1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 750738 inlägg · 7967 ämnen
« · 112262 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Det är bra att Brynäs mörkar formen lite inför premiären som är bra mycket viktigare. Sen håller en förlust oddsen lite högre för oss som kommer att spela säker tvåa i första matchen.

The mac: Han är ändå inte glad för Elfsborg ligger under mot Sundsvall. Lasse Nilsson sköt över från TRE meter, bra gjort.

KJELLEMAN67: Du kan tracka honom efter premiären istället, låt leksingarna vinna nu då, det lär ju bli den enda vinst de får mot Brynäs denna säsong...

Apropå Solings skada, de som hoppades på Lunkan kan jag bara lugna med ett "pust, tur att han inte är tillbaka".
Såg Tumba/Botkyrka spela 2-2 mot VIK igår och Lunkan såg ut som en blåval på skridskor konstant snurrig av alla snabba motståndarforwards (speciellt nr 14, han hade talang den grabben).

Efter Bergs övergång till klubbdirektörsposten ser styrelsen (med några få undantag) ut som rena rama Jurassic Park. Skrämmande !

Vem skulle passa ihop med Molin/Larsson nu efter Solings skada ? Nu ställs verkligen SK på hårda prov, speciellt med det checkkontot som klubben förfogar över...

KJELLEMAN67: Nej låt hardy vara glad nån gång under hockeysäsongen, alla vet ju vart de hamnar i serien ändå.

HARDY: Jag och Hardy befinner oss i samma rum. Någon som vill att jag cyklar över honom efter jobbet?

Sv: Håll tummarna för Jonas!
Tragiskt med Solings skada , men vi får inte "kasta in handuken" än . Johan Asplund ska lånas ut till en allsvensk klubb , satsa på Jamie Ram som förstemålvakt och Joakim"Jocke"Lundström som båsöppnare tycker jag .
Det kan låta vågat , men vågar man inte kan man inget vinna .

M.V.H Tor!

Fan! verkar som våra killar bara är 3 spelare på isen hela tiden, annars hade väl leksand aldrig haft greppet eller?

rätta! :D

Fan! verkar som våra killar bara är 3 spelare på isen hela tiden, annars hade leksand haft greppet eller?

Hur stor är den största Leksands segern genom tiderna ?? Med en fortsättning i samma takt som första perioden haft lär det väl sluta med tvåsiffrigt !!!!!

Ur SvD: "Nyförvärven är sex till antalet och namnkunnigast är backen Christer Olsson. Christer spelade tidigare i Brynäs och kände att han behövde en nytändning för att orka satsa vidare. ---
- Det fanns inga andra alternativ än Leksand, säger Christer Olsson."

Vem var han osams med egentligen?

t0rre:

Varsågod och vinn NU, vi får se i premiären!

Nu tar det sig sa mordbrännaren! Nu du Hardy nu ligger vi i överväxlen. HEJDÅ LEKSAND!

4-1!
Rosén!!

HARDY: dröm å glöm

HARDY: 3-1 till Leksand nu 16.29 målskytt okänd

Sv: Håll tummarna för Jonas!
Bright: Tack för infon!
Nu under dagen har det ju kommit fram mer om grabben, jag hoppas att han blir frisk.

Jag tycker fortfarande det är konstigt att jag missat hans skada eftersom alla mina kompisar är brynäsare (eller leksingar), är bara jag som skiljer mig från mängden, nåja finns en Djurgårdare och en Färjestadssupporter också.

Brynäsfan:
Dagens match har ju hitills gett en bra fingervisning om hur det kommer se ut i serien i år. Leksand är och förblir före Brynäs hela denna säsong.

HARDY: Om nu leksand skulle vinna denna "tränings match" vilket dom nog inte gör så kan ni väl få den lyckan i sånna fall...bättre o vinna sen när det gäller!!!

Det bara fortsätter. Var ska detta sluta mån tro. Klackarna i taket och lyckan är stor

65 Selander: Varifrån får du online rapporteringar?

65 Selander:

Jag är mest orolig för fler skador! Leksand är ju numera inte kända för sin hockey, det är väl mera för "skit" som Jardemyr, Forslund och Nielsen m fl. sysslar med. Jag tror inte leksand har spelat många träningsmatcher utan att de dragit på sig matchstraff etc...

Fan va gött!

3-0 till LIF, Nordfeldt 7.33

65 Selander: Vem är Odie från Gardet? Är det sant är det ju illa! Sämre än Leksand! Hur faan ska det sluta?

Sv: Soling borta!
Bright: Håller fan me dej! Jonas Soling var helt suverän förra säsongen tycker jäkligt synd om killen som ska behövas dras me skador nu innan premiären. Tror inte vi kan hitta en lika bra ersättare i alla fall.

Fortfarande 2-0 till LIF 3.5min in i 2:a.

LIF har haft en del utvisningar, allt enl Odie från Gardet

Sv: HARDY's tråd
HARDY: In your dreams!

Så blev det då bekräftat. Chanserna att Jonas Soling kan spela mer den här säsongen är små... Utan Soling inga SM-medaljer fram på vårkanten, tror jag. För vem ska kunna ersätta honom fullt ut? Suck...

HARDY's tråd
Hoppas ni alla brynäsare inte blir allt för ledsna nu ikväll när den stora daladansen drar igång. Förbered er på en förödmjukelse av det större slaget.

Hoppas inte aspen e alltför otränad bara för då kan det bli endel bakåt.

t0rre: Tror inte det! Hittade ett tel.nr. till Klosterhallen i Långshyttan 070-329 37 53. Jag har ingen telefon. Ring nå´n!

Sitt lungt i båten, tänk på att det är en matchotränad Aspen i mål.

Leksand leder med 2-0 Gällstedt och Persson

passbie:

...försöker febrilt komma i kontakt med ishallen men får bara en fax-ton i örat....

Någon som står i någon som helst kontakt med Långshyttan i kväll?

Sv: Vart är hockeyn på väg
Tja debatten om Svensk hockeys framtid är intressant . Jag har ett förslag om hur Brynäs ska bli ledande gällande ishockey igen : anställ omedelbart Tommy"ishockeyproffessorn"Sandlin som sportchef , lägg ner sportkommiten och bilda en scouting grupp med Inge Hammarström som chef , med : Anders Bäckström , Janne Kock , Lars-Gunnar"krobbe" Lundberg , Tom Bisset , som scouter . Om Pär Djoos och Tommy Sjödin lägger av efter denna säsong så låt dom bli juniortränare . Tommy Jonsson och Anders Huss som J-20 tränare , Jan Asplund och Tommy Sjödin som J-18 tränare . Anders Bergström är målvaktstränare för båda lagen .
Sen ska Niklas Wikegård ta över som huvudtränare för A-laget efter tre härliga år med Esko .
Sen ska man samarbeta med Gävle GGK dom ska upp i allsvenskan , bygg en hall åt dom . I Gävle GGK ska minst sex juniorer från Brynäs spela . Jag tror att seniorspel är härdande och bra för juniorer . Men man ska inte spela förlänge i allsvenskan bara .
Arena frågan : bygg till två träningshallar och kör ståplats på HELA kortsidorna och köp en jumbotron . De räcker tycker jag .
När de gäller Håkan Berg som ny klubbdirektör så säger jag bara gäsp ...
Jag tippar att de bara gäller denna säsong och man rekryterar en ny gubbe efter denna säsong .
Roland Henning som ordförande ...zzz
Gäsp de med .
Efter nästa års årsmöte när fansen ( dom riktiga ishockeykännarna och dom som har Brynäs som klubben i deras hjärtan) fått säga sitt så hoppas jag att både Roland Henning och Håkan Westlund är bortröstade av medlemarna .

M.V.H Tor!

Brynäsfan: BRYNÄS är bäst vinner med 4-2 är någon som kan säga va det blier eller kommer att stå

Brynäs IF-Leksands IF
Brynäs IF-Leksands IF

Ikväll är det dags för derby igen grabbar nersläpp om cirka 20 min i Långshyttan jag tror på seger med 5-3 rätta mej om ja har fel :)

Fan/ var visst inloggade på brorsans nickname innan ! =)

Brynäs IF-Leksands IF
Ikväll är det dags för derby igen grabbar nersläpp om cirka 20 min i Långshyttan jag tror på seger med 5-3 rätta mej om ja har fel :)

Sv: Arena Alderholmen
Får hoppas att det blir bestämt snart att de ska bygga arenan.

Sv: Spelvärt odds??
visst skulle man satsa på brynäs, men 9 i odds är inte mycket, inte värt chansningen.

Det var bättre för ett tag sen då BIF hade 40 i odds om de blir svenska mästare, nu har unibet sänkt oddset till 20 tror jag.

I dag undersöktes Jonas Solings knä nere i Stockholm. Utslaget av undersökningen blev inte det vi hoppats på. Man har idag tagit bort en bit av en skadad menisk, slipat till brosk samt tagit bort lite lösa bitar i knät. Det gör att Jonas kommer att rehabiliteras under 6 - 8 veckor.

Efter dessa veckor blir det en ny diskussion men troligtvis blir utfallet en korsbandsoperation.
- En korsbandsoperation kanske är det bästa alternativet just nu men vi får se vad hur det ser ut om 6 - 8 veckor, säger massör Pär Thures

gordo:

Trygg ekonomi och bra organisation är bra förutsättningar för att fostra bra talanger. Vad gäller "kontakten" mellan de som ska spela i Skåre och FBK så är den så lång som 50 meter, dvs sträckan mellan träningshallen och LLA. Om FBK anser att någon av talangerna ska träna med FBK så går de dessa 50 meter, vilket redan har skett ett antal gånger. "Gökboet", som du så gärna vill benämna Skåre BK, har Jan Ingman som tränare och som sportchef Lennart "Nenne" Andersson vilka båda är gammla FBK-profiler. Ingman är tillsatt just för att hålla i trådarna mellan FBK och Skåre. Vad jag inte kan förstå är hur du kan sitta och döma ut något som du ännu inte har sett resultatet av, eller du kanske aspirerar på platsen som Saidas efterträdare?

Tack för lyckönskningarna, jag ser framtiden för FBK an med tillförsikt.

gordo: Jag tror man har en bättre träningmetod i nordamerika och ex. Tjeckien. (se mina tidigare inlägg). Träningen skiljer sig markant från här i Sverige och man ser nu att grabbar som har nött mycket på egen hand (ex Kenta Nilssons och Thomas Steens grabbar) är så pass duktiga att dom kan gå direkt in i ES under juniortiden. Andra länder har sprungit om Sverige i juniorsammanhang pga att dom tränar annorlunda och effektivare. För inte f*n går juniorerna in och spelar seniorhockey i högstaligan där...

BJ:

Skratta på du, det bjuder man på när det dricks Löfbergs Lila...
Jag ratar inte alla talanger som inte kan gå till ett ES-lag som du skriver. Det är ES-klubbarna som gör det, BJ.
De, dvs Gökarnas BK, skall ha färdiga spelare för att de måste vinna på kort sikt.
Att inte göra plats för ute-Fredrik eller back-Robin i ett mästarlag förstår jag inte. Snacka om bra utbildning om de fick vara med där istället för MiniGökarna Bobcats i Karlskoga. Visst, de får säkert lite istid till att börja med i FBK, men desto mer de lär sig desto mer kan de ta för sig. Varför förlänga den processen genom att skicka dem till sämre förebilder och lärare i Karlskoga. Att låna ut en spelare till Bofors för matchning i en månad om det behövs lär inte vara svårt.
Eller att spela i juniorligan som man gör i Kanada.
Eftersom många gör likadant så tappar våra juniorer det snabba utvecklingstempot och vi står där som fån när det inte går bra i internatioenlla mästerskap, tacka fan för det!

Jon Bergman och Grizzly är inte de talanger som klarat att ta raka spåret av flera anledningar, förmodligen av lathet i Grizzlys fall. Bergman kommer jag ihåg som en skaplig (inte mer) junior i Leksand. Då har nog fler duktiga juniorspelare passerat i FBK:s färger under de senaste åren.

Det går inte att "kontakta" någon fram till Elitserien, oavsett var de spelar. Bästa möjliga träning i bästa möjliga omgivning är det som gäller. Har svårt att tro att ens du kan påstå att Skåre, eller ens allsvenska Bobcats, klarar de kriterierna jämröfrt med FBK?

Det går inte att träna eller "kontakta" sig på distans till elitserien.
Det är en jävla skillnad att spela tillsammans med Uffe Söderström eller Jönsson m fl och en i samma position i Bobcats eller Skåre. Vem har mest att lära ut, tror du?
Var utvecklats våra talanger bäst. I samma miljö som Jönsson-ligan och för den delen Larsson-Molin & Co eller någon andra klassens kopia?

"Tycker du det är så otroligt fel att en klubb försöker stärka sin ekonomi och därmed trygga sin fortlevnad och få möjlighet att utveckla sin organisation?"

Nej, BJ, jag tycker inte att det är otroligt!
Vill istället påstå att du har helt rätt i att det är det som är viktigast för FBK. Att stärka ekonomin för överlevnad ekonomiskt och organisatoriskt.
Problemet som jag med flera försöker få dig att se är att talangerna försvinner från svensk hockey, och inte minst ditt kära FBK, om man använder samma strategi som FBK gör!

Om man inte fokuserar på att utveckla talangerna utan att utveckla ekonomin och organisationen så biter man sig i svansen...
En dag står man där utan spelare när man som bäst behöver dem!
Det borde vara lika självklart för FBK som alla andra klubbar.
Men om FBK skall vinna Ekonomi-SM och Organisations-SM hellre än Talangutvecklings-SM så är det bara att tacka och ta emot för de andra klubbarna i ES. Det är just nu deras chans att komma ikapp och förbi FBK.

Gökboet, är ingen trygg utvecklingsmiljö, BJ!
Lycka till!

micke:
Håller med dig helt och hållet om träningen för juniorerna är stenåldersmässig. Det finns för få instruktörer som kan lära ut hockeyns detaljer. Därför tar det lång tid för de unga spelarna att ta sig fram i rampljuset. De har för mycket att lära efter en illa utbildad ungdomstid.
Men, och det är viktigt att komma ihåg, lagen i Elitserien är så pressade att de inte vågar prova en junior om de inte absolut måste pga skador eller pga ekonomin...
Skall jag var helt allvarlig tror jag inte att andra länder har bättre utbildning än vi har i Sverige.
I åtminstone Tjeckien, Ryssland och Kanada sker en utslagning som skulle göra den mest hetsige ungdomstränare i Stockhom aavundsjuk. Äta eller ätas!
Då blir en tjugo-trettio spelare per år rätt bra och några av dem riktigt jävla bra.

Men!
Vi får ju fram i stort sett lika många exeptionella talanger som de länderna, eller?
Hur fan går det till med så få utövare?
Lugnare och positivare inlärningsklimat och infrastruktur över hela landet som möjliggör att prova och spela hockey!
Det gäller samma sak i andra idrotter. 9 miljoner invånare har utövare i världsklass i höjdhopp, golf, tennis (nåja), skidor, brottning, handboll, hockey, fotboll (Ljungberg + nån till?) osv.

Det helt avgörande är hur "vi" hanterar talangerna. Det är det vi måste bli bättre på.
Det finns för många förståsigpåare som tror att det är kungar på talangutveckling/individutveckling som egentligen inte har en susning vilka problem som en talang står inför och måste klara att hantera. Låt tiden gå blir resultatet vilket inte direkt är utvecklande för någon indvid!

Där är problemet!
Fel personer har hand om framtidens spelare...
Eller personer som bara kan förlora på att använda spelare på väg upp= fega tränare med skitnödiga sportkommitteer som bristfälligt stöd!

Enkelt, micke, enkelt!

Visst var väl Tellan rejält skadad efter en stenhård puck i pannan. Missade JVM pga detta, men var det sista eller näst sista junioråret? Har för mig att Asplund var med istället för Tellan det året, kan ha fel. Rejält puckad blev han i alla fall :-)
Efter lagat skallben blev det Huddinge!?

EskoFever: Trist, men väntat... Dags att plocka tillbaka Davydov ;)

gordo:

Haha, man kan ju inte annat än skratta åt din trångsynthet. Så du ratar alla talanger som inte kan gå direkt in i ett ES-lag? Så du menar att låta talanger som Mv Fredrik Eriksson, FW Fredrik Eriksson, Robin Jonsson och Jon Bergman mogna hos Bofors i Allsvenskan är kortsiktigt tänkande? Så du tror på fullaste allvar att FBK släpper kontakten med de som ska spela i Skåre som spelar sina matcher i FBK:s träningshall och även har sitt kansli där? Har du någonsin sett ett NHL-lag med ett J18-lag och lag för 11, 12, 13, 14 och 15-åringar. Tycker du det är så otroligt fel att en klubb försöker stärka sin ekonomi och därmed trygga sin fortlevnad och få möjlighet att utveckla sin organisation?

Ge det hela några år innan du börjar hånskratta för vem vet, du kanske får hålla tillbaka det djuuuupt ner i halsen.

Hugin:
Hugin har tydligen hittat sin Munin (om det nu inte är dammsugaren ditt namn syftar på :-) Korparna kraxar.

« · 112262 · »