Brynäs IF

709923 inlägg · 7953 ämnen

A propósito de nada

« · 2244344 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
Tgl:
"När Popovic skrev på Färjestad var det med förhoppningen om att komma till ett guldlag och vara med om något riktigt stort i Karlstad. Men tiden i FBK blev inte alls i jämförelse med förväntningarna.
– Jag trivdes jättebra i Karlstad, det måste jag ändå säga. Men det jag kom hit för blev inte alls vad jag hade tänkt. Trodde det skulle vara mycket mer vinnarmentalitet i klubben än vad det var, säger han i intervjun med en känga till sitt gamla lag."

Holmqvist har spelat i lägre serier och tränat i lägre serier tidigare, men som du ser genom exemplet Peter Popovic, så finns där ingen garanti för att lyckas i de olika SHL-lagen trots att denne person också som spelare gjort många år i NHL, så blev tiden i Färjestad en besvikelse för honom..
Popovic är idag tränare i Schweiz ihop med den tidigare landslagstränaren Grönborg.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brown ass IF: Det enda som provocerar är väl alla kritiker som först konstaterar hur jävla usla vi är, att det bara är kval som vi har att se fram emot, att halva laget bör bytas ut osv osv.
För att i samma andetag vara förvånade, bli förbannade och upprörda när samma usla och värdelösa lag spelar på exakt samma sätt som man borde ha förväntat sig.
Snacka om att vara provocerande mot allt vad logiskt tänkande säger.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bara jag som tycker Barry Smith ser ut som Hannibal Lectors brorsa?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brown ass IF:
Word! 🙏🏽
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: ”Jo jag tycker det ser hyffsat ut, vi är med i matcherna och igår till exempel så var det ju närmast ett mirakel att vi inte fick några mål.”

- Du driver? Eller kan man se på sporten ishockey på så vansinnigt olika sätt…? Ser du inte att Brynäs spelar för mjukt? Att vi inte tar kampen framför målen, ja någonstans överhuvudtaget egentligen… Ett mentalt nerkört lag som ber om ursäkt för sin existens kan bedriva alibispel i 60 minuter ute vid sargerna… Det är inget mirakel att man inte gör något mål. Snarare är det helt i sin ordning utifrån hur det ser ut…
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: Sedan kan man fundera på om kaptenen har kapacitet att ta emot och förverkliga instruktioner från tränarna.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Forestonepearl : Det sa jag redan förra säsongen.
Spelarna gör som kapten gör..

Men vem istället vet jag inte.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
spolaisen: Tre behövs inte. Räcker med en om han klockar 20+ minuter per match.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tgl: Så har han betett sig under alla tränarna om de är inte få ;-) Har hållit låg profil och har därför kunnat bli kvar ;-)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
spolaisen: Jag vet inget om ”tränare” Holmqvist men vad jag funderat på är att det verkar som om ”karln” aldrig pratar med övriga tränare. Av TV- bildens förra året och i år så smyger han in och vill bli delaktig när de bägge andra tränarna står och diskuterar! Det verkar aldrig som att han säger något eller att de övriga frågar honom om nå’t. Vet inte vad det står för men lite underligt kan jag tycka…..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Du måste vara en av de drygaste här inne. Bara ute efter att provocera
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San:

Finns inte tid för någon process, föreningen bör handla nu..
ny målvakt och minst tre nya backar och kicka holmqvist tillbaka till juniorvärlden, han kan ta hand om J18 eller J20.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
spolaisen: Processen måste få ha sin gång.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zappaholic:

Hudacek och TRE klassbackar, bort med Björk, Berglund och (Andersén)...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
ellis: Det är ju därför vi vill ha in Hudacek och en klassback som kan spela 25 min per match...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
lultiger:
Holmqvist div 2, tränarbakgrunden blir fel när det handlar om SHL.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Är det bara i Brynäs som fyra backar står i en fyrkant och låter en motståndarforward klämma sig in i slottet mellan backarna och avlossa skott? Att minst en av dessa backar alltid backar in i egen målvakt och skymmer gör ju inte livet enklare för målvakten direkt heller. Är vi sämre skolade i Brynäs eller har vi tappat fjärren till videospelaren? Hur seg Björk än må vara så borde han kunna rensa spelare och puck från eget slott. Bekväma backar vill ha en bekväm backcoach, därför gillar dom Holmqvist. Nä, bort med honom och sätt dit nån som får backarna våra slita för sin lön.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
munkas: Jo jag tycker det ser hyffsat ut, vi är med i matcherna och igår till exempel så var det ju närmast ett mirakel att vi inte fick några mål.
Jag är väl en av de få som inte svävade iväg efter några vinster i början och trodde att kontraktet var säkrat. Jag fick skit då för att jag var negativ och jag får skit nu för att jag inte tar kvalet för givet.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
nittontolv:

Brynäs har ett arv med en kräsen publik, som vill bli underhållna och ska fan inte bidra själv på något sätt...
Kamratkompaniet stod för många bra saker, ända tills det var någon ur gruppen som ville elda en bengal i Timrå.
Blir full i skratt när man senast såg matchen mellan Djurgården i fotboll, där hela djävla kortsidan såg ut som en BENGAL..
Måste ha varit fjanten Campeses verk att stänga av KK.
Låsa dörren till deras skrubb, vilket djävla fjanteri.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jag skulle vilja se detta om inte Timashov lirar nästa.
Det gör väl egentligen varken till eller från kanske men ändå.
Eklind-Palve-Rödin
Gunler-Scott-Olesen
Danielsson-Ölund-Sallinen
Kvist-Pettersson-Ljungkrantz
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Palve och Gunler har otroligt svårt att släppa pucken. När dom väl passar är det för sent och dom gör det för att de inser att de ändå kommer tappa pucken och vill bara lasta över ansvaret på någon annan, inte för att få till ett bättre spel för laget.
Ibland undrar man varför dom valt en lagsport istället för någon individuell som längdhopp eller liknande.
I PP slog iofs Palve ett par bra pass till Rödin, som tycks glömt av vad direktskott är. Bättre då med Rödin bakom kassen o kanske Sallinen får stå och nypa till, han är rätt bra på det.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Forestonepearl :

Rödin är en stjärna och stjärnor brukar inte vara bra ämnen till tränare heller, så BIF kanske skulle tjäna på att låta någon annan ta kaptensrollen. Blomkvist var en självklar ledare i BIF innan Rödin dök upp..
Rödin skulle bli en bra spelare för laget utan sin roll som lagkapten. Kaptensrollen kanske tynger??
Öhlund?, Danielsson? Sallinen?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
JanT: Nu kommer jag säkert bli halshuggen, men jag har funderat på en sak.
Dåligt ledarskap, kapten rödin?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry:

Manner måste tänka om..göra som han lär igen,, visa tålamod,,låta dem som spelat ihop i samma kedjor och backpar fortsätta med att spela ihop..Manner kan inte praktisera sitt "alla anfaller alla försvarar samtidigt om han samtidigt kastar om i kedjor och backpar..

Ryssarna när det begav sig skulle aldrig särat på sina vinnartrojkor..Michalov, Petrov, Charlamov. Larionov, Makarov, Krutov..fan dessa kunde slå passningar på bladet till medspelare i vilken jävla situation som helst..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Vino:
"tyvärr har vi kontrakt som håller till nästa säsong"

Dessa spelare med kontrakt till nästa säsong säljer sig inte för BIF.

BIFs chans är att låta värvningar kosta denna säsong, annars blir det HA för hela organisationen. (Damerna fortsätter som vanligt i SDHL).

En förlängning av kontrakten för en och annan i BIF skulle kanske kunna höja insatsen från någon som ges möjlighet att spela också nästa säsong för BIF.
Annars är risken att de inte riskerar något, många vill varva ner i lägre div och då gäller det att hålla sig skadefri, för att vara attraktiv på en "lägre nivå"
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brown ass IF: Jag är inte alls säker på att vi klarar ett kval mot Timrå… Väg in den mentala aspekten SAMT det faktum att Brynäs av någon anledning är detta lags favoritmotståndare…
Kommentera

Sv: A propósito de nada
JanT: Tror nivån på Allsvenskan passar både Brynäs organisation och A-lag bättre. Förmodligen lugnare för supportrarna också. Kan bli bra.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
ellis: Jo men det är väl inte att "vi" hänger upp oss vid dima utan vi vet som många andra att det behövs förstärkningar i laget men att få in målgörare gör inte laget sämre. Ta idag som exempel, vi har klart mer SPM än LHC men det farligaste vi får till är ett stolpskott. Hela laget lär byggas om men det skulle gjorts tidigare, tyvärr har vi kontrakt som håller till nästa säsong
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry: Det är väl det som gör att man trots allt inte är så orolig. Timrå tar vi i en bäst av 7a om inte nubben slår
på stora trumman..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Det fantastiska med denna säsong så här långt är att det är två lag som presterat sämre än Brynäs. Hur fan är det möjligt utifrån hur det ser ut på isen? Man uppträder som ett juniorlag utan självförtroende… Ser inte ut att ha roligt på isen… Ser ut att be om ursäkt för sin blotta existens… Ser ut att innan en närkamp förstå att man kommer förlora den… Det är så dåligt så man förvånas… Ett jävla alibispel där man med puckinnehav uttryckt i sargerna lyckas flippa in några studspuckar på mål och vinna skottstatistiken… Men där man i själva verket är långt efter sin motståndare. Långt efter alla motståndare… Även Malmö senast trots två poäng… Vi har två lag bakom oss men jag är rädd att det är en tidsfråga innan vi är lag 13… Känns just nu som vi får Timrå i kval. Svårt…
Kommentera

Sv: A propósito de nada
JanT: Vi må ha dåligt med publik nu. Samtidigt når ett topplag som Skellefteå precis över 4000 besökare på en lördagsmatch. Tycker dessutom att det är ?synd? att Gavlerinken har så pass hög kapacitet. Det gör det ännu svårare att få till någon stämning.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
munkas: Båten står fast på grundet, sen i april.......
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Vet inte om du verkligen tror på att det ser ”hyffsat ut” eller om du bara är ute efter att provocera..?
Den mest troliga förklaringen på att du tar alla torskar med en hånfull klackspark är nog ändå att du använder förlusterna som groggvirke.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Några reflektioner;

Tittade på 2 matcher idag; LHC - BIF samt LIF-VLH. Som någon härinne sa tidigare i kväll så var det som att titta på 2 olika sporter....full fart och spänning i Leksand med fullt publiktryck till skillnad mot vad som bjöds i Linköping.

Roade mig även med att titta på den "underliggande statistiken" efter 13 omgångar, den är (helt otroligt nog) ÄNNU sämre än i fjol - kommentarer överflödiga

Apropå Leksand och även Oskarshamn (två klubbar som var tvärsist i SHL för 1,5 år sedan) - med delvis samma trupper, betydligt lägre lönebudget än BIF presterar de på topp!

Publiken i Gävle är ett skämt jämfört med hur det ser ut i de flesta andra hallar. Får vi ihop 3000 pers som sitter tysta på läktaren kommande torsdag?

Med en havererad ekonomi till följd av alla överbetalda spelare, sparkade tränare så ter sig framtiden allt annat än ljus. Ett budgetunderskott på 21 miljoner är helt unikt i SHL anno 2021!

Förra säsongens cirkus och 7 säsonger i förnedring (miraklet 16/17 undantaget) har nu fått mig att slutgiltigt resignera - är helt övertygad om att det enda som kan väcka folket i och omkring laget är en degradering med följande rekonstruktion och en längre sejour i Hockeyallsvenskan.

Självinsikten och ödmjukheten i Brynäs IF är enligt min mening lika med noll!!!

NÅGONTING ÄR RUTTET I BRYNÄS IF.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
ellis: Hanson Brothers behövs i detta läge.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Många hänger upp sig nu på ett fåfängt hopp om att Timashov skulle vara nån slags räddande ängel. Se nyktrare än så på saken. Även om han visar sig bli en viss tillgång så kommer inte det räcka långt för det här laget.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Brynäs lär knappast "hinna" få tillbaka någon enda av spelarna du nämner innan Allsvensk tillvaro är ett faktum, Så vi lär aldrig mer se någon av dem i BIF.dressen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäs har gjort 1a målet i matchen 4ggr av 13 matcher.
Det borde vara mentalt jobbigt att hela tiden behöva jaga ikapp tänker jag. Visst att det kan visa på en jäkla moral och kämpaRanda som i matcherna mot Frölunda och Växjö.
Men i långa loppet så skulle ju en ändring på den punkten vara att föredra. Det är såklart lättare sagt än gjort och det hänger ju självklart ihop med Brynäs prestationsförmåga(svaga trupp)

Men med Timashov och eventuellt en back in? Plus att Molin så småningom är tillbaka, så ser det ju iaf lite ljusare ut, till att Brynäs kan ta kommandot lite bättre i matcherna.
Tyvärr ser det ut att bli en nagelbitare och ångest även denna säsong. Men it ain't over till the fat lady sings.

Revanch på torsdag!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Falken: Jo alla måste steppa upp men det ser ändå hyffsat ut. Dock är juPP spelet en gåta då vi har spelare som borde kunna det.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
ToddW: Om det hade varit 60-70tal hade Elias, Markström, Bäckis, Silverberg, Järnkrok, Ekholm o s v spelat kvar i Brynäs nu…. Fy satan vilket lag vi skulle haft. Spelare av den klassen var med få undantag kvar i Sverige på den tiden - jäkla hög klass på ligan då - numera har vi väl 2-3 landslag som spelar utanför SHL… (Modo förstås senare också hårt drabbade på det viset). Näväl man får glädjas åt killarnas framgångar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Vi har ett helt lag där ingen egentligen sticker ur idag på något gott sätt och även om vi får in 1,2,3 eller 4 MÅSTE de andra steppa upp nu.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Forsberg 1978: Tack 🤗🙏

Nej, det är väl det jag själv känner att den biten har även hänt mig och hjärtat får inte styra för hjärtat för Brynäs har blåst mig på pengar förr. 😅

Tänkte ta en etta rakt av på LHC idag men nej, jag kan inte se matchen och vilja förlora så därför var det 1X2. Får bli den garderingen på alla Brynäs matcher. 😅
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tgl: Det är en lång serie grabbar och det ser väl ut som förväntat än så länge. Tima på väg in och säkert nån back också så det finns en del att se fram emot.
Forza.
Kommentera


Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Elias var grym idag. Jävlar vilken spelare ni fostrat!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
{lapad Vad som sker, i år IGEN, är under all kritik!
Jag förutsätter att ryktet om Andersen inte är sant. Det går helt enkelt inte vara sant! När levererade Andersen senast?
Jag trodde inte heller att ryktet om Sundlövs återkomst var riktig! Men jag hade fel! Och hur gick det?

Brynäs IF är Sveriges sämst skötta elitklubb alla kategorier, möjligen på samma nivå som Helsingborgs IF
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Elias Lindholm med avgörande segermål - inklusive hattrick.
Våra spelare är ”tyvärr” för bra i NHL för att komma hem. Kul för kanske Sveriges bäste spelare just nu.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Falken: Grattis🙂, körde 8 chansmatcher på lången förra helgen där alla gick in förutom brynäs (luleåmatchen) som tappade 2-1 till 2-4 i sista perioden, den hade gett mig drygt 20000kr........ spelar aldrig mer på brynäs.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Treklövern1912:
Biljetterna ska vara gratis så som Brynäs spelat dom senaste 8 matcherna! Då kanske vi kommer över 4000 😅
Kommentera

Sv: A propósito de nada
spolaisen: håller helt med. Klockrent.
Kommentera

« · 2244344 · »