Brynäs IF

710511 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08

1068880 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
Självklart är gårdagens publiksiffra inte tillräckligt hög men jag måste alla fall säga att stämning var helt ok, mycket bättre än vanligt. Själv satt jag på familjeläktaren men hörde ändå klacken riktigt bra hela matchen och även sittplats klappade med stora delar av matchen. På lördag blir det ståplats även för mig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
JanT: Absolut, jag är lika övetygad än även om årets säsong börjat riktigt bra!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
AVGÅ: Har för mig att de hade samma problem i någon av de första matcherna och öppnade då fler kassor i nästföljande match (mot Timrå).
Men då kom väl ingen publik så de kanske drog tillbaka sitt förbättrade arrangemang...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
AVGÅ: Ja så får det ju inte gå till heller, det var dåligt tycker jag. Tycker du ska höra av dig till Brynäs om det. Går familjebiljetterna bara att köpa på plats?

Själv jobbar jag drygt 60 mil från Gävle, så jag får nöja mig med helgmatcherna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
moreten: Själv tog jag med hela familjen från Stockholm i går. Trotsade trötta ungar och slutade tidigare från jobbet. Här ska hyllas Brynäs på en sur måndag kväll i slutet av september tänkte jag. Tyvärr så fick jag köa för biljetter ända till 12 minuter in i första perioden.

Kanske läge att öppna fler biljettkassor och/eller skriva ut och sälja familjebiljetter kontant i ingångarna precis som med ståplats.

Det gäller att vara beredd att möta publiken som kommer också!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
Snittet har redan ökat med ca 1500 åskådare (sedan Läkerol Arena) på match och ni gnäller! Varför tror ni helt plötsligt att alla i Gävle vill gå på hockey? I Gavlerinken så var det 3000-4000 på läktarna i den vanliga serielunken, om det nu ligger på 4000-4500 så är väl det en bra ökning?

På lördag kommer det garanterat att komma mer folk, lördagsmatcherna drar bättre.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08

andreasknox: Bli medlem i BT för 200kr, då kan du gå in för 60kr på ståplats som vuxen. Du får tillgång till lite extra event samt att du kan haka på en billig bortaresa också.

Jag själv bor i Sthlm och är medlem i BT och Brynäs Stockholm.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
andreasknox: ja, det verkar som att gävleborna tappat intresset efter alla dåliga säsonger som varit.. men nu, om någon gång borde man väl tagga till och tycka att det är jävligt kul att gå på hockey, så känner jag i alla fall..

De som bor långt bort från Gävle kommer ju såklart när de kan.. men gävleborna själva ska ju (tycker man) kunna fylla upp arenan lite bättre än vad de gör idag..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
MarcusElving: Ja det är för dåligt. Själv bor jag en bit bort så det är väl en liten ursäkt iaf. Men jag tycker iaf att gävlebor borde ställa upp o stötta..Men det verkar som att intresset för hockey inte är spec stort..Tyvärr..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
andreasknox: Man ser alldeles utmärkt från de flesta sektionerna och även ståplats.. Jag har suttit både på övre läktaren i mitten och i hörnen, och på nedre läktaren i mitten och i hörnen.. Man ser alldeles utmärkt..

Ja, jag är fundersam över varför inte publiken kommer? Laget vinner och har serieledning men ändå kommer det inte tillräckligt med publik...

5.500 mot Modo av 85 - 90.000 personer i Gävle, plus fans från andra städer. tragiskt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
MarcusElving: Nej men man vill ju ändå se bra då man är iväg o kollar på sitt kära lag =) Men visst har du rätt i att gävleborna åtminstone borde pallra sig dit om man vill ha ett lag kvar i elitserien o visa sitt stöd, innan det blir Brynäs död..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
andreasknox: Köp en ståplats för 60 ungdom eller 120 vuxen då? eller en billigare sittplats? Huvudsaken att publiken kommer, alltför många är så fruktansvärt bekväma.. Bekvämare att sitta hemma framför PPV (men vad hjälper det Brynäs) och som sagt, man behöver inte köpa de dyraste biljetterna..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
Å andra sidan om man ska jämföra publiksiffror med Djurgårdens tex, o lilla gävles publik, så är det väl rätt ok ända kanske..Men hoppas på över 6000 på lördag iaf!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
Clubsport: Angående publikkrisen, nu är till och med Wikegård förbannad:

Saxat från hans hockeyblogg efter Timråmatchen:

Brynäs är så här långt seriens stora överraskning. Ett lag med två av landets stora målvaktslöften i truppen, och som knappt någon trott på inför säsongen ligger nu på en fin andraplats i tabellen efter vinst mot Timrå igår. Snittpubliken i Läkerolen är så här långt futtiga 5.255. Vill inte Gävleborna se hockey längre? Har det eviga gnället i stan gjort att Brynäsfansen i stället parkerat sina breda arslen i TV-sofforna? Orkar Brynäsarna släpa sig till Läkerolen på måndag kväll när det är dags för hemmamatch mot Modo? Kom igen Gävlebor, visa att ni kan lite mer än att bara tycka och gnälla!

Och det värsta är att han har rätt.. Mot Linköping på lördag borde det bli uppåt 6500 (minst) även om det blir förlust mot Luleå borta..

Tycker alla ska tänka till nu, vill ni ha kvar något hockeylag så är det väl dags att börja ställa upp.. Drygt 5.500 mot Modo, och det i serieledning och med en makalös bortamatch mot Rögle omgången innnan. Klent, JA!

Själv har jag varit på alla hemmamatcher hittils, och kommer att fortsätta pallra mig upp till LA och visa att det finns dom som bryr sig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
Inte konstigt att publiken sviker heller egentligen, för dom som inte tjänar spec bra, så är det jävligt dyrt att behöva betala 250 kr eller vad fan det är för dom bästa platserna...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
Bra match, lite darrigt spel av Markan men en klar seger iaf.
Tyckte domaren skötte sig bra.
Widing var riktigt vass, Dackell och Lind hade rejält med istid!

Apropå publikkris, jag har då aldrig sett så få personer som åt i restaurangen som ikväll. Endast mittplatserna på nedre terrassen..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
Skön vinst, viktigt att plocka så mycket poäng som möjligt i början.. Tycker Brynäs återigen visade upp en bra kämpaglöd de stunder som spelet sviktade lite.. Stark att reda upp matchen trots att modo verkligen var på gång i sista..

PS. Rolf Lassgård huserade ordentligt på ståplats :D
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
mattiaskarlgren: Inga onödiga utvisningar som jag såg i a f. Däremot en onödig domartrio, dom sög verkligen i sista. MYCKET bra av sunken att stå upp framför eget mål. Pååkningar på målvakten SKALL vara lika med obligatorisk proppning från våra backar - utvisning eller inte!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
mattiaskarlgren: Var inte du fullkomligt övertygad om att årets säsong skulle sluta i KS?

Jag menar - det måste finnas mer att klaga på.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
sylf: Som sagt bäste bror. Det är platinapatina på bajskorvarna idag...

Men jag ger mig f-n på att det blir torsk på torsdag och ett stegs nedgradering till bladguld....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
mattiaskarlgren: Eller så konstaterar man att Persson var kass.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
Idag finns det väl bara 2 saker att klaga på? En hel del onödiga utvisningar samt att man släpper in ett par onödiga mål!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
sylf: Ja tom jag funderar på att åka o titta (trots ca 12 mil) från gävle =)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
Seriefinal på lördag, kan man hoppas på 6000??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
Hitman: Visst är det underligt, bara att slippa läsa DN uppåner är underligt!
Otroligt vilken kämpaglöd dom visar upp mellan varven. Idag vinner man trots att spelet faller ihop ibland och egentligen borde ha mer att ge. Men skit samma hur dom gör det, bara dom gör det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
starkt att vinna trots att man inte gör en av sina bättre matcher! Sen håller jag med Wikegårds kommentarer från hockeykväll också, att gävlebor åk o titta på brynäs nu då! Det är viktigt för framtiden, men även viktigt på kortare sikt så att grabbarna fortsätter att kämpa på med sin fina glöd =)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
Hitman: Att Modo var bättre i tredje håller jag med om men andra periodens Modospel bäddade för deras nederlag ikväll.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
65selander: Det känns underligt att se Brynäs högst upp i tabellen, i normala fall inträffar det bara innan seriepremiären (iom bokstavsordning).

Hur det än är så är jag imponerad hur laget kämpar på. Starkt att vända matcher och som idag, att hålla undan och klara poäng trots att Modo egentligen är det bättre laget under de två sista perioderna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
65selander: Ja du man får väl kalla det så kanske =) Nej men en vinst borta mot Luleå vore finfint sen får dom ju vila lite innan Linköping hemma, för då måste dom vässa till klorna rejält om det ska bli vinst! =)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08

andreasknox: Liket lever iaf :-)

1 Brynäs    6  4  1  1  1  19- 16  14
2 Linköpin  6  4  1  1  0  21- 16  13
3 Färjesta  5  3  1  1  0  12- 10  10
4 Skelleft  5  2  1  2  1  17- 13   8
5 Timrå     4  2  1  1  1  16- 14   8
6 Modo      6  2  2  2  0  19- 18   8
7 HV 71     7  2  1  4  0  19- 22   7
8 Södertäl  5  1  3  1  0  11- 12   6
9 Djurgård  4  2  0  2  0  11- 13   6
10 Rögle     6  1  2  3  1  17- 20   6
11 Frölunda  7  1  2  4  1  14- 18   6
12 Luleå     5  1  1  3  0   9- 13   4

Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
av dom 3 matcher jag har sett med Brynäs i år så har jag sett GLÖD och det är så jäkla kul att det äntligen verkar finnas lite jävlaranamma i tigerhjärtat. (för dom visar ju hjärta) o det är såå =) Kvällens match var ju lite kul o titta på tom! Tack för kaffet!! ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
Bissett19: Otroligt att man sitter lite halvnöjd efter tre poäng och ett Brynäs som hackade runt på tre cylindrar;-). Ikväll ramlade puckarna in när dom bäst behövdes. Markström som sagt släpphänt i tredje perioden men skönt att vinna utan att han behöver vara övermänsklig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08

Bissett19: Var onödigt många returer och tappade puckar. Förövrigt så tyckte jag att MODO drog isär Brynäs flera gånger men var lite sena med skotten.

MVH/Dr Hockey

Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
65selander: Ja det blir streckmatch på torsdag
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
Gusten: Viktig match mot LHF nu på torsdag. Men som sagt var, fortfarande serieledare. Hybris ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
65selander:

Matchspeakern sa just att Markström blev utsedd till bäste Brynäsare,mycket märkligt.
Markström var otroligt släpphänt ikväll,där han lämnade många billiga returer,nu får Pekka Alcén träna limskott med Jakob.

Men en skön seger även fast det inte var någon höjdarmatch från Brynäs sida.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
westerlind: KS-strecket just nu:

Brynäs 14
------------
Rögle 6
Luleå 4
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
Grattis, kul att det blev lite spänning i slutet så matchen hade något iaf!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08

ingvar304: Vad säger man, som Brynäsare får man aldrig slappna av.
Skönt med 3p iaf efter en onödig jobbig 3:e period.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
ingvar304: Skönt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
Gusten: Fantastiskt.
Brynäs är antagligen bäst i världen just nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
Härligt med 3 pinnar iaf 14 poäng nu på 6 matcher
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
Vilken sopa dommarn är..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
svettigt värre 5-4
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
JAG FÅR HJÄRTINFARKT
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
Gusten:
Jo det var sundström
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
ingvar304: Vem var det som håll på att styra in pucken med suspen under ett gymnastiknummer? Var det Sundström?

Nu luktar det poäng
Kommentera


Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
moreten:

Jo det är sant tror det också blir 6000 om vi hamnar kring 8plats i slutet.
Om dem fortsätter att ligga i toppen kan vi nog komma upp över 6500 igen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Måndag 29/9-08
ingvar304: Ja, men då kom nog många bara för att det var skoj med en nya arena. Förra säsongen var det 6000 och det blir förhoppningsvis drygt 6000 den här säsongen vilka skulle vara bra. (Alla lördagsmatcher kommer höja snittet)
Kommentera

1068880 · »