Brynäs IF

713107 inlägg · 7953 ämnen

A propósito de nada

« · 1902882 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
honken21: Drar noll slutsatser utifrån en internmatch, men Danielsson ska vara en toppspelare på SHL-nivå. Hans poängskörd i Schweiz är imponerande. Tror också han kommer visa sig bli en bra värvning.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: spontant:

Skönt att slå ur underläge igen. Tror många experter kommer få fel om vår offensiv.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
"11) Brynäs
Backsidan ser underbar ut. Men vem, vilka, ska göra poängen eller målen?"

Danielsson, Kellman, Kousal, Kristo, Jensen, m fl? Vi vet ju inte om det faller ut som vi hoppas, men vår spets är ju rätt tydlig åtminstone inför säsongen. Vilken laguppställning tittar de egentligen på? Ser det här frågetecknet hos i princip alla som tippar säsongen. Märkligt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
honken21: Missade matchen igår. Vad var det för kedjor som ställdes upp?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kollat igenom matchen igen nu och mitt största plus går till backparet Ersson-Larsson, såg fruktansvärt bra ut både bakåt och framförallt framåt. Ersson bäst men Larsson inte långt efter. Verkar passa ihop också.

Mitt största minus går till Eric Norin, jätte-jättevilsen i defensiven. Boqvist åkte nästan åttor runt honom. Puckbehandlingen ser man definitivt att han har, men utan puck både tunn och rör sig fel. Såg nästan rädd ut.

Boqvist såg ju fantastisk ut, men då var det just Norin han mötte en mot en mestadels.

Nicklas Danielsson tycker jag man ser vilken klasspelare han är. Tror inte vi har förstått hela vägen vilken kanonvärvning vi gjort. Den mest givna i förstakedjan i mitt tycke. Stor pondus i spelet. Och då visade han inte ens upp sitt främsta vapen igår (ni vet vad).

Danny Kristo fick jag inget jättegrepp om. Men ser ut att vara bra på att vrida och vända.

Kousal och Jensen känns likadana. Och där är det kanske ett genidrag att spela dem ihop om de tänker hockey likadant. Kousal kunde/borde dock gjort 2-3 mål på sina chanser. Men han såg riktigt stabil ut.

Kellman gjorde inte mycket väsen av sig mer än målet.

Mannberg pigg!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kul evenemang igår - några spontana kommentarer:

Silfverberg och Elias tycker jag alltid se ut att satsa lite extra och ha väldigt kul på dessa svarta vs vita matcher; Silver gör väl alltid minst ett mål och kul med hans uppmaning/extra runda vid straffarna om att också bli presenterad av Kenth :-) . Är verkligen en härlig personlighet...

Rysningar av att se en kedja bestående av Silver, Järnkrok och Rödin; en av alla tiders BIF all star uppställningar på isen! Kan inte bli så mycket bättre.

Nykomlingarnas mål på straffar hoppas jag vi får se mer av senare i vinter - kan behövas - kanske vi nu fått in några bra straffskyttar.

Boqvist såg väldigt lovande ut. Blir nog kanon i vinter.

Skulle väldigt gärna få hem Markan i framtiden.

Största applåderna vid introt kändes som att Bäckis, Silver, Bertil, Markan och vår kapten fick...

Det var för övrigt 4 BIF-kaptener på isen igår: 2 x Jacob, Andersen och Rödin.

6000 pers kändes faktiskt nästan i underkant.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Chris11: Ja det får vi hoppas att det är bättre fart på träningarna än internmatchen=) Annars blir det tufft i vinter.

På internmatchen går ju alla på 40-60% ungefär, och vissa passar det inte alls att åka ut och (leka).
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: är bättre fart på träningen än vad det är under internmatchen. Kristo och Danielsson va riktift vassa under första ispasset
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Spelarkritik efter en internmatch i början på augusti, håll ut grabbar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inkazar: om en månad börjar de nog varva upp ;)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inkazar: Kristo har nog varit på för många bröllop!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inkazar: hmm tyckte Danielsson såg förvånansvärt vass ut med tanke på ålder och så tidigt på försäsong
Kommentera

Sv: A propósito de nada
varulf: både Kristo och Nicky såg rostiga ut. Inget konstigt med det tycker jag.
Bäst i den kedjan var Kellman.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
KalleTeodor: kristo? Hur såg han ut?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Vann vi?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Pettisbif: Den kedjan jag var mest tveksam till på förhand ser än så länge bäst ut 😁 Jag tyckte det saknades en målskytt men om Boqvist kan fortsätta snärta upp puckarna på samma vis under säsongen kan detta bli bra.

Bjurström var med på introt men måste ha åkt in i omklädningsrummet igen. Körde han ett extra fyspass kanske?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Av icke-proffsen så tycker jag att Boqvist, Alcén och Asklöf var bäst. Även Kousal och Jensen såg bra ut.

Kul för Asklöf som är en skicklig spelare med bra målsinne vilket han visade ikväll.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Pettisbif: Ser ut som Boqvist följt mitt sommarträningsråd å trånat skott. Snyggt!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Som ni redan sagt. Fin kemi mellan Boqvist, Jensen och Kousal. Där jag tycker Kousal är vass. Även Kristo ser snabb och kvick ut. Sen tycker jag Asklöfs mål var elegant och att Norin ser ut att ha ett jävla bra spelhuvud och fin blick för spelet.

Men vart är Bjurström?? Har nån av er sett honom på isen??
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Barn i publiken:
"Silfverberg! Kan jag få din klubba!?"
Jakob: "Jag måste ha den ju!"
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Haha har Silfver knockat ut en tand?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Det såg ju löjligt enkelt ut av Gunderson.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Nästan så man skymtar kemi mellan Jensen Kousal å Boqvist direkt, Kousal ser intressant ut
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kousal ser riktigt giftig ut med pucken.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry: Första vettiga anfallet där. Av vita.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
dAVydov: Vilket lustempo! Värre än det brukar...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: Yeeep :)
Kommentera


Sv: A propósito de nada
Inkazar: Ja, HV har varit duktiga på sånt länge. De är rätt smarta med hur de inkorporerar sponsorer i sin bevakning också. Istället för rena reklamfilmer (som ingen vill se) så gör de något spexigt tillsammans med spelarna (som folk vill se) vilket i sin tur ökar exponeringen för varumärket. På sikt kan såna här satsningar alltså öka sponsorintäkterna.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: visst, så kan man se det.

Eller också så kan man som dom flesta gör:

Äntligen har Brynäs kommunikations sida fått dit någon som fattar vad man ska göra.
Jag följer alla lag och har ofta sett med avundsjuka på HV, nu är vi nästan där uppe också!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Jepp, han levererar - men gör han egentligen inte vad man bör kunna förvänta sig av en person på hans post?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: Kevin Johansson är en jävla gud alltså. Kommer in och levererar saker varenda dag som är på en mycket högre klass än det som gjorts tidigare. Bara hoppas Campese signar upp honom permanent.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: det finns vissa hockeyspelare man skulle vilja ha som polare.

Alcen är högst på listan.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Klipp från lagfotot. Kul att se!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry: Jag förstår men det kanske är så att han tycker det skulle vara jobbigt också att påminnas om saken. Jag vet inte alls men vi tar det med oss internt. Idag är det däremot fullt fokus på kvällens match där vi kan till 100% garantera Brynäsvinst ;)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: ja så är det ju såklart. Tankevurpa. Hursomhelst är det många och minst 1 för mycket tycker jag.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Dalrt: instämmer till fullo !!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
dempzor: Kanon! Min tanke var dock inte att han behövde vara på plats. Då blir det genast en större affär av det... Ett tifo och ngt mer. Tror kärleken skulle ta sig till andra sidan Atlanten...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäs mediaproduktion just nu är så jävla klockren. Som dag & natt. Fantastiskt. :D
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ser fram emot kvällen! Mest spännande att se puckhantering och skridskoåkning på de nya gubbarna. Kristo är väl den som bör kunna briljera mest i en sån här match. Hoppas man får en liten känsla av Kellman också, har han den där kylan som jag efterlyser i en förstacenter, med blicken uppe och inte slänga bort puckar på chans?

Kousal hoppas jag mest inte ger några Miller- eller Caporusso-vibbar. Vore kul om man ser att det finns något litet extra där.

Boqvist bör också kunna visa skills i en sån här typ av match.

Forslund får gärna visa hur snabb han egentligen är. Borde göra som SAIK och ha lite skills competition också med snabbhet som ett av momenten. Forslund VS Mannberg :-)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry: jag tar med mig det så ska vi diskutera det internt. Mycket bra idé! Sen handlar det också om vad Daniel själv känner att han orkar med.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inkazar: Nej, vi har 15 forwards utan Granis. När/om han kommer tillbaka har vi 16.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
ellis: haha 16 forwards? Jag tycker vi har mycket nu med 15 (14 tills granis är tillbaka)

Vi får inte glömma vår grymma juniorverksamhet och att dom talanger som finns i utkanten av truppen som kan ta rejäla steg. Westfält och Bjurström.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: "Klaga på"? Som vanligt är du snabb på att kritisera. Jag framför en personlig uppfattning att 16 forwards vore att föredra. Inte mer än så.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Nu visade dom tacklingen på Paille på sporten med anledning av att Paille ställer in säsongen och jag hade glömt hur djävla ful den var! Herre Gud!! Värre kan det ju nästan inte bli! Usch!!

Mike.F
Kommentera


Sv: A propósito de nada
Sanny hatar hjärnskakningar och Granis tränar inte.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry: Bra idé! Vet du om man har något Swish-nummer för att sponsra tifo som förra säsongen? Jag slänger lätt in lite extra om man planerar in något schysst tifo under säsongen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skulle vara fint om Paille kunde få en hyllning i Gavlerinken i vinter. Ett tifo med ett tack typ... Han behöver ju inte vara på plats. Han nås ju av det ändå... En härlig karaktär, förebild och människa...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Pfr: Yes, är väldigt dryg.
Kommentera

« · 1902882 · »