Brynäs IF

710623 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03

2042974 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Samsung: Tror att Peters förstaval hela tiden har varit Schweiz. Iaf vad som tidigare ryktats.
MEN sen ska det ju också sägas att Peter garanterat inte är intresserad av vad som helst. Jag skulle tex inte kunna se honom åka till Schweiz för att bli assisterande första säsongen OM han får ett väldigt intressant anbud från SHL att ta tex. Jag tror att Peter i första hand vill ha ett huvudtränarjobb.

Satt och tittade på lite olika lag och ligor om man kunde hitta några intressanta tränarnamn.
Hittade två intressanta namn (som garanterat aldrig kommer vara aktuella) men som gjort det väldigt bra i resp klubbar.
Dan Tangnes nere i Schweiz verkar ha gjort ett väldigt bra jobb med att ta Swiss Cupen första året samt så förlorade de finalen. Nu ligger de fortsatt tvåa i serien. Givetvis har han ett bra lag, men trots allt en ung, hungrig coach som visar framfötterna.
Samma med Mikko Manner i Kärpät. Mycket intressant coach av vad jag kan läsa. Dessutom ganska sjuka siffror i ligan senaste 3-4 åren.

SOM sagt, inget av dessa namn kommer vara på tapeten. Dock väldigt intressanta namn.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Samsung: apropå Jonathan, vore inte Jonas Johnsson vara ett alternativ till ledarstaben nästa säsong? Hade ju några år som HC i Vita Hästen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Och att vi är intresserade av Jonathan J i Modo. Men det är väl hela SHL.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Jag hörde igår att Peter As huvudspår är Schweiz iaf.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Guldet är BIF : Persson och Desch ihop låter ju spännande faktiskt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Chanzone:

Tycker helt klart att Jaedon har gjort det bättre en ett antal spelare i säsongens Brynäs, och om han nu dessutom är hyffsat billig så ser jag det inte som någon big no brainer för att han kan axla rollen i en 3e lina.
Och förhoppningsvis kunna utvecklas ännu mer.

Böterna som Jaedon fick vid avstängning, skvallrade ju om en betydligt lägre lön än vad man skulle kunna tro.

Desch-Molin-Persson i en 3e lina typ.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Axle San: Fördelen med Jaedon är ju att hans lön kommer vara förhållandevis låg nästa säsong då man redan betalat ut hans sign-on bonus. Kan ju lätt köra i en tredjekedja.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Axle San: Japp - Jaedon har hittat en ny nivå den senaste tiden! Perfekt för en 3:e lina.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Skrubben: vad säger ni, vem vill ni ha?

”Brynäs val handlar om Malmös Peter Andersson, Skellefteås Tommy Samuelsson, HV’s Stephan Lundh eller Hans Wallsson.”
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Chris11: Jag blir inte förvånad om det blir vare sig åt ena eller andra hållet. Å ena sidan är det som du säger. Andersson har sitt spelsystem och finns det spelare med kontrakt som inte passar in så kommer han inte dra sig för att bryta med nån. Min teori (detta är ren magkänsla) är att det i så fall blir med spelare som typ Sallinen. Alltså spelare som varit högt upp i hierarkin i år, men som anses vara för seg på rören i hans spel. Jag tror i så fall inte att det blir med typ Alcén. Den koll jag har på Malmö är att han haft en förkärlek till den sortens spelare. Brunkare helt enkelt.

Å andra sidan förvånar det mig inte om Brynäs varit tydliga med att man inte har råd att säga upp fler kontrakt. Man har redan Sunkan på lönelistan, likaså Honken (som jag antar kommer få lämna när Andersson ska sätta sin ledarstab). Det Sundlöv kan mena med att bryta kulturer kan lika gärna ha att göra med att Andersson kommer bli en radikal förändring. Han är en Bulan-tränare och ställer stenhårda krav på spelarna. Det kan vara det Sundlöv syftar på med ”bryta kulturer”, även om jag såklart hoppas på att förändringen blir större än att vi byter ledarstab och inte förlänger kontrakten som går ut (förutom Molin).
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Skrubben: Hyser också samma farhågor som du beskriver. Det där med "krafttag" vill vi nog konkret se innan vi tror på det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Lemp: Jag har gärna kvar Jaedon, jag tycker att han blivit bättre på slutet, han behövde nog en säsong för att komma in i SHL.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Skrubben: jag tror faktiskt att det kommer brytas kontrakt med spelare som inte Andersson vill ha kvar i Brynäs.
Menar man allvar med det här att brynäs måste bryta kulturer och få ut mer poäng per krona så ska det brytas kontrakt. Så är det bara
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Lemp: Det förvånar mig inte om Brynäs kommer upplevas som lika handlingsförlamade denna silly som förra. För exakt ett år sedan satt också alla och spekulerade om hur många kontrakt som skulle brytas. Det slutade med att inga kontrakt bröts...
Istället valde man att sätta Lundgren på läktaren och vänta tills nån annan klubb kunde ta över kontraktet.

Så det förvånar mig inte ett dugg om det blir likadant denna silly. Samtidigt tror jag att Peter Andersson kommer få ett väldigt stort manöverutrymme att få bygga ”sitt” lag. Ett av hans villkor att ens vilja komma till ett bottenlag som Brynäs antar jag är det. Att han ska få väldigt mycket att säga till om. Om det sen innebär att han kommer vilja bryta med just dom spelarna som vi alla dagar i veckan skulle vilja bli av med (Alcén) eller om han har helt andra spelare som han anser måste bort för att passa i hans spelsystem, det är svårt att spekulera i just nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Huge: Finns detta ifrån Johan Svensson, givetvis inget konkret mer än att han inte fick förtroendet av Andersson. Spontant svårt att se att det ska vara något positivt.

"Jag säger inte att det har att göra med Peter Andersson. Men Molin, som spelade under Andersson i Malmö hade inte så stort förtroende som han fått i Brynäs. Det hade delvis att göra med skador, men han hamnade lätt i ett fack där han snabbt flyttades ner långt i laget, eller petades helt mot slutet av matcherna.
Beror hans tvekan om fortsättning på att han vill höra Anderssons tankar, och klubbens tankar? Inte helt omöjligt."
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Lemp: Eller så är det just Peter Anderssons underskrift som kan vara en bidragande anledning till att Molin väljer Brynäs.
Att han lämnade Malmö pga tränaren, finns det öht några konkreta och mer trovärdiga belägg för att så var fallet?
Bara undrar...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Skrubben: Håller med om allt, frågan är bara om några kontrakt kommer brytas. Detta är Sundlövs citat i GD:

"Efter den här säsongen går ett antal spelarkontrakt ut, nästa år ytterligare några och då finns det större möjligheter att göra saker för en tränare, anser Sundlöv."

Går att tolka som att man kommer vänta ut vissa kontrakt istället för att bryta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Huge: "Nu känns det bara som ett försök att spekulera i och skapa rubriker om att Brynäs obegripligt nog inte verkar vara speciellt intresserade av Molin, trots hans succe i laget."

Brynäs berör så media tar sina chanser oavsett nyhetsvärdet, men kan anse att det ändå är intressant information, sen så gör dom det såklart mer dramatiskt än vad det är för att locka läsare.

"Om det nu blir Peter Andersson (vilket inte känns som felaktig gissning utifrån vad Sundlöv sagt i GD), är det bra eller dåligt ur Molins synvinkel?"

Peter Anderssons intåg kan omöjligen vara något positivt ur Molins synvinkel. Absolut så spelar detta in i förhandlingen, tillsammans med det ekonomiska och sociala.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Lemp: Klart att det är fullt möjligt att förhandlingarna kan gå trögt och att Sportbladet kan ha rätt, förstår bara inte nyhetsvärdet i att "avslöja" nåt som inte är speciellt konstigt?
Nu känns det bara som ett försök att spekulera i och skapa rubriker om att Brynäs obegripligt nog inte verkar vara speciellt intresserade av Molin, trots hans succe i laget.

"Förstår din poäng, men om jag går in i en förhandling och exempelvis kräver 60.000 och arbetsgivaren är villig att ge mig 30.000 så är det väl svårt att se att vi kommer nå en överenskommelse oavsett hur länge vi förhandlar. Parallellt som en annan arbetsgivare väljer att erbjuda 55.000."

Jo, men utifrån vad Sundlöv själv sagt om hur mkt man önskar behålla Molin så känns det som att han har möjlighet att rent ekonomiskt matcha ev konkurrenters bud. Iaf i så pass hög grad att det inte är pengarna som avgör för Molins del utan istället är ex sociala och sportsliga anledningar, ex vilken tränare vi kommer att få nästa säsong.
Som Huss varit inne på: anledningen till att förhandlingarna "går trögt" kan ju vara bl.a tränarfrågan?
Om det nu blir Peter Andersson (vilket inte känns som felaktig gissning utifrån vad Sundlöv sagt i GD), är det bra eller dåligt ur Molins synvinkel?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Sama: Förlänger Sundlöv med Blomqvist lägger jag ner. Vore helt ologiskt med tanke på att man nu ska göra en nystart nästa säsong. Egentligen skulle denna säsong vara en nystart, men det var bara snack. Från den dagen att Dackell förlängde med Sunkan visste man att nån nystart var det inte att tala om. NU kommer den riktiga nystarten och det SISTA man då ska göra är att förlänga med föredettingar som varit med att skapa den här losermentaliteten.

Den enda spelaren Sundlöv ska förlänga med är Molin. Resten med utgående kontrakt ska bort. Och ett par kontrakt bör brytas också.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Sama: Bort med Jaedon Descheneau och Blomman också.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Ove Myling: Hade föreslagit att man rensar oavsett kontrakt till nästa säsong! Vi har fanimej inte råd att misslyckas en säsong till. Föreslår att man bryter med:

Tomi Sallinen, är allmänt trög på rören och sänker farten ofta när Brynäs har momentum. Kan inte skapa lägen själv och är inte en toppspelare helt enkelt.

Samuel Asklöf, väger mindre än ett spädbarn. Inte direkt en stor talang, bara ivägen just nu. Låt Oscar Birgersson ta den platsen.

Lukas Zetterberg och Johan Alcén, får inte plats och det känns tungt att säga men Alcéns spelstil tillför inte mycket i modern hockey. Även om jag är mäkta förtjust i honom.

Och förläng fan inte med nån, förutom Blomman förslagsvis som kan prodda points med rätt killar bredvid sig och en tränare med en plan.

Bygg runt detta:

Samuel Ersson
x

x - x
Jonathan Sigalet - Josef Ingman
Niclas Andersén - Marcus Björk

Anton Rödin - Greg Scott - x
Nicklas Danielsson - Emil Molin - x
Jaedon Descheneau - x - John Persson
Oscar Birgersson - Jacob Blomqvist - Daniel Mannberg
Samuel Solem

Simon Bertilsson och Emil Larsson till att börja med hade inte suttit fel..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Huge: "Hade väl isf varit mer effektivt att ex säga att man tidigt har lagt ett kontraktsförslag till Sundlöv men ännu inte fått nåt svar."

Fast det kanske inte ens stämmer så varför skulle han säga det? Någon slags sanning måste han ändå säga alternativt att han inte vill kommentera. Man ska nog inte avfärda uppgifterna som mindre begåvade bara för att agenten säger en sak.

"Nu framstår ju artikeln bara som ett alster av en murvel som är jätteförvånad över att två parter i en förhandling, inte blir överens på direkten"

Förstår din poäng, men om jag går in i en förhandling och exempelvis kräver 60.000 och arbetsgivaren är villig att ge mig 30.000 så är det väl svårt att se att vi kommer nå en överenskommelse oavsett hur länge vi förhandlar. Parallellt som en annan arbetsgivare väljer att erbjuda 55.000.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Många vettiga tankar när Sanny tar fram sågen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Huge: Vi får hoppas att Sundlöv inte slarvar bort Molin. Som hans föregångare BZ gjorde med Palushaj och Clark.

Det mesta går fel i Brynäs. Man lyckas inte knyta upp viktiga spelare men Alcén och Mannberg förlänger man med under säsong.

Skönt för nya tränaren att han har 2 killar i fjärdekedjan klara redan...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Lemp: Varför säger agenten isf att man precis bara börjat förhandla, om han nu verkligen velat sätta press på Brynäs?
Hade väl isf varit mer effektivt att ex säga att man tidigt har lagt ett kontraktsförslag till Sundlöv men ännu inte fått nåt svar.
Nu framstår ju artikeln bara som ett alster av en murvel som är jätteförvånad över att två parter i en förhandling, inte blir överens på direkten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Huge: Kan vara agenten som läckt det till media för att sätta press på Brynäs.

Sen även om förhandlingen nyligen börjat så kan väl parterna ändå vara långt ifrån varandra? Och om andra anbud har kommit in som matchar Molins ursprungskrav så försvårar väl det Brynäs förhandlingsposition. Riktigt synd att man inte skrev två år när han kom från Malmö, han ville det då men vi avvaktade, och nu kommer det bli ett till dyrt kontrakt om han stannar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Willelöken: Inte en chans att Boqvist ville lira i Brynäs nästa säsong, du har noll trovärdighet kvar vet du det?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Morningstar: I artikeln säger agenten att man precis börjat inleda förhandlingar med Brynäs om Molin.

Sportbladets begåvade slutsats av agentens ord i samma artikel:

”Förhandlingarna med Emil Molin går trögt”.

Haha...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Willelöken: Jag ska erkänna att jag är en av dessa som oftast scrollar förbi laguppställningar.
Men det är för att de ofta från dig är helt orealistiska.
Men som nu när du lägger upp en realistisk så är det genast intressant.

Jag kan oxå lägga upp mitt dreamteam. Men varför? Och speciellt som BRYNÄS lag nästa år.
Whats the point??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Måste även säga det att även MrMadhawk också kan ha fel. Han var/är stensäker på att Örbero kritat på Enroth till nästa år. Men enligt många andra är han klar för LHC. Vad säger då att han har rätt om en sån som Emil Larsson just till Örebro?? Det vore ju den perfekta andra kedjan.

Emil Larsson - Emil Molin - Fredrik Storm

Jävlar vad vass den hade varit. Också Nicke, Rödda och Greg i första. Två mindre skillade linor 3e o 4e.

Nicke går ner i lön (kraftigt) Blir av med dyra kontrakt som Kilas, Jocke och Blomman. Då tycker jag man ska gå all in på Berra, Emil Larsson och Storm.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Chris11:
Okej, jag var nog lite hård i min bedömning om Daniel. Jag fick förhoppningar om att han skulle fortsätta producera lika bra efter förlängningen som innan. Men som du säger. Bra och nyttig spelare. Framför allt i BP. Sen kan man ju hoppas på ännu ett lyft när Peter kommer in. För jag tar nu för givet att Peter är "klar".

Har nog inte nämnt det men gällande Boqvist så var han sjukt nära att gå till oss nu i slutet av säsongen. Han ville då ev även spela ytterligare 1 säsong i SHL. Det var sjukt nära innan deadline. Jag har många kontakter inom Brynäs. Ni får tror vad ni vill. Men faktum kvarstår att jag bara har haft 3 fel på dom jag sagt varit klara. Det är Lindbäck under BZ år, Holloway samma år och nu Boken. Ni glömmer lätt att jag avslöjade Gunde på 3 år innan höken, att Kilas skrivit på för oss, Andersén storyn med BZ, Granis första vända hos oss, Sebbe Enterfeldt, Alex Larsson mm mm. Ni kan lägga ner att tro att jag ljuger. Det jag hör finns alltid substans i. Berra hade förmodligen kommit innan den 15e om han varit piggare. Ska även sägas att jag vet att Micke Sundlöv även kollade med FBK om Jesper Olofsson.

Jag har även två namn till nästa år som jag hörde idag att Peter älskar att träna och gärna ser hos oss om han kommer hit. Det ena namnet är Fredrik Storm som älskar att spela för Peter och som vill få ett miljöombyte. Men även Nisse Andersson som sitter på utgående kontrakt och det känns inte som Nisse har hittat rätt i HV.. även Johan Ivarsson som billig rejäl 7e back vet jag Peter gillar. Sen tror jag inte att Jocke E,M Ersson, Kilas, Norin, Söderström, Sallinen, Asklöf, Westfält, Blomman, Jocke R och Ölund blir kvar. Inte om Peter kommer in som coach. Tänker främst då på Sallinen.

Två spelare jag tror höjer sig med Peter som tränare är Andersén och Solem men även Ingman borde kunna hitta en mer jämn nivå. Och att Emil skulle ha nån schism med Peter är rent skitsnack. Däremot vet jag att Emil vill vara center nästa år om han ska krita nytt. Och det är väl där som dom ska komma överens. Och kom ihåg att det var just Peter som ville ha in Björken till Malmö från Örbero i byte mot Wargen.

Sen till mina uppställningar.
TIPS till er som är less och kallar det fantasi:SKIT I ATT LÄSA, SCROLLA! ENKELT BOOM...

Även ni som är dryga och kaxiga och inte alls sitter inne på min hockeykompetens kan ju kanske förstå att jag gillar att göra dreamteams. Kom ihåg att jag väldigt ofta drömmer. Inte ofta som jag gör ett realistiskt lag. Men när jag gör det så vet jag att jag ofta prickar många rätt.

En som jag verkligen tycker har lyft sig riktigt jävla ordentligt är Deschen. Jävlar vilken skillnad på spelare.
Blir jävligt nyfiken på vad Peter skulle kunna kräma ut från Jeadon efter 1 år i SHL. Kom ihåg att Peter och Patrik Sylvegård så sent som ifjol var väldigt intresserade av Desch och att han skulle krita på för Malmö till i år.

Här kommer ett realistiskt lag för er som ser nån glädje i det:

Ersson - O.Dansk

S.Bertilsson - N.Andersson
Sigalet - Ingman
Andersén - Björk
J.Ivarsson - NY billig

Rödin - Scott - Danielsson
F.Storm - Molin - M.Myttynen
Descheneau - J.Nilsson - J.Olofsson
Persson - A.Wemmenborn - Mannberg
Alcén/Solem
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Lunkan: Pest eller kolera. Hehe. Men Färjestad har ruskigt mycket stålar och det finns inte så mycket svenska toppspelare på marknaden.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
majk: man byter inte till sånt skitkaffe!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Brynäsgubbe: Jag tror inte heller han väljer nåt annat lag. Men han vill ha upp lönen rejält gissar jag på.
Kan tänka mig att Färjestad kommer med ett riktigt saftigt bud.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Willelöken: kan hålla med om mycket. Men att säga att förlängningen med Mannberg ät dålig håller jag inte med om. Han är alltid där. Gör aldrig en klappkass match. Kan göra några mål här och där. Perfekt i en 4:e. Grym i boxplay
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
majk: Har extremt svårt att tro att DIF kommer kunna sno Molin när han precis värvats tillbaka till Brynäs, och dessutom nyligen sagt att Brynäs är klubben i hjärtat. Förmodligen ber han om lite mer än vad Sundlöv tänkt sig men jag skulle vara förvånad om han inte spelar med oss nästa säsong. En av få ljusglimtar i årets haveri till Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Axle San: ja den där BOOM nyheten kommer man inte glömma största beviset på att karln ljuger oss rätt upp i ansiktet med sina "rykten" inte konstigt att många ser negativt på rykten i dessa trådar när det finns folk som tycker det är roligt att ljuga och lura Brynäsare härinne.

sen visst man väljer själv att tro på det, men ser inte tjusningen i att ljuga om sådant på internet
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
bradberry: skulle vilja lägga till Ingman till de godkända spelarna. Blomman är lite som Desch, vill mycket men får ut väldigt lite.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Morningstar: Kopplat till ryktet om Peter Andersson månntro?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Morningstar: Hoppas vi kan sno honom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Kribban: Jag tycker man borde se över fysen!
In med en ny fystränare! Det kan inte bli sämre iaf!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Willelöken: Att kalla nån för pajas när man själv talar osanningar (läs Jesper Boqvist) säger väl det mesta om dig och dina sk kontakter.
Och jag är nog inte den enda som är less på att läsa dessa uppställningar som kommer alldeles för ofta och som har en budget som ingen förening i Sverige skulle ha råd med.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Sundlöv sa i intervjun i Cmore att det handlar om att ”bryta kulturer”. Jag är väldigt intresserad vilka kulturer han pratar om. Det borde ju vara spiken i kistan för t.ex. Blomqvist, som ju varit med de senaste 6 säsongerna och definitivt varit en del av att sätta dessa ”kulturer” Sundlöv pratar om.

Han och Kilström är dom enda spelarna i dagens trupp som varit med dom 6 senaste säsongerna där vi resultatmässigt hamnat 10:a eller sämre i 5 av dom. Alcén har varit med dom 5 senaste säsongerna. Han bör också vara en av dom som varit med och skapat dessa kulturer?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Morningstar: Apropå att Brynäs ”har jättestor spelarbudget”.
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Willelöken: Boom, dra igång uppställningarna, som vi har saknat dem.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Captain_fantastic: Tror du på det där själv, Det är kört med stort K...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Det kunde dom skrivit tidigare om medierna vill plocka plus poäng. Dagens inställning har inget i ett slutspel att göra. Men alla överbetalda idioter ska ha full lön men kassan bör nog tryta för vår för brynäs snart. Ingenmanslandet är en dyr vana
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Willelöken: Sundlöv sa ju att det till 99.99 % säkerhet kommer in en tränare utifrån. Jag tror Mädhåk har rätt här...det blir Peter Andersson. Även om jag fortfarande hoppas på Hallam.
Kommentera

2042974 · »