Brynäs IF

709854 inlägg · 7953 ämnen

A propósito de nada

« · 1949917 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
ellis: Köper det såklart, jag är inte heller nöjd på nåt sätt. Det är mer de absolut värsta domedagsprofeterna och gaphalsarna som blir tröttsamma.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Örebro 6 poäng bakom på Lördag.... usch det trodde man inte för någon vecka sen!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Davey85: Återigen... välj gärna se ljuspunkter. Respekt. Jag är mer skeptisk.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
ellis: Grunden är ju att om vi tar Cerveny då, som var ämnet, att han ser ut att kunna hjälpa laget. Jag tycker att han hittar fina passningar, var den som var bäst idag på att ta in pucken i PP o s v.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Anders Berg: Brukar de svara på den typen av mail? Tvivlar på att de gör någon annorlunda analys av läget och truppen än de flesta andra betraktare gör. Alla verkar rörande överens om att laget är felbyggt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: Ett hv som kommer med tre raka förluster och vi gör en så dålig flrsta period..Inte ett dugg pga av hv..vi har 3 pp som är rena mardrömmen..vi har flyt som får 1 mål i slutet..Vi låter hv få kommandot genom vår egna mesighet..hv visade inte mycket i första men vi visar INGET ..såg du inte matchen???
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Davey85: Klandrar ingen egentligen som vill vara positiv. Undrar bara om det finns nån som helst grund för det?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Anders Berg: Riktigt uselt och respektlöst mail tycker jag. Du har rätt till din åsikt, men varför inte behandla ledare/spelare i föreningen du hejar på med respekt?

Man behöver knappast tjafsa med motståndarfans nu för tiden, de värsta spyorna kommer från våra egna led.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zappaholic: Sorgligt att mitt hockeyintresse har nått bottenrekord...

Började följa Brynäs 1981/1982. Tunga år men med ett jävlaransmma och med profiler i laget...

Intresset och engagemanget höll i sig tills en man vid namn Niklas Czarnecki tog över skutan. Spelet blev så tråkigt några år att jag kom på mig själv med att börja tappa engagemanget.

Så kom en fantastisk juniorkull upp som man bara kunnat drömma om och intresset tändes...

Bulans driv höll lågan vid liv..

Dagens Brynäs är en sorglig företeelse... Jag bor i Gävle. Ser 90% av Brynäs matcher men i år bara sett tre matcher live... Bottenrekord även det. Kanske bör skämmas.... Jag är ingen riktig supporter... Medgångare...

Men ärligt... Skall jag offra familjetid etc. vill jag ha underhållning... Det jag ser idag vad gäller spelidé och offensiva intentioner får mig bara ledsen. Det är så jävla bedrövligt illa att jag inte orkar engagera mig längre...

Kommer såklart fortsätta följa laget i mitt hjärta. Kommer oxå masa mig upp till rinken för en och annan match.

Men det faktum att man förlängt med denna tränare (som jag på ett personligt plan dock kan gilla men vars hockeyfilosofi jag föraktar) visar vart man har sina ambitioner. 3-årsplaner till trots....
Kommentera


Sv: A propósito de nada
Anders Berg: De svarar säkert på såna konstruktiva tankar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mejlade precis Campese och Dackell, får se vad de svarar:

”Hej,

Ännu en hedersam förlust - men snart vänder det nog!
Jag tänker att vi nog har för många kreativa spelare i laget och att det är därför vi gör så lite mål. Rhodin, Nilsson, Alcén, Mannberg, Blomqvist och även Andersén är helt enkelt för bra och vill för mycket - vi skulle behöva några brunkare, eller ”Boforsare” i laget, i stället. Det blir för mycket artisteri och publikfriande spel med nyss nämnda spelare.
Tänker även lite på Danielsson; han uträttar på tok för lite men han tjänar väl å andra sidan inte så mycket med tanke på sin ålder?

Nej, nu tar vi nya tag och kommer igen! Tvi, tvi!”
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: Haha ett taggat HV71, ge mig styrka 🙄
Kommentera

Sv: A propósito de nada
ellis: Vet inte hur många spelare man kan få tag på såhär års som går in och gör skillnad direkt. Han kan antagligen inte ens namnen på sina kedjekamrater.

Visst, Versteeg levererar direkt och även Mingoia i Rögle har gjort det bra, men de allra flesta blir inga quick fixes.

Man kan ju såklart alltid vända på allt och välja att se det negativa, personligen får jag inte ut någonting av det utan försöker se det som ändå är positivt. Tror ingen är nöjd varken här eller i Brynäs är nöjda med säsongen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Sundqvist kan ju för HELVETE inte ens styra upp ett försvarsspel med det material vi har med tanke på att det allt som oftast ser ut som en hönsgård i egen zon och då ska han va en defensiv coach! Blir så jävla less på den losermentaliteten det är i Brynäs och inte ett jävla skit görs åt saken... jo man förlänger med Sundqvist hur tänker dom , amatörer!!!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Davey85: Ja, med tanke på centerbristen och Andersens sena återbud så gör vi det ändå bra mot ett taggat HV som efter 3 raka torskar satte defensiven i första rummet och med en del flyt satte sina chanser.
Prio ett nu på önskelistan är att Kellman kan spela med specialskyddet så fort som möjligt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Blå grottan:
Sant sant sant. Tyvärr. Men ett jäkla gäng kan han allt få ihop!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Charles: Båda har gjort riktigt usel match i kväll men tycker att Danielsson varit snäppet värre men det kan naturligtvis bero på att Rodhin gör sällan bra i från sig till skillnad från Danielsson. Inte vet jag, är bara f...g frustrerad
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Davey85: vi har ca 7-8 spelare i nuläget..som håller shl klass..våran nye tjeck är bra. Sen har vi 10 st som inte varken kan eller har spelförståelse..tyvärr!.Ms har en tuff uppgift..Ms sätte in 6 av de 7-8 vi har o när vi sen måste byta så är det inte mycket kvar. Han skulle ha gjort ett mv byte så de 6 kunde ha fått vilat o börjat igen...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bratwursten : men vad i helvete ska dom göra då?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mattson: Faktum är väl ändå att Brynäs ändå har lite mer fartfyllt spel idag än i de fyra senaste matcherna..

Fanns några ljusglimtar i mörkret
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Davey85: För mig duger det inte att bara "se intressant ut" Måste levereras också. Inte många matcher kvar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Back: Insamling för att köpa loss Danielsson och Rohdin vore på sin plats.

Det kan bli årets Fansens värvning..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Forsberg 1978: Det är fan tråkigt att följa Brynäs just nu, riktigt tråkigt!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: Vi hade faktiskt 4 målchanser i tredje perioden. Två i ramen, Cerveny framför kassen och Danielssons slagskott med två min kvar.

Jäkla sur förlust, tycker laget gör en godkänd insats i de två sista perioderna, och idag känns det som vi "förtjänar" poäng åtminstone.

Tycker också att Cerveny ser intressant ut, han har skills.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Forsberg 1978: Fortsatt totalt urballat spel.
Usch!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Hur länge till orkar jag?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: Finns ju ingen tydlig spelidé för hur man ska ta sig in i zon i sex mot fem.

Jag är, liksom andra, är oerhört skeptisk till att förlänga med tränarduon.

Ser ingen struktur eller idé vad gäller uppspel, spela sig genom mittzon eller spela sig in i anfallszon.

Allt ser ostrukturerat och virrigt ut...

Beror det på tränare eller spelare? Troligtvis en kombination.

Hursomhelst är det synnerligen obra.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Hur ska ni ha det? Är det laget som suger eller är det tränaren som sabbar laget? Många bud nu.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bänka megafloppen Danielsson han är så jävla usel!!!
Som så många förr så bryter ett lag som negativa trend mot just Brynäs, det slår ta mig fan aldrig fel!

AVGÅ ALLA!!!!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Anders Berg: Känner mig helt spyfärdig av MS coachning i slutet av matchen
Kommentera

Sv: A propósito de nada
lapad: om det är valet av danielsson som sticker ut för folk så vet jag inte vad folk tror. han kan skjuta iallafall större under med Rohdin
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bra att vi förlängt med Sundqvist. Å Alcén, så klart.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Anders Hansson: exakt??? Magnus visar återigen att han inte är en bra match-coach..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Forsberg 1978: En hedersam förlust. Nu tycker jag vi blandar om bajskorvarna igen till nästa match. Kom igen, hur ska vi formera laget?? Spännande!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Back: Vi har ju nästan aldrig skymning framför mål... hur många styrningar har vi gjort mål på denna säsong!?Granström är enormt saknad i de situationerna.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Neeeej: Varför går vi inte ens ner på femmorna...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Sämsta coachning jag sett. Normalt så spelar man med dom bästa i 6:5 men M.S. väljer Danielsson (?)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Neeeej: Rautio kass
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Hardi: Insamling för att köpa loss Danielsson och Rohdin vore på sin plats.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: Jorå, han bjuder HV på ett mål
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Det går ju inte med en tredje och fjärde bestående av hockeylobotomerade neandertalare.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
SERIÖST?!? ICING??
Kommentera

Sv: A propósito de nada
VARFÖR SPELAR NILSSON, ALCEN OCH RHODIN MED SEKUNDER KVAR?!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Sundqvist är bra på att få ihop grabbarna. I alla fall.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: Tedenby gör årets slashing/hakning.. Ingenting...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: Jahapp blir stryk med 2-4 då...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: Tyvärr är det så himla uddlöst på andra håll så Sundqvisy har inte så många möjligheter direkt att stuva om för att spetsa till.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Sa ju att vi inte skulle få fler PP...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Danielsson bidrar med absolut INGENTING.
Kommentera

« · 1949917 · »