1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741270 inlägg · 7967 ämnen
« · 2588012 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Peja: Tror vi får vänja oss vid att ha lite tålamod på bortaplan. Alla lag kommer ut fulla med adrenalin för att bjuda upp mot ett lag som Brynäs.

Peja: Tycker hallen ser skitfin ut! Spelet hittills.. nja.

Slarv, slarv och slarv....

SuneMangs: Kalmar har fångat Brynäs i sin fälla perfekt hittills. Egentligen bara ett bra anfall av Brynäs och fler bra kontringar av Kalmar.

SuneMangs: Och ännu ett lag som lirar raggarhockey..

Varför skjuter inte Brynäs mer?
Ska fan passas ända in till mål linjen

Jag köper fan att spelarna inte verkar påslagna idag, än så länge. Satan vad tråkigt det var med hockey night en onsdag i Kalmar, både på isen men framför allt på läktaren. Knappt att man som tittare är motiverad ikväll känner jag. Nåväl, det är väl bara att fortsätta som vanligt.

Edit: AndyTiger är väl Kalmarbo? Andy, starta igång Brynäsklacken nu ;)

Clara klara

xFafx: IPTV grabbar ser allt inget trassel 🇺🇿🇺🇿

Indrasis får visa mer skärpa, lite väl mycket slarv

Erat: Skulle inte kalla det för arena. Mer en ishall med läktare.

Gillar rödins keps, ger lite nostalgiska vibbar till 90-talet, där elitserielagen skulle härma NHL med coola lagnamn 😅

J-S:

"Hur vet du Clara startar i kväll?"

stats.swehockey.se/Game/LineUps/775012

Bästa sidan att få veta startuppställningarna

lapad: SNYGG keps på Rödin!

Stefan R 63: Det har även varit några situationer där (faktiskt båda målvakterna) gjort lysande räddningar men då backarna redan trott pucken skulle gå in och gett upp returen som sedan motståndarna petat in. Trist att det blir mest målvaktens fel som släpper en retur då..

Gissar 3:5. Rödin avgör i öppet kasse

eltifoso: vill du att vi ska vinna..eller bara att det går bra för Clara. O att Gälla återigen blir en misslyckad tränare...

Vilken fräsh arena Kalmar verkar ha?!

eltifoso: Hur vet du Clara startar i kväll?
Sen varsågod till att vi antingen bygger upp Clara för er och han hjälper oss upp till SHL igen eller så knäcker vi han helt,
Så när säsongen är slut är det bara skicka hem han till Italien igen.
;-)

Kalmar, känt för sina röda gaffeltruckar.

eltifoso: Kul att det går bra för vår Westfält hos er också

Wilhelmsson: Spännande att se vår Clara igen

Wilhelmsson: det är bara huvudsändning som sänds på samma, själva sändningen från just Brynäs matchen börjar 18:55

xFafx: Sändningen börjar nu inte 18:55 på TV4play

xFafx: Konstigt hos mig står det att sändningen börjar 18:30 på tv4 play,

Jag brukar kolla på Brynäs på cmore, utom några hemmamatcher som jag kör upp för. Cmore ska ju läggas ner och sändningarna flyttas över till tv4play, men ett tag nu så streamas matcherna från båda plattformarna. Gick in på tv4play och kollade start för sändningen: 18:55, på cmore börjar de sända 18:30. Så kollar man på tv4 så missar man försnacket innan matchen. Klart nedköp.

Makkan74: VIKs förvärv Trevor Mingoia är i samma kö.
Imponerande insamling de hade f.ö.

Farsang: "Såg på Instagram att ”Jordie Benn(dag till dag)” är karln redan skadad eller är det bara p g a matchformen?"

Skatteverket som tar tid när arbetstillståndet är klart kan Benn spela 7-10 arbetsdagar tar det c:a.
Så förhoppningsvis fredag.

Farsang: väntar på att arbetstillstånd ska bli klart...

Farsang: väntar på att arbetstillstånd ska bli klart...

Såg på Instagram att ”Jordie Benn(dag till dag)” är karln redan skadad eller är det bara p g a matchformen?

mk: Haha. Såg en liknande sak i Stockholm. Sveriges fotbollslandslag missade nåt kval ”p g a domaren”… Var själv mycket upprörd. Dan efter gick jag utanför studenthemmet/höghuset på Valhallavägen. Där låg en krossad TV som någon slängt ut 😂

J-S: Här kommer en laguppställning för jävlar vad suddig den första var😇
Uppladdat:

500x0-img0114.jpeg

J-S: Laget i kväll!!!
Uppladdat:

500x0-img0113.jpeg

mk:Enligt Axelsson: Björklöven går upp – och det är välförtjänt,

Jag tror Brynäs mfl vill ha ett ord med i laget om vilket lag som går upp i vår.

Men nu har han definitivt visat vad han står, med tidigare kommentarer om bekväma Brynäs, detta trots han aldrig spelat i Brynäs,

Hörsägen från vem att Brynäs är bekväma?
Att vi har varit värdelösa i SHL ett antal säsonger är inget att debattera för det är fakta men bekväma!!

Ha ha ha det är svårt att ta den killen på allvar men han har väl svårt att släppa alla gånger Brynäs piskade upp Frölunda riktigt ordentligt när han spelade där.

Ger de direkt lindbäck första spaden tro? Eller kommer de fortsätta bygga på clara?

Svensson_62: Jag måste berömma alla härinne nu ang tonen på inläggen
Iofs ganska lätt att vara trevlig när det går som det gör.

Jag själv har faktiskt inte riktigt kommit igång ännu. Mycket på grund av att Brynäs inte ligger i botten.
Men längre fram kommer man ju sitta där igen med noll naglar kvar och en förbannad fru för att man inte kan behärska sig.

Jag måste dela en liten historia..

En person som var pappa i min dotters fotbollslag är Hammarby hardcore. Hans pappa är Djurgårdare, hur fan det gick till hade gubben igen aning om. Dom pratade inte fotboll på middagar. Det gick inte...
Iaf. Detta var någongång när Hammarby riskerade eller åkte ur Alllsvenskan. Pappan står på knä 1 meter framför Tv n och skrek som en galning.
När han gjort detta typ hela matchen så kommer hans fru in och säger. Nu räcker det, nu får du faktiskt skärpa dig!!
Svaret kom blixtsnabbt. Håll käften för fan,. Dom åker ju för faan ur.

Sen fick han hjälp av sonen att bära ut den nya teven. För den skulle ut oxå🤣🤣. "Men pappa den är ju nästan ny"
Men ut åkte den.
Så vi ligger fortfarande lite efter i ilska🤣🤣

Jugge: Håller på Colorado (har bott och jobbat där under en period för 30 år sedan). Som barn höll jag på Montreal p g a det stod ”Montreal” på Tord Lundströms klubba (visste inte då att han skulle komma att hamna i Detroit så småningom🙂).
Men vad gäller NHL är jag förutom Colorado ganska ”lösaktig”: brukar heja lite på f d Brynäsarnas lag. T ex som nu på Calles (och Börjes 😢) Toronto.

Lunkz: Jag tror att Detroit kanske behöver något år till på sig för att kunna utmana på riktigt. Atlantic är en tuff division. Men Yzerman håller verkligen på med att bygga något bra och återställa dom där de hör hemma efter de senaste årens kräftgång…

{Ikväll vinner vi busenkelt 7-1

Silfver: "De flesta ledande spelare är runt eller en bit över 30. Ovie men framförallt TJ och Bäckis är way past peak."

Ja det är nästa sorgligt, de är så otroligt omsprungna av nästa generation och i år syns det tydligt i statistiken (inte sett någon match..). Bäckström borde ju spela i Brynäs nu, inte kasta bort två år på att vara dålig i ett dåligt lag och kanske nagga sitt legacy i kanten. Ovechkin skiter jag fullständigt i, men det glädjer mig att han troligtvis inte kommer slå målrekordet...

Åren går fort, ser att Bäckström faktiskt bara har kontrakt denna och nästa säsong. I år har han 5m$ i signing bonus och 5m$ i lön. Det intressanta är att han nästa år har 6m$ i signing bonus men "bara" 2m$ i lön. Den borde han ju lätt kunna avvara... Har svårt att se att han spelar två hela säsonger i NHL om det fortsätter gå lika knackigt. Rangers visade ingen pardon gällande Lundqvist sista året.

Mitt lag i NHL är Detroit Red Wings.
Har hållt på dom sen 80-talet , skönt att dom har kört ifrån 6-7 års missär
I år tror jag på slutspel till 100%.
1:a kedjan med , DeBrincat , Larkin , Raymond är nog en av Nhl:s bästa kedja

Scerban: Mycket bra skrivet inlägg!

Jugge: De flesta ledande spelare är runt eller en bit över 30. Ovie men framförallt TJ och Bäckis är way past peak.
Det kommer ta Caps 4-5 år i botten innan man får hjälp av tidiga draftval och det gamla gardet som slutat eller bytts bort.

Aaaa: Anser personligen att Lindbäcks spel med klubban ger väldigt lite för lagets möjligheter. Ofta leder det till farliga situationer bakåt istället där Lindbäck gör en groda eller övertänker situationen.

Aaaa: jag ser det som en kombo och vad är hönan och vad är ägget! Limpan har släppt ett antal billiga som vi inte kan lasta försvaret för. Det sprider osäkerhet i en grupp! Det vet alla som har sysslat med lagsporter med mv...
Sen har försvaret inte varit så bra alltid och tappar puckar. Sätter varandra i klistret osv...som det kan bli mål på och det ska inte lastas på våra mv...
Men jag tycker fortfarande att Limpan måste upp även om vårt försvar darrar och vi inte gör så bra matcher i stort. Ska han vara en förste mv...o göra skillnad så måste han kunna axla det

Scerban: min åsikt är den är Lindbäck ger mycket utöver rädda puckar som spelet med klubban samt så när man kollar på målen så är de ofta som försvarsspelet är alldeles för dåligt och det måste upp och kunna hjälpa Lindbäck mer

Okej, målvaktsfrågan, mina fem öre:

1. Lindbäck har inte varit bra. Kanske inte riktigt så usel som många vill göra gällande men för många misstag. Både den här säsongen och förra.

2. Inför den här säsongen satsade den sportsliga ledningen sin trovärdighet på att Lindbäck skulle lyfta sig i en ny serie som uttalad förstamålvakt och få spela mer av sitt spel. Det har hittills inte inträffat. Det är en jobbig situation för ledningen och det är givet att de kommer få kritik för detta.

3. Det som är otroligt skönt i sammanhanget är att Brynäs ändå har gått bra och vunnit nästan alla sina matcher. Att ta in en ny målvakt nu skulle bara ge onödigt kaos. Med fortsatt arbetsro finns alla möjligheter att Lindbäck kommer upp i den nivå vi alla önskar. Att Clara höll nollan senaste matchen kan förhoppningsvis göra att Lindbäck känner mindre press och mer positiv känsla att visa att han är minst lika bra. Det är klart att den sportsliga ledningen inte är nöjda med Lindbäck men de vet att inget blir bättre just nu av att hänga ut honom.

4. Om Lindbäck är helt återställd tycker jag att han ska stå ikväll. För Clara är det bra att landa efter senaste kanoninsatsen. Vet att särskilt Petter Rönnqvist brukar kritisera beslut att bänka en andramålvakt som kommer från en toppmatch men min känsla är det är bättre att byta. Se till exempel Oliver Håkansson ifjol. Sedan ska Clara givetvis spela snart igen.

5. Om det blir Lindbäck som står är inte det "dålig kravställning" eller "saft-och-bulle". Det är nonsens. Jag vågar lova att i nästan jämt sätter spelarna själva högst krav på sig själv. Det handlar om att få igång spelare man vet att man behöver när de är i fullt slag.

6. Vi behöver ha tålamod i Brynäs. Och det borde inte vara svårt att ha tålamod när vi leder serien. Det är svårt att vända negativa trender. Det har själva märkt och se på HV nu igen till exempel.

Jugge: "Klart man inte ska kasta en 18-åring som Clara under bussen. Men om Lindbäck, i hans ålder och med hans erfarenhet inte klarar av kritik, då ska han inte vara uttalad 1:a i Brynäs med de ambitioner som finns i år.

Han har inte kommit upp i nivå än, det ser och vet alla. Inklusive Alcén, Gällstedt och Limpan själv"

Du förklarar det bra tycker jag.
Sen är det ju så att skulle JA gå ut och säga att AL är " värdelös" så skulle det bara starta ett ännu större drev på Brynäs att agera, helst igår.
Nu är man i denna situation och då får man se till att ro den iland.

Sen, det som sägs i omklädningsrummet, det ska stanna där. Vi vet inte hur tonen går. Kan man hoppas att Clara visar såpass mycket nu att han tar förstaspaden , så kanske AL kan slappna av.
Iom att det bara är ett 1-års på AL så gissar jag att han lägger av efter denna säsongen.
Tror inte att han får nytt av JA om Brynäs går upp.

Inte ens JA är så dum så han går på det en gång till😉😉

Svensson_62: Caps kommer nog fortsätta vara ett haveri denna säsong och nästa. Allt handlar om att Ovie ska slå Gretzkys målrekord, allt annat är sekundärt.

Bäckis kommer så klart inte tredjas från Caps utan blir kvar kontraktet ut för att hjälpa Ovie att nå målet.

« · 2588012 · »