Brynäs IF

710718 inlägg · 7953 ämnen

A propósito de nada

« · 2128030 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
Samsung:
Fast ”en bra start” skiter man i från Brynäs vuxenvärld också.

Har en ensamstående bekant som arbetar som lärare och har barn som lirar i Brynäs.
Brynäs krävde att den skulle ställa upp för föreningen på arbetstid (ställa in lektioner). Hen jobbade inte ens i Gävle utan sa ”jag kommer efter jobbet då jag varken får eller kan ställa i lektioner och har dessutom inte råd”. Hen bidrog till en bra start och hade sina lektioner, stressade sedan iväg och när hen kom fram så pratar varken lagföräldrar eller organiserade anställda med hen utan iggade hen

Och hur går alkohol på en arena hand i hand med en bra start?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Ja, det kan du ju fråga Campese om i nästa frågestund. "En bra start" står antagligen på alla ungarnas Brynäsjackor nuförtiden. Det är oftast föräldrarna som är problemet när ungarna beter sig som drägg.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Samsung: Undrar jag hur mycket stålar som går till jackor åt ligister?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Samsung: Respektlösa tonåringar finns det gott om, inte överraskad av din upplevelse.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxxx BIF xxxx: ja helt otroligt hur det blivit. När jag var liten och blev tillsagd av nån så hade man ju sinnes respekt.
Men just det här med en bra start, att man är ute i skolor och berättar hur man ska vara en bra vän osv.
Känns ju som världens jävla total nonsens efter dagens upplevelse.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Samsung:
Men den attityden är inte direkt ovanlig hos ungdomar idag tyvärr.
Det som är ”roligt” gör man, vad är det värsta som kan hända, någon vuxen försöker skälla på en, sen då?
Skulle någon ”lära dem hut” kan du ge dig fan på att det står ett par föräldrar och försvarar sina barn, och ”tar det vidare”.

Men det är klart, kommer man undan med ihjälskjutningar idag så..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
munkas: Vilka får ens jackor med en bra start emblem på jackan? Där borde Brynäs borde vara restriktiva och inte ge det till vem som helst då det verkligen bör komma med ett stort ansvar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Samsung: Det var ingen vidare bra reklam för ”en bra start” måste jag säga. Bedrövligt. Du ska nog skicka ett mail till Campari ang detta.
Synd, det var det enda som var positivt i föreningen. Nu finns det ingenting.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Samsung: Fy, klontakta Clmpese
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Godkväll folket. Längesedan man drog en rad, men jag tänkte lyfta en fråga, är det nån som vet om " en bra start" som Brynäs pysslar med, innebär att deras ungdomar(ålder att få köra moppebil) får lära sig hur man ska bete sig på isar där även andra barn(mycket yngre) även är?
Blev idag varse om deras beteende.
Nu ska man inte dra alla över en kam. Men 10 (moppebil ålder inne) killar med vårt fina märke, med instialer på armarna på deras namn och loggan "en bra start" på armen att bete sig som riktiga svin milt sagt. Tar över en hel plan, grisar ner med pizzakartonger , noccoburkar Snickers papper , inte en tillstymmelse till att plocka upp efter sig. Men värsta av allt, så fruktansvärt uppkäftiga och kaxiga.
Åker och skjuter slagskott framför småbarn( i dagens fall mina) , svarar med en uppkäftig o arrogant uppsyn när man upplyser om att isen är för alla även för dessa barn i 5års åldern.
Aldrig vart med om nå värre ungar.
Hör kanske inte hemma här men blev så förbannad så lära lätta mitt hjärta.
Tragiskt att åka runt med " en bra start" på armen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Spjutmuren: Ja det är ganska absurt med 5 matcher egentligen, kanske borde man ta bort graderingen på ansträngningarna och säga att tackling i huvudet är en match och låta det stanna där och enbart dela ut personliga böter utöver det.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Enaranger: När jag såg Harpers tackling i repris blev jag helt säker på att det inte skulle bli något. Tyckte inte det var blindside eller som tredje gubbe - och Ilomäki måste ju förvänta att pressande spelare faktiskt kan försöka tackla honom.

Jag är normalt väldigt för tacklande spelares ansvar, men i den där situationen måste det vara lov att fullfölja på kropp. Det är ju det naturliga om backen håller pucken så länge. Dessvärre kommer Ilomäki helt fel eftersom han väljer att slå passningen och Harper bör nog försöka dämpa tacklingen. Men det går fort i hockey... utvisning och kanske 5 min känns balanserat för mig

Med tanke på situationen känns avstängning 5 matcher verkligen jättehårt.

Hoppas vi inte tappar det lilla som var på gång nu bara...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
KulaShaker: Nu Gävlar kör vi!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Enaranger: De vill väl ta betalt för att finansiera fågelskådareutbildingen som någon Brynäsare rekommenderade
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62:
Så sorgligt!
Livet är mer än hockey..
Skänkte en slant till Moas minnesfond..
RIP MOA
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Moa, Rest in peace 😢
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Läs historien om Brynässupportern Moa och hennes inställning när det går dåligt.

Sedan kan vi sluta gnälla.

På GD just nu.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Om någon har bilder på då Ölund blev tacklad borta mot Örebro, hösten 2019.
Då han fick hjärnskakning och fick utgå från matchen och blev borta några veckor.

I så fall kan ju den personen bedöma om det är rimligt att spelaren
i Örebro bara blev avstängd en match extra, jämfört med Harper.

För det känns som att de riktigt våldsamma tacklingarna inte
ger så speciellt många fler än fem matchers avstängning.
Fast man kan tycka att det egentligen borde skilja 3-4 matcher
i längden på vissa avstängningar.

Tycker för övrigt fortfarande att det är ytterst märkligt att Mats R-O
i Frölunda bara blev avstängd i tre matcher. Det är sånt som gör
att förtroendet för de som utdömer avstängningarna blir baggar
i kanten.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
5 matcher på Harper alltså..... jävla klantarsle!!!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxxx BIF xxxx: Så är det. Har för mig att jag läst att Sundlöv lagt upp det till styrelsen som godkände värvningarna så det ekonomiska ansvaret ligger ju inte i Sundlövs ansvar allena.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja:

Ja, försöket att sänka Sallinen utmynnade i stället i 5 mot 4
för Leksand. Och noll (!) matchers avstängning. Anmäldes
inte ens, så att det kunde kollas upp.

Det var ju inte bara vi Brynäsare som ansåg att det borde
blivit avstängning i efterhand där. En journalist på Expressen var väl
väldigt tydlig med att det borde ha blivit en avstängning. Men han hade
väl inte samma tyngd som vad grottmannen Wikegård tyckte om saken.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
magr: Jag kan förstå det försvaret. Det är oundvikligt med en kollision, såvida inte Berg medvetet åker offside. Samtidigt, när kollisionen väl kommer, ser Berg ut att göra sitt yttersta för att skydda sig själv och ge Sallinen en huvudsmäll. Därför menar jag att det ändå borde ha resulterat i avstängning och matchstraff. Smutsig spelare, den där Berg.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Sportnisse: är ju inte meningen att den ska ta i huvet, olyckligt fall tyvärr, men skuldsätter inte Shane ett dugg för det.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
#33: Vi har inte haft 10 raka förluster denna säsong
Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxxx BIF xxxx: Ja, de behövdes. Så är det. Såg nu en "böteslista" på Twitter med alla spelare som fått böter och deras lön. Och på den listan låg Haper och Haga i Djurgården på samma nivå, 120tkr. Så då känns det lite lättare igen!😄
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jag såg att Linköping hade tio raka förluster. Det hade väl vi också i höstas. Viktigt att vi studsar tillbaka mot Skellefteå på lördag. Hoppas Berglund är tillbaka.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Davey85: Sker nåt vettiget med bötespengarna eller återförs de till SHL klubbarna då det är klubbarna som är SHL
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Där uttalade sig ju någon expert om att "han har ingenstans att ta vägen, undviker bara offisde". Som att det ursäktar en huvudtackling..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Enaranger: Leksingens tackling på Sallinen var också fulare tycker jag. Helt utanför spel.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Vill till att Berglund spelar nu, utan både Harper och honom så är vi återigen väldigt tunna framåt. Jävla onödigt av Harper..men 5 matcher är för mycket om man jämför med andra domar. Tungt.

Vi måste få in nån gammal urbrynäsare i nämnden snart.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Enaranger: Jävligt klantigt av Harper. Sätter laget i taskigt läge!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Signalen från difiplinnämnden är att det är mer OK att tackla
en målvakt i huvudet, än en utespelare. Hoppas inte någon
av våra bottenkonkurrenter väljer att ta tre matchers avstängning
för att sätta Ersson ur spel.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ständig:
Nä billins och Harper kan man inte ifrågasätta.
Det var klassvärvningar utifrån vad de levererat i fjol.
Där ska sundlöv ha cred.
Möjligtvis kan det varit lite sent agerat men det kan bero på seg Campese o styrelse lika väl.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Var det den där backen i Växjö det refererades till när det gällde
"nästintill ordinarie NHL spelare" för 75 000 i månaden?

Jag kan ärligt säga att jag aldrig hört talats om spelaren innan.

Men så är jag heller inte sådär superinsatt när det gäller NHL-spelare
som inte spelat i Brynäs eller tillhör de mer kända spelarna.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Helt rätt av Sundlöv att gå på "säkra kort" vad gäller förstärkning från nordamerika i stället för "ordinarie i NHL". Lex Tyler Arnason....
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Rhett och Harper har ungefär samma poängsnitt i SHL (Rhett lite högre), därför trodde jag de kostade lika mycket. Men det var kanske budgivning på Harper då han kom senare.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry: 120 lakan är ett bra pris för Harper. Han har spelat i SHL tidigare, han lämnar fru och nyfödd bebis hemma, och han skrev på för tabelljumbon. Allt det gör att Brynäs får betala lite mer för honom, men 120 är ändå coronarabatterat pris.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inkazar: Tack mannen!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattiask: Ja, MRO:s pååkning är ju mycket farligare och kommer antagligen ha mycket större konsekvenser för Skellefteåkeepern.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: 12% stämmer (12.5% om vi ska va noga) när det gäller 1 matchs böter, dvs 2-3 matchers vanlig avstängning, tex 3+1.
Harpers är 5+2, då läggs 15% på bötesbeloppet per match.

Alltså:
34.500/2=17.250 (per match)
17.250/1,15=15.000 (grundböter)
15.000/0,125= 120.000kr
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: I sak är det helt sinnessjukt att MRO bara får tre matcher och Harper får fem.. Båda två borde fått fem matcher! Jag begriper ingenting när jag ser MROs bestraffning.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Angående seriens förlängning: Var väl ett positivt beslut ändå i slutändan? Då får vi sprida våra matcher på två ytterligare veckor. Väntat på detta...

Angående Harpers avstängning: Skndal! Högst tre matcher på den. Finns förmildrande omständigheter och lulespelaren blev inte skadad. Oavsiktligt. Dock oförsiktigt... Men 5 matcher hallå...🤷‍♂️

Angående Harpers lön: Parodi om killen har 120 lakan. Då har ju Billins något liknande och då ställer jag mig åter frågan hur detta skepp manövreras...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Enaranger: Hela jävla hockeysverige är emot oss känns det som
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja:

Håller med om att det är mycket märkligt att Harper får två matcher
fler än spelaren i Frölunda. Som kör över målvakten med en tackling
rätt i huvudet.

Blev inte någon spelare i Brynäs avstängd förra säsongen
efter att ha kört på en målvakt? Hur många matcher blev
det då?

Känns som att minimistraffet för spelare i Brynäs ligger på fem matcher.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Wesel: Harper är väl ändå klassen bättre än Rhett?

Jag kan tycka det är rimligt att Harper har lite mer än Växjös nordamerikanska spelare som aldrig har spelat i Sverige tidigare. Sundlöv tog ju in säkra kort i form av Billins och Harper.

Angående tacklingen så tycker jag det är galet att Harper bestraffas hårdare än Rosseli Olsen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Guldet är BIF :
Det var katastrofalt dåligt för vårat Brynäs,
men tar man ett steg bakåt och ser på bedömningen så var den inte orimligt hård tyvärr.
Ska detta spel bort måste det till hårda tag.
Men det var extremt olyckligt att vi drabbats.

Sen lönen.
Ok vi behövde kompl.med bättre spelare,
så stod det mellan att ta beslutet att signa till den siffran eller stå utan spets så gjorde sundlöv rätt.
Men det är konstigt att vi ofta verkar behöva betala mer än konkurrenterna, tom för tvivelaktiga spelare.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Jag vet inte om det kan vara Folin? Spontant trodde jag nog Harper låg under 100tkr, men det kanske var jakt efter honom så priset trissades upp. Fick för mig att Djurgården har Rhett under 100tkr, men det kanske inte stämmer.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Wesel: Vem Syftar MRMädhök på?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry:
Men vad i Campeses dialog (monolog) ger han kopplingen till att bli framgångsrik över tid? Inget han säger påvisar att han arbetar så.
Arbetet börjar ju ”idag”, dvs då han klev in 18/19,med att ta kontroll över de mål man vill nå.

Att ha en filosofi där man säger sig ska bli nr1 men nöjer sig med att bli nr5, dvs arbetar med visioner, kommer inte att leda till att man bli nr 1 över tid mer än möjligtvis någon tillfälligt enstaka gång då man chansat rätt från början.
Eftersom det är en dynamisk miljö en idrottsklubb är verksam i, där förutsättningarna ändras utifrån omgivningen under verksamhetsåret (tex att lagen värvar in spets för att slippa nedflyttningskval.), går det inte bara att säga vi siktar på att vara nr1 i början av verksamhetsåret, fatta besluten då man ska leva med och hoppas att det leder i mål.
Det kräver målstyrning, aktiv sådan, och förbättringarna bör oftast, men inte alltid (tex vid skador), vara av permanent karaktär.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Wesel: jaha jag trodde det var 12% av lönen men tji fick jag.
Kommentera

« · 2128030 · »