Brynäs IF

710659 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs - Luleå 2020-01-25

2028070 · » Till forumet


Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
mk: Jesper kanske tycker att det skulle vara roligt att spela några matcher mot Björklöven? De har han säkert inte mött så många gånger. Locka med det?
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Samsung: I sammanhanget vad han hoppas på att tjäna som proffs.
Vad fan är 1 miljon😜😜

Nä det är nog att han va sugen på att testa sig mot bättre spelare.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Peja: svårt för en 20åring att säga nej till en sign on bonus på en mille med.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
mattiask:
Ni snackar om era forwards hit och dit, när den stora frågan är backar i nuläget har vi bara två backar som håller måttet, Sigalet och Ingman, resten har sina ups and downs,,,,,,,,,,,,,,utan backar sätter vi målvakterna i besvärliga lägen och målen trillar in åt fel håll...........Vi behöver minst två stabila backar, när Anderzén är sen i vändningarna och Söderström överspelar situationerna för att glänsa och Ersson laddar för hårt i kroppsspelet, men han satte en läcker tackling i skandivium på självaste Lundqvist, blev egentligen hela matchens behållning, Norin dräller med pucken och försöker kopiera Gundersson, Lundgren med ibland....
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Morningstar: Inte enligt hockeysverige.

"Någon återkomst till Brynäs ser det dock inte ut att bli, som det ser ut i nuläget. Det avtal Brynäs och New Jersey hade mellan sig har gått ut, vilket för att Brynäs och Boqvist inte längre äger frågan var han spelar - utan nu är det New Jersey som styr om svensken ska spela i AHL, NHL eller SHL. Tidigare hade Brynäs rätt att plocka hem förra säsongens storstjärna, om han skulle skickas ned till AHL."

Så nej, om jag kan läsa rätt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
mattiask: Fast Boqvist har väl kontrakt med Brynäs fortfarande, så ska han spela utanför Amerika så är de brynäs som gäller.
Dock så kan inte brynäs plocka hem han nu när han blir satt i AHL laget, de kunde dom tidigare.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Forsberg 1978: Klart han inte är tvingad att vara kvar.
New Jersey har ju presenterat en tydlig plan för honom, som de i sin tur följt (antar jag). NJ går utdåligt i NHL och då är det ju självklart att Boqvist är en av dom som blir lidande OM han nu inte gör braksuccé vilket han inte gjort hittills.

Att han då får fortsätta i AHL är ju ett tydligt tecken på att spelaren i fråga får stå åt sidan för att laget faktiskt ska ta sig framåt istället för att fortsätta bakåt.

Nu är det ju dock så att Brynäs kontrakt med Jesper inte gäller längre. Så skulle NJ hellre vilja skicka honom till SAIK, Växjö osv så kan de ju göra det. Men sen skulle ju Jesper själv garanterat säga att han inte vill spela någon annanstans än just Brynäs.
Men som tex i Lias Anderssons fall så har han ju på ett sätt gjort sig omöjlig i NYR och därav så gjorde dom sig av med honom till Hv på grund av att de ej fick till en trade.
Lias kommer ju garanterat inte spela i NYR i framtiden skulle jag gissa.
Så spelarna tror jag är otroligt noggranna med att inte göra fel gentemot klubben de tillhör för då lär ju chansen till NHL-spel minska kraftigt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Forsberg 1978: Klart spelaren kan påverka. Kolla på Lias Andersson. Boqvist hade även kunna valt att köra 1 år till i Brynäs, som Silfverberg gjorde inför 2012. Ottawa ville ha över honom men han kände sig inte redo och sa nej. Men det är jävligt svårt att stå emot NHL.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Peja: Undra om Jesper själv har någonting att säga till om, vill han spela i AHL eller vill han hem till brynäs eller är han tvingad att stanna där borta?
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Mattson: Ja, NHL behandlar alla andra som använt dasspapper. De skiter totalt i oss. Bara att inse. Allt hänger på att NHL är så fruktansvärt attraktivt för spelarna och att spelarna gör som de säger.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Svensson_62: Håller med om det mesta. Utom att NHL förlorar på att skita i oss. De har sån överlägsen muskelstyrka att de gör vad de vill. Skillnad i fotbollen där det finns flera jämstarka nationer.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Hmm, jag vet ingenting om Bertilsson är skadad eller så för han spelar iallafall inte matchen som pågår just nu för sitt Sochi.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Axle San:Om nu NHL försöker marknadsföra sig utanför Nordamerika så visar man här upp en total brist på soft skills. Man borde satsa på att bygga ömsesidiga win-win situationer istället för att fjanta och leta kryphål. Man förstör ryktet hos fans och hos talangleverantörer (klubbar) i Europa. Min erfarenhet från näringslivet säger mig att man alltid förlorar på att skita i den andra parten även om man formellt har rätt till det.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Forsberg 1978:
”The Devils likely would have made a move to send Boqvist to the AHL earlier in the season, but their options were limited by his contract situation. Early in the season, he was ineligible for the AHL since he also had a contract with his Swedish team, meaning the Devils had to keep him in the NHL or send him back to Sweden for the rest of the season.”

www.nj.com/devils/2020/01/why-devils-are-going-to-keep-jesper-boqvist-in-ahl-for-now.html
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Wesel: Tror Luleå är klubben som signar Ikonen innan/senast den 15e feb.
Kul att du delar med dig av det du hört förresten. 🙂
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Forsberg 1978: precis, låt HV blöda ekonomiskt. De får skylla sig själva som lägger höga löner på 3e o 4e linjespelare. Skulle aldrig hända i Brynäs...
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
munkas: En annan vis man sa inför guldsäsongen 2011/2012:
"Det här måste vara det sämsta lag som Sundlöv nånsin ställt på isen"
Så länge Sundlöv framöver skapar samma oro på spelarmarknaden och hos fansen som han gjorde den säsongen, så får han gärna fortsätta för mig.
Dessa ord får avsluta denna återblick, det fortsatta raljerandet, gnällandet och klagandet inför varje säsong överlåter jag till dig, munkas.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Wesel: Ok då ska vi absolut inte ta in ikonen om det stämmer...
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Axle San: Har inga källor i Brynäs, men känner några i FBK och enligt dem har Ikonen varit ute på marknaden ett tag. Dock vill HV att värvade klubb tar över Ikonens ganska feta kontrakt som även sträcker sig över nästa säsong. Därför har hittills alla klubbar tackat nej. Men det finns få spelare på marknaden, så tillslut kanske någon chansar och tar han.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Boqvist kvar i AHL enligt hockeysverige.se och ingen återkomst till Brynäs som det ser ut....
NHL KAN DRA ÅT HELVETE!!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Guldet är BIF : Ikonen kanske inte vill lämna eller så vill HV inte släppa..vi vet inte.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
mattiask: Rent spontant känns det som att ifall Brynäs hade "gått" för att få hit Ikonen så borde varit klart för länge sedan. Det borde ju vara en värvning som tar några dagar för att ro iland om alla parter är överens.

Tror inte HV71 velar fram och tillbaka direkt. Ifall de ska releasa Ikonen eller ej.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Forsberg 1978: Definitivt inte Ikonen än ingen alls.
Med tanke på hur den här säsongen har gått hittills så ser jag ingen anledning att lägga våra pengar på en spelare som Ikonen.
Håller med tidigare talare här. Håller både Molin och Brodecki som minst lika bra om inte bättre!
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Axle San: Jag passar på att klippa in en snutt från min presentation inför säsongen 06/07. Det är 13 år sedan men är fortfarande högst aktuell. ”The circle of Brynäs IF”

” Att Sundlöv återigen kommer skapa oro och irritation på spelarmarkanden och bland fansen är något vi får leva med. Klyschor som "marknaden är död" och "vi har ett tillräckligt bra lag" är ord som länge kommer finnas med i historieböckerna. En vis man sa en gång: Håller du i Sundlöv så sköter åsnan värvningarna. Dessa ord får avsluta denna presentation, spekulationerna överlåter jag till Huge. ”
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Luddf: Han går som jag ser det in i samma kategori som Molin och Brodecki, de kan temporärt ta en plats i en andrakedja men även gå i en fjärde, perfekta tredjekedjespelare.
Dessa tre istället för Zetterberg, Forslund och till exempel Asklöv är ju en grym uppgradering..
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Axle San: Ikonen har ju bara bevisat sig vara en bra SHL-spelare under en vår.. absolut ingen jag vill se i Brynäs en längre tid, Brodecki och Molin går före
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Kopenga Kickass: iIkonen är helt ok tycker jag, kanske han kan bli kvar en längre tid också och bli en del i treårsplanen...
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Forsberg 1978:
Håller med,
snålade man i från början i lagbygget måste man ju betala överpris för det man kan få nu,
om man seriöst ska försöka rycka upp sig mot satta mål!
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Axle San:
”Personlighet” ”på isen”?

Skulle det säga något om hans spelsinne alltså?
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Kopenga Kickass: Hellre Ikonen än ingen alls!
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
bradberry: Jag tänkte på isen, härlig attityd..
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Kopenga Kickass:
Vilken profil saknar vi? Vad finns ledigt?
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Axle San: Vad tror vi om Ikonen nu när Lias kom till hv? Är det "honom ska vi ha!!!" Eller "hellre honom än inget alls". Eller kanske "nej tack"
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
7000 sålda till DIF-matchen redan, grymt bra. Respekt till alla som tar sig till ERPen även fast produkten inte är den bästa.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Axle San: ”En riktigt härlig personlighet verkar han vara också, en profil.”

- Har hört motsatsen...
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Lemp: Campese var ju tydlig med att Brynäs IF INTE är laget som går först bland spelare som erbjuds till SHL. Konstigt? Nej, kolla tabellen. "Men vi var ju bra för 50 år sedan!" Ja, men det skiter spelare i som kommer till SHL för att ta nästa steg i karriären - de vill spela i ett bra lag där de kan vinna något och göra mycket poäng i en bra miljö. De vill inte spela med Blomqvist, Forslund, Mannberg, Alcén, Rhodin m.fl.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Vi verkar ju rycka lite i honom iaf. Men eftersom det handlar om Ryssland så har jag svårt att se att det blir något av det.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Dallemas: Ett byte mellan Lindelöf mot Nörstebö vore fint.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Dallemas: Äsch, NYR krävde en ledande roll för Lias. Det hade aldrig funkat i Brynäs för vem skulle han kunna peta hos oss? Vi är mer som Frölunda 😉
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Inge dålig förstärkning HV 71 fick.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Ove Myling: Du hade samma tankar som jag fick.

Skrämmande likt i sak. Hoppas att Brynäs har lärt sig allt man behöver av förra sillyn.
Man sätter inte okunnigt folk på att värva spelare...
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Dallemas: Zaborsky vore ett kärt återseende och han gjorde ju lite av succé i Brynäs de få matcherna han spelade. En riktigt härlig personlighet verkar han vara också, en profil.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Jag ser också gärna att man plockar hem Nörstebö och bryter med Lindelöf kanske även med Andersén.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Dallemas:
Håller med!

Fast Zaborsky var ju spelklar men fick ju inte speltid av bulan till en början. Gick en bra tid där. Kunde tom varit en isbox
Tror inte han vill tillbaka hit, men kan hoppas
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
munkas: Lyssnade i helgen på Erik Nivas podd "When we where kings". Veckans avsnitt handlade om Hamburg i Bundesliga. Ett lag som aldrig åkt ur högstaligan, levde på gamla meriter och ständigt missköttes.

Till slut "klämtade klockan" för Hamburg och man åkte ur efter år av låga placeringar och kval - men förhoppning om att lyfta i serien.

Hittade väldigt många paralleller med ett visst hockeylag. Väl värt att lyssna på trots annan sport och annat land.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Måste ju kunna gå att hitta nån Liiga från nått lag som missar slutspel. Typ Chris DeSousa som gjort 18 mål i bottenlaget. Eller Zaborsky 14 mål i ett annat bottenlag.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
xxx BIF xxx: Problemet som jag ser det är att den ekonomiska faktorn kanske inte räcker. Om Färjestad eller Frölunda går in på samma spelare och erbjuder likvärdiga summor samtidigt som dom kan erbjuda garanterad slutspel så räcker det inte och så är verkligheten idag.

Sedan tror jag även att vårt varumärke är ganska skadat. Har man följt svensk hockey de tre senaste säsongerna är det inte särskilt smickrande rubriker. Vilken etablerad elitspelare känner att Brynäs är föreningen som kan ta dom framåt i karriären? Troligtvis inte särskilt många. Anser att man får sätta hoppet på att spelare med historik i föreningen återvänder. Bertilsson, Lindbäck, Carlsson och Djoos (inte troligt). Betyder inte att man inte kan hugga på dessa andra namn, men man ska nog inte få upp förväntningarna.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Lemp:
” Varför skulle Hultström eller Rahimi vilja gå till oss om man är krass?”

Varför? av samma anledning som någon annan skulle vilja det.

Har vi förstört varumärket Brynäs så extremt hos spelare på marknaden att inte ens money talks, och vi måste fråga oss varför spelare ska gå till oss?
ja då måste man överväga om det är värt att tulla på kassaboken för att hålla ”knappt klara kvalet”-nivå några år framåt tills man åker ur,
eller behålla kapitalet nu och kliva ner och börja om,
och när man fått ett varumärke på nytt, satsa och kliva upp.

Jag förespråkar varken eller, jag vill tro att vi fortfarande kan värva spets, men att det kostar, och iom 3/10årsplanen bör också kapitalet finnas att värva spets.

Men ffa måste man sluta chansa och tro att en oprövad spelare i del blir en ny Clark eller en ha-spelare blir spets, en back från HA kan bli en del i ett topp 2 backpar osv utan att först ha dessa spelare på plats från föregående säsong att fasa ut över tid medan man provar om man hade rätt med sina chansningar.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Charles: Nu verkar Jesper i alla fall vara tillbaka i laget mot Ottawa trots allt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Charles: Det är lite som Brynäs och Lindelöf.
Kommentera

2028070 · »