Brynäs IF

711073 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012

1510898 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
70 Rodrigues:Du ska då alltid ha sista ordet...:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
Tommy: Japp :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
70 Rodrigues: Ditt inlägg verkar nästan ha blivit slutpunkten för GB:n.... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
Spinningswede: Wow, vilken isfördel!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012

Kan vara det sämsta jag sett ett lag med ok-tröjorna prestera, pojk- och damlag inkluderade. Allsvenskarna var betydligt mer intresserade av att lira hockey. Kan ju också vara så att har man spelat, och vunnit, en SM-final för drygt 3 månader sen är nog inställningen till en träningsmatch mot Almtuna i augusti något tveksam. I vanlig ordning märks juniorerna mest på försäsongen, framförallt Djoos såg bra ut. Lägg på 15 kilo så blir han en världslirare.

Väntade på att nr 100 skulle kliva in och avgöra med en mäktig handledare i krysset.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
70 Rodrigues: en vecka läste jag någonstans

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
Undrar hur länge Almtuna varit på is?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
Clubsport: Mycket spännande med Djoos. Backar brukar dessutom ofta bli kvar lite längre innan de blir proffs, speciellt om de är relativt små.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
mattias - 74:
Ja, jag tänkte igår att var det verkligen Djoos som gjorde den..
Bra gener på den grabben..
Och han har tydligen lagt på sig 3 kilo över sommaren, hela 70 kilo nu enligt swehockeys J20 landslagstrupp
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
65selander: Kul att han får chansen, och gjorde det riktigt bra trots allt. Intressant att man väljer honom före att matcha in Rahm.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
foppa78: Tänk på att det stod en 16-åring i målet också.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012

Clubsport:

Kolla in Christian Djoos dragning , rätt snygg faktiskt ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012

http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/hellstrom-utkopt---kan-tanka-sig-elitserien/

En back för brynäs kanske? Lite tuffare spelstil som dessutom har bra ålder.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012

Almtuna var klart piggare och hetare sett till hela matchen. Dom tyckte nog det var roligare att möta Brynäs än vad Brynäs tyckte om att möta Almtuna.

Almtuna är tydligen tippat att bli ett bottenlag i allsvenskan...

+ till

Djoos

Thuresson

Harju Järnkrok Ollas såg stundtals ut som en tänkbar förstakedja.

Dennis Persson såg lite långsam ut.

Rätt tänkt av Sundlöv att starta med dessa backar men jag längtar redan efter en etablerad back. Rätt tänkt för att verkligen ge spelare som Berglind och Djoos chansen.

Kul att se dom nya och kul att säsongen äntligen är igång.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012

Davve17:

Nja, han behöver nog stå på tillväxt ett tag om man ska döma av hur det såg ut ikväll. Det där var ju hans första match i a-laget så man får ju ge han tid..

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012

foppa78: "Huge gå och lägg dig!"

Ja, det är dags nu, jobbet börjar 0500 i morron bitti.
Fast det blir lite svårt att somna efter skrattattackerna man fått pga din och Bergs "analys" av läget efter första träningsmatchen...

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
mattias - 74: lägg av, Bolt har nog blivit testad några gånger så du ska nog vakta dina ord:/?!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012

arnio:

" Bolt är i form i alla fall."


Ja det är han men han är  dopad också.

Matchen vinner Almtuna rättist, Brynäs 1:a period går till historien som kanske den sämsta som jag sett och jag såg ändå´en del matcher med er förra säsongen pga vissa orsaker. Självklart vinner ni SM guld nästa säsong också. Skämt o sido, Widing Djoos och Granström för godkänt, resten såg man inte så mycket av men det är som sagt 1:a matchen.

 

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012

För att citera en av era skribenter: "Kan det vara så att detta är det sämsta laget Sundlöv någonsin ställt på isen?" Då hamnar nog guldet i Gävle i år igen!

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
 Lunkan: Skönt att man sparade 79 spänn och kollade på OS i stället. Träningsmatcher är bara trams. Bolt är i form i alla fall.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
foppa78: Var skrev jag att du dömt ut säsongen?? Jag skrev och undrade om det inte var på tiden att du snart gjorde det...du brukar ju vara en dysterkvist ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
Zappaholic: Jag dömmer inte ut säsongen var har jag sagt det???

Huge gå och lägg dig!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012

foppa78: Jag fäster inte så stor vikt vid den första träningsmatchen som du tycks göra. Själv skiter jag totalt i resultatet...

Är det inte på tiden att döma ut den här säsongen också? Förlora mot Almtuna betyder ju verkligen att vi nog inte klarar att undvika KS.

Dysterpelle...

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
Huge: Avgå alla!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
foppa78: Naturligtvis så är det ett jättefiasko att förlora mot Almtuna.
Förstår inte hur det kunde ske, när TJ klart deklarerat att det bara är vinst som gäller i första träningsmatchen och inget annat.
Måste bero på att vi är mätta på framgång...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
Viktigaste matchen att vinna är ju trots allt sista slutspelsmatchen på säsongen, precis som ifjol. Ni som såg matchen, hur var den unge keepern Jonas Johansson?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
Zappaholic:  tycker du att det är godkänt att förlora mot Almtuna som är ett bottenlag i AS det tycker inte jag Almtuna ska vi slå även första matchen på säsongen!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012

Vad ska man säga...det var ju iaf roligt att se Djoos.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
Anders Berg: Mätta på framgång? Ja jösses...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012

Zappaholic: Nja, förluster är ju, givetvis, aldrig bra. Sämre dock om de beror på att spelarna är mätta på framgång - fast det är det för tidigt att sia om, det lär vi i så fall märka under säsongen.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
Tommy: ja precis!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
foppa78: Brynäs för många spelare på isen...Lika bra att börja säsongen med förra säsongens adelsmärke :-p
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
Tommy: 3-1:-( pinsamt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
3-1 :-(
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
Lindström: Bara att hoppas :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
Anders Berg: Vad säger du, Berg? Ska du inte din vana trogen döma ut Brynäs och resten av säsongen? Fram med motorsågen nu...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
Tommy: Nu släpper det för Widde!! Blir minst 40 baljor i år 😃
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
Widde sätter säsongens första!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
Widing premiärmålskytt !
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
Djoos har varit på camp i Nordamerika. Han borde vara i bättre form än övriga.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
2-0 :-(
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
arnio: Kul om nån måla;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
tompap71: kul om Harju kunde få måla.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012

arnio:

Javisst, man kan inte dra några säkra slutsatser av en sådan här match, mer så att det är intressant att se kemin mellan olika spelare osv.

Målet var för övrigt inte mycket att säga om, Hermansson fick ett friläge och satte den klockrent i krysset på en Johansson som fram till dess inte satts på särkilt hårda prov. 

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
tompap71: De som är bäst i de första träningsmatcherna är ofta riktigt dåliga senare på säsongen. Bäst är ofta juniorer och nyförvärv.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
tompap71: 67(!) kg.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012

Dalle:

Syns tydligt att man bara varit på is en dryg vecka, spelmässigt ganska jämt Almtuna är klart vassare i avsluten, Brynäs har svårt att komma till några klara sådana och släpper lite onödiga kontringar.

Formationen Thuresson-Enterfeldt-Molin ser intressant ut, Molin var riktigt pigg i andra. Bland backar sticker Djoos ut, smart och spelskicklig, riktigt kul att se men oj vad grabben behöver växa på sig, väger väldigt lätt i närkamper.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
Lindström:
Daniel Hermansson!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
Bara Brynäs i andra, stort puckinnehav! Men inga klara målchanser. Djoosen lär sitta med ett a-lagskontrakt väldigt snart.. Thuresson lär bli en favorit.
Skott 8-9 inte direkt rättvisande
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Almtuna IS 9/8 - 2012
Em måla i A-tuna?
Kommentera

1510898 · »