Brynäs IF

711069 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11

1417383 · » Till forumet



Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
Ja tänk att Sundlöv gjorde rätt tillslut

Bra insats igår, Modo hade inte en chans faktiskt även om domaren gjorde sitt bästa för att de skulle ta poäng. Intressant nu att se om Hedman stängs av för sitt tilltag eller om detta får passera.

Alla förtjänar att hyllas efter en så här fin insats och till och med LJ bör gå fri från sågen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
Sylf: Sorry Tommy mena ja..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
sylf:

Ekholm kan bringa lite lugn in i hönsgården, dessutom ger han LJ en match om platsen som försteback, något som kanske kan väcka Lasse. Gör ju samtidigt att vårt tredje backpar blir lite starkare. Duger bra tills vidare. Men det vore lämpligt om Sundlöv presenterar en defensiv klippa framåt Januari, då kan jag tänka mig att börja fundera på att måla den gamla blå jofakrukan i guldfärg.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
Gurra88: Jag har inte sett en minut med Växjö
Men det räcker att se vem som gjort målen, inte en svensk
spelare efter 14 omg. det tycker jag säger allt om det övriga lagets kapacitet. Sen inte alls omöjligt att dom klarar sig kvar.
det återstår att se
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
tompap71: Ja fyfan hoppas växjö får kvala dom har blivit ett hatlag för mig fråga mig inte varför men jag avskyr dom!!! Så det kan bli!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
Gurra88:

Vad du tror eller inte skiter jag fullständigt i, ser fram emot en ursäkt från dig framåt våren när Växjö kvalar.
Kommentera


Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
Gurra88: Ja, stor humor. En Ekholm räcker inte på långa vägar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
Huge: Haha ja humor har du iallafall
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11

Glömde ju att hylla den bäste och kallaste Sportchefen i ES för "värvningen" av Ekholm. Äras den som äras bör...    :-)

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
andreasknox: Tomas J?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11

3 pinnar trots ett par onödiga puck-out och 4 halvblinda domare.
Och som grädde på moset verkar det vara officiellt klart med Ekholm.
Svårt att toppa sånt när man ska definiera en lyckad lördagskväll...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
tompap71: tror faktiskt inte du sett en endaste minut.. Det är sant att de levt på importerna.. När sedan resten kommer igång någolunda så blir det ännu bättre.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
Tabellen är ganska jämn, så det gäller att ta 3 poängare!!

1 Skellefte 14 9 3 0 2 36-27 29
2 Frölunda 14 7 3 1 3 32-19 26
3 HV71 14 6 4 3 1 47-36 25
4 Luleå 14 7 4 0 3 31-30 24
5 Linköping 14 7 5 1 1 31-31 24
6 Brynäs 14 6 5 1 2 39-34 22
7 Växjö 14 4 6 4 0 31-35 20
8 Djurgården 14 5 7 2 0 32-38 19
--------------------------------------
9 AIK 14 4 6 2 2 36-35 18
10 Färjestad 14 3 4 2 5 25-33 18
--------------------------------------
11 Modo 14 4 8 2 0 33-40 16
12 Timrå 14 2 9 2 1 31-46 11
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
Gratulerar till en fullständigt rättvis seger. Vi hade trevligt på läktaren i alla fall :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
Ja vad säger man om domarna i dagens match? I mitt tycke ska dom ALDRIG ALDRIG mer få döma hockey i elitserien iaf, inte ens div 1 klass på dom, sjukt att det kan få va såhär!! 3-2 målet, samt 2 tacklingar som jag tänker främst på..

Starkt av Brynäs o vinna, riktigt bra gjort att ha fokus på matchen!! Trots att jag ändå tycker att Tomas J borde ha kapat domarna totalt o sagt vad han tyckte i intervjun efter matchen!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
tompap71: HELL YEA!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
härligt!!! skönt att se att dom biter ihop när domsluten går imot :) härlig inställning!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
foppa78:

Ännu bättre! ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
henke1: Skönt med vinst. Pinsam domarinsats. Modos andra mål är ju ett skämt, för många spelare på isen, två tacklingar mot huvudet på Mads osv osv
Kommentera


Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
70 Rodrigues:

Ekholm landar på måndag och om papperna blir klar spelar han tisdag.
Välförtjänt seger och spelet börjar se bättre ut än under de senaste matcherna så 4-2 duger ;) Skål min vän!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
Bra kväll, Ekholm klar och tre friska, underbart!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
Bra kväll, Ekholm klar och tre friska, underbart!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
foppa78: Skönt för han att vinna också :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
tompap71: Fan vilka välbehövliga 3 p, det blev inte 7-2 men inte så långt ifrån :-)Stabilt under större delen av matchen. Modo har mycket att fundera på, om möjligt så har dom ett sämre försvar än oss?? Hoppas att Ekholm kan spela redan i nästa match?? Nu ska jag dricka mer bira. Ha d gott alla!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
foppa78: Svedberg fick ass på sista!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
hade tippat 4-2, sista i öppen kasse...inte helt rätt, men tillräckligt nära för en seger-wirre...
Grattis till oss alla :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
tompap71: Underbart fyfan vad jag och mitt nya gips ska sova gött inatt!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
70 Rodrigues: Sätt 5:an nu
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
Gurra88:

Nej det är inte alls onaturligt, tvärtom helt naturligt efter den trupp dem har att jobba med. Men helt väntat också. Jag har sett fyra matcher med Växjö och varenda match har varit samma visa. Gerber imponerar och förstafemman är grym, i någon match har andrafemman kommit upp i närheten av ES-kvalitet, resten har rent ut sagt varit skitdåligt.
Grejen är att jag hoppades att Växjö skulle vara något extra, det är ju alltid kul med en nykomling som överraskar, men jag har svårt att se hur det ska räcka till något annat än KS för dem.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
Tommy: Too many players ligan leder vi garanterat. Nu missade fyra domare en too many players för Modo :-(
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
70 Rodrigues: Ja precis du kan tänka dig att han stod stollt som en tupp när dom pressenterade Ekholm i LA och tänkte att fyfan jag är nog fan den kallaste och bästa SC i sverige!

Jag väntar fortfarande på en back till!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
Fan, vilka skitutvisningar. Skulle vara intressant att se hur vi ligger till i PUCK-OUT och 6 man på isen-ligorna...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
Fy fan, Modo gnäller till sig en puck out, bedrövligt!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
tompap71: Inte sett dagens match. Men sett nästan samtliga av de andra matcherna. Och med deras förutsättningar som nykomling så är jag jävligt imponerad.. Sen att de förlorar en match mot regerande mästarna som trummat igång är väl inte helt onaturligt?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
foppa78: Aldrig, Sundlöv ser tyvärr inte att det behövs, han är så nöjd med Ekholm så han är nöjd :-(
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
foppa78:

Är rädd för att Ekholm blir den enda backförstärkning vi kan räkna med.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
tompap71: Mitt under pågående match kommer ett pressmeddelande från Brynäs: Mattias Ekholm väljer att återvända till Gävleklubben.

När presenteras näste back tro?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
tompap71: Då kommer det att hagla avstägningar sen, tyvärr :-( Fortsätt framåt, börjar man att bevaka den här ledninge3n så är det kört, har aldrig förstått mig på den taktiken??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
70 Rodrigues:

Dags att ändra på det syndromet nu, förhoppningsvis var Järnkroks kasse tillräckligt för det. O kan ingen jävel gå ut o nita ett par Modoiter nu, börjar bli lagomt förbannad på deras jävla fega tjyvnyp!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
70 Rodrigues: Kan fortfarande bli 7-2 :-D
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
Fan vad viktigt! Järnkrok!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
tompap71: Härligt, mitt inlägg gav önskad effekt :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
Mmm...nice! Ironhook
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
Gurra88:

Om du läser det jag bloggat om angående Växjö under hösten så kommer du upptäcka att jag har liiite mer än så på fötterna. Dagens kikande var mer en bekräftelse på det jag sett tidigare. Klokt? Ja jag anser mig ha hyfsad koll på grejerna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
70 Rodrigues: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
tompap71: Nu tror jag tyvärr att vi förlorar det här, vi har inte nerverna att spela under press. Tyvärr så har våra motståndare fan så mycket lättare att hämta upp underlägen än att vi har att försvara en ledning, ett typiskt Brynässyndrom :-(
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey lördagen den 22/10-11
Huge:

Ja det är ju så tydligt så det är obegripligt hur han kan undgå att se, man är nästan benägen att tro att han väljer att låta bli att se.
Kommentera

1417383 · »