Brynäs IF

711088 inlägg · 7953 ämnen

BIF-MIF (Matchtråd 31/1)

488655 · » Till forumet


Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
Bissett19: Det blir ingen KS för Brynäs i år och även om det skulle bli det så håller vi oss kvar!
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
aphac: "Soling-Miettinen-Molin
Danielsson-Lind-Dackell
Malmström-Johansson-Viitakoski"

KANON!!!!!
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
Bissett19: Blir nog så, de enda rätta kanske också. Man får läge att rensa rejält i spelartruppen, skulle faktiskt kunna acceptera 2-3 år i allsvenskan. Förutsatt att de satsas på unga lovande spelare.
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
Huge: Det är bara att "Face the reality",nästa år spelar Brynäs i Allsvenskan,det är lixom dax,vi hae legat därnere o dansat i fyra säsonger nu,kolla bar på AIK fotboll,ungefär samma tendens på lagen,AIK har inte heller lixom Brynäs insett farorna,utan bara tuggat på i samma takt,spelmääsigt o ekonomiskt,bytt tränare hit o dit!!

Nästa år är arenorna,Umeå Arena,Peab-hallen,Hovet..........i stället för Globen,Skellefte ishall,Cloetta,Ejdendals.......
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
66Berglund: Du har inte märkt vad som är fel i den bilden på Huss(förutom att det är mig du stulit den från)?
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
Anneli: Tack för hästlektionen. Kanske skulle satsa på en karriär som travkusk. ;-)

Synd att du kände likgiltighet. Speciellt nu när grabbarna behöver stöd.
Detta gäller också för det åskådare som enligt din mening var blasé.
Fast blasé kanske inte är rätt ord, då det väl används som ett uttryck för åskådare som är borskämda med bra spel och därför sitter och gäspar lite förstrött. Fast jag förstod vad du menade.
Fast jag förstår inte vad du menar med KS? :-)
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
aphac:

"Soling-Miettinen-Molin
Danielsson-Lind-Dackell
Malmström-Johansson-Viitakoski"

Ack dessa eviga läktarcoacher.
Kyrö har som tränare bra koll på vilka spelare som för dagen verkar vara heta. Han har nog också rätt bra koll på vem/vilka som går ihop med vem/vilka.
Dessutom diskuterar man spelarna sinsemellan och samråder med Kyrö för att komma fram till en laguppställning som alla accepterar och tror är optimal.

Har man här på sidan ett förslag som man tycker är bättre än Kyrös, bör man också motivera varför ens eget förslag är bättre.
Annas ändrar man ju bara för ändrandets skull.
Därför kommenterar jag aldrig ngn laguppställning.
(om den inte kommer från ngn läktarcoach vill säga...) :-)
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
Gusten: "Huge: Hästar har skygglappar också, precis som vissa här på HS ;)"

Vissa?
Djävligt många, skulle jag vilja påstå... :-)
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
westerlind: Du talar så klokt. Instämmer helt och hållet.
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
bocken:
Vidhåller att Sundlöv skött sig bra, förutom i senaste värvningsfönstret då jag inte förstår vad han höll på med. Enligt uppgift fanns det pengar framtagna för spelarköp, ändå fanns ingen lämplig spelare att få tag på, trots att övriga klubbar presenterade flera starka nyförvärv.

Tråkigt, då vi hade en postiv trend under december och härdade brynäsare började kunna ana en viss optimism, samtidigt som Luleå och SSK var i djupa svackor. När så Kimmonen försvann, fler skador tillkom och inga nya spelare anslöt blev det plötsligt ombytta roller: LHF och Södertälje hittade spelet och Brynäs började dala som en sjunkbomb.
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
65selander: Med SAIK till Elitserien !!!!!!
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
Lub: Problemet med Leksand är att dom har så förbenat svårt att få in pucken. Dom kan vinna skottstatistiken överlägset men har svårt att få till det. Kennedy och Ryder har då klart förstärkt laget och nu är ju Hedberg i målet igen också.

Skellefteå kommer nog att falla igen och det är jag ganska säker på.
Rögle kommer att varva mellan bra och dåligt vilket gör att dom räcker inte till.

Hammarby kommer inte ha någon chans men som i fjol så kommer dom ställa till det för lagena

Om Brynäs hamnar i KS (gud förbjude) så kommer vi få slåss om våran existens om nu inte vi får några som kan lyfta upp oss eller om dom som redan finns tar sitt ansvar och börjar ge allt för laget.

MIF kan nog också rycka upp sig beroende på vad dom hitar på vid nästa vädring


Eder Hobbyanalytiker
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
westerlind: Hej du MR Westerlind! Vad fan menar du med det? Uppfunnit varmt vatten, eller? Tror du inte att folk inte fattar att ekonomi i föreningen är riktigt ansträngt? Jovisst, men tänk så här: OM Bomen hade varit kvar i Brynäs tillsammans med bl.a. Timonen, Arnason, Luovi, Kohronen, m.m... Hur skulle "BIF" finansiera deras löner då? Konkurs, va? Nej då! Jag tror faktisk att Sundlöv själv trodde på att NHL-lockout skulle ta slut och vi skulle snart befinna oss på säker mark. Men, men,.. Sundlöv och dom andra i "BIF" är faktisk anställda och borde inte ha riskerat föreningens framtid.

Och till sist. Jag hoppas och ber om att vi kan hålla oss kvar i ES.
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
66Berglund: Visst är det en snygg bild på Hussen jag har?
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
Anneli:

Jag tror nog också på Skellefteå och Leksand.. om inte Rögle blandar sig i... Har ju ett bra nyförvärv i Kenny Jönsson (en av NY Islanders bästa backar). Tror inte att Malmö har ork att kvala sig kvar... det andra laget från elitserien, som kan bli Brynäs.. (eller Luleå, HV71 m.m.) har större chanser men då måste deras spel förbättras...

Själv hoppas jag att mitt kära Timrå hittar tilllbaka till sin fina form... :-)
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
Huge: Angående hästarna så vill jag bara påpeka att du hade lite fel där. Remmen går från selen till nackremmen och inte vidare ned i bettet. För övrigt så var det rätt. ;))
Jag såg delar av matchen igår och kände tyvärr bara en total likgiltighet. Kanske är det så som spelare och ledare också känner det. Hela publiken var ganska blasé faktist, och sedan skälls det i AB över de ruttna gävleborna som inte stöttar sitt lag. De kanske vill stötta laget med inte orkar, eller så protesterar de helt enkelt emot något annat de är missnöjda med?! Jag den evige optimisten (har sviktat mer och mer på slutet) tror inte längre på under. Det blir kvalserien och jä..... tufft att klara sig där också. Lagen i SA är superladdade och vill upp till vilket pris som helst, Brynäs är blasè och saknar ork....hu aj aj!! Är det bara jag som tror att det kan bli Skellefteå och Leksand som tar de två sista ES platserna i vår?
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
westerlind: Ingen köper.
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
aphac:
Jag är "vissa". Förstår inte var Solings talang sitter. Visst, han glimtar till i bland, men det gör många. Trodde han skulle vara en orädd, kraftfull forward som bryter in på mål, men han fegar konstant och går istället ut i sarghörnen som några onämnda bröder i Övik. Om han sen kunde träna på att hålla klubban i isen så skulle han säkert klara att ta emot fler pass.

Nä, Soling var lovande, men har helt planat ut i utvecklingen. Sälj.
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
Banditen:Smartare än så är jag faktiskt.Det brukar heta att man aldrig ändrar på ett vinnande lag. Herr Kyrö verkar ha mottot ,ändrar aldrig på ett lag.Han försökte ändra igår med att sätta Malmström i 1:a, men icke. Molin(som var hyffsad ändå igår) spelade ett tag i 3:e och där hör han inte hemma.Med detta sargade lag att tillgå skulle jag vilja prova så här:

Soling-Miettinen-Molin
Danielsson-Lind-Dackell
Malmström-Johansson-Viitakoski

I 3:e skulle Viitakoski få visa om han ville vara med,annars in med junior. På center plats skulle nog Bäckström göra ett minst lika bra jobb som J.J, iallafall framåt.Så det kunde åxå vara ett alt.
Soling måste få chansen att spela med bra omivning(bra center viktigast),för jag tror inte han är så dålig somvissa verkar tycka.
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
66Berglund: Han är vår :))
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
westerlind: dET Skulle räcka MED Huss I BÅSET SÅ SKULLE VI KLARA KVALSERIEN!!
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
Banditen:

Jag tycker både Kyrö och Sundlöv gör ett bra jobb. Problemet är att vi inte kan köpa en Ferrari när pengarna bara räcker till en trimmad Amazon.

...sen så hoppas jag som alltid att Brynäs ska satsa stenhårt på att få fram juniorer som både vill och kan klara steget till Elitserien.
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
aphac: Då kan du väl ansöka om att ta över Kyrös jobb?
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
sylf:Innan gårdagen tyckte jag att fyra nya skulle behövas,men nu är jag mer övertygad om fem. BIF behöver två backar och tre forwards.Tyvärr är det tre backar som slåss om att vara sämst.Cassel,Sjödin och Daniel.J. är riktigt jäkla dåliga men en av dom skulle fortfarande få spela.I praktiken skulle alla få spela för Kyrö skulle säkert ta bort nån som är bättre.Kyrös coachning suger!!!
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
Gusten: Hahaha. (Syftar på ditt tidigare inlägg.)
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
westerlind:

"Mickis & Gusten:
Tvärtom är Huge ett föredöme när han använder citat. När en text innehåller flera olika åsikter eller om ett äldre inlägg besvaras så kan det ibland inte vara så enkelt att förstå vad det är som besvaras. Men naturligtvis så ska det här brukas med måtta.

Använder det själv emellanåt."

Okej! ;)
Ps. jag har aldrig ifrågasatt det.
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
westerlind: Tycker synd att "Quote" inte finns som tillval vid besvara
hm... läge för förslag kanske?


Nej hem till dammvippan och ölen.
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
westerlind: Klart det är bra mellan varven, men det räcker med sakfrågan isf.
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
Huge: Iofs men man läser ju i princip alla inlägg, så man vet ju vad det handlar om. Gör iofs inte så mycket men halva sidan är full av gamla inlägg.

Tror för övrigt att vi har 20% att klara en 10:e plats.
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
Mickis & Gusten:
Tvärtom är Huge ett föredöme när han använder citat. När en text innehåller flera olika åsikter eller om ett äldre inlägg besvaras så kan det ibland inte vara så enkelt att förstå vad det är som besvaras. Men naturligtvis så ska det här brukas med måtta.

Använder det själv emellanåt.
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
Huge: Hästar har skygglappar också, precis som vissa här på HS ;)
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
Mickis: Det underlättar för alla andra som kanske vill ta del av dialogen.
Plus att man oftast vill svara på ngt enskilt utdrag ur en text.
Ganska praktiskt om man tänker efter.
Tycker det isf är mer irriterande med alla oneliners som saknar innehåll...
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
Huge: Måste alla inlägg börja med citat på vad du ska svara på?? Personen ifråga fattar väl vad du svara på.
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
sylf: Ryck upp dig nu, Håkan.
Du skulle behöva en så´n där rem som hästarna på Solvalla har.
En rem som är fästad på hästens rygg och som går över huvudet och ner i munbetslet.
Hindrar hästens huvud att böjas för djupt mot marken.
Apropå gamnacke, menar jag.... ;-)
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
Albert Hall: "Så urbota korkat att det inte är sant, enligt mig."

Ähh....
Försök inte...

Du är bara orolig för att ledningen skall ta Pucken på allvar.
Då kan vi ju köpa in minst en femma av världsklass, vilket skulle göra att ni själva ligger djävligt risigt till i kvalstriden... ;-)))
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
Albert Hall: Pucken är ett pucko det kan du sprida i norrbotten.

Makkan: Det stod på texttvsidan 328 förut idag att Widing var aktuell för Brynäs. Texttvs källa var dock skvallerpressen så säkerheten är icke hög.
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
Huge: Enbart baserat på tabellposition och poängavstånd är det realistiskt ja.Praktiskt är det omöjligt,det är det Pucken,Keb och många till begriper.
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
Huge:

Jag kunde ju inte låta bli att söka igen den där krönikan. Det jag blev mest förvånad över var uppmaningen att ta banklån för att värva spelare! Så urbota korkat att det inte är sant, enligt mig. Då först sätter man ju föreningens existens på spel om inte annat. Även om, som han spekulerar i, hockeyförbundet skulle släppa på sin nolltolerans för eget kapital så måste man ju komma ihåg att även lån ska betalas tillbaka. Sånt tär ju på framtiden. Dessutom är värvningar av en eller ett par spelare ingen som helst garanti för framgång för något lag.

Till skillnad från andra så länkar jag till krönikan i fråga.
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
Huge: "då vi, enligt min mening, absolut har en mkt realistisk chans att undvika kval"

Ja, Malmö är ju betydligt längre ifrån att slippa kvala än vad vi är. Så länge inte avståndet ökar dom närmaste omgångarna kan vi nog ta in det.
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
Gusten: "men i mina ögon hade det varit värre om han hade förutspått ett SM-guld...DÅ hade han visat prov på okunnighet.
Bara att hoppas att Brynässpelarna tar det som tändvätska (kanske är lite så han har tänkt med krönikan också)"

Jag förstår vad du menar, men tycker ändå att han på ett sätt visat prov på okunnighet, då vi, enligt min mening, absolut har en mkt realistisk chans att undvika kval.
Hade vi varit i Malmös kläder, då hade jag mer förstått resonemanget.

Om det var menat som tändvätska så var det isf oavsiktligt. Känns mer som att Pucken ibland ÖNSKAR att det skall gå knackigt för Brynäs... :-)
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
Huge: Det är väl ändå bra att en krönikör "vågar" tippa hur det ska gå. Hade varit jävligt tråkigt att läsa saker som "tiden får utvisa" och "det står skrivet i sjärnorna"
Iofs en negativ och "feg" vision av Pucken, men i mina ögon hade det varit värre om han hade förutspått ett SM-guld...DÅ hade han visat prov på okunnighet.
Bara att hoppas att Brynässpelarna tar det som tändvätska (kanske är lite så han har tänkt med krönikan också)
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
GävleLasse: PAX VOBISCUM! :-)
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
Huge: AMEN!
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
Gusten: "Tycker att det låter ganska troligt jag..."

Nu var det inte ngn sannolikhetskalkyl jag kritiserade.
Kännetecknet för en gamnacke är att han/hon kastar in handduken för tidigt. I detta fall har Pucken gjort det alldeles för tidigt.
Iaf enligt min mening.
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
65selander: Visst är Arnason ett fullblodsproffs precis som Philips. Men frågan kvarstår om hur professionell man är om man går och äter sig fet och gnäller på Brynäs utan någon som helst självkritik. Han är känd att vara en "whiner" även i NHL. Jag tror att det var ett lika stort misstag som chanstagning av Sundlöf att ta hit honom. Men det kanske är så att de andra lagen i ES som har bättre kontakter tar russinen ur kakan och Brynäs/Sundlöf får hålla tillgodo med det som finns kvar. Nu får vi hoppas att Philips lyckas locka hit Redden, vilket inte är en omöjlighet.
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
Gusten: Jag det är helt riktigt.
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
Huge: Vaddå?

"Brynäs eller Malmö, elitseriens två största förlorare i lockoutens spår, därför gör man också sällskap ner i kvalserien."

Tycker att det låter ganska troligt jag...
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
Huge: Pucken låter som vanligt sin besvikelse mynna i klockrena (not!) krönikor. Härligt häromdan när han i en mening skröt om att han följt Brynäs i över 30 år bla.....bla.... för att i nästa mening delge läsarna den sakliga informationen om att Brynäs endast en gång i historien varit tvungen att kvala för sin elitserieexistens och att det var säsongen 95/96. Lite dåligt av en krönikör som är "så insatt i föreningen etc, etc".

Nej:

PUCKEN: Ett vandrande bevis för att Lagen om AnställningsSkydd även gäller i journalistbranschen.
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
Huge: Blir intressant att se om BIF lyckas vända trenden och börjar plocka poäng och vad PUCKot skriver då.
Kommentera

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
*Trrrrumvirrrrrvel*
Och veckans gamnacke är: *Fanfar*

Bengt Pucken Persson.

Motivering:

"Brynäs eller Malmö, elitseriens två största förlorare i lockoutens spår, därför gör man också sällskap ner i kvalserien."

4 pinnar upp till 10:e plats.
4 lag inom 5 poängs avstånd.
45 poäng kvar att spela om, och vi är redan i KS.

Härligt med bombsäkra dysterkvistar som förgyller tillvaron....
Kommentera

488655 · »