Brynäs IF

712738 inlägg · 7953 ämnen

A propósito de nada

« · 1930018 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
Mycket nöjd med att det blev Dackell. Jag tycker att han visat prov på många bra egenskaper redan. Dessutom tycker jag rollen tjänar på att det är en person med ett starkt hjärta för klubben och ingen kan ifrågasätta det hos Dackell.

Välkommen in på riktigt och grattis!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
ANTIKLIMAX DELUXE.
Men som vanligt inom Brynäs IF: "Vi chansar vidare".
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: Man blir faktiskt lite mörkrädd över hur det går till. "En vinnare, hjärta för klubben"
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: Ja, den bäst lämpade personen råkade vara någon som är född i Gävle, varit en framträdande spelare i klubben och som dessutom sitter i styrelsen. Bara tillfälligheter!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattiask: Jag tycker också det känns bra med dackell. Bara vi inte tar in Sundlöv som herransvarig, tycker han har gjort sitt här.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jan Grismöbel: Jag gillar Dackell men det känns som en lat rekrytering. De menar alltså att i hela Sverige fanns personen mest lämpad för rollen i Brynäs redan? Tjena. Känns som de suttit på fika och sagt "Amen ta jobbet nurå så vi slipper anstränga oss".

Låt mig fråga hur Dackell är bäst för detta jobb när han för endast ett par säsonger sedan sparkades från Brynäs för sitt (bristande) tränarledarskap?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jan Grismöbel: Ja iom att Dackell sagt att Sundlöv är intressant och han gillar honom skarpt så är väl inte oddsen skyhöga precis.

Däremot så skulle jag personligen gärna se någon utifrån som ny SC som ej har någon anknytning till Brynäs likt Bengtzén.
Som helt enkelt kan bilda sig en egen uppfattning om saker och ting.
Sen är det givetvis en förhoppning att vi återigen ska börja satsa på juniorerna mer än vi gjort det senaste. Sen så ska vi inte bara ta upp juniorer bara för att.. de ska också klara av att spela i SHL och tillföra.
Men det känns som att vi behöver ha in ett helt nytt nytänk i den rollen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Rodrigo: Vi håller det i familjen . Börjar bli värre än den gröna familjen i Värmland. Sunklöv som sportchef ? Vad är oddset på det
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Rodrigo: Roger Melin?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Tycker det känns väldigt bra.
Dackell har spelat på hög nivå själv och vet vad som krävs för att vinna.
Nu återstår det att se om han kan utveckla klubben och nu tycker jag defintivt att han ska få chansen att bevisa det utan att få en massa hugg!

Grattis Dacke!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Där kom det, ja.

Molin som tränare nästa säsong då? Djoos är väl ledig, assisterande? Några fler gamla Brynäshjältar som har hjärta för klubben man kan ta in?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Hjärta för Brynäs!!! En vinnare!! En parantes !! Dacke!!
Kommentera


Sv: A propósito de nada
Dackell alltså.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Känns väldigt troligt att det blir Dackell. Då kan vi ju direkt skrota orden att personen ska ha varit chef på tidigare jobb eller?
Kommentera


Sv: A propósito de nada
Rodrigo: Alltså Campese tror jag har större ambitioner än att ta någon avdankad brynäslirare
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Med tanke på tystnaden blir jsg inte förvånad om det blir en intern lösning, inget sipprar ut.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Undra om det kommer att påpekas att Dackell är en person med ”hjärta till klubben” eller liknande som ett starkt argument till att han nu antagligen får jobbet? Gissar på det.

Dackell och säkert Sundlöv sen då, känns som att allt bara går i cirklar. Sjödin och Larsson i sportrådet också då?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry: Kanske Tom Bissett
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Defense2: Nu hävdar Abris att det trots ivrig dementi, enligt flera av varandra oberoende källor, blir Dackell...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Verkar som att det blir Dackell alltså. Jag tänkte att Dackell tog över nu efter Bengtzén för han var första bästa.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattiask: Gozzi gör det ju bra i Gnaget, har historik i Brynäs och med lite större budget att jobba med kanske kan vara en bra matchning..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Kan det bli Honken? hehe....spänningen stiger
Kommentera

Sv: A propósito de nada
En person som Fredrik Modin kanske skulle kunna vara aktuell? Han har gjort tre år i Columbus organisation, men ej haft samma uppdrag denna säsong.
Sen har man ju ingen som helst aning hur personer skulle fungera i en GM-roll eller ej.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Kan, kan det absolut. Jag tror dock att både han och Wikegård är alldeles för nöjda med sina CMore-jobb. Men självklart kan jag ha fel.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kan det bli Johan Tornberg?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Clarence:
Det kan vara på sin plats för rätt spelare, man får gärna betala exvs en målskytt för mkt, det jag invänder mot är dyra värvningar i februari som ofta inte ger så mkt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Rodrigo: Nej, jag gör bara en "Hockeysnack". Många som varit klara genom åren utan att sen bli det. :-)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tarasov: ",,, däremot gillar jag att han inte slösar med pengar under pågående säsong."

Nog just det man är skraj för att han återförankrar i Brynäs. Eller rättare sagt inordnar sig i den sportsliga snålhet som verkar existera redan nu i organisationen. "Slösar" kan vara ett vanvördigt använt ord. Dubbelbottnat. Man må sätta lite sprätt på pengar också om man vill nå nånstans, satsa.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Fan vad nervös jag är hahha.
Jag hoppas innerligt på någon utifrån men någon som inte har samma dialekt som BZ, en Stockholmare kanske.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Anders Berg: hört samma men är enormt tveksam till dom uppgifterna. Han dementerade ganska hårt i GD igår med orden:

”Nej, det kan jag ärligt säga. Det är inte jag.”

Känns som han borde valt sina ord annorlunda om han skulle presenteras dagen efter.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Anders Berg: Det är samma. Det handlar väl mest om vad man kallar det.

Westlund har ju förnekat, sitter du inne på någon info utöver det?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
"Sportdirektör" är det samma som "General Manager"?
Tommy Westlund blir det.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: rodrigo har rätt i det. Sportbladet har uppgifter om sundlöv utöver det som var i podden. Annars skulle man inte skrivit som man gör.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Rodrigo: Ja Wikegård har ju en lite fåråldrad syn på ishockey kan man säga.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Har ej lyssnat på podden men i artikeln lät det som att Aftonbladet hade fått den uppgiften någon annanstans också.

Och jag hoppas verkligen inte det är sant att man tillfrågat Wikegård. Min tilltro försvinner rätt mycket då.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Rodrigo: Nja, den uppgiften kommer ju ingenstans ifrån. Dacke har sagt att han gärna ser Sundlöf i Brynäs igen, thats it liksom.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja:
Tycker inte någon av värvningarna lyckats särskilt bra men dock lite kort tid för att bedöma, däremot gillar jag att han inte slösar med pengar under pågående säsong.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Högaktuell för ett framtida jobb som sportchef (ej GM) verkar det som iallafall.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Rodrigo: KHK hade låg spelarbudget, noll attraktionskraft och inte en SHL-mässig ungdomsverksamhet - men ändå lyckades Sundlöv hålla dem kvar i SHL. Jag tror att det var att göra det bästa av situationen. Har svårt att se hur någon sportchef skulle ha gjort det bättre.

Har tyvärr svårt att bedöma Sundlövs insats i Modo, har inte följt dem tillräckligt nära. Men konstaterar att de allmänt kritiska Modo-fansen verkar vara positiva gentemot honom.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
General manager? Sportchef? Nix! Sportdirektör!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Okej. Visste ej om det med chefserfarenhet från det civila. Frågan är hur insatt denna person är på hur hockeyn bör/ska fungera.
Men som sagt, jag litar fullt ut på Dackell och Campese i detta fallet.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lemp: Ändå bra jobbat av Brynäs att namnet inte har läckt ut än under denna tid. Får se om någon lyckas gräva fram det innan 12, det brukar vara så!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Rodrigo: Är han ens aktuell? Jag tvivlar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Rodrigo: Presskonferens 12.00 idag.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Sundlövs meriter från KHK och Modo är ju knappast jätteimponerande. Inte uselt heller såklart, Karlskrona med dålig budget men det är svårt att säga att man gjorde det bästa av situationen. Hade Sundlöv inte varit sportchef i Brynäs innan utan något annat lag har jag svårt att se att han skulle vara lika aktuell som nu. Och sportchefsjobbet i Brynäs hade han ju antagligen inte heller fått från början om han inte varit en framträdande spelare.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattiask: Givetvis kan personer som spelat för klubben göra ett bra jobb även som ledare. Det är det jag menar med att det blir som ett lotteri. Man tar vad man får av gamla spelare. Johansson är ett exempel på när det fallit bättre ut. Från början hade han ju antagligen inte fått det jobbet om han inte var en Djurgården-profil.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattiask: Det är ju väldigt få inom branschen som inte har spelarerfarenhet. Frågan är snarare vad de har gjort efter spelarkarriären som, tillsammans med spelarerfarenheten, motiverar att de är rätt man för jobbet.

Brynäs verkar leta efter en GM med chefserfarenhet från det civila arbetslivet. Det är förmodligen en rimlig kravbild sett till hur man har tänkt att rollen ska fungera. Janne Larsson är nog inte kvalificerad sett till kravbilden.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattiask: Respekt Janne Larsson! Grym ishockeyspelare.

Som Marknadsansvarig hade han tillkortakommanden. Jag törs säga att han inte passar som GM...
Kommentera

« · 1930018 · »