Brynäs IF

710512 inlägg · 7953 ämnen

A propósito de nada

« · 1967818 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
Nyförvärv inom kort?

Johannes Kinnvall

Johan Larsson
Anton Rödin
Joonas Rask
Ludvig Rensfeldt

Laguppställning:
Ersson (Eriksson)

Kinnvall Kilström
Söderström Andersén
Norin Lindelöf
Ersson Lundgren

Rödin Larsson Boqvist
Danielsson Sallinen Rask
Zetterberg Rensfeldt Rohdin
Alcén Blomqvist Forslund
Mannberg Asklöf Westfält Solem
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Wesley: Krasst...Kinnvall har en stor uppsida offensivt men har enorma brister i egen zon.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lemp: Håller helt med. Folk som gnäller att Kinnvall inte håller: Har ni något bättre förslag på en offensiv toppback?

Folk får tyvärr sluta tro att vi ska ERSÄTTA Gunderson. Det går inte. Omöjligt. Handlar om att bygga om laget från grunden nu. Det var 10 lag före oss i SHL och alla dom lagen hade inte en spetsback av Gundes kaliber.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lemp: Satan vad man lider med Timrå. Laget förtjänade i och för sig att åka ur mot IKO men oerhört tungt för fansen. Håller med, vore tjänstefel att inte försöka värva Kinnvall nu. Även Wedin och Hållander måste ju vara högintressanta. Enorm uppsida hos Hållander.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Wesley: Vore tjänstefel att inte hugga på Kinnvall. Han är en av shl bästa offensiva backar, egenfostrad från Gävle. Förstår argumentet med att det behövs ännu bättre, men samtidigt ett stort risktagande att ta någon import som lika gärna kan bli flopp.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Johannes Hedberg: Med hur vi spelat och självförtroendet HA-lagen uppvisat så är det ingen omöjlighet.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Johannes Hedberg: Suck!
Jag har inte skrivit att Kinnvall är dålig. Men han är inte tillräckligt bra för att ersätta Gunderson eller Bertillsson. Han är helt enkelt inte på deras nivå.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
En spetsrekrytering jag vill se till Brynäs är Oskarshamns materialare.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lindström: Pengar som sparas... Hm... En sann Brynäsikon till Rögle känns ju bajs...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kinnvall blir nästa Brynäsare att komma hem :-)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Nu ska det bli jävligt intressant med kinnval.. !! Se så man har lite rätt info iaf!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huss: Ja, fullt rättvist också sett till matchserien.
Åhlund pekade på det som i längden kändes avgörande: OIK var bättre tränade, såg aldrig några trötthetstecken så det stämmer nog.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Wesley: bara för att laget är dåligt behöver inte deras främsta försvarare vara det. Kinvall gjorde mest mål av alla backar i i SHL seriens sämsta lag. Se det så istället.

Dessutom hämtades Gunderson en gång från ett mittenlag i allsvenskan.

Kinvall är 21. Gunderson var då 25.

Allt är inte svart eller vitt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Wesley: Dylika ekvationer brukar resultera i Allsvenskan...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Wesley: Jag förstår inte tänket. Vissa önskar att vi ska ersätta 2 av SHL/Europas bästa backar som har mängder av rutin, med 2 backar från ett lag som blir kanske nedflyttade till Allsvenskan.
Jag får inte ihop ekvationen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: det kan du omöjligt veta.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Vi hade inte spelat i SHL om vi haft 12 lag. Fyfan vilken hemsk tanke.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
TimraStockholm: Varför skulle de bli sämre än Timrå eller typ Karlskrona?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: Där försvann Timrå
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: Grattis SHL! Oskarshamn, vilken skräll!!!
Mitt tips blir 25 poäng och dyngsist. Men, allt kan hända. 🤨🤣
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huss: Ja, imponerande.
Borde bli ett lätt val för SvD-juryn...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Pengar som sparas!!
– Det känns som att Rögle har inlett en mycket spännande resa. Processen från första kontakt till att vara överens har gått väldigt snabbt. Jag besökte Ängelholm och träffade folk i förra veckan och det kändes bra. Det finns en vilja och ett bra driv i föreningen och uppdraget känns roligt och spännande, säger Janne Larsson.

Kontraktet är skrivet på två år
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Luddf: om Timrå åker ur tror jag våra två nya backar heter Hampus Larsson och Johannes Kinnvall

Ha ha! Då utbrister jag som Timråstockholm Godnatt. Vi ses 2031. 😂😂😂😂😂😂
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: oavsett så står OIK för årets bragd!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Luddf: Nä, isf blir jag besviken, för att inte säga jävligt förbannad!!! 😀
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tråkigt trots allt, Timrå är mer klassiskt än IKO. Dock bra om vi kan stärka Brynäs på kuppen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huss: Haha, ja det stämmer sannerligen.
Tror på DIF-Frölunda i final.
OIK värda avancemang, har spelat både roligare, modigare och konsekventare hockey än Timrå.
Och nu vänder väl Timrå förstås..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: om Timrå åker ur tror jag våra två nya backar heter Hampus Larsson och Johannes Kinnvall
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: Tveksam jämförelse med Nordan tycker jag.
Då gällde det väl en värvning under säsong

Nej, det var inte under säsongen det var till säsong start i september, men som jag skrev så hade Brynäs inte tillräckligt med pengar kvar. Så helt säker kan man inte vara på att dom gör på det sättet som du beskriver. Som är helt klart det rätta sättet att budgetera.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge:
Jo det är självklart!
Du har en korg med äpplen, 10st.
Du UPPSKATTAR att du behöver 7st till din paj. Så du käkar upp 3 st innan du börjar baka, utifall du skulle bli hungrig senare.
Sen visar det sig att du hade behövt 8 äpplen för att göra pajen så bra som du vill ha det.
Då önskar du nog att du sparat ett äpple till.

Sen ser jag utöver de tre du nämnt också behov att 3 bra spelare till för 2linan.
Sedan finns inga garantier att det blir kemi, att de inte skadar sig, eller att de inte levererar. Och även till detta bör en slant sparas, hur mycket beror på vem som skadas/ska ersättas. Det är mycket om och men, som kan behöva pengar.
Så jo, självklart krymper pengapåsen med varje värvning som tillkommer och det kan tillslut vara skillnaden på en bra lösning och en sämre.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: Hockey är konstigt. FBK kontrollerade DIF fullständigt tills de missar en straff vid 2-0.
Luleå-VF liknande situation.
It ain’t over....
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Johannes Hedberg: Räcker isf med Hållander, finns bättre och behövs bättre än Kinnvall.
Han har blivit lite väl hajpat, tycker jag.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Johannes Hedberg: Godnatt. Vi ses 2030. 😂😂😂😂😂😂
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: Kinvall till Brynäs?
Tar gärna Hållander med.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huss: Bye, bye Timrå?
0-2. Hua....
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Wesley: Tveksam jämförelse med Nordan tycker jag.
Då gällde det väl en värvning under säsong, nåt man förmodligen inte hade budgeterat för när man spikade laget innan säsongstart.
Nu handlar det om hur man disponerar sina värvningspengar inför stundande säsong och utan att räkna med nåt oförutsett sas.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Det var medvetet av mig för att visa hur snett ute han var med sitt snack om gnällbebis, förolämpning och personangrepp.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxx BIF xxx: Nä, men nån gnällde över att värvningarna vi gjort längre ner i hierarkin har gjort att det per automatik minskar det ekonomiska utrymmet för värvningar högre upp sas.
Jag är rätt säker på att det inte funkar så, utan att man i första hand budgeterar för och lägger undan pengar som ska räcka till det viktigaste: ersättare för Gunde, Kellman och Bertil.
Vilket gör att det man sen lägger på spelare längre ner i hierarkin inte påverkar budgeten för spetsspelarna.
Så det är inte alls SJÄLVKLART att det nu finns mindre pengar kvar för spetsen.
Jag tror inte på teorin att man lägger alla pengar i en hög och sen värvar man spelare vartefter dom blir tillgängliga, oavsett om det riskerar att man sen inte har nåt kvar ifall man tvingas vänta med spetsen efter att allt annat har värvats.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Wesley: Att pengar som läggs på tredje-fjärdelinor per automatik skulle göra att man spräcker budgeten för pengar till första-andralinan, får du gärna tycka och tro.

Och per automatik har ingen pratat om. Utan att risken kanske finns. Stor skillnad.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: Att pengar som läggs på tredje-fjärdelinor per automatik skulle göra att man spräcker budgeten för pengar till första-andralinan, får du gärna tycka och tro.

Kan säga att det har hänt förut. När man har suttit och tänkt att nu kommer spets spelarna så har klubben gått ut med att det inte finns så mycket pengar kvar för några större värvningar. Så oron är lite befogad.
Ett exempel nedan. www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/8wP1oG/brynas-har-inte-rad-med-stjarnan
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Den ”stängda” ligan SHL är en period från att byta ut 2 lag denna säsong. Jävligt glad över att Brynäs slipper spela nån av dessa matcher vi hade nog haft de minst lika jobbigt som Mora och Timrå.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: Lägg ner "gnällbäbisar"-snacket och steppa upp sakargumenten. Blir en ond cirkel på forumet när alla svarar angrepp med nya angrepp. Be the bigger man och höj nivån.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge:
Du har en stor tendens att förvanska åsikter och inlägg.
Ingen har sagt att man spräcker någon budget, vart fick du det ifrån, dock blir det SJÄLVKLART mindre budgeteradepengar kvar att lägga på spetsen. Ska jag PM:a dig ett räkneexempel? Hur mycket i kronor och ören vet bara de i ledande position inom BIF.
Med tanke på att 7 backar redan är kontrakterade så finns det chans att inte både Gunde och berra blir ersatta - oavsett budgetpengen som är kvar!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: någon som vet om ove ska stå i båset ? Eller ska han bara jobba med spelatutväckling? Isf ska någon ny tränare in?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxx BIF xxx: Vissa dryga gnällbebisar verkar iaf ha svårt att skilja på kritik mot person och kritik mot ett resonemang. Dålig självkänsla, skulle jag tro...
Att pengar som läggs på tredje-fjärdelinor per automatik skulle göra att man spräcker budgeten för pengar till första-andralinan, får du gärna tycka och tro.
Frågan är om det låter sannolikt att Dackell redan har förköpt sig och att pengarna som lagts på Zetterberg och Lindelöf skulle minska möjligheterna nämnvärt när det gäller att ha råd med skapliga ersättare för Gunde, Kellman och Bertil?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxx BIF xxx: "Men visa dryga gnällbäbisar har inte kommit till den intellektuella utvecklingsnivån där de kan tänka i en helhetsbild och se hur en faktor kan påverkar en annan.. ..de lägger istället fokus på förolämpningar och personangrepp i hopp om att försöka få lite självkänsla."

Nu kastar du verkligen sten i glashus. Klagar på att andra sysslar med förolämpningar och personangrepp - samtidigt som du kallar dem för "dryga gnällbäbisar"? Höj nivån, tack.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Clarence: Snarare rimligare att man i första hand knappast förköper sig medvetet på ”oviktiga” spelare när man är fullt medvetna om att det måste finnas pengar kvar till ersättare för spelare som Kellman, Gunde och Bertil.
Kanske DU t.o.m kan medge.
Eller kanske inte, förresten.....
Känns inte som att Zetterberg och Lindelöf är spelare som skulle kosta så mkt att dom därmed kommer att riskera att vi missar ex Rödin eller nåt likvärdigt pga att pengar saknas.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Clarence:
SJÄLVKLART är det så! Och även så kan potentiella nya spetsvärvningar också titta på hur många som är under kontrakt, vilka de själva kan tänkas bilda lina med och styrkan i truppen överlag - och detta kan mycket väl spela in i valet av klubb.
Men visa dryga gnällbäbisar har inte kommit till den intellektuella utvecklingsnivån där de kan tänka i en helhetsbild och se hur en faktor kan påverkar en annan.. ..de lägger istället fokus på förolämpningar och personangrepp i hopp om att försöka få lite självkänsla.

Klart att utvecklingsbara spelare också är viktiga att värva som en del i ett lags framtidsstrategi, men i en redan baktung forwardssida med 3dje och 4de linjespelare som konkurrerar om plats, kan konkurrensen hämna utvecklingen hos vissa individer, då tex inte alla kan få den matchträning de behöver.
Utlåning är såklart ett alternativ, men knappas något man drömmer om då man signar. Specifikt Markus vill ju ha mer speltid än han fått, säger han.

Vi får hoppas att det finns några hemvändande khl/Ahl-spelare mitt i karriären som vill komma till BIF!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
KulaShaker: jo precis, jag tror det ligger i korten.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huss: Tror du inte det är planen då, om han inte visar framfötterna efter sommaren?
Kommentera

« · 1967818 · »