Brynäs IF

711072 inlägg · 7953 ämnen

A propósito de nada

« · 1995663 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
En nordsvensk ör en nordsvensk.
En hockeyspelare är en hockeyspelare.
Spelar ingen roll hur mycket morötter du sätter på teleskopspöet och slänger framför mulen vid start. En nordsvensk blir inget varmblod för det. Det är och förblir en kallblodig nordsvensk. Sedan klart motivation kan kapa någon sekund - om kroppen svarar - men en får vad en köpt.
Ingen skillnad med ishockeyspelare.
Klart en 2åring och en senior-junior kan ha utvecklingspotential och tom vara sena i utveckligen, men syns inte potentialen finns den inte. Ska man bygga ett avelsstall eller ett lag måste man veta vad man bygger med, etablerad spets, innan man börjar träna upp de med potential.

Sen går det inte att köpa gamla potensavsaknande föredettingar. Bilringen mycket fart i spiltan/båset av det..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: ”Tycker det är alldeles för tidigt att redan nu säga exakt vilka som klubben borde ha kvar nästa säsong. Det är mycket hockey kvar att spela. Om du spolar tillbaka bandet 1 år, så ville nästan alla förlänga Kousal, men 20 matcher senare ville nästan ingen det. Att det inte blir lätt att bygga ett topplag är nog alla överens om.”

Är det verkligen förtidigt för dig att säga tex vilka av dessa du vill ha kvar:

Lundgren
Norin
Ersson
Kilström
Brodecki
Forslund
Blomman
Rodhin
Mannberg
Ja kanske Eriksson med för den delen. Men att byta honom är jag personligen inte på..

Ang. Kousal så skulle jag ha signat honom lika gärna som sallinen.
Han var brunkaren med bra spelsinne, skadad och presterade sämre ja, men kom tillbaka starkt i slutet. Med rätt omgivning kunde han ha blivit en grisare som Lundkvist som kan ändra matchbilder fast spelet inte är på topp.
Landsmannen Rudolf hade jag gärna också sett kvar.
Mycket hellre dessa 2 än vissa junisar och förlängningar/nyvärvningar Dacke nu gjorde.

Huruvida någon passar ett spelsystem - kom igen.
Snabba fötter är snabba fötter, inte så de bygger om muskelfibrer från långa till korta på 1år, eller ens någonsin.
Eller att en Henke L #94 blir en stor fysisk back. Osv osv.
Attityd kan ändras, självförtroende kan ändras och det kan vara natt och dag från säsong till annan. Ja, tom från match till annan. Det behöver du inte vänta ut heller för att bedöma om dessa ska ha platserna kvar eller inte.

Jag vidhåller att det fan inte blir ett dugg lättare att värva ett SEMI lag nästa år, än ett kvartslag detta år. Jag hävdar tom med att det blir svårare om budget går före spetsbehovet.
För det är klart att ett krisande bottenlag 3 inledningar i rad för betala överpris för sin spets.
Att kompensera detta med chansvärvningar från HA och dyl är ju löjligt, utifrån satta mål.
Klart vi kan få ett semi-jag nästa år. Men man gör det fan inte genom att värva utvecklingspotential innan nödvändig spets är på plats, som kan lyfta potentialen hos de utvecklingsbara - och då måste spetsen vara utprovad först.
Och som nu i år. Byta ut gunderson/berra från hur dets gå i ifjol mot en spets och 2 ha chansningar. Det är på gränsen till idiotförklaring om man inte kompenserar den/de man missbedömt nivån på. Och då blir spetsen troligen dyrare nu än i våras.

Du sa det själv:
”Simpla spelare måste spela primitiv hockey”..
..oavsett spelidé, vill jag tillägga.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: Den som väntar på nåt gott.... 🤣
Kommentera

Sv: A propósito de nada
spolaisen: Tycker tvärtemot dig i typ allt. Ville bara säga det.

Räcker så...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: Fy fan va du har väntat på den😂😂😂
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Porseland: ”Kommentera inte saker du uppenbarligen inte har all information i, det ser bara fel ut.”

Precis.
När ansvariga tar beslut kring ekonomi, värvningar, spelare, ledare, spelsystem m.m, så håller jag med: läktarcoacherna som inte har all information, bör avhålla sig från att kommentera de beslut som ansvariga fattar. Det ser bara fel ut.....👊😀
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: 2 utan tvekan!

Det mesta talar för Brynäs!

Kanske behövs en match mot ett skitlag för att stjärnorna ska komma igång! Sen ska man absolut inte underskatta IKO, dom har styrkor dom med, men utan lagkapten och lagfarsa Johan Alm ser det svårt ut, även mot ett stukat Brynäs!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: Jag ser verkligen fram emot denna match.
1: Det är en match som är tokviktig.
2: Det är en match där vi verkligen har chansen att vinna.
3. Vi möter Oskarshamn och det har jag inte (vad jag vet) varit med om tidigare.

Jag är taggad!!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ska vi gå ett varv till med KK, eller ska vi ta nått aktuellare?
Dagens match kanske?

Eftersom Forsberg1978 har frångått sin fina vana att skrika ut
GAMEEE DAAYY
Så gör jag ett litet försök😄

Vad tänker vi om ikväll nu då?

1. Totalångest, liggandes hemma ihopkrupen sugandes på tummen?

2. Ser framåt med viss tillförsikt?

3. Helt likgiltig. "Va är det match ikväll? Nä hinner inte, måste rensa avloppet.

Själv går jag nog på nr 2.
Som den totala optimist man är..
Så får man ju hoppas att man under veckan kunnat rensa luften och få fram vad man som enskild spelare har gjort fel.

För detta är inte lagets fel, detta är individernas fel.
I min värld så finns det inte i detta universum att man bestämt innan säsong och varje förlustmatch att man ska spela så in i h-e dåligt som enskild spelare.
Kolla på dig själv först.

Så med detta sagt.

FORZA BRYNÄS❤❤❤
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Samsung: Det är +1 i landskod till USA va? Ska bara fixa papperstrasslet...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Sportnisse:

kamratkompaniet är bäst ingen protest

Därför agerar Brynäs mot supporter-gruppen
Brynäs IF har fått nog och kastat ut gruppen Kamratkompaniets saker från supporterförrådet i Läkerol Arena samt att man bytt lås.

Brynäs supporterskara så kallade Kamratkompaniet uppmanar fansen till bojkott på ståplats då Brynäs IF har kastat ut supportarnas saker.

Såhär säger Kamratkompaniet (KK) på deras facebooksida:

"Som ett direkt resultat av Brynäs IF:s beslut att byta lås, samt slänga ut samtliga flaggor, banderoller, trummor etc från supportrarnas bås på Läkerol Arena väljer kamratkompaniet att bojkotta dagens match mot Färjestad. Vi uppmanar även alla som värnar om en levande, positiv och organiserad supporterkultur att göra det samma.

Bojkotten kommer att hålla i sig till och med fredag nästa vecka då nya möten med de ansvariga kommer att hållas."

Supporterkubben BSG (Brynäs Support Gävle) hävdar dock att meddelandet är missvisande då det är bara Kamratkompaniets saker som blivit utkastade och det är ingen bojkott från supporterklubbens sida.

Enligt uppgifter som SvenskaFans fått så har Kamratkompaniet brutit mot Brynäs regler ett flertal gånger både under hemmamatcher men även bortamatcher. Senaste Leksandsmatchen i Läkerol Arena så tändes det bengaler som orsakade andningssvårigheter för flera personer som tvingades åka ambulans till sjukhus, detta var droppen för Brynäs IF och därför valde man att agera.

Kamratkompaniet själva dementerar uppgifterna som vi fått.


VIKTOR ALNER
[email protected]
@ViktorAlner
Kommentera

Sv: A propósito de nada
spolaisen: Herregud vilken världsbild :)
Läs teorin om KSP 58. Där får du nått att bita i.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kamratkompanietkonflikten pågick väl 2013, är helt blind i ämnet faktiskt så om nån kunde "briefa" om det är gärna välkommen med info
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Porseland: Har hört ganska stora delar av historien bakom konflikten. Men om du sitter på all information får du gärna informera mig.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: är dom skridskoskickliga ska dom väl klara av att powerchecka effektivt i 3 perioder och sluta vara 5a på varje puck?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lemp: Kommentera inte saker du uppenbarligen inte har all information i, det ser bara fel ut.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Samsung: Mads Hansen skulle kunna styra upp defensiven i en kedja och i en BP-uppställning. Självklart inte i hela laget. Minns också Pekkala och Petré, och minns likväl att de redan hade lämnat Brynäs när Mads gjorde entré.

Davey_22: Ja, Mads fick mycket skit av en del som menade att han levererade för lite framåt. Westerholmarna som en del talar varmt om nu fick också mycket skit.

mattiaskarlgren: Haha, det inlägget måste man ju bara gilla :-) Tror ärligt talat att vi måste acceptera att bytet av spelsätt är en process, men ännu viktigare att spelarna accepterar det och inte försöker spela hur svårt som helst från en dag till en annan. Simpla spelare måste fortfarande spela primitiv hockey.

xxx BIF xxx: Tycker det är alldeles för tidigt att redan nu säga exakt vilka som klubben borde ha kvar nästa säsong. Det är mycket hockey kvar att spela. Om du spolar tillbaka bandet 1 år, så ville nästan alla förlänga Kousal, men 20 matcher senare ville nästan ingen det. Att det inte blir lätt att bygga ett topplag är nog alla överens om.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Samsung: Petré och Pekkala? Det var nog närmre 20 år sedan :)

Inte utan att man blev lite nostalgisk av att läsa namnen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
spolaisen: Nu skulle Brynäs definitivt hanterat situationen med kamratkompaniet betydligt bättre, men samtidigt var dom otroligt barnsliga och blåste upp konflikten till orimliga proportioner. Bojkottade matcher för vad? Visa deras betydelse för stämningen? Om dom hade valt att gå på alla matcher trots konflikten skulle lösningen med Brynäs ändå blivit detsamma, så vad var poängen?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
En absolut favorit spelare i under NHL stjärna mått är uppsatt på waivers nu.
Daniel Carr. www.eliteprospects.com/player/39435/daniel-carr
Vilken dröm han vore, en riktig gris med näsa för målet bredvid Anton & Gregg.
I en perfekt värld har Sundlöv oco surr med Ekholm & Järnkrok som kanske kan lägga in ett gott ord ;)
Pettis långskott detta men ändå :)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Samsung: Svarar på mitt eget inlägg , det kan tom vara så att det var Petre som skulle göra nått sånt där snyggt med klubban mellan sina egna ben på offensiv blå men snubbla och ramla och det var Pekkala kvar hemåt. Sjukt komiskt & väldigt ironiskt för hur Brynäs var då, likt nu, kräftgång.se
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Mads Hansen styra upp defensiven..? Minns en match för cirkus 10år sedan när Pekkala & Petre var inne samtidigt på isen hemma mot Modo, Pekkala snubbla på sin egen klubba ungefär på vänstra offensiva blå från vår egen målvakts sida och se på det, Petre börja backa hemåt men hängde inte med så jag vill minnas att det var Söderberg & Wernbloom som kom 2 mot 0 och gjorde ett otroligt lätt mål. Nån mer som minns den situationen? :)
Det jag vill komma fram till är i mina ögen sett så att Mads Hansen ska styra upp Brynäs är ungefär som att sätta Pekkala & Petre på att styra upp backsidan....
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Klockrent inlägg. Klockren analys. Du sätter verkligen ord på vad många med framförallt mig känner för dagens trupp! Tack! :)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
{xxx BIF xxxOttawa Senators vill ha mer liv på hemmamatcherna.

Nu planerar klubben att införa ståplats på vissa matcher.

– Det är dags att förändra kulturen, skriver supportergruppen Red Scarf Union på Twitter.

Källa aftonbladet 2014
Kommentera

Sv: A propósito de nada
spolaisen:
”Anser att Brynäs bör byta ut VD,n nu.”

Vad skulle det hjälpa nu?
Det är hans huvud på spel om mål inte uppfylls.
Finns inga bortförklaringar då!

Men nu skulle det komma in någon tf och försöka fånga upp hans arbete o fortsätta där Campese lämnat.
På det kommer sedan den nye och tar om samma igen.
Risken är då att båda antingen drar åt tyglarna till helheten känns bekväm och då först börjar agera/tillåter andra agera - eller motsatsen o släpper allt och drar sakta åt ju mer den satt sig in.
Båda blir fel X2

Nä Campese informerar o försöker släcka bränder utåt, men känns naiv och blir troligen desinformerad om vart det brinner och hittar inte lågorna i tid.

AD/MS kommer aldrig erkänna hur fel de värvat (vi behövde spets - de flesta såg det i våras, utöver den 1sta lina vi hade - men dessa herrar hade troligen övertro till sin egen förmåga o försökte därför värva o bygga ekonomiskt på chansvärvningar till de få luckor som fanns)

Antingen hade man inte spelarmaterialsgrunden o tillräckligt med luckor att bygga ett kvartslag på innan värvning i år startade (vissa här inne hävdar det) eller saknade ekonomiska utrymmet (andra hävdar det) eller (som jag tror) ad/ms saknade erfarenhet/kompetensen/självinsikt (har övertro på sig själv och vad man gör) - vilket som, om något av detta identifierades i ett grundligt förarbete, inte skulle dragit igång 3årsplanens start redan i år, utan först nästa säsong när förutsättningarna skapats.

Grundproblemet ligger i AD/MSs uppbyggnad av herrsidan o som ringar på vattnet saknar herrlaget förutsättningarna som HELHET (ledare/spelare/spelidé) att klara jobbet.
Se Erika, vilka spelare har hon inte värvat jfm motståndarna. De leder inte ligan men är fan där och konkurrerar.
Behövs ingen laguppbyggnad med breddspelare över tid att prestera, damerna hade ännu sämre utgångsläge att spela ihop sig innan start, det behövs tillräckligt med spelare som KAN leverera. Även där identifierade Erika samma problem ju som AD nu dravlar om på herrsidan, men för på damsidan har man dock spelarmaterialet o det är inget akut problem att lösa som för herr.

Hur fan kan man missa solklara signaler?
Inte Campese fel just nu - han tror på de som tror på sig själva och ger fel information/analys för Campese att agera på.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: Campese började med kriget mot kamratkompaniet, ett kompani som verkligen behövs i Gavlerinken. Kamratkompaniet är viktigare än alla ledare i Brynäs.
Nu är kamratkompaniet splittrat, vad vann Campese på detta krig?
Campese drog i väg på semester till Karibien när det började osa katt, han stod inte upp och fanns till hands när kriget i efterhand skulle avhandlas, han valde att smita. Dålig stil och något som i efterhand medverkat till dåligt tryck i arenan. Brynäs behöver stöd från ståplats, nu saknas trycket i hallen. Nu finns bara alla dessa tysta sittande som vill bli underhållna och som ALDRIG bidrar till att höja stämningen i arenan..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Fan, det är alldeles för lång tid mellan matcherna..

Alldeles för mycket tid över för konsprationsteorier😄

Den ena smått osannolikare än den andra.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jan Grismöbel:
Blir en massa snack med Campese på VD-posten, vilken ser till sin egen karriär och därför utnyttjar namnet Brynäs till fullo. Gäller för Campese att sätta avtryck och därmed ta en plats i idrottsvärlden world wide. Lindelöf en värvning som kan ge kontakter i fotbollsvärlden. Brynäs kommer långt ner på listan globalt sett för en man som satsar på den EGNA karriären. Anser att Brynäs bör byta ut VD,n nu.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
majk: Ja, det är ju den biten med Axelsson, hur ofta är han 100 %. Angående Lerg har jag ingen aning, bara att han var riktigt vass för några säsonger sen i Rögle. Komarek är nog mest ett långskott, han verkar vara mystiskt utanför truppen just nu.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry: Han fick mycket skit. Så är det ju på såna här forum. De flesta Brynäsare är nog överens om att Hansen gjorde väldigt mycket nytta i Brynäs. Vissa säsonger gjorde han ju till och med skapligt med poäng. Ett bra fynd av Boork.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Davey85: ”Mads Hansen borde ju bli nån slags coach. Maken till mer pålitlig spelare har man svårt att minnas.”

- Men alla verkar glömt vad mycket skit han fick i detta forum... Herregud säger jag...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San:
Tillsammans med zaborsky var de bra, ffa Patrik.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja:
Dessa blir kvar att bygga på:

Lindelöf
Alcen
Asklöf
Zetterberg
Sallinen (ryktas dyr)

Det är 1/5 av truppen!


Vilka vill du ha kvar och bygga vidare på för att nå semi?

Eriksson

Lundgren
Norin
Ersson
Kilström

Brodecki
Forslund
Blomman
Rodhin
Mannberg


Stommen som vi vet blir kvar + de du vill förlänga ovan..

Ersson - ?

Singalet - ?
Andersen - ?
? - ingmann
? - ?
+ Lindelöf

? - ? - ?
Rödin - scott - jeadon
Danielsson - sallinen - ?
?-?-?

+ alcen, Zetterberg, asklöf

Vilka i stommen håller för spelidén menar du?

Jag påstår det blir fan inte lätt att hitta rätt på alla frågetecken för att garantera topp4. Inte en sekund lättare än att nå kvarten i år. Och fan inte gratis.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Brynäs förfall började när vi tappade Westerholmarna, vi har inte haft tre vettiga kedjor sedan vi hade dem.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxx BIF xxx: Vad gäller 10-årsplanen med 4 SM-Guld så vill väl den gode Campese helt enkelt överträffa sig själv med tanke på att VSK skramlade ihop 3 Guld under hans 10 år i klubben.
Notera även att VSK blev utsedda till "årets marknadsförare" i Västerås 2015.

Man kan ju fundera lite över detta och klubbledningens höga svansföring sedan Campese tillträdde 2018.

Min tes är att den höga svansföringen tillsammans med Sunkens uttalanden om att "det ska vara en ära att spela i Sveriges anrikaste förening" (man kan ju undra hur ärorika spelarna känner sig just nu) bidragit till att blåsa upp spelarnas egon till orimliga proportioner.

I grund och botten är truppen av tämligen medelmåttig SHL-kvalité, en smula bättre än fjolårets gäng som blev 11:a. I den bästa av världar kunde vi kanske ha varit med och tävlat om en 7-8 plats.

Man kan ju undra hur Campeses tankar går i dagsläget, från lyxyachten VSK till den läckande skutan Brynäs IF.

Skulle han inte säga upp sig om även innevarande säsong gick åt pipsvängen?

Som jag tidigare konstaterat; Kejsaren är naken.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Mads Hansen borde ju bli nån slags coach. Maken till mer pålitlig spelare har man svårt att minnas.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Auchinleck: Det saknas en övergripande, genomsyrande puckskicklighet som krävs för att kunna spela en spelförande hockey. Den finns lite här och där i truppen, men det är ingenting som genomsyrar truppen. Det behövs fler spelare som typ Brodecki och färre fartdårar. Och gärna mer spets, om pengar finns.

Dessvärre har Brynäs många forwards som bara jobbar hårt och/eller bara kan åka skridskor (generaliserade egenskaper, de är självklart bra spelare, men relativt sätt på SHL-nivå). Till råga på allt är dessa osmarta spelare ofta inne och sabbar boxplay. Tiden då en klok och alltid välpositionerad spelare som Mads Hansen spelade klockrent boxplay och lärde yngre spelare taktik är över, tänk vilken tillgång gamle Mads hade varit i dagens lag.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxx BIF xxx: Det kommer bli lättare att bygga ett lag med spelare som passar i lagbygget när gamla kontrakt går ut. Dagens trupp innehåller alldeles för många oskickliga spelare, då är det svårt att spela ett spel som kräver hög skicklighetsnivå. Som Sundlöv är inne på i Mittmedias podd så är dagens lag skridskostarkt men kanske inte så smart/skickligt som man hoppas bygga laget de kommande åren.

Det är övergångsperioden som är den svåraste perioden. Det är den vi upplever nu.

Förmodligen är det smartaste att ändra spelsättet stegvis, i takt med att man anpassar truppen. Nu har man försökt gå från primitivt spel till ett väldigt skicklighetskrävande spel från en dag till en annan. Det är svårt, såvida man inte totalrenoverar truppen från en dag till en annan, men det gjorde inte Brynäs inför den här säsongen. Alldeles för många gamla kontrakt som fortfarande är giltiga, tyvärr, därför var möjligheterna att göra ändringar ganska begränsade. Dessutom tappade man många av de skickliga spelarna som hade passat bra i dagens spelsätt, men det var tapp till NHL, KHL och Schweiz, sånt är svårt att förhindra för alla SHL-klubbar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Det blir inte lättare att värva ett semi-lag 20/21 än det var att få ihop ett kvartslag nu 19/20,
Snarare tvärt om.

Framförallt om man tror man kan hålla spelarbudgeten nere genom att värva allsvenskt och plocka upp junisar som inte håller måttet (ännu).
Att från att vara ett lag i botten i 2 kanske 3 år i rad lockar knappast billig spets. Att på det gå ut kaxigt med en 3årsplan och sedan agera passivt stärker inte aktierna.

Vi ligger nu 4 vinster efter sämsta topp 6 laget.
Att tro att man hämtar in detta avståndet (vilket Campese lovat iom målen) genom att labba med spelet när det ser ut såhär. Vilken nonchalant idioti.

Dacke/sundlöv tappar faktiskt mitt förtroende genom att försvara truppen som ett topp 6 lag (vilket de indirekt gör utifrån satta mål)
Saknar de kompetensen, stoppar pengapungen möjligheterna, är det prestigeproblematik eller vad handlar det om?

Men att Magnus ledarskap med nuvarande trupp intakt och den framförda spelidén inte är ett framgångsrecept för en topp6placering är mig extremt självklart.
Att låta det gå fler matcher med risk att komma ännu längre efter 6de platsen är mig som sagt nonchalant idioti - om man nu tar målen seriöst.
Minst två av dessa 3 punkter måste ändras och där är mig en förstärkning av truppen det mest självklara. Det är väldigt liten risk att situationen blir sämre av det. Sedan är det frågan hur många nya som behövs innan effekten kommer.

3 spetsforwards och en spetsback är det minsta jag tror behövs.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Auchinleck: En spelare som kan bidra med poäng och självförtroende.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Chris11: Får hoppas det hjälper med en kopp kaffe när kvalspelet börjar till våren .
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsräven:
Bra namn för vadå?
Och vad saknas i truppen?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Som galvad hängiven hockeysupporter lär jag påstå att Dick är ett bra namn.. MEN! Ingen klubb har kritat på där av någon anledning. Det oroar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
majk: Lerg är riktigt bra... vet dock inte vad som hände i Schweiz
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Davey85: Axelssons självförtroende skulle förmodligen vara bra för gruppen. Synd att han är skadedrabbad. Just nu behöver laget få in all potentiell spets och självförtroende som man kan få tag på.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Davey85: Jag vet inte exakt Dicks fysiska status. Men det var inte riktigt hållbart att ha det som vi hade med honom i grundserien där han missar 1/3 av matcherna. Sen var han riktigt bra då han verkligen kunde spela. Framförallt i slutspelet.
En sådan spelare som verkligen gjorde skillnad.

Hur bra är Lerg nu? Ändå 33 och knappt spelat på ett år.

Ska Komarek lämna Malmö?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Captain_fantastic:
Bulan kunde riva i, men det kan han väll nu i Luleå också.

Dock laget då som du nämner med ikonen Granström Pallie i 3dje linan. det gör skillnad. Nick Johnsson var också med - som reservkapital.
Han hade gjort mer mål (22) än både rödin och scott (16 var) året före.

Jag tror Campese då han säger att han tror på det bif gör.
Jag gör det dock inte.
Framförallt inte att Bif ska kunna värva sig till guld genom bättre scouting (tex från Allsvenskan)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
majk: Axelsson hade varit en spännande värvning. Hur är det med hans skavanker nu för tiden? Vinnarskalle, spelskicklig, lagom tuff, why not.

Man ju iaf konstatera att det finns kvalité där ute, Lerg, Axelsson, Komarek (?).
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kevin47: Länge sen jag skrev något.Vill inte svina för mycket utifrån när det inte går så bra(iofs klarar ni att slå oss av alla lag såklart).

Tänkte bara kolla har ingen källa men är det inte ett rätt troligt scenario att Dick Axelsson spelar i Brynäs i vinter. Som det ser ut nu verkar inte Bemström göra någon succé i Nordamerika och kommer med stor sannolikhet hem. Och resterande del av budgeten lär då inte läggas på någon forward utan snarare på Rämö som vi har ett skrivet ettårskontrakt med som dock kan brytas efter sex veckor(har väl gått två nu).

Dick kommer spela hockey i år och vill bo i Sthlm och helst spela här också. Men som det ser ut nu har vi svårt att hitta plats i truppen för honom. Då är Brynäs en av få klubbar inom rimligt pendlingsavstånd om han ska spela kvar i SHL. Tror inte han är så sugen på spel i allsvenska bottenlag som AIK, Almtuna eller Södertälje.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jan Grismöbel: men herregud nu får du lägga av? Detta är ju klockren marknadsföring 2019
Kommentera

« · 1995663 · »