Brynäs IF

710588 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26

1999329 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
spolaisen: Samtidigt så kommer målen bara man skjuter tillräckligt ofta, det säger statistiken med all tydlighet.
Däremot så är det vitalt i slutspel/kval att verkligen ha vassa målskyttar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Sommen:
Mannberg behärskar denna teknik bäst i dagens Brynäs, att flytta pucken i sidled före själva avlossandet av skottet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Sommen:
spelidéer är meningslösa om spelarna inte lyckas sätta puckarna förbi målvakten, går liksom ut på att göra mål.....
klicka på länken se och lär
youtu.be/Ctz0ZzYPRsI
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
spolaisen:
Vad Wikegård och Lindström skulle ha ylat om det hade vart Rahimi som delat ut den smällen!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
spolaisen: det här fenomenet, boxa ut för att skydda sin målvakt, fy fan va löjligt. Är man rädd för att någon ska slå målvakten sönder och samman om man inte står och puffar med sin klubba 20 sek efter avblåsning.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Avsluta högt:
Vi måste förstå, att experterna på C-more har sista ordet, deras bedömning av Robocobs sons crosschecking på Brodecki väger i sammanhanget tyngst, eftersom Tuffe Uffes son också är Wikegårds och LIndströms idol precis som pappa Ulf Samuelsson var för dem.
Blir liksom självklart detta, att vissa personer i hockeyvärlden kan komma undan med regelöverträdelser på grund av statusen i hockeyvärlden.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Enaranger: Avstängning bör ske även om inte skada uppstår. Det förebygger skador om förövaren inser sitt misstag. Förebyggande åtgärder är ju bra i andra sammanhang.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Chanzone: "Så att använda klubban som tillmäle ger alltså endast matchstraff."

Ja, tillmälet "din jävla klubba" borde ge betydligt mer än enbart matchstraff.
Tur att inte Brodecki använde tillmälet "din förbannade dalmasklubba", då hade han förmodligen fått minst 8 matchers avstängning... ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Chanzone:
Halvt på skämt och halvt på allvar: det gäller att nypa till först.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Chanzone:

Undrar om de så kallade experterna anser Ted Brithén vara en vekling
som bara spelat en match på grund av bruten käke (eller någonting liknande)?

För vad tror de händer om en crosschecking med klubban träffar rakt i ansiktet? Avdelning: ingen skaderisk.

I fortsättningen ska alltså avstängningar enbart delas ut då spelare blir allvarligt skadade? Klubban är tydligen ett verktyg som får användas som vapen, så länge man har tur att motståndaren inte blir allvarligt skadad.

Sen när detta beteende fått godkännande från CMore och disciplinnämnd.
Då får CMore sen chansen att fördöma den spelare som gör samma sak, men råkar skada någon allvarligt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Davey85: Håller med! Vad förväntar dom s.k experterna eg? Att man ska brösta upp sig och ta emot klubban. Det är väl självklart att man rent instinktivt försöker dra undan huvudet eller har jag missat ngt!?

Så att använda klubban som tillmäle ger alltså endast matchstraff. Har man otur och ”misstajmar” en tackling, kan det ge upp till 5 matcher avstängning. Logiken i det?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Enaranger: Blod, förmodligen.
Beroende på hur blodvitet uppstod så kan jag tänka mig att straffet ev kommer att skärpas.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Enaranger: De skrapade bort den sista lilla strukturerade delen av Brynäs PP. Nu är det helt blankt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Mattson:

Det slutgiltiga beviset på att Cmore styr disciplinnämnden.

Varför inte lägga ner den och spara pengar, och låta CMore "experterna"
döma ut straffen i direktsändning. Allt enligt SHL:s policy att ishockey
inte längre är idrott, utan enbart underhållning.

Låt gärna CMore "experterna" få ha skyltar de håller upp, med antal
matcher som spelare ska stängas av.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Huge:

Vad var det de skrapade bort från isen efteråt, i så fall?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
mattias - 74: Bra att låta det stanna vid matchstraffet tycker jag. Däremot anser jag att matchstraffet var helt korrekt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Davey85: Svårt att avgöra ifall Brodecki förstärker en aning, iaf inte osannolikt om så vore fallet.
Om inte så är det isf en naturlig skyddsmekanism som aktiveras när man upplever att en kroppsdel ovanför halsen riskerar att skadas.
Hade crossen tagit nån decimeter längre ner hade nog reaktionen inte blivit lika stor sas.
Straffet känns lagom hårt, smällen tar initialt i övre bröstkorgen med risk för allvarlig skada.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Avsluta högt: De "experter" som antyder att Brodecki filmar kan faktiskt dra åt helvete. Tycker det är respektlöst och idiotiskt, en hög crosschecking som tar i bröstet och fortsätter uppåt på en icke beredd spelare.

Kritisera för fan Samuelsson istället, han var ungefär lika smart som en grottmänniska i den situationen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Avsluta högt: Dessutom vet ju alla som spelat och åkt skridskor. Råkar man få smällen exakt när man har fel tyngdpunkt på skridskorna så faller man handlöst. Och om man skulle förstärka så dunsar man nog inte hjälmen i isen som Brodecki gör.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
mattias - 74: Blöder man från bröstet med..idioti det där av Samuelsson
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Skrubben: Dom här s.k. experterna har själva sagt att när man har slappnat av är skaderisken störst. I detta fallet är ju spelsekvensen över. Målis har pucken. Inte väntar man sig en crosschecking då. Man faller som en fura. Löjliga tilltag som skall bort. Sker ofta bakifrån också. På avslappnade kroppar. För hockeyns bästa, bort med sånt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Skrubben: Nästa gång tar den i ansiktet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Någon som vet nåt mer om Jaedon?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Mattson: Vet inte vad jag ska tycka om matchstraffet. Å ena sidan tycker jag sådana tilltag som Samuelsson gör ska bort från hockeyn. Ingen tjänar på att det ska få vara tillåtet att crosschecka en motspelare på det sättet. Å andra sidan känns det som att den typen av crosscheckingar sker lite då och då. När spelare ska boxa ut och skydda sin målvakt. Allt som oftast nöjer sig domaren med en tvåa dom gångerna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
mattias - 74: Inte första gången Wikegård/Lindström påverkar DN.
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
munkas: Tokoptimist! I så fall ser jag fram emot nästa säsong och nya diskussioner om när vi ska byta tränare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
munkas: Ledningen hade ju lovat slåss om plats 1 till 4 inte underifrån. Brynäs ska vara det tongivande laget i SHL, jag tycker inte att det ser ut så. Tränarbyte prio 1
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Sommen: Jag tror vi klarar det. Leksand, Oskarshamn och Linköping blir räddningsplankor. Jag tror vi kniper 11:e platsen. Kontraktet säkrat ett år till!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Anders Berg: Håiier med, det blir nog svettigt att slippa kval, tränarbyte absolut det finns ju ingen soelide, tuta o kör
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Forsberg 1978: tror inte händelsen kommer rendera i någon avstängning. Hade den varit klockrent i ansiktet hade den förmodligen gjort det men i det här fallet har det nog bara bedömts som grövre crosschecking och då är straffet 5 + game.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
KulaShaker: Det har inte kommit in något på shls hemsida än iaf, dom kanske är bakfulla?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Honken: Händelsen är väl inte ens anmäld, än?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Hardi: Låter lite som det Röglefansen försökte påpeka i samband med Scotts tackling...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
mattias - 74: ja jag skrev också att den träffar bröstet initialt men fortsätter sen upp mot halsen. Man måste ju se hela frekvensen. Ta en frysbild i sekvensen efter så ser det bra mycket värre ut. Den är onödigt högt redan från början och efter avblåsning. Därför får han det hårdare straffet som per automatik leder till mp. Sen kan man tycka vad man vill om reglerna men dom är som dom är.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Honken:

Klart det är en idiotgrej , Samuelsson behöver inte alls göra sådär öht.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Det va ett jävla tjat om var klubban träffar, oavsett var det onödig och farlig idiotgrej. När DN sagt sitt så får vi svaret!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Hardi:

Hittade denna bild. Här syns det ju faktiskt att klubban träffar bröstet.

www.bilddump.se/bilder/20191026170924-92.35.44.69.jpg
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Hardi: Wikegård är obehaglig. Han tar på sej rollen som storinkvisitor och dömer ut hockeyspelare som fuskare på ren känsla. Han har inte en susning om hur Brodecki mådde. Samtidigt som han är hockeyns egen influencer och får svagsinta leksandssupporters att köpa allt han säger.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
mattias - 74: Jag skrev inte att du är blind, det var en fråga.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Axle San:

Nu har jag sett sekvensen igen och jag håller med dig tro det eller ej.

Jag håller med dig om att Samuelsson inte behöver ge sig på brodecki alls där men varför skall du skriva att jag är blind? Jag vädrade bara min åsikt och precis som alla andra har jag rätt till en sådan även Wikegård som tyckte Brodecki spelade över.

Jag tror på avstängning för Samuelsson i 4 - 5 matcher.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Bratwursten : Stod i klacken och filmade när vi fick in laget på isen igen efter matchen. Ersson fick agera klackledare. Svettigt igår, när målskyttet och PP fortsätter knacka blir det tight oavsett 41 skott. Kan det lossna lite mot Malmö så kan vi nog bärga poäng igen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
mattias - 74: Alltså är du blind eller? Hela sekvensen finns ju på film. Crosscheckingen tar i överdelen av bröstkorgen initialt och klubban fortsätter sedan upp och träffar halsen/hakan.
Helt onödigt att ge sig på Brodecki i det läget som står bredvid målet och är helt passiv, idioti.
Angående avstängning så är det som vanligt svårt att spekulera i men såna där tilltag har ingenting i hockeyn att göra oavsett var klubban skulle ha träffat.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Tar crosscheckingen i ansiktet skall det var lång avstängning, träffar den ” inte ” i ansiktet och brodecki förstärker skall det vara 2 min crosschecking för sanuelsson och 2 min diving för brodecki.

Har bara sett situationen 1 gång oxh då såg det ut som den tar i halstrakten och då skall det vara minst 5 matcher.
Kan någon länka till Wikegårds uttalande. Jag hittar det inte.

Tack på förhand
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Skrubben: ölund inne på 19 skottförsök bakåt och 9 framåt, mot Leksand...svag coachning där.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Hardi: sen tar ju crosscheckingen initialt i bröstet men fortsätter ju sedan upp mot halsen och därav den efterföljande effekten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Lunkan: wikegårds enda uppgift är att få folk att reagera på det han tycker. Han sitter ju knappast i studion för att komma med skarpa analyser för så bra tror jag inte han behärskar hockeyn. Enda han nånsin varit bra på är att sitta och ha åsikter. Dom borde satsa på experter som faktiskt kan förklara saker för tittarna. Aldrig förstått grejen med att experter ska sitta och ha en massa åsikter. Det kan dom väl lämna till tittarna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Kvällens corsi. Förstalinan är verkligen skrämmande bra. Ölunds kedja hade det riktigt tungt dock. Märkligt med tanke på att dom mestadels får byta med förstakedjan som nästan varje gång har etablerat tryck i offensiv zon. Möjligt att det har att göra med att dom matchades mot Hrivik/Abbot i Leksand.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
JanT: Skulle vara jävligt intressant att se Wikegård få den smällen, jävla pajas.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Zappaholic: Amen! Extra irriterande är att se Wikegård insinuera att Brodecki förstärker situationen.
Kommentera

1999329 · »