Brynäs IF

711106 inlägg · 7953 ämnen

A propósito de nada

« · 2384361 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
Jahapp
Nu är det packat, tankat och klart för 50 mil till Gävle för långhelg med 2 matcher. Ses vi i Skybar i morgon?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J-S: Jag klarar inte av att en till av våra NHL pojkar sviker oss för en annan SHL rival och denna helt uppväxt i Leksand sedan födsel. Med det sagt så vet jag att han och Leksand inte sluta så bra senast så vem vet.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tigerhjärta: SHLs ointressantaste individ har uttalat sig igen. Levererar nya icke-svar på frågor som folk runt klubben törstar efter att få svar på…

Han kan faktiskt leverera samma svar med lite finess istället. Skapa lite hype och intresse. Han är grön men hans mediaframträdanden är direkt nonchalanta. Dålig respekt mot fans!

Varför inte berätta att man tittar på spelare, lite vilken profil man söker, att det mycket väl kan gå fort likväl som dröja ytterligare tid då d är viktigt att d blir rätt…

Att bara hänvisa till 15 februari visar prov på dålig taktkänsla hos sportchefen…👎
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tigerhjärta: Ja, i den här situationen borde Alcen inte komma med Smart ass-kommentarer, han borde lugna ner fansskaran så gott det går istället.

Vi ligger sist, spetsar som inte levererar och sportcheferna är osynliga..för att sen dyka upp med en lojj kommentar. Skärpning..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tigerhjärta: känns som alltid Brynäs ligger steget efter allting tyvärr.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huga: Brukar sällan gnälla på Alcén, men svaret ”Truppen är ju öppen till 15:e februari.” på frågan angående nyförvärv tycker jag var lagom nonchalant..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Det känns som en nystart på forumet efter att Pettisbif kastade in handduken, kan detta smitta av sig på laget tro?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Nyförvärv då, ni vill ha in en till forward – många undrar vad ni väntar på.

– Truppen är ju öppen till 15:e februari. Var ju precis vad man ville höra.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Victor Rask ? verkar vara kört i NHL för hans del den här säsongen så en omstart i Brynäs .
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bössa68: Forza Brynäzz
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattias - 74: du skrev ju själv att han måste vara bänkad imorron, sen har du insyn och allt är förlåtet.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tigerhjärta:

Enligt Leksands klackledare på
Twitter så har zacke och Hellkvist haft ett snack med Mika och allt skall va löst inför morgondagens match

Stämmer det så betyder nog det att han spelar imorgon

Skall påpeka att han har bra insyn i klubben
Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxx BIF xxx: Fast Palve som ytter med Björninen som C har ju aldrig testats🤷‍♂️
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Johannes Hedberg: Det kommer nog dyka upp en del spelare på marknaden snart. Både från NHL-camper och andra ligor. "Misfits" (som typ Elvenes var i HV) börjar lämna lagen, och det enklare att släppa den typen av spelare om det finns ersättare från NHL-camper.

Frågan är om Brynäs kan hitta några NHL-killar eller om det blir misfits från andra klubbar som i sin tur snor de NHL-killarna som Brynäs (och många andra...) vill ha.

Jag hoppas att man kan ta in en offensivt skicklig ytterforward som tillför spets och en Vejdemo som skulle tillföra bra bredd. Flerårskontrakt med Vejdemo skulle vara fint.

Loui Eriksson ska väl också spela någonstans antar jag, tycker det är omöjligt att bedöma vilken klass han håller.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bryppe2012:

Jag vet att Rouhomaa har en galet hög lön. Om jag inte minns fel ligger han betydligt högre än Palve.

Men ja, har för mig han har ett rätt vasst direktskott så går det att lösa så bör man kanske åtminstone försöka. Kanske Leksand kan behålla lite av lönen. Man kan ju inte ha kvar en spelare som vägrat genomföra en övning och skrikit ”fuck you” åt tränaren.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Byt Palve mot Mikael Ruohomaa tror han hade passat bättre med våra finska tränare … de lär aldrig ske men hade tagit han alla dagar i veckan
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry: ”Fast handlar det om att hitta rätt kemi i konstellationerna eller om att sätta Palve där han ”förtjänar”? Tänk ett varv till…😜”

Tja du kanske ska tänka ett varv själv?
Såg det bra ut med Plave i 2dra? Bidrar han där och har han givit energi åt andra där? Har han gjort det k 3dje?
Om Palve inte bidragit eller gjort något bra i varken ena eller andra konstellationen, utan vi fått ut mer av andra lirare då han sjunkit i rankningen.
Då kanske vi ska titta på att sätta ihop de som bidrar där de behövs mest.
Det handlar väl om att få ut det bästa ur laget - inte bränna matcher på att få liv i något för sakerna skull som kanske aldrig ens kommer att ske.
Lika dumt som att placera en junior som inte håller mått på en position i laget bara för att denne ska kunna utvecklas!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tigerhjärta: Haha sant :)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfverkroken: Det som var på gång var alltså att Palve skulle ut på en kant. Alltid något. Man får vara glad för det lilla.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfverkroken: Vem hade inte velat skrika ”Fuck you” till Hellqvist? Maken på osympatisk och obehaglig tränare.
Jag är team Ruohomaa oavsett vad som hänt ;)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattias - 74: Behövs inget psyke för att glida igenom Brynäs försvarszon… Ni vinner på en grilla…
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattias - 74: Att det blir tjafs mellan tränare och spelare händer väl och ibland rinner bägaren över. Just det tror jag inte är någon stor grej. Mer oroande för Leksand om det stämmer att han vägrade delta i en övning. Känns väldigt omoget av en så rutinerad och erfaren spelare.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja:

Inget bra för stämningen i laget men hoppas EX gjort en höna av en fjäder som sagt, skulle han skrikit så till tränaren förutsätter jag att han är bänkad imorgon
men det lär inte komma ut iaf, bara vissa parter som vet vad som hänt här

Blir spännande imorgon och se vilket lag som har det bästa psyket imorgon
Kommentera


Sv: A propósito de nada
xxx BIF xxx: Fast handlar det om att hitta rätt kemi i konstellationerna eller om att sätta Palve där han ”förtjänar”? Tänk ett varv till…😜
Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxx BIF xxx: såhär, man måste helt enkelt få igång Palves produktion. Det gör man inte i en 3:e/4:e.
I min bok så är Greg Scott en klockren tredjecenter denna säsong. Bra framåt och kan driva spelet framåt genom hårt jobb.
Scott är lite av en powerforward och idag är han inte längre en spelare som gör ca 40 poäng.
Palve däremot har en stor offensiv uppsida men dålig defensiv. Bättre att låta Björninen axla det ansvaret i mitten över hela banan.

Perfekt att bygga 4 kedjor på centrar som är bra åt båda håll.
1. Larsson
2. Björninen
3. Scott
4. Ölund

Med en ölund i fjärde stabiliserar man upp det kedjan i mitten. Där dagens fjärdekedja har svårigheter i att "stänga mittzon" med styrspelet.

Ska man kunna utnyttja centerdjupet på detta sätt krävs det dock 2 nya ytterforwards in i laget.

NY-Larsson-Rödin
Palve-Björnen-Timashov
NY-Scott-Strömgren
Olesen-Ölund-Eklind
Kommentera

Sv: A propósito de nada
AW-M89: tror det blir kalas med palve/dima på kant
Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxx BIF xxx: Piff och Puff är återförenade igen alltså. Spännande!
Tror den femman kommer släppa in minst 3 mål.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
AW-M89: både Ölund o scott har fått ut mer än palve - varför ska då palve flyttas upp på de andras bekostnad?
Får vi de nya du angivit så flytta då ner Palve.
Va fan ska han upp o göra om han inte ens presterar bra i 3de är iaf obegripligt dumt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Samsung: Byt plats med Anton Rödin
Kommentera

Sv: A propósito de nada
AW-M89: ja, vi är en eller två fw kort.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
AW-M89: Eklind Ölund Danielsson vore nåt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
AW-M89: Ja, vi kan ju knappast vaska om mera än vi gjort. Tycker dock att både Eklind-Olesen varit en besvikelse.
Sedan var det någon som skrev om att byta Timashov... Killen är egentligen hur bra som helst och skulle antagligen i ett annat lag som har medvind kunna leverera massor med poäng. Hela laget (bortsett från Sklenicka) har varit under jorden och kommer man igång så tror jag att vi skulle kunna ha en rolig hockey vinter framför oss. Sedan kan jag hålla med om som vissa redan varit på att den fjärde formationen är inte SHL mässiga.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
AW-M89: tror Strömgren skulle göra det riktigt bra i en bättre omgivning.
Tycker han visat att han har något.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Carlo: man skulle önska att vi kunde utnyttja centerdjupet vi har mer...

NY-Larsson-Rödin
Palve-Björninen-Timashov
Olesen-Scott-NY
Eklind-Ölund-Strömgren
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Guldet är BIF : Ölund center i 3e. Björnen center 2a med Palve och Dima på kanterna
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kedjorna idag:
Scott-Larsson-Rödin
Palve-Björninen-Timashov
Olesen-Ölund-Eklind
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Det enda som jag kan konstatera som sofftyckare
Är att Brynäs behöver gå back to the blueprint och verkligen se till så att defensiven sitter och täppa igen läckor i egen zon. Nu rann ju siffrorna iväg lite mot Malmö kanske. Men om man släpper in 3,66 mål i snitt så blir det svårt att vinna matcher ifall Brynäs behöver göra fler mål än så.
Målvakterna och utespelarna behöver ha en god kommunikation och känna tillit till varandra.
Det känns som det inte "bara" är målvakternas fel till en svag inledning. Utespelarna behöver hjälpa till och underlätta mer för målvakterna.

BP skulle också behöva höjas från knappt 70% till ca 80% plus minus ett par %
Sen när detta är fixat kan man ju lägga fokus på offensiven. Det börjar bakifrån, det är min övertygelse.

Med detta sagt så tror jag att Leksand blir utan poäng på torsdag.
Detta baserar jag på att ifall Brynäs kan komma upp i samma nivå hemma som mot Örebro, då finns det en god chans på vinst. För i mitt tycke så genomförde Brynäs en riktigt jäkla bra insats då :)

Ta nu inte detta som att jag tycker att det är frid och fröjd med Brynäs spel. För det gör jag verkligen inte. Bara för att jag tror att Brynäs kan slå Leksand.
Det finns mycket som behöver justeras, samt en spetskompetens behöver ansluta inom närtid.

Over and Out.
Forza Brynäs 🖤💛❤️
Kommentera

Sv: A propósito de nada
spolaisen: "menar att i en organisation, oavsett det gäller ett företag eller en idrottsförening, så måste människor få komma till tals.."

Och vilka belägg har du isf hemifrån din soffa som säger att människor inom föreningen inte får komma till tals?

".en klubb med endast ja-sägare stagnerar och det ser vi i Brynäs nu.."

Vilka "vi" är det du avser?
Du själv och alla andra som sitter hemma i soffan och har insyn i allt och vet hur allt borde skötas?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Ja visade sig lite senare att det handlar om en intervju snarare än nyförvärv etc. Falskt alarm.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfverkroken: Antagligen har man hittat en Brynäsanställd som ställer upp på intervju. Verkar påminna lite om fågelskådare som sitter i skogen hela dagen och hoppas att en ovanlig fågel ska dyka upp i några sekunder.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
JohnnyBotox: Från GD:s liverapportering frågar någon hur man försökt få tag i Alcén. Svaret:

"Telefon, sms, kommunikationsansvarig, tränare, annan chefsposition. Ingen respons alls. Men någonting kan iaf vara på gång nu kan jag avslöja."

Undrar vad det handlar om...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: absolut! Tycker att det är bra att ha en kapten som visar känslor. Kunde bli tokig på Andersén som i en periodpaus med 3-0 i baken kunde le och skoja. Då föredrar jag en grinig kapten. Men jag tycker sällan att laget tar denna grinighet och vänder till ett jävlar anamma, snarare tycker jag det blir uppgivet.
Sedan kan absolut jag inte avgöra om det beror på en grinig Rödin eller om det är något annat. Men slutsatsen jag förenklat gör är att Rödin varit kapten under de år Brynäs uppfört sig på detta sätt, trots att truppen och ledarna bytts ut.
Jag hoppas dock att jag har fel. Men jag tror att många resonerar som jag.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Otto1: ja du ser var några till, hjärnan ej helt påkopplad på jobbet :)
Desto fler iaf att räkna vise versa:)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Samsung: Utöver förstarundor så som Dahlin osv så är Höglander ett namn som jag kommer att tänka på. Och nej, Raymond spelade ingenting i AHL.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Hade självklart gjort det bytet alla dagar i veckan.
Troligt? Nej .

Ja man åker över alldeles för tidigt idag och har så gjort sista 10åren.
Klart som 18åring och du får ett kontrakt framför dig och om du drar din signatur på det så landar en sign on på 100k $ , bara gå till sig själv, hade man nog gjort.
Försöker minnas vilken svensk spelare som åkt över och sen lyckats utan tex Ahl besök och hemvändning.
Kan det vara EP40?

Raymond gjorde ju en stark rookiesäsong men han har väl vart ner i Ahl.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
JohnnyBotox: Kanska nice med en kapten som är fett dålig förlorare också och lackar ut vid motgång. Sen blir det ju lite jobbigt när det går tungt på isen och grinigheten blir permanent. Jag gillar Rödins stil i alla fall men vad som är bäst för laget vet jag inte heller.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Johannes Hedberg: Läste din kommentar och håller med om att det är ytterst vansinnigt att det finns folk runtomkring som hotar och hånar spelare och ledare. I mina ögon är dessa clowner inte supportar utan ett gäng mindre begåvade individer som vill bara få uppmärksamhet.

Däremot så finns det väldigt många (utgår från mig själv) engagerade individer som ägnar många timmar och lägger många tusenlappar på Brynäs och som anser att föreningen brister på en del viktiga punkter. Kommunikation med supportar, hemsidan, tillgänglighet, etc är något som medlemmar och riktiga supportar vill och förväntar sig av ett lag man följer och lever för. Jag själv har varit sponsor i flera år och insett att Brynäs lägger alldeles för lite arbete på att vårda sponsorer (bortsett från en middag med presentation av spelartruppen).
Att man inte lyckats resultatmässigt gör också att dessa trogna fans blir frustrerade.
När det gäller psykologi så är det självklart att spelarna vill så gärna prestera och vinna varje match och det gäller även Palve, Rödin som många här inne klagat på men ibland låser det sig vilket det sätter sig i skallen. Vi ser och hör tydligt Rödins frustration, vi ser att Manner inte mår bra och tar på sig varje poängtapp, vi supportar visar frustration osv men det hjälper inte även om jag själv dras med i negativa tankar.
Nu får vi hoppas att det släpper och att laget börjar vinna för då kommer stämningen i föreningen, ute på stan, här inne vara mycket mera positivare.
Ha en bra dag
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Samsung: håller med, mest intressant att se vilken typ av kontrakt de har. Verkar som sagt inte som att t.ex. Gunler är aktuell då jag tvivlar på att han vill bryta sitt kontrakt. Sen vet jag inte om spelare kan bli utlånade till Europa trots att denna klausul inte finns inskriven, om NHL-klubben anser att bästa utveckling är i Europa så går det nog ändå. Tolkar klausulen som att spelaren "har mer att säga till om".

Vet heller inte om just Gunler är lösningen på våra problem då han också kunde åka runt och såsa ganska ofta. Kunde dock panga in några mål emellanåt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Samsung: Det har du kanske rätt i, men det är klart att laget skulle bli bättre av att byta ut Hedberg mot Söderström i startuppställningen. Med det sagt är det nog osannolikt att han vänder hem redan nu. Det känns som att han åkte över för tidigt, men vem vet, man kanske utvecklas bättre i AHL än i ett stormigt Brynäs?
Kommentera

« · 2384361 · »