Brynäs IF

712978 inlägg · 7953 ämnen

AIK-Brynäs IF den 20/11-12

1536318 · » Till forumet


Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12

Slajsarn: " Brynäs hade över 25% i PP innan Lauritz kom tillbaka. Det räcker mer än väl som argument för mig."

Berodde nog mer på att hela laget överlag spelade bra, hade form och att det självfallet smittade av sig på vårt PP.
När spelet sen blev sämre och ineffektiviteten började smyga sig på så blev det lika naturligt att det också smittade av sig på vårt PP.
Som man spelar i 5 mot 5, spelar man oftast även i PP.
T.o.m så att man spelar ännu sämre i PP eftersom stressen och frustrationen över ineffektiviten i 5 mot 5 bara ökar pressen på att man måste prestera åtminstone i PP.
Det blir mao en ond spiral som generar ännu mer stress.

Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
Slajsarn: Vi har spelat bra i PP med Lauritzen på slutet. Vi kan inte skylla allas målsumpande helt på honom för chanser har hans kamrater sannerligen haft.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12

Anders Berg: Jo jag vet vad det heter, men förskolenivå låter så jävla korrekt och töntigt...

:)

Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
Slajsarn: helt riktigt ingen är felfri! Inte ens kung Tommy! Det vi dock kan vara säkra på är att han kommer peta lauritz om han fortsätter sabba PP.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
Huge: Brynäs hade över 25% i PP innan Lauritz kom tillbaka. Det räcker mer än väl som argument för mig.
Så jag får inte in logiken i varför man ska ändra bara för att EN spelare kommer tillbaka. Och skulle man ändå ha in Lauritz i en PP formation så hade det väl varit bättre att försöka få igång den andra PP-formationen med att ta in Lauritz i istället för att förstöra den som faktiskt producerade.
ALLT en guldtränare gör är inte rätt. I det här fallet anser jag att han gjorde fel.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
Spinningswede: Hugeklass heter det, utan särskrivning.....
;-)
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
Anders Berg: Huge klass!! ;-D
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12

Zappaholic: Förskola, heter det.

=)

Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
Honken är väl snart tillbaka vad jag förstod.

För övrigt blir det ett jävligt trist forum när det bara blir massa pajkastning och personangrepp. Lite munhuggeri stör mig inte, men detta går fanimej till överdrift.

Jävla dagisnivå emellanåt!!!!

Eller det kanske vore att förolämpa dagisbarnen?
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
Peja: Enterfeldt känns absolut som ett bra alternativ till Lauritzen, Kroken och Nordan som speluppläggare.
Dom har stora likheter i sitt spelsätt, Enterfeldt är kanske lite mer aggressiv och jobbig att möta överlag.
Kan tänka mig att TJ vill få igång Lauritz efter skadan och därför ger honom mer istid i framförallt PP. Han är en jävligt viktig kugge i just den spelformen.
Uppställningen vi hade när Järnkrok gjorde det bortdömda målet i förlängningen såg intressant ut (Järnkrok-Lauritzen-Lindholm-Gunderson), även om det nu var spel i 4 mot 3.
Lägg till Enterfeldt i den uppställningen och du har en intressant formation i 5 mot 4 som kanske vore nåt.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
Slajsarn: Du missar att det inte var vårt PP som var avgörande i slutspelet, det var ju tvärtom så att vårt förbättrade spel i 5 mot 5 isf var mer avgörande.
Så din tes håller inte riktigt måttet min vän.
Isf är det nog snarare så att vårt PP hade varit ännu bättre i slutspelet ifall nr 16 hade varit frisk och kunnat bidra.

I övrigt är det mest intressanta din mening "ett argument jag inte köper".
Du köper alltså inte argumentet att vår guldtränare förmodligen är den som vet bäst när det gäller vilka konstellationer som ska ställas på isen under en match?
Tanken svindlar faktiskt när man nu sitter och väntar på ditt svar på frågan: vem eller vilka tycker du isf ska sköta coachningen och som skulle göra det bättre?
Gurra, du, jag eller nån annan?
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12

Huge: Det ironiska är att #16 inte deltog i vårt vassa PP i slutspelet som tog oss till guld. Så man kan lika gärna hävda att det var därför vi tog guld. Det är ju hyporteser.

Det är även rätt intressant att vårt fina PP försvann i samma stund som Laurittz kom tillbaka. Ingen spelare har väl orsakat så många spelvändningar på offensiv blå som Lauritz.

Nu vet jag att du kommmer dragande med TJ vet bäst och så vidare. Ett agument som jag inte köper. För du vet inte ett skit om vad som rör sig i hans huvud. 

Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
Peja: håller med. Tommy testar förhoppningsvis det redan imorgon!
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
Peja: Helt enig, tar Enterfeldt före Lauritzen i PP sju dagar i veckan!
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
Gurra88: Jag tycker inte att det saknas alternativ. Enterfeldt spelade där i början av säsongen och gjorde flera matchavgörande mål. Han spelar enkelt och ser till att hugga på returer. Till skillnad från när Lauritzen spelar låter Enterfeldt PP-spelet kretsa kring Järnkrok, Gunderson och Lindholm. När Lauritzen spelar där tar han alldeles för stort plats. Han har i princip raderad ut Lindholm i PP.

Förutom Enterfeldt spelmässiga fördelar är han en bra tekare.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
Huge: du som gick först i ledet om 99-debatten borde inte häda gretzky genom att jämföra honom med en kille som knappt kan ta emot en puck eller för den delen skjuta. Tror han hade blivit med ledsen över det än att en så pass duktig kille som Bäckis använder hans nummer några matcher. Men i är som vanligt inte konsekvent.

Problemet är att han saknar alternativ, men lauritz har varit fruktansvärt dålig i PP .. Så bra som vi va i den formen när han var skadad.. Bättre han håller sig på botvänken
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
Gurra88: Ja, det har gått troll i det mesta just nu och det gäller väl samtliga spelare, mer eller mindre.
Ändrar ändå inte på faktum att Gretzky, Järnkrok och Nordan är de bästa kreativa krafterna vi har i just PP.
Att TJ väljer just Gretzky nästan genomgåend säger kanske en del om hur han ser på vår playmaker.
Men vad vet en guldtränare som enligt dig var enda anledningen till guldet...
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
Huge: Han sumpar allt vad PP heter.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
Huge: ingenstans!
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
sylf: Ja, vad tror du?
Att han är kreativ i defensiven eller offensiven?
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
Huge: ok!
Vilken kreativitet syftar du på?
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
Slajsarn: Med din logik kring sumpade öppna kassar så borde 90% av våra forwards isf lånas ut till div 1.
Låter ju realistiskt och nyanserat....
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
sylf: Utan Lauritzen försvinner en stor del av den kreativitet som finns i laget, inte minst vad gäller PP.
Att förorda en utlåning vittnar om okunskap.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
Huge: *asg*
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
70 Rodrigues: Precis. Och då ser jag ingen anledning till att nån part sitter och grinar över den andres uppträdande.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
sylf: Exakt... han kan sumpa öppna kassar i div 1 istället för att stå i vägen för våra talanger...
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
Slajsarn: Ja, det har ju bevisats nu. De unga talanger som finns kan gott spela vidare, det är nåra av de rutinerade som kan behöva dumpas till Valbo eller nåt. En sån som Lauritz t.ex är inte värd att ta en tröja.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
Jajjen: Du skulle bra gärna vilja det va :-) Svara på frågan istället.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12

sylf:Det är ju inte konstigt att Loob är rädd för såna spelare. De har ju inga såna prospects att locka hem sso spelar för struntsummor jämfört med vad FBK skulle få hosta upp.

Jag tycker att det ärpå gränsen till idioti bland dem som anser att Världsspelaretyp Bäckis skulle stå ivägeen förunga talanger och samtidigt försvara diverse underpresterande lallaresom inte levererat ett skit p flera säsonger. DE om NÅGRA är väl de som står i vägen för talangerna...

Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
Huge: Då har vi det här med hönan o ägget.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
70 Rodrigues: Ja, jag tycker faktiskt att det är helt ok om jag kallar nån för gamnacke eller kärring så länge jag själv blir kallad för rövslickare och brunöga.
Om du ändå känner dig kränkt och orättvist behandlad så kan du alltid vända dig till JämO. Han kanske tar upp ditt fall, vem vet.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12

70 Rodrigues: Testa

Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
Jajjen: Alla har vi en gräns när det gäller att ta skitkastning, var drar du din?
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
70 Rodrigues: Frågar du mej? Tycker du skitkastning går att jämställa med en "smäll" då behöver du kolla upp samhällets normer.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
Bäckström har 5+5 på de senaste 4 matcherna i världens näst bästa liga. Honom sumpar Brynäs för att Loob tycker det!!??
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12

Oskar Lindblom -96, är det han som tar över efter Järnkrok? Fyra mål i kväll i J18:s seriefinal mot Leksand.

Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
Huge: Men att kalla folk för okunniga, gamnackar, kärringar m.m och hänvisa till problem med läsförståelse är helt ok tycker du?
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
Slajsarn: Klarar man inte att han är "elak" då måste man ha stora problem med vardan. Det är väl bara att skita i det. Käringjävlar.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
Jajjen: Hålla ögonen på ynkryggarna medan Huge sitter här och hånar häcklar och håller på? Jag har bättre saker för mig.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
Slajsarn: Då är det ju bra om vi hjälps åt och håller ögonen på ynkryggarna. Har du namn kan jag hjälpa dej med en polisanmälan.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12

Jajjen:"Jag är betalande åskådare, medlem i Brynäs. Vem kan veta bättre än jag vad som är bäst för publiken och Supportrarna? Det är vi som betalar sportchefens och vd:ns lön. Deras jobb är att fixa förutsättningarna för att ta hem Bäckström. Klarar dom inte det får dom säga det rent ut. Enligt Karlsson finns pengarna. Gör ditt jobb nu!"


Kan nog inte sägas bättre, känns som att det är dags för klubben att gå ut till den hand som föder dom nu, och klargöra varför man inte agerar!


Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
Jajjen:Hela världen är full av idioter och annat löst folk. Några öl för mycket under västen på fel person kan räcka..Det har hänt förr och kommer att hända igen.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
Slajsarn: Vem skulle vara så jävla dum?
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
Huge:Det var inget hot utan ett konstaterande. En vacker dag smäller det, det blir oundvikligt som du håller på.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
Huge: Färjestad väntar givetvis till den "normala" situation som silly season innebär. Då kan ju lagen med stålar köpa vad fan dom vill och vi andra får titta på. Där har du en normal situation.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
Huge: Jag är betalande åskådare, medlem i Brynäs. Vem kan veta bättre än jag vad som är bäst för publiken och supportrarna? Det är vi som betalar sportchefens och vd:ns lön. Deras jobb är att fixa förutsättningarna för att ta hem Bäckström. Klarar dom inte det får dom säga det rent ut. Enligt Karlsson finns pengarna. Gör ditt jobb nu!
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
Jajjen: Rättviseperspektiv är väl iofs inte det stora motivet till HL:s hållning, men det spelar säkert in till viss del skulle jag tro.
Borde trots allt finns nån form av sammanhållning och gemensamt intresse i ligan, det märks kanske också på att lagen trots allt varit mer lojala mot överenskommelsen än vad dom flesta hade trott från början.

Även om det skulle klia i fingrarna på Loob ifall dom får lite skador så tror jag att Färjestad har lagt ner så pass mkt prestige i sin hållning att dom vill riskera att bli utskämda genom att bryta det avtal man själva omhuldat så starkt.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
Gurra88: Så det finns en rätt eller fel sida nu också?
Intressant.
Bara för att du definierar din sida som rätt så innebär inte det att du står för den rätta åsikten.
Jag kan lika gärna hävda att du står på fel sida, utifrån min och HL:s synvinkel.
Och det är trots allt HL och dess medlemmar som vet vad som är bäst för dom själva.
Men du vet säkert bättre än lagens sportchefer, ekonomer och tränare vad som är bäst.
Du visste ju vad som var bäst för TJ när det gällde GP, trots att du medger att du inte har förutsättningar eller kompetens för att avgöra den saken.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12

Huge: Rättviseperspektivet kan du nog släppa rätt omgående. Vi snackar Elitserien i ishockey, inte Björnligan.

Normal situation? Är det en sån som uppstår i samma ögonblick som Färjestad behöver en ny spelare?

Om lockouten avslutas har nåt lag gått miste om en världsspelare under del av säsongen, gått miste om x antal poäng och missar slutspel/elitseriespel. För vadå? Av rättviseskäl?

Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
Huge: varför ska man då värva från NHL? Då tar man bara bakvägen ännu en gång.. Du har insett att du valde fel sida från början. Men du är välkommen till oss hockeyälskare som vill se NL-stjärnor i elitserien istället för den korpserie vi för tillfället följer
Kommentera

1536318 · »