliga spelare. Får vi igång den produktionen så har vi snart 2 bra pp-formationer...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Pettisbif: Hade unge Boqvist utfört identiska aktioner som Fälth på isen gissar jag att du suttit med myspinne å dreglat att han är bästa backen sen BJ:s dagar...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Pettisbif: Håller faktiskt med bradberry helt här. Tycker att Fälth är väldigt underskattad och en av våra viktigare backar.
Spelar väldigt ofta med små marginaler vilket även alla vet om. Men han spelar så otroligt jävla smart större delar av matcher och med tanke på sin rutin så är han väldigt viktig i dagens Brynäs.
Dessutom som bradberry skriver så har han ett väldigt bra skott - enda som går att klaga på där är att han tyvärr har en för hög procent på skott utanför mål.

Men annars tycker jag att Fälth är väldigt viktig.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry: håller med dig och blir bara bättre i ett slutspel
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zappaholic: Fälth hade ju "turen" att missa den bedrövliga säsongsinledningen vars resultat han knappast hade kunnat påverka.
Kommentera

« · 1863698 · »