Brynäs IF

709854 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena

2022053 · » Till forumet


Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Zappaholic: 2 poäng/match resten av serien kan vi glömma - vi ska vara glada om vi undviker negativt kval.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
bradberry: Instämmer med Bradberry, det kanske stämmer. Men det är för vagt för att vara ett rykte.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Metalman: ”skoj med rykten”

- Det tycker jag också. Men detta har ännu inte nått upp till status ”rykte”. Inte för mig... Finns ju inget konkret... Bara ”något kommer hända”... Skillnad om det fanns lite mera substans typ ”När?” Eller ”Vem?”
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Axle San: problemet är bortamatcherna, de måste börja vinna borta om det ska gå..
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Kevin47: Haha,jag bryr mig inte om det är sannenligt eller inte..skoj med rykten
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Axle San: Två poäng per match resten av serien blir nog ganska svårt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
spolaisen: Så 43 poäng till alltså, då skulle vi hamna på 74 poäng, det bör kunna räcka till slutspel. Hoppas du får rätt !
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Sama: Dessa matcher återstår:

LHC - borta 2-4
Färjestad - hemma 2-2 3-2
SAIK - borta 4-1
Frölunda - borta 5-2
Luleå - hemma 1-3
Malmö - borta 3-3 3-4
Örebro - borta 4-2
Djurgården - hemma 4-4 5-4
Hv71 - hemma 3-2
Luleå - hemma 1-1 1-2
Färjestad - borta 5-2
LHC - hemma 4-1
Frölunda - hemma 2-6
Djurgården - borta 3-2
SAIK - hemma 2-2 3-2
Hv71 - borta 4-3
Växjö - hemma 5-1
Rögle - borta 6-2
Leksand - hemma 5-4
IKO - borta 3-3 3-4
Örebro - hemma 2-5
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
JonteD: Timråiter är som den dryga lillebrodern ungefär. Man gillar honom egentligen (men berättar det såklart inte för honom). Leksingar är som den dryga grannen som spelar hög musik 03:00.....
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
JonteD: Helt rätt att visa färgerna även om inte Timrå spelar!
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Charles: Just de jag ha.....r knätofsarna!! 😈😈😈
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
JonteD: det hade varit värre och du hade fått en massa utslag på kroppen så skippa lif tröja
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Axle San: De va ju skönt att höra de hade väl varit värre om tröjan varit vit o blå med Lif på!!👍👍👍
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
JonteD: Haha, nej ingen fara, Timrå är det ingen som hatar.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Bagdad Bob: En lite lustig fråga? Blir man lynchad om man har en Timråtröja på sig hos er? Tänkte ha den för att hedra minnet av Lillstrimma som spelade i Brynäs en gång i tiden!!😎😇😇
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Jag anser det skulle vara förbjudet i lagen att sprida rykten och att tala illa om Brynäs! 40 piskrapp eller så...
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Rekryteringarnas vara eller icke vara kan bero. Faktum är att jag inte har varit såhär taggad inför match denna säsong som jag är inför morgondagens batalj. Då har jag ändå varit på premiären i Scandinavium och en match i gavlerinken (bor utanför gbg). Vet inte varför men intentionerna under senaste matchen och uttalandena efter den ger åtminstone mig mersmak och det känns som om kvalet är väldigt avlägset just nu! Dessutom; två-tre ynka vinster mer än vlh och vi har en chans på guldet :)
Kommentera


Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Kevin47: det som får mig att kunna tro på Kevin47 är att han har varit mest förbannad på ryktesspridare härinne. så finns ju bara 2 alternativ, att han verkligen har något eller att han ska ge igen på alla som han klagat på :P, gillar rykten oavsett ger lite pirr
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Forsberg 1978: om en ljuger så betyder de inte att alla ljuger ja hörde detta från min källa som är nära Brynäs men när detta kommer ske vet han inte ännu så kom inte och skriv att det är nå skitsnack!!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
nyb: nej de är inte nästa säsong
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Axle San: Man tackarrrrrr av hela mitt Timråhjärta!!! Ska bli skitkul de där!!👍👍😎
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Kevin47: Men herregud människa, ett råd från mig är att vara lite mindre lättkränkt... Den jag tror på här inne när det gäller rykten är Samsung och porseland ( kan ha glömt någon)om jag kommer lita på dig återstår att se... detta baserat på samas senaste lögn!
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Kevin47: ”JAPP NÅNTING KOMMER HÄNDA MEN NÄR Vet jag inte”

Så det kan lika gärna vara nästa säsong?
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Forsberg 1978: JAPP NÅNTING KOMMER HÄNDA MEN NÄR Vet jag inte de skrev jag tydligt också innan du hoppar på folk bakom din skärm så kan du ta reda på fakta först hur orkar du tycker synd om dig
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Metalman: eller så var de någon du inte känner trötta människor de finns här inne alltså get a life
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Mattson: Enligt mina källor ingår Löv’en i Ö-viksalliansen. En organisation som genom desinformation och mutade domare/c-more kommentatorer/journalister har som mål att åter föra upp Modo i SHL på Brynäs bekostnad. Johan Tornberg skall enligt samma källa fått 3 kramar och en varmkorv för gårdagens uttalande.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Peja: Westfält är jag ändå lite nyfiken på. Han har ju längden och dem extra kilona som behövs i dagens BIF. Tycker han kan ärva minst 4:e-centerrollen till 20/21-säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
xxx BIF xxx: Ingen av spelarna du nämner håller/höll väl ens JVM-klass, visst är vissa av dem unga, men det är inte unga spelare med någon vidare potential. Brynäs kommer aldrig att ha råd att bara värva etablerade spetsspelare, så det är egentligen en icke-diskussion att ha den ståndpunkten.

Unga spelare som jag vill se i Brynäs är exempelvis Jonathan Dahlén, som mycket väl skulle kunna göra 30+ SHL-poäng redan nästa säsong och spela i Tre Kronor. För mig är det ett realistiskt scenario för honom, men inte för Brynässpelarna du nämner.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Peja:
Det behövs inga fler utvecklingsbara spelare med potential.. ..som inte tar orimliga steg i sin utveckling.

Vi har redan sådan i westfält, asklöv, solem, lindelöf, Zetterberg osv osv
När vi äntligen blur av med sådana spelare, som tex Norin, ersson, forslund mm ska vi då ersätta dem med nya?

Nä nu behövs framförallt flera spetsspelare om vi ska bryta den historiska trenden av att harva i nedre halvan av tabellen.

Ska vi få spetsspelare som vill gå till oss måste vi kunna leverera resultat först.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Spajderman: Håller inte med. Han kommer kräva minst 3 år på sitt kontrakt. Om det är nåt Brynäs borde ha lärt sig efter alla misstag man gjort sista åren så är det att man ska vara VÄLDIGT försiktig med att ge långa kontrakt till spelare över 30.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Junland får inte spela matcher pga nä disciplinära skäl. Klubben gjorde även precis klart med Holm och har 1 import för mycket.

Kommer väl hamna i Linköping men vore ett drömnamn att skriva ett längre kontrakt med. Lirade 2017 tsm med Danielsson så han kanske kan övertyga ;)
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Zappaholic: Såg statsministern på stan idag. Han viskade nåt i örat på livvakten. Handlade förmodligen om nästa steg i Sundqvistgateaffären. Fatta om det kommer ut!
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Charles: Tycker också Zetterberg förtjänar fler chanser. Han är billig och det verkar osannolikt att någon J20-forward kommer kunna konkurrera ut honom. Det är en ålderstigen trupp som Brynäs har och många spelare saknar helt spetsegenskaper, men Z är en relativt ung spelare med spetskompetens i form av sitt skott. Känns lite typiskt för den här säsongens Brynäs att man har matchat Danielsson stenhårt på sin bästa position i PP medan Z egentligen aldrig har fått chansen där, inte ens när man hade ett fullständigt uruselt PP i början av säsongen. Som du säger har Z misslyckats under Sundquist även i annan klubb, förmodligen inte en tillfällighet.

Blri spännande att se vad Sundlöv hittar på. Finns ju några riktigt fina spelare med Gävleanknytning (Emil Larsson, Lindbäck, Bertilsson) som man eventuellt kan locka hem, jag tror det är lättare att attrahera dem en spelare med likadant CV men utan anknytning. Men jag vill även se utvecklingsbara spelare utifrån, det behövs nu när J20-laget inte levererar massvis med A-lagsspelare.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Axle San: och Brynäs bortastatistik är i botten av ligan.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
JonteD: Du är så jäkla välkommen till ERPen, självklart blir det en bra match, Brynäs spelar ju!
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
spolaisen: Kan inte du ta dina konspirationsteorier och stoppa upp dem i nåt mörkt trångt ställe?
Ska vi säga så?
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
spolaisen: Hej alla!! Skönt med en vinst igår för er 👍👍 Jag ska hälsa på grabben som bor mitt emot Gavlerinken kommer o tittar på er mot Luleå den 25! Har löst biljetter till skybar hoppas det är trevligt i baren de blir ju premiär för mig i Gavlerinken vi får hoppas på en bra match!😎😎👍
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Forsberg 1978: Var kanske Alfons som sagt till Kevin74 att något skulle hända
Kommentera


Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Blå grottan:
Rödin var lycklig igår över att ha lyckats med sitt uppsåt att få väck Sunken.
Rödin var många ggr under matchen tvungen att lägga band på sig för att inte verka alltför glad.
Vi får nu se om vi idag har skridskoåkare av den kaliber vi hade när Bulan körde skiten ur brynäs-lirarna.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Sama: 5 av de 7 kommande matcherna spelas borta!!
Morgondagens match är blytung!! De sex matcherna efter ser ruggigt svåra ut..
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Kevin474 eller vad fan hans nick är påstod ju att det kommer hända något på spelar/tränarsidan, var det bara skitsnack igen ?
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Sama: Linköping imorgon betyder så sjukt mycket. Oskarshamn lär inte ta poäng borta mot fbk och tvek på Leksand borta mot Rögle.
Tänk om vi kan gneta till oss en 1-3 typ.
Då har vi 10 poäng ner.
Vore grymt skönt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Sama: det är många matcher mot bra lag så som Luleå, Färjestad, Frölunda så det gäller att vara påkopplad och fortsätta höja nivån! Grymt viktig match imorgon! Och surt att det slarvades bort poäng mot OIK och LIF.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Dessa matcher återstår:

LHC - borta
Färjestad - hemma
SAIK - borta
Frölunda - borta
Luleå - hemma
Malmö - borta
Örebro - borta
Djurgården - hemma
Hv71 - hemma
Luleå - hemma
Färjestad - borta
LHC - hemma
Frölunda - hemma
Djurgården - borta
SAIK - hemma
Hv71 - borta
Växjö - hemma
Rögle - borta
Leksand - hemma
IKO - borta
Örebro - hemma

21 matcher återstår, 63 poäng att spela om.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
KulaShaker:
möjligt att jag gör "skruvar upp min tolkning av Tornbergs tyckanden och låtanden om brynästränarna,,
Kanhända spelarna själva igår såg de tomma läktarsektionerna och handlade därefter på isen, genom att börja jobba, som Sunkan ofta sa "spelare som stämplat in eller inte var påstämplade". Sunkan har ju erfarenhet från järnbruksdistrikt, trots att han är född i Umeå.
Spelarna har under lång tid varit anti, nu var man tvärtom, ibland kan man tycka de beter sig som barn....trots att några av dem tjänar 10 ggr mer än en industriarbetare. Egentligen skulle de vara slipstvång för några av brynässpelarna. Tycker att ansvaret vilar på dem på isen att JOBBA oavsett spelsystem.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Honken: jag hoppas att gårdagen var ett tecken på sundare spel dvs högre poängsnitt och ett bättre spel. Tror att det psykologisk var av stor vikt att vinna som de gjorde igår. Enda faran är att övertron infinner sig som det brukar kunna göra.
Något som jag noterade igår var att Molin var mycket mer aktiv bla en tillrättavisning på Solem när han hade gjort ett dåligt byte.
Det enda jag önskar är att vi kan skapa ett bra avstånd ner till kvalspelsträsket.
Det vore fint med ett tillskott av lite mer klass nu också. Sedan om det kan bli play in är det bara en bonus. Vilket jag tror blir svårt. Växjö har gått bra en längre tid 3a över 20 matcher. Så det är väl MIF eller DIF som vi får hoppas på att går ner sig!
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
nyb: Det som är oroande är, att de två senaste gångerna vi mött ett jumbolag så har vi torskat. Hoppas verkligen vi kan få ordning på bortaspelet, som varit en total katastrof hittills i inspelade poäng....
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Charles: Då förstår jag, heder till dig, fast jag hann hålla med dig ;-)
Kommentera

2022053 · »